روايات

رواية لم يكن ذنبي يا أبي الفصل الرابع 4 بقلم يارا علاء

رواية لم يكن ذنبي يا أبي الفصل الرابع 4 بقلم يارا علاء

رواية لم يكن ذنبي يا أبي الجزء الرابع

رواية لم يكن ذنبي يا أبي البارت الرابع

رواية لم يكن ذنبي يا أبي الحلقة الرابعة

يامن بدمو*ع: انا اسف اني اتجوزت من بعدك بس انتي ال اختارتي لما كتبتيلي ورقه فيها انك عاوزني اجوز.
(فلاش بااك)
كانت بتجهز نفسها للنزول الي مصر لانها اشتاقت لزوجها ف جهزة نفسها وراحت لاهل جوزها وركبوا عربيه بس حست بقبض*ة قلبها ف كتبت رساله له (اذيك يا يامن انت وحشتني انا وابنك وعاوزين نشوفك بس انا حاسه ان خلاص فات الاوان خلي بالك من نفسك واكلك لاني عارفاك ومتخافش علينا انا وابنك لاننا هنكون مستانينك
في الجنه وعندي ليك طلب اتمني تحققه ليا اتجوز وعيش حياتك ولو جبت بنت سميها علي اسمي عشان تفكرك بيا.
ندي ❤
(بااك)
يامن: ياريتك ما كتبتي كده انت عارفه مقدرش اعيش مع غيرك ليه بس اوعدك لو جبت بنت هسميها باسمك وعمري ما هنساكي.
عند هدي بعد ما دخلت الاوضه انها*رت من العيا*ط.
هدي: لسه بيحبها انا كنت مفكره انه حابيني خلاني اعيش اسواء يوم في حياتي اليوم ال اي بنت بتتمني تعيشه هو كسر*ني بجد انا بكر*هك.
(تاني يوم)
اشرقت الشمس لي بدا يوم جديد.
استيقظ يامن قبل هدي وراح يعمله قهوه اما هدي كانت نايمه في ثبات عميق كانها مش عاوزه تقوم ولا تواجه الحقيقه.
بعد ان حضر يامن الفطور له وحضر قهوته ذهب ليشربها في الجنينه.
اما هدي صحيت وراحت غسلت وشها وطلعت ملقتهوش راحت دخلت المطبخ لانها عطشانه بس لاحظت ان ماج القهوه ف عرفت انه بيشرب قهوه فهي تعرف عنه كل شيء
هدي شربت وجايه تطلع لاقته وراها ف جات تمشي قال: استني نفطر سوا.
هدي بحز*ن: مش جعانه.
يامن: ازاي وانت مكلتيش من امبارح.
هدي بلا مبالهه: مش مهم ودخلت عدا وقت واوس وطيف جم يباركوا ليهم وقعدوا يتكلموا شويه ومشيوا.
(عدي اسبوعين)
ويامن بيجي متأخر جدا وهي بتحضر الاكل وتدخل الاوضه بس في يوم يامن قالها تيجي تقعد معاه عشان يتكلم معاها.
يامن: انا صبرت كثير ومعدش في وقت.
هدي باستغراب: قصدك اي بمعدش في وقت.
يامن بجديه: عاوزه حقو*قي الشر*عية.
هدي بصدمه: نعم انت بتقول اي مش قولت نكون اخوات.
يامن ببرود: اه بس انا عاوز يكون عندي طفل ويكون سندي.
هدي: وانا اعمل اي.
يامن بسخريه: ال اعرف انك مراتي.
هدي سكتت😐
يامن يلا وخدها ودخلوا الاو*ضه وسكتت شهرزاد….
(تاني يوم)
يامن قام بص علي هدي لاقي اثار دمو*ع ف مشي ببرود راح يلبس.
وشويه وجه وصحي هدي ال اول ما فتحت بصتله بصه مفهمهاش.
يامن ببرود: قومي عشان الجامعه.
هدي قامت من غير كلام وراحت لبست ونزلت ركبت العربيه ومشيوا.
اول ما وصلت قابلت اخوها وراحت حضنته وعيط*ت في حضنه ويامن واقف.
هيثم بقلق: مالك يا حببتي في اي يامن ز*علك في حاجه.
هدي بعيا*ط: لا بس انت وحشتيني اوي.
هيثم بحنيه: وانتي اكثر مبقتش عارف اجري ورا مين ولا ازعق لمين.
هدي بضحك: لولادك انا مليش دعوه.
اوس ضحك وضمها لحضنه اما يامن كان واقف ببرود.
هيثم باستغراب: مالك يا يامن في حاجه.
يامن: لا عادي يلا ندخل. ودخلوا وهدي قابلت طيف واتكلموا وبعد الانتهاء من الحصص روحوا
________
(في بيت وائل)
طيف لما جات وائل قال تعالي عاوز اتكلم معاكي.
طيف بقلق: خير يا باب في اي.
وائل: مفيش يا حبيبتي بس في عريس متقدملك.
طيف بصدمه: بس يا بابا انا لسه مخلصتش جامعه.
وائل: هو موافق انك تكملي تعليمك.
طيف بتفكير:……..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لم يكن ذنبي يا أبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى