روايات

رواية لم يكن ذنبي يا أبي الفصل الخامس 5 بقلم يارا علاء

رواية لم يكن ذنبي يا أبي الفصل الخامس 5 بقلم يارا علاء

رواية لم يكن ذنبي يا أبي الجزء الخامس

رواية لم يكن ذنبي يا أبي البارت الخامس

رواية لم يكن ذنبي يا أبي الحلقة الخامسة

وائل: هو موافق انك تكملي تعليمك.
طيف بتفكير: خلاص يا بابا هفكر واقولك.
_________
(في بيت هيثم)
كانت امل تبكي علي ابنتها التي لما تراها منذ 20
او اكثر هي فعلا نا*دمانه انها سابت جوزها وبنتها.
امل: يارتني كنت م”ت قبل ما اسيبكم.
دخل هيثم وشاف امل بتعي*ط راح عندها وقال: مالك ياماما بتعي*طي ليه.
بنتي ال مشوفتهاش وحشاني اوي ومش عارفه شكلها اي دلوقتي.
هيثم: خلاص يا ماما انا هدور عليها لغايت لما الاقيها بس متعيطي*ش.
امل بتفاؤل: بجد يا هيثم.
هيثم هز راسه وقال بمزاح: اه بجد قوليلي بقا هو حقي عامله محشي.
امل بضحك: اه هقوم احط وناكل.
هيثم وهو بيجري علي اوضته قال: هغير واجي بسرعه.
وطلع يغير وهو يفكر ب من سرقة قلبه.
________
(في بيت يامن)
يامن كان قاعد بيتفرج علي التلفاز وهدي بتحضر الاكل.
يامن جاله موبايل ومشي من غير ما يقولها وهي طلعت ملقتهوش ف دخلت الاوضه بحز*ن.
قعدت علي السرير وقالت: عارفه انك مش هتحبني وانك عاوز طفله عشان تسميها علي اسمها بس انا اي ذنبي ليه تربطني بيك ليه انا تعبت منك انا ند*مانه اني وافقت عليك.
(فلاش باك)
كانت هدي بتروق الاوضه المهم وهي بتروق لاقت ورقه واقعه علي الارض ف اخدتها وقراءتها وكان فيها ( اذيك يا يامن انت وحشتني انا وابنك وعاوزين نشوفك بس انا حاسه ان خلاص فات الاوان خلي بالك من نفسك واكلك لاني عارفك ومتخافش علينا انا وابنك لاننا هنكون مستانينك
في الجنه وعندي ليك طلب اتمني تحققه ليا اتجوز وعيش حياتك ولو جبت بنت سميها علي اسمي عشان تفكرك بيا.
يسري ❤
(باك)
يا خساره كنت بتمنى تحبني بس لسه بتفكر فيها مش عارفه قلبي ازاي حبك (قالت كده ودمو*عها نزلت ونامت
(علي الساعه ٦الصبح)
كان هو جه من برا دخل لاقها نايمه ف راح غير ودخل ينام في الاوضه التانيه.
هدي صحيت علي الساعه ٩ وراحت تجهز نفسها عشان متأخره وهي مفكره انه مشي ف دخلت اوضته عشان تاخذ فلوس ف لاقته نايم ف راحت تصحيه بس لقته مش بيصحي ف حطت ايدها علي راسوا اتصدمت من درجة حرارته ف راحت جابت طبق فيه ماء وتلج.
وبدات تعمل كمدات لغايت بليل لان درجة حرارته كانت عاليا بعد ما خف هي نامت.
_______
عند اوس جهز نفسه واخذ امل وراح يخطب طيف وكان بيتصل علي يامن بس مفيش رد.
ف راح هو وامل بعد ما وصلوا طلعوا الشقه وامل قلبها بقا بيدق جامد خبطوا الباب والباب اتفتح.
وكان وائل ال لسه هيقول اتفضلوا بس اتصدم لما شاف وامل وامل هي كمان اتصدمت.
و هيثم واقف مستغرب بس ما حسش غير ووائل بيز*عق ل امل ويقول: انتي ال جابك هنا يا خا*ينه.
امل دمو*عها نزلت وهيثم اتصدم واتكلم بعصبيه: اي ال انت بتقول ده ازاي تكلم امي بشكل ده.
وائل بسخريه: ابنه صح امم ده ابو الشخص ال سبتيني عشانه وسبتي بنتك.
اوس بغضب: انا مسمحلكش تكلم كده واعرف انت بتكلم مين احسن ليك .
طيف طلعت علي الصوت وقالت: في اي يا بابا
بس اتصدمت لما لاقت هيثم.
طيف: استاذ اوس في حاجه واقف كده ليه اتفضل.
وائل: انا مستحيل ادخل الشخص ده بيتي هو والخا*ينه دي.
طيف باستغراب: بابا انت بتكلم كده ليه.
وائل: ادخلي يا طيف.
طيف: لا مش هدخل الا ما اعرف.
هيثم انا هقولك: والدك بيه*ين والدتي.
طيف بصدمه: بابا انت قولت اي لطنط امل.
وائل بدهشه: انتي تعرفيها.
طيف: اه دي مامت الاستاذ هيثم وهدي.
وائل بسخريه: هو انتي متعرفيش انها نفس الست ال سابتك وانتي صغيره.
طيف وصدمه: قصدك اي يعني دي تكون امي.
امل ببكا*ء: اسمعيني يا طيف.
طيف بسخريه: اسمعك عاوزني اسمعك وانتي سبتيني وانا طفله ها عارفه انا كنت عايشه ازاي عارفه كنت بحس بايه لما اشوف الاولاد ماسكين ايد امهاتهم عارفه يعني اي اكون محتاجه حنان الام وملقهوش.
امل بيكا*ء:اسفه يا بنتي سامحيني والله ندما*نه.
طيف ببرود: بعد اذنك مش عاوزه اشوفك ولا اعرفك تاني. ودخلت
وائل: سمعتي بنتي قالت اي اطلعي برا.
هيثم كان مصدوم ف اخذ امل ومشي روح من غير كلام وامل بتعي*ط.
اوس خرج من البيت واخذ عربيته وفضل يلف بيها وهو مصدوم.
_____________
(في بيت يامن)
صحي يامن وجاي يقوم حس بتقل علي ايده وحاجه علي راسه ف بص لاقي هدي وحط ايده علي راسه لاقيها قماشه ف افتكر ان رجع تعبا*ن وجسمه سخن.
يامن وهو بيقوم بص ل هدي ال بان عليها التع*ب راح شالها واخذها علي الاوضه بس هدي صحيت وهي علي ايده.
هدي بلهفه: انت كويس صح. وحطت ايديها علي راسه.
يامن: كويس. ونزلها.
هدي: هروح اعملك اكل شكلك كلت من برا وانا عارفه ان لما بتاكل من برا بتتع*ب.
يامن باستغراب: انتي عرفتي ازاي .
هدي :عادي اصل هيثم كان بيقولي .
يامن:اه تمام متعمليش حاجه.
قال كده ومشي أما هدي. دخلت تكمل نوم ويامن حاله اتصال من هيثم .
جارا الرد…….
هيثم: الو.
يامن: خير يا هيثم في حاجه كنت بتتصل ليه.
هيثم: تعبان وعاوز اتكلم.
يامن بقلق: طب تعالي هنكلم هنا.
هيثم: تمام.
يامن:سلام.
يامن بعد شويه وصل عن يامن وقعد يتكلم معاه وحكاله ال حصل وهدي كانت معاه واتصدموا .
يامن بحزن: … …….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لم يكن ذنبي يا أبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى