روايات

رواية لا عناد في الحب الفصل الثامن 8 بقلم منة ممدوح

رواية لا عناد في الحب الفصل الثامن 8 بقلم منة ممدوح

رواية لا عناد في الحب الجزء الثامن

رواية لا عناد في الحب البارت الثامن

رواية لا عناد في الحب الحلقة الثامنة

ساره:عدي…مين دي؟؟؟
عدي:ههههه..دي تبقي حبيبتي وقلبي و بنتي و أغلي حاجه عندي…
ساره بعصبيه:نعم….حبيبت مين سمعني….والا و حياة ربنا اقتلك أنت و هي هنا…😂😂
شريف و حسام…هيموتو من الضحك 😂😂😂😂..
عدي:😂😂..ساره حبيبتي أهدى…
ساره:متقوليش أهدى…مين دي يا خاين..؟؟
عدي:بنفاذ صبر…ساره أحب أعرفك.. ليل.. أختي…
ساره: باحراج.. احم احم.. اهلاً يا ليل نورتي القصر والله..
ليل: برقه.. ده نورك يا ساره…… علي فكره عدي حكالي عنك كتير…
ساره: بجد… اذا كان كده نبقي نفتح صفحه جديده… انا اسفه علي اللي حصل من شويه…
ليل: لا ولا يهمك..
ساره: بهمس.. ايه اللطافه و الرقه دي أمال اخوكي مش شبهك ليه..؟؟؟
ليل: هههههههه… مش عارفه..
عدي: بغضب من خلفهم… ده علي اساس اني مش سامع…
ساره: بتوتر.. احم.. طب أستاذن أنا… وبتطلع تجري علي غرفتها و عدي وراها…. والكل فضل يضحك عليهم…
عدي: بيدخل وراء ساره أنا خائن و نكدي و دمي تقيل…
ساره: بمرح… ايه ده عرفت ازاي؟
عدي: بتهديد.. ساره اسكتي…
ساره: علي فكره انا مقولتش كده.. دا.. دا.. دا سوء تفاهم..
عدي: قرب منها جامد…
ساره: بتوتر… في ايه؟….. لا الزم حدودك..
عدي: حدودي….. وقرب من شفيفها الصغيره الجميله وأمسها بقوه بين يديه ويقرب شفايفه من شفايفها و يقبلها قبله عميقه طويله… وانهالة الدموع علي خدي ساره مثل النهر…احس عدي بدموعها فتركها…
عدي:في نفسه أول مره أشوفها بتعيط بالطريقة دي…ساره انتي بخير…أنا اسف…وبيقرب منها
ساره: بسرعه ضربته بوكس في بطنه و جريت..
عدي: بألم.. اه.. حتي وانتي في المواقف اللي زي دي بتضربي.. ماشي يا ساره..
ساره:ببكاء هو ازاي يعمل كده….ماشي والله يا عدي يا قليل الادب مش هنام معاك تاني….
ساره: طق طق..ممكن ادخل..
ليل:اتفضلي يا ساره…
ساره:احم ممكن انام معاكي أنهرده…
ليل:ليه..خير حصل حاجه بينك و بين عدي..؟
ساره:لا أبداً..انا قولت بما انك جيتي أنهرده أنام معاكي…ولا مبتعتبرينيش أختك ولا ايه؟..
ليل:هو انا أطول يبقي ليا أختك قمر كده…
ساره:دول عيونك الحلوين….بس تعرفي أنا عمر ما كان ليا أخت علشان اتكلم معاها او أنام معاها ونسهر نتكلم مع بعض أو نروح نشتري لبس..
ليل:وانا كمان مليش اخوات بنات و مش عندي صحاب…
ساره: بفرحه… خلاص أحنا بقينا من دلوقت أصحاب و أخوات و كل اللي كان نفسنا نعمله نعمله مع بعض….
ليل: بفرحه… بجد يبقي نتعرف علي بعض…
أنا ليل شريف الدمنهوري 21 سنه… 3 كلية فنون تطبيقيه ده كان حلمي من وانا صغيره و بعد سن 18 سافرت لعمتي فرنسا درست هناك ولسه فضلي سنه وأتخرج…وأنتي..؟؟؟
ساره:أنا ساره بنت عاديه جداً ليا أب وأم عائشين بس متربتش معاهم..بابا فريد المنصور رجل الاعمال المشهور اتخلي عني من وانا عندي 5 سنين وماما مختفيه من يومها و أتربيت في ****ٌ*الريف مع خالتي وانا في 4 كلية هندسة معماريه و بس….
ليل:امم…هو انتي أتجوزتي عدي ازاي وليه….؟؟؟؟
ساره:في يوم ايجي بابا يزورني و هو نادرأ لما بيزورني فا قالي…………………………………………………………
……………………………………………………………………..
……………………………………………………………………..
(وحكتلها ليل عن كل حاجه كانت سبب في جوازها من عدي)
ليل:بدموع…مش معقوله أب يعمل في بنته كده ده مش أب معلش يا ساره يا حبيبتي أنتي أتحملتي كتير….
ساره:لا..مفرقش معايا علشان مش كنت متوقعه منه حاجه كل اللي فارق معايا أعرف ماما فين…
ليل:أن شاءلله تعرفيها فين….لانك طيبه وقلبك ابيض..
ساره:معرفش أنا ليه حبيتك…بس أنتي الوحيده اللي قلبي أرتاحلها و حكتلها علي كل حاجه..
ليل:وانا كمان حبيتك أوي…وحضنوا بعض و نامو….
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في الصباح…
تستيقظ ساره بكرا كا عادتها وتذهب الي غرفة الرياضة…..
بتدرب بوكس بغضب كبير وهي تتذكر أخر فتره مرت بحياتها و كل ما حصل بينها وبين عدي…..ساره:بصوت عالي ولم تنتبه الي من خل الغرفه بهدوء تام…..غبي و حيوان و منحرف معرفش عاوز مني أيه هو اتجوزني علشان والده بيقل أدبه معايا ليه طيب…..اعااااا كل اما افتكر موقف امبارح وضعفي قدامه اتعصب بس كلوا منك يا غبي و بتشاور علي قلبها..بسبب المشاعر الغريبه اللي مش مفهومه تجاهه شعور محستتوش قبل كده…
عدي:كاتم الضحك بالعفيه…في نفس الوقت فرحان من كلام ساره لانه فاهم مشاعرها كويس…..
عدي:ساره…
ساره:بتلف بتلاقي عدي وراها….احم….عدي أنت هنا من امتا؟؟؟!
عدي بتظاهر: لسه واصل دلوقت…..ممكن أعرف نمتي فين أمبارح….؟؟
ساره:بتوتر…انا نمت مع ليل….
عدي:ليه…؟؟…انتي خايفه مني..؟؟
ساره:لا لا….انا اخاف من ايه…كل الموضوع انها وصلت أمبارح فا قولت انام معاها اطمنها….و متفتكرش أني خايفه منك لا بلعكس خالص أنا مبخفش…
عدي:بجد…وهو بيقرب منها..طب بترجعي لوراء ليه؟؟!!
ساره:لا أبداً…..وبدها تضربه بوكس مسك دراعها….
عدي:الغبي اللي يوقع في الفخ مرتين…يا حبيبتي…
ساره:كويس أنك عارف نفسك..وبتديله ركله سريعه تحت الحزام…وبتجري تخرج من الغرفه…
عدي:اه اه…لما كده ولسه معملتلهاش حاجه غير البوسه اومال لو عملت حاجه تانيه كان جرالي أيه..؟؟
ساره:صباح الخير….الكل صباح النور…
ساره:واحلي صباح خاص لاحلي بابا شريف في المجره…😍
شريف:أحلي صباح لا حلي حبيبت بابا في الدنيا كلها…
ليل:بغيره طفوليه…بقا كده يا بابا…بقي كده يا ست ساره تخطفي بابا مني…
شريف:هههههههه…انتو الاتنين في نفس المعزه عندي يا حبايبي…..ساره و ليل قاموا حضنوا شريف…حسام وانا مليش فيه ولا أيه…شريف:لا دول بناتي حبايبي….
عدي:هو فيه ايه…أيه اللي بيحصل ده؟؟؟
حسام:عدي أخويا حبيبي الحقني بابا شريف بيقول دول بناتي حبايبي وانا لا…
عدي:ههههه…وانت بنت..؟
حسام:لا…..والكل فضلوا يضحكوا عليه… ههههههههههه..
وفي وسط كل هذه السعاده يدخل…..
…..:السلام عليكم..
الكل:وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته…
شريف:أتفضل يا…..******
ياتري مين مين الضيف المريب؟؟؟!!!
ويا تري جاي ليه و هيحصل أيه؟؟؟!!
ولسه اللجان أحلي معي أنا….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية لا عناد في الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى