روايات

رواية انتقام أنثى الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم رشا منصور

رواية انتقام أنثى الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم رشا منصور

رواية انتقام أنثى الجزء الخامس والعشرون

رواية انتقام أنثى البارت الخامس العشرون

رواية انتقام أنثى
رواية انتقام أنثى

رواية انتقام أنثى الحلقة الخامسة والعشرون

عبدالرحمن. ….
شوفتك فى الحلم وانتى بتتفقي مع حد ع أنك تخلصي من جيلان واحمد معقوله يا أنجي ممكن تعملي كدا انتى يا أنجي
أنجي. …
لآ مش أنا والله اللي 😲 سكت
قالي سكتي ليه قصدك ان لمياء اللى طلبت منك كدا قولت له أنت فاهم غلط خالص أنا مالى بالموضوع أصلا ولو أنا عاوزة أخلص من جيلان كنت طلبت منهم يشوفوا دكتور لها ويعلق لها محاليل لأنها رافضه. تاكل ما كنت سيبتها تمو’ت
لقيته قالي طب ممكن تفهميني كلمتك يقتل’ القتيل’ ويمشي فى جنازته. فهمت ساعتها ان عبدالرحمن سمع كلامى مع ماما وان مافيش حلم ولا حاجه وأنه بيوقعني. فى الكلام
قولت له الحكايه مش زى ما انت فاهمها خالص كل
الموضوع ان من أول يوم لمياء عرفت ان مروان متجوز وعنده ولد وهى مش طيقا’هم وده أمر طبيعي لكن امي قالت ل لمياء تمثل أنها بتحبه وتلعب معاه علشان الجوازة تكمل بالحب مش بالغصب. ويبقي الكل شايف ان برغم اللى عمله مروان الا أنها بتعامل ابنه كويس وبتحبه وساعتها هتخلي خالى ومرات خالي يحبوها أكتر ويفكروا ان مروان ممكن يطلق جيلان لكن كله كان تمثيل وهى كانت بتكر’هه وتتمنى أنه يمو’ت وبسبب طريقه جيلان معاك امى مبقتش بردو طيقا’ها ولا طا’يقه أحمد
واظن انت شوفت بنفسك أنهم مثلوا أنهم زعلانين عليه بس دى كل الحكايه واحمد لما تعب ومات. كان فى القاهرة ومع امه يعني محدش قرب منه ولا عمله حاجه أصلا
عبدالرحمن. …
كلام جيلان مقنع وفعلا لمياء مكنتش طيقا’هم وفعلا بعد كدا بدأت تلعب مع الولد قدامنا ورغم أننا نبهنا أنها مجبش سيرة الحمل الا أنها تعمدت تقول يعني كل كلمه قالتها جيلان صح لكن أنا حاسس أنها مخبيه حاجه عليا بس عديت الموضوع وصالحتها قولتلها حقك عليا مكنش ينفع اشك. فيكي وفعلا انتى مالكيش مصلحه فى كل ده
جيلان ….
صحيت الصبح وجهزت نفسي وهدومى أصلا كانت فى شقه القاهرة ونزلت لقيت كلهم تحت بيفطروا وعمي عثمان ادانى شنطه قالي دول 50 ألف جنيه ادفعي ايجار شهر لشقتك وبعد كدا روحى مع الرجاله ع العيادة شوفي هى هتحتاج ايه وكلمي مهندس ديكور يوضبها بس طلبي انك متروحيش فى اى حته الا وتاخدى حد من الرجاله معاكي ع الأقل يخلوا بالهم منك ويشيلوا حاجه يعملوا حاجه حد يضايقك أهو يكونوا موجودين معاكي لحد لما يبقي مروان يجيلك وشوفي اى طلبات عوزاها بلغي الرجاله وأنا ابعتلك الفلوس
قولت له شكرا يا عمي وسلمت ع الكل وخرجت ولقيت مروان واقف عند العربيه بره بيقولى أنا لولا ان لمياء حامل مكنتش سيبتك وجيت معاكي
اضيقت. من جوايا اول ما عرفت بس مبينتش قولت له مبروك وانا بعد ما أخلص توضيب العيادة هتصل عليك علشان تتفق ع الأجهزة اللى تحتاجها قالي تمام
لمياء….
كنت واقفه فى البلكونه وشايفه مروان واقف بره عند العربيه ولقيت جيلان أول ما خرجت وقفت معاه شويه وبعدين مشيت
أوف أخيرا نفسي ارتاح منها خالص بس هصبر بعد ما اولد ساعتها مالوش حجه فى الطلاق لكن لو رفض والله ل اخليها تحصل أبنها خرجت من الاوضه وكأنى دايخه أول ما شافتني سناء قولت لها نفسي فى فطير حاسه إنى شامه ريحة فطير من الصبح لقيتها قالت ليا إنتى ابتديتي بدري أوى ده لسه شويه ع ميعاد الوحم قولت لها يعنى بلاش أكل اللى أنا عوزاه نزلت تحت لقيت امى ومرات عمى واقفين يتكلموا فى المطبخ دخلت قولت يا ماما انارشامنصور شامه ريحة فطير ونفسي فيه ريحته حلوة أوى لقيت مرات عمي قالتلي بس كدا ده أنا اعملك بنفسي حالا
وبقت هى وامى عاملين يعملوا وباعتت البت بهيه تجيب جبنه قديمه وعسل أسود وعسل أبيض وقشطه وسناء عملت ليا عصير ليمون علشان دايخه وفضلت قاعدة شايفه الكل شغال علشاني
قولت فى بالي علشان تحرموا تهتموا بحد غيري
جيلان….
سافرت وأول ما شوفت البواب دفعت له عشر الألف إيجار الشهر الجديد وطلعت الشقه أول ما دخلت حسيت إنى سامعه صوت أحمد جريت ادور عليه وشوفت هدومه وحاجته وحاسه إنى سامعه صوته ولقيت الاشعه بتاعته طلعتها من الغلاف بتاعها بصيت فيها تانى لاحظت حاجه غريبه
الاشعه الأولي كان الورم حجمه زى زيتونه صغيرة والاشعه اللي اتعملت بعدها بأسبوع الورم حجمه كأنه برتقاله
ازاى الكلام ده مافيش اى سبب طبي يخلي حاجه زى دى تحصل ممكن يكون شرب حاجه او لا لا شرب ايه بس هو أول ما وصل المستشفي كان عايش ع المحاليل
وسمعت الرجاله اللى تبع عم عثمان بيقولولى تحبي تشوفي الشقه ولا نطلع إحنا ع هناك قولت لهم جايه معاكم ولقيتها شقه كبيره يعتبر دور كامل ولها بابين قولت اعمل المعمل هنا ويبقي المدخل بتاعه عند الباب التاني وللحظ سألت البواب ع مهندس ديكور قالي ان فى شركه ديكورات فى نفس العمارة وطلعني لهم وعرفتهم المطلوب ومشيت وسيبت الرجاله فى الشقه هناك واخدت ارقامهم علشان لو احتاجت حاجه وأول ما روحت ابتديت اشغل نفسي فى قراءة كتب علم الحشرات وخصوصا العناكب.
عمتي إحسان. …
دخلت البيت لقيته فاضي بصيت فى المطبخ لقيت لمياء قاعدة والكل بيشتغل حواليها وقدامها ترابيزة عليها اطباق كتير قولت لها قاعدة الكرسي مش حلوة لكي لازم ترتاحي ع السرير او كنبه إنتي لسه فى الأول
قالت ليا أصل نفسي فى الفطير واشم ريحته وهو بيتعمل بصيت لها لقيتها بصتلي وضحكت فهمت ان هى اللى عامله الحركه دى فيهم قولت لها قومى يا عين عمتك اسندك ترتاحي ع الكنبه بره وأول ما خرجنا من المطبخ قولت لها ايه اللى بتعمليه ده لقيتها قالت
علشان المفروض الكل يهتم بيا أنا وبس لكن هما اهتموا بها وكانوا زعلانين عليها حتى أمي
قولت لها انتي ماشيه فى سكه آخرتها وحشه. أوى إنتى خلاص اتجوزتى ونفذتي. اللى انتى عوزاه يبقي تعيشي وتخلي بالك من جوزك وتسيبك من الانتقا’م
عمر ما الانتقا’م ما يخليكي تعيشي مرتاحه لقيتها قالتلي
لمياء….
قولت لها بصي يا عمتى أنا عارفه إنك بتحبيني لكن متنكر’يش انك كنتي عاوزة تنتقمي. من عمي عثمان علشان سا’رق فلوسك أوعي تفتكري إنى مش عارفه حاجه
لقيتها قالت ليا
أنا منتقمتش’ من أخويا ولا اتسببت فى أذى حد أنا كل اللى عوزاه ارجع حقي وانتى شوفتي بنفسك ان الأذى سهل جدا لكن أنا أول ما عبدالرحمن أتجوز بنتي اطمنت أنه هيرجع لها حقها وحتى سناء معملتش لها حاجه كل اللى طلبته أنها متعملش حاجه ل بنتي وتسيبها تعيش مرتاحه
فكري يا لمياء كويس عمر ما الانتقا’م ما يخليكي مرتاحه ارجعي لمياء بتاعه زمان وفكري فى ابنك اللى جاي
قامت وسابتني ولقيت مروان داخل من بره وقعد جنبي وبيقولى وحشتيني فضلت ساكته كلام عمتى خلاني تايهه مش عارفه أنا ايه ولا بقيت كدا ازاى قولت له أبعد عني أنا مش طيقا’ك امشي من قدامى ومن جوايا عاوزة اقوله انت السبب فى كل ده انت اللى خلتني كدا
سعديه ام مروان….
خرجت لقيت لمياء بتز’عق ل مروان تقوله مش طيقا’ك امشي من قدامى روحت لهم قولت له أنت عملت لها ايه قالي والله ما عملت حاجه ده انا بقولها وحشتيني لقيتها بتز’عقلي
قولت له معلشي يابني الحمل هو السبب سيبها ترتاح واطلع انت فوق
وقعدت جنبها وقولتلها الفطير بقي جاهز يا ست البنات يلا علشان تاكلي وأى حاجه نفسك فيها اطلبيها ده أنا نفسي أشوف عيالك انهاردة قبل بكره
أنجي. …
كان لازم أعرف لمياء ان عبدالرحمن شا’كك فى موضوع أحمد روحت لهم ولقيت الكل حوالين لمياء بيحايلوها تأكل غمزت لها علشان تبعد عنهم واكلمها لقيتهم قالولى تعالى كلي فضلت قاعدة وقولت لهم روحوا انتوا وأنا معاها هأكلها
ولسه بقرب منها واحكيلها لقيت عبدالرحمن وقف قدامى وبيقولى😲

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقام أنثى)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى