روايات

رواية اميره الليل الفصل العاشر 10 بقلم دينا قدري

رواية اميره الليل الفصل العاشر 10 بقلم دينا قدري

رواية اميره الليل الجزء العاشر

رواية اميره الليل البارت العاشر

رواية اميره الليل الحلقة العاشرة

المجهول :بس الا متعرفيهوش ان شهد نزلت مصر
سعاد :ايوه بقا هي دي الاخبار ولا بلاش
المجهول :شوفتي بقا ي مدام ان بجيب اخبار كويسه
سعاد :اهه سعاد فعلا بتجيب اخبار المهم انك عينك عليها وزود مراقبه عليها بقا
المجهول :هي لسه في المطار وزياد رايح ياخدها من المطار
سعاد :عينك عليها او تغفل عنها واخبارها توصلي اول باول عشان خلاص انا حطيت الخطه بس الوضع يستقر بس شويه
المجهول :خلاص تمم ي مدام
سعاد :اشطا ابقي بلغني بكل حاجه اول باول
المجهول :تمم ي سعاد هانم
…….

 

عند شهد في المطار بعد مرور ساعه
شهد واقفه عند بوابه الطار وفجأه لقت عربيه وقفت قدامها ونول منها زياد
زياد :ازيك ي شهد عامله اي
شهد :بخير ي زياد انت عامل اي
زياد :اهه الحمد لله عايش
شهد :طيب اي هنفضل نحمي هنا يلا بينا عايزه اشوف زين
زياد :يلا بينا بس اي دا فين الشنط
شهد :لا منا ما جبتش شنط مالحقتش تجيب حاجه اول ما سمعت الخبر نزلت علي طول
زياد :اهه طيب يلا بينا
وانطلقت السياره متوجهه الي المستشفي وبعد وقت ليس بقليل جات عربيه من الخلف وحاولت تخبط عربيه زياد وهو بيفاديها عشان مايعملش حادثه وفجاه عدت العربيه من جنب عربيه زياد وضربت طلقه نار بس الحمد لله زياد فادي الطلقه وماجتش في حد
شهد :هو اي الا بيحصل دا ي زياد
زياد :ولا اعرف ي شهد
وكمل سواقه لحد ما وصل المستشفي بعد ساعه نزلت شهد ودخلت المستشفي بسرعه ولسه هتدخل غرفه زين ..
الممرضه :منعتها الممرضه من الدخول
شهد :ازاي تمنعيني من ان اشوف اخويا انا عايزه ادخل حالا اطمن عليه

 

الممرضه :الدكتور هو الا مانع عنه اي زيارات
شهد :هو اي الا مانع الزيارات انا عايزه اشوف زين
جه ليل من وراها علي الصوت وقال للممرضه خلاص روحي انتي
شهد :هي الغبيه دي ازاي تمنعني اصلا بالطريقه دي
ليل شهد :في اي ي حبيبتي قالتلك ان الدكتور مانع الزياره
ممنوع اي حد يدخل خالص لحد ما يفوق
شهد قعد علي المقعد الا امام غرفه زين قعد جنبها ليل واخدها في حضنه ما تقلقيش ي حبيبتي هيكون بخير
شهد بدات في العياط دا حته مني ي ليل دا توأمي مقدرش اعيش من غيره بالله عليك خليني ادخل اشوفه ولو خمس دقايق
ليل :اهدي ي حبيبتي الدكتور قدامه نص ساعه وهيمر وهقوله انك تدخلي تشوفيه
شهد بدموع :حاضر ي ليل
…….
وبعد وقت رن هاتف شهد وكان المتصل جاك وهي فصلت عليه
ليل :ما تردي يبنتي

 

شهد :دا مستر جاك وانا خلصت معاه الصفقه بس هو لازق بقا
ليل بعصبيه :يعني اي لازق
شهد :دا موضوع كبير هبقي احكيلك عليه بس لما زين يقوم بالسلامه
ليل :ماشي ي شهد
رن تلفونها تاني بس المره دي كانت منه
منه بدموع :اي ي شهد وصلتي لفين
شهد :ماتقلقيش ي منه انا وصلت المستشفي اهه ومستنين الدكتور عشان يطمنا علي زين
منه :طيب انا هجيلك حالا
شهد :لا ي منه ماتجيش الوقت اتاخر
منه :بالله عليكي ي شهد قلبي بيتقطع عليه خليني اجي
وكل دا وليل سلمها
ليل :خليها تهدي ي شهد وتيجي بكرا الصبح يكون زين فاق لكن دلوقتي هي ماتتحركش من البيت
شهد :اظن سمعتي ليل قال اي خليكي وتعالي الصبح
منه :تمم ي شهد بس بلغيني باي جديد بالله عليكي

 

قطع كلامهم مجئ الدكتور
شهد :طيب ي منه اقفلي عشان الدكتور جه
منه :ابقي طمنيني بعد ما يمشي ي شهدو
شهد :حاضر ي منه
الدكتور دخل عند زين واطمن عليه وانه بقي الي حد ما كويس
الدكتور بعد ما خرج
شهد :ينفع ادخل اشوفه ي دكتور
الدكتور:****

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اميره الليل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى