روايات

رواية لا عناد في الحب الفصل التاسع 9 بقلم منة ممدوح

رواية لا عناد في الحب الفصل التاسع 9 بقلم منة ممدوح

رواية لا عناد في الحب الجزء التاسع

رواية لا عناد في الحب البارت التاسع

رواية لا عناد في الحب الحلقة التاسعة

أيهم:السلام عليكم.
الكل:وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته .
شريف: اتفضل يا أيهم جيت في وقتك..
عدي: أيهم…ايه سبب الزياره المفاجاه دي ؟
أيهم…
شريف: بمقاطعه انا اللي قولت ل أيهم يجي انهرده علشان يعرفني فكرة المشروع المشترك اللي ما بينا .
عدي: بغيظ. بس يا كينج أنا ما وافقتش علي الصفقة دي
شريف : وانا ماوافقتش بس هافكر….
أتفضل يا أيهم يا أبني اقعد افطر معانا..
أيهم: لا شكرا ..
شريف : أنا مصر انك تفطر معانا ..
أيهم : ok ………….
واثناء الافطار أيهم مشالش عينو عن ساره ومركز معاها …
وعدي لاحظ نظراته ل ساره
عدي: بغيظ قام وقف وشد ساره وقفها قصاده وحاوط خصرها بتملك..
ساره:باستغراب ..بتبصله بنظرات غير مفهومه؟؟؟
وبتقرب من عدي وبتقولوا بصوت…
هادي مالك يا عدي؟
عدي : بتملك أنت ملكي أنا ومسمحش لحد غيري يبصلك ..
ساره : احم طب ابعد ..
عدي: طب بعد أذنكو يا جماعه ..وبيشد ساره من ايده وبيمشي..
شريف : عدي انت رايح فين ؟
عدي : احم ..بعد اذنك يا كينج رايح اقابل عميد الكلية علشان اقدم لساره
أيهم: ساره انتي بتدرسي ايه ؟
ساره: هندسه..
ايهم : بالتوفيق ان شاء الله
ساره: بتساؤل .انت متاكد ان احنا متقابلناش قبل كده؟
ايهم : بتوتر . لا معتقدش
ساره:بس…
عدي: بمقاطعه يلا يا ساره..وبياخد ساره ويركب عربيته( الBMW) وبيمشي …في الطريق عدي:تقدري تقوليلي قابلتي ايهم سليمان فين قبل كده ؟
ساره: باستغراب وعدم انتباه ..فيه سر في الموضوع ..
عدي : بتقولي ايه؟
ساره: لما روحت بيت بابا ..أقصد فريد المنصور شوفت أيهم ده هناك علشان كده كنت بقولوا أحنا اتقابلنا قبل كده …و الغريب انو أنكر أنو قابلته قبل كده ..
عدي : بشك ..معاكي حق في سر في الموضوع والا ايه اللي يجمع أيهم سليمان مع فريد المنصور ..لازم أعرف …
وبيطلع عدي الموبيل وبيتصل ………
….الو…
عاوزك تعرفلي أيهم سليمان كان في فيلا فريد المنصور بيعمل أيه …
وفي خلال 24 ساعه ..
وبيقفل التليفون ..
ساره: باستغراب..مين ده يا عدي..
عدي: ده واحد صحبي من زمان وبيعرفلي اي حاجه بقولو عاليها ..
ساره:اممم… طب أحنا هنروح فين
عدي: الكليه ..
ساره: ok ……وبيوصلوا وبينزلوا يقابلوا العميد ……………………..
وبعدها بيمشوا…
بقلمي: منه ممدوح
عدي : وبكده خلصنا تحبي نروح مكان معين؟..انا عندي أجازه انهرده..
سار: بجد..طب اذا كان كده عاوزه اروح مكان …
عدي : فين؟
ساره : بفرحه الريف********** عند خالتي زهره
عدي:أوامرك
وبيوصوا الريف بسعاده وبيروحوا عند زهره وبتفرح اوي لما تقابل ساره ويقعدوا معاها وساره بتاخد عدي وبتلففوا المنطقه كلها ..
ساره: عدي تعالي اوريك حاجه..
عدي: ايه هي؟
ساره : ده سري ..تعالي معايا وبتاخده ساره وبيمشوا في وسط أشجار كتير مسافه طويله …وبعده بيوصلوا بيت شكلوا جميل أوي وبسيط و قدامه جنينه كبيره فيها جميع اشكال الورد واشجار جميله و نباتات كتير ..
ساره: ايه رأيك ؟
عدي:المكان خاطف للانظار صراحه فوق الخيال ..
ساره: بحزن ده بيت بابا سليم
عدي: الله يرحموا ..
ساره: الله يرحموا …تعرف اني انا اللي زارعه الورد ده كلوا و بابا سليم زارع الشجر و النباتات الطبيه دي كلها
عدي: باستغراب نباتات طبيه ؟
ساره : ايوه بابا سليم كان مغرم بالعلاج بالاعشاب ..
امم..تعالي اوريك البيت من جوا ……
ودخلوا البيت من جوا شي خيالي كل حاجه فر البيت كانت انتيكه با اللون الاسود والابيض و الرصاصي و السماوي وشكلها حلو وهادئ وبعد ما عرفتوا علي البيت راحو عند باب في ظهر البيت و فتحتوا و دحلوا ..
ساره: ودي تبقي اوضة التدريب بتاعتنا …ايه رايك ..
عدي: بذهول ايه ده …….الاوضه كانت عباره عن مكان كبير وفيه جميع انواع معدات التدريب لكل الرياضات اللي ممكن حد يتصورها حتي المبارزه الرومانيه..وفي جزء في حائط الوضه مليان كؤاؤس و ميداليات ذهبيه …
ساره : دي ميداليات بابا و الجوائز اللي اخدها من أسيا و أوروبا …
عدي: بذهول واو دي كلها..
ساره: اممم …يلا بينا بقا علشان الوقت اتاخر ..
عدي : يلا وروحوا البيت بعد ماودعوا زهره …
ووصلوا قصر الدمنهوري
وكان حسام و شريف مستنينهم..
شريف: حمد لله علي سلامتكم يا ولاد …
عدي و ساره : الله يسلمك يا بابا …وراحت ساره حضنت شريف
حسام: ها يا عدي جهزت كل حاجه ؟
عدي : اه كل حاجه جهزت و انتو تمام
حسام و شريف : ايوه ..
ساره : هو فيه ايه ؟
عدي : بكره عيد ميلاد ليل و احنا عملين ليها مفاجاه ..
حسام: احنا مفهمين ليل ان احنا كلنا نسيين عيد ميلادها علشان المفاجأة
شريف: وكل سنه بنعملها مفاجاه بعد الساعه 12 في الليل …والساعه قربت تبقا 12 يلا بينا جهزي الجاتوه يا سعاد و تعالي انتي كمان يا ساره
ساره: ليل هتبقي مبسوطه اوي يلا بينا ..
وعند غرفة ليل بيمشوا كلهم في هدوء وبيدخلوا وبتكون ليل نائمه و حسام بيقرب وبصوت عالي ليل القصر بيولع قومي…
ليل : بفزع اجري يا مجدي وبتجري وبتسوط اععععععع الحقوني ….
وهنا الكل وقع علي الارض من الضحك 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂…..
ساره: خلاص مش قادره من الضحك
حسام : ولا انا ..ههههه
شريف: كل مره بيحصل نفس الموقف ده …
عدي: نسي كل حاجه بتحصل حواليه وكان العالم وقف بالنسباله لما شاف ساره بتضحك وفضل مركز معاها …
ليل: وربنا انا زهقت منك يا حسام كل سنه تعمل نفس الحاجه …طب انا زحلانه ..زحلانه منك ..
حسام : خلاص بقا قلبك ابيض وكل سنه وانتي احلي أخت و اجمل ليل في حياتي ..
ليل: ربنا يدومك ليا يا مجنون..
شريف : هو كلوا لحسام ..
ليل : وانا اقدر انسي الكينج اللي بيخطط لكل حاجه ده حتي انت زعيم العصابه …
شريف: ههههه ….وبتروح ليل تحضن شريف وبيقولها كل سنه وانتي طيبه يا احلي واجمل بنت في العالم..
ليل : وربنا انت الللي اجمل
و احلي أب في العالم ..طب ده حتي الأب الفرفوش نعمه .ههههههه
ولا ايه يا عدي …عدي عدي
عدي : ها فيه ايه …
حسام: ده انت مش مركز خالص …وبيقرب منه وبيقولوا اخيرا شوفتك بتحب يا عدي …
عدي: اسكت ياض …احم احم ..كل سنه وانتي طيبه يا ليل وبيروح يحضنها ويقبل جبينها بحنيه ….ويقولها يلا روحي نامي علشان في حاجات كتيرة بكره…تصبحي علي خير و بيمشوا وكل واحد بيروح اوضته …….
وتاني يوم….
بتكون التحضيرات في قصر الدمنهوري علي قدم وساق لعيد ميلاد الاميره ليل …
وبيصحي ابطالنا علشان يجهزوا للحفله .
واول ما بتصحي ساره بتلاقي فستان غايه في الجمال موجود في الاوضه و ورده حمره وجنبها ورقه مكتوب عليها أحلي فستان بلون عيونك يا ملكة قلبي …
ساره: بفرجه واو الفستان جميل …
عدي: من وراها واللي هتلبسه أجمل..
ساره: 😳..احم ..عدي انت جيت امتا ..
عدي: انا هنا من اول ما صحيتي ..
ساره: بتوتر ..ليه..
عدي: لسببين الاول ..علشان أشوف اذا الفستان عجبك ولا لا و التاني علشان تنزلي معايا نعمل رياضه..
ساره: بابتسامة جزابه امم..الاول الفستان عجبني و التاني شكلك أتعودت علي الخساره كتير..
عدي: بيقرب منها جامد وبيقولها برومانسيه…لو خسارتي معاكي انتي بتبقي أحلي خساره في حياتي..
ساره: بحرج..طب يلا..وفي أوضة الرياضه بيكون واقف ساره وعدي قصاد بعض..
ساره:تحب نبداء ب ايه..؟
عدي: اختاري ..
ساره: امم ..ايه رأيك كونغ فو..
عدي: ok..وبيبدا النزال وساره بتهاجم وعدي بيدافع بمهاره ..وبعدها ساره بحركه سريعه بتقف وراء عدي وبتخبطه في منطقه قريبه من الرقبه بسرعه ويقع عدي …
عدي: ساره انتي عملتي ايه..
ساره: متخفش ده شبه شلل وبيدوم ربع ساعه مش كتير ..
عدي: بغضب دي مش نزاهه علي فكره…
ساره: وهي بتحرك عدي وبتقعده علي كنبه موجوده في قاعة الرياضه ..اممم عدي ده تحدي ذكاء وبعدين انت مش شايف نفسك ضخم ازاي اكيد لو معملتش كده كنت هتهزمني …وبعدها ساره بتشغل الة الجري وتظبط ساعتها علي ربع ساعه وبعد ما بيعدي الوقت وساره بتخلص بيكون عدي لسه علي وضعوا..
ساره: باستغراب..هو انت لسه متحركتش ليه وبتقرب عليه بخوف ..يا عدي عدي انت كويس ..
عدي: بحركه سريعه بيشدها وبتقع ساره في حضنه ..اممم انا اتحركت بقالي فتره بس كنت مستني الفرصه دي..
ساره: غبي انت خضتني عليك..
عدي: انا غبي ..اظن الكلمه دي لازمها عقاب..وبيقرب منها وبيقبلها علي شفتيها الجميلتين وبتستمر القبله فتره طويله وبعدها بيبعد عدي.
ساره: بتتنفس بسرعه ووجها احمر وبتقوم وبتجري ناحية الباب وبتقولوا بغضب أنت واحد منحرف وقليل الادب وبعدها بتمشي من المكان ….
وفي المساء___
بتكون الحفله بدات و المعزيم كلهم حضروا وكلهم من سادة المجتمع لانها حفله لعائلة الدمنهوري المعروفه عالميا..وبيجي فريد المنصور و زوجته وبنته و أيهم سليمان و بعد شويه بتنزل ليل وبتكون جميله بمعني الكلمه بفستانها الاحمر الذي لا يليق الا بها وبتسلم علي الموجودين..
وبعدها بتنزل ساره وكل العيون بتكون عليها بفستانها الازرق مثل لون عينيها و متلائم مع بشرتها البيضاء الجميله وشعرها الاسود الطويل …عدي بيقرب منها وبيمسك ايدها و يسلموا علي المعازيم…ايهم بيقرب و بيمد ايده لساره يسلم عليها لكن عدي بيكون أسرع و بيمسك ايد ايهم ويسلم هو عليه اهلا يا ايهم ..
وبعد شويه…
صوت ضرب نار في الجنينه ….
؟؟؟؟؟
يا تري ايه اللي هيحصل ….
_______________________________

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية لا عناد في الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى