روايات

رواية مرايتي الفصل الثاني 2 بقلم نورا فريد

رواية مرايتي الفصل الثاني 2 بقلم نورا فريد

رواية مرايتي الجزء الثالث

رواية مرايتي البارت الثاني

رواية مرايتي الحلقة الثانية

ايات بزعيق و انهيار.. ااااايه اللى بتقوليه ده انتى كدابة انتى اصلا متصلة تتسلي يونس مش كده يونس مش بتاع كده
هايدى بزعيق.. دههههه ابوووو كدهاااا يونس اتجوزنىىى علشان بس اكون ام ابنه يا ام البنات بس عقله معاكي انتى مش انا و انا مش ها سكوت سامعةةةةة
ايات قفلت السكة في وشها
ايات بصدمة و وجع.. معقول بتكدب لا ها تكدب ليه اكيد في حاجة غلط .يونس مستحيل يعمل كده عنده بنتين زى القمر و بعدين هو واحد متعلم و واعي اكيد مش يعمل الكلام الفاضي ده حتى لو كان زعلان مني . . انا ضحيت بكل حاجة علشانه بكل حاجة
ايات حطت التلفون على التربيزة
ايات.. الو يا طنط ازاي حضرتك
الام.. كويسة يا ايات البنات عاملين ايه اوعي تكوني بتزعليهم
ايات.. الحمدلله كلنا بخير
الام.. بس انا بسال عن البنات مش عنك و بعدين ايه اللى خليني اجى على بالك خير يا ام البنات
ايات اتمهدت.. اظن ان دى حاجة بى ايد ربنا مش بى ايدى و بعدين مالهم البنات ما هوم سند برضو و بعدين السند مش الولد يا طنط السند هو ربنا سبحانه وتعالى ذات التربية
الام .. قولي اللى عندك و ياريت تنجزي
ايات.. ( يارب ارحمني برحمتك) ممكن نتقابل بكرا
الام .. السبب
ايات.. لم اجي حضرتك هتعرفي السبب انا طلبة من حضرتك ان يونس ميعرفش انى جاية لحضرتك بكرا
الام .. تمام سلام بقا لانى مصدعة
ايات.. الف سلامة على ح
ايات قبل ما تكمل كلامها كانت حماتها قفلت السكة في وشها
ايات.. لولا انكى ام جوزى كنت كنت زعلت منك ايه يا حبيبتي صاحية لحد دلوقتي ليه
نوران.. حلمت حلم وحش
ايات .. نهار ابيض حلم وحش
نوران بدموع.. حلمت ان بابي سمع كلام تيته و سبنا لوحدنا و انتى قعدى تقولي يا يونس يا يونس ارجع يا يونس مشي و مردش عليكى و كمل مع تيته في طريق ضلمة هو بابي فعلا ها سيبنا زى ما عمل في الحلم
ايات نزلت لى مستواها و مسحت دموعها و مسكت ايد نوران
ايات.. لا يا روحي بابي بيحبينا و مستحيل يسيبنا
نوران.. بس هو قال سيبنلك البيت و مشي
ايات.. اقولك انا نسيت و لخبط ملفات بتاعت الشغل بتاعه و هو اتعصب علشان كده
نوران.. بجد
ايات.. طبعا هو انا اقدر اضحك عليكم تعرفي عن مامى كده
نوران.. لا
ايات.. يبقا تعالي ننام لان الوقت اتاخر
و راحت ايات غرفة نوران و نور و نتامت جانبهم بس كلام هايدى مطير النوم من عينيها و فى اليوم التالى
فى منزل حمات ايات
الام .. خير يا ام البنات
ايات بابتسامة.. على انا فخورة جدا انى ام البنات عارفه ليه لان حنيه الدنيا فيهم و متنسيش انهم المؤنثات الغاليات
الام بسخرية .. قولي اللى عندك يا المؤنثات الغاليات
ايات.. فى واحدة زبالة اتصلت على موبايل ابنك لانه نزل و نسي موبايله المهم الزبالةة دى بتقول انها مراته
الام .. لم تتكلمي عن مرات ابني تتكلم بادب تانى حاجة ابنى مش بيجيب زبالة هى كانت غلطته أنو اتجوزك زمن و انا حذرته بس مسمعش كلامي و أدى النتيجة
ايات بعصبية.. بعد اذنك جاوبي على سؤالي اللى قالته البت دى حقيقي
الام بابتسامة.. طبعا حقيقي مراته رسمي على سنة الله ورسوله و قريب جدا ها تكون ابن حفيد اقصد ها تكون ام ولي العهد لان هايدى حامل
ايات بصدمة.. ااايه اللى بتقولي ده انتى بتقولي كده علشان تعصيني صح
الام .. القسيمة معايا و ممكن تسالي كمان الماذون اللى جوزكم
هايدى من وراء.. مش انا اللي تكدب يا روحي و اظن اتاكدي دلوقتي
يونس جاه لى امه لكن اتصدم لم شاف ايات
ايات بابتسامة.. شايف مامتك يا يونس المرة دى كلامها كدب بتقول انك اتجوزت عليا بس يونس حبيبي ميعملش كده يونس مش بيبيع اللى بيحبهم ميبعش حبيبته و ام بناته صح مامتك بتهزر بس هزارها تقيل شوية صح
يونس نظر لى الارض بخجل
ايات.. حتى انت كمان بتهزر
يونس نظر ليها.. انا مش بهزر يا ايات هايدى فعلا مراتى و كلها كام شهر و تبقا ام ابني
ايات .. هههههههه حا هههههههه هههههههههه
الام .. هى اتجننت ولا ايه
يونس .. ايات
ايات.. اااااابعد عنييييي ااااااايه ااااايه بتضحك علياااا طوللللل الوقت ده و انت بتخونييي يا يونس تتجوز عليا ليه لييييييه يا اخىىى ده انا قولت انك العوض عن كل اللى شوفته في حياتى تقوم تطعني في ضهري ليييه
يونس.. طب اسمعني
ايات.. اااااابعد بقوللللك
الام .. خلصتي فقراتك ولا فى فقرة كمان
هايدى.. ا
ايات.. انتى تخرسي كنت حاسه والله العظيم كنت حاسه بس كنت بقول لى نفسي بطل جنان يا ايات حب عمرك مستحيل يعمل كده بعد العشرة دى بس هونت عليك بكل سهولة
ايات نظرت ليهم هوم التلاتة و قالت.. حسبي الله ونعم الوكيل حسبي الله ونعم الوكيل
ايات مشيت و هى على لسانها كلمة واحدة بس حسبي الله ونعم الوكيل
و بعد وقت راحت ايات لى اختها في المستشفى
اية.. ايات انتى كويسة مالك مش بتتكلمى ليه
ايات و اكنها في دنيا تانية
ايات.. اتجوز اتجوز يا اية يونس اتجوز عليا
و فقدت ايات الوعي
حبها بس اقول حاجة ليا اي حماة أو اي ام هل حضرتك تقبلي كده على بنتك ان جوزها يتجوز عليها اظن الإجابة لا و انت تقبل ده على اختك برضو لا يبقا اللى منقبلوش على روحنا منقبلوش على غيرنا اتقوا دعوت المظلوم بعتذر جدا على كلامى بس مفيش ابش.ع من الظلم
عايزة اعرف رايكم بصراحة في البارت ده
عايزة اعرف رايكم في شخصية يونس و امه و رد فعل ايات أو رايكم في صدمتها أكيد مش ها تسيب حقها

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مرايتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى