روايات

رواية اميرات الاسد والزين الفصل الثالث 3 بقلم سجدة

رواية اميرات الاسد والزين الفصل الثالث 3 بقلم سجدة

رواية اميرات الاسد والزين الجزء الثالث

رواية اميرات الاسد والزين البارت الثالث

رواية اميرات الاسد والزين الحلقة الثالثة

بتشرق الشمس على وجه بطلتنا سجده تصحى بتخش الحمام بتاخد شاور وبتوضا وتصلي فرضها وبعدين بتلبس ادناء رصاصي وعليه خمار رصاصي وبعدين بتطلع تبوس ايد ابوها وامها وتفطر
نروح عند نغم¦
بتصحى تدخل الحمام تاخد شاور برده بتتوضا وتصلي وبعدين بتلبس بدله عمليه لونها بينك وعليها طرحه سمراء تطلع تفطر وبعدين بتلاقي الباب بيخبط وطبعا دي بتكون ساجده تاخدها بيركبوا الميكروباص بتكون نغم بتلم الاجره وبيكون في شاب وسيم قاعد ورا لابس سماعات ومش سامع هي عماله تقول له يا اخينا الاجره الاجره وهو برده مش سام فبعدين بجد قلع السماعه ولسه هتكلم راحت قايله له خلاص خلاص انا هدفعها عن صحتي فهو اتغاظ من الكلمه وكان لسه هيرد راحت دفعت سجده طبعا انفجرت من الضحك وهو قاعد كتم وبتوعد لنغم بينزلوا البنات وبيدخلوا الجامعه وبيحضروا المحاضره طبعا دكتور سليم عينه ما نزلتش من على سجده فساجده لحظه كده وبصيت في الارض وبعدين رجعت بصي التاني وركزت في المحاضره فالدكتور في اخر المحاضره بيوزع الدرجات سجده طبعا بتكون الوحيده اللي مقفله نغم طبعا 29 ونص درجه جميله فهم طالعين الدكتور سليم بينادي علشان ده بيقول لها بتقول له نعم حضرتك عايز حاجه فبيقول لها ان انا معجب بتفوقك جدا ومطالبه فنغم بتبص في السقف كده وبتضحك فالدكتور بيضحك وبيقول لها وانت كمان يا نغمه متفوقه جدا بس انت كنت عايزه تركيز شويه بس وكنت هتقفلي طبعا زي قالت له الله يخليك يا مستر بقى قال لها مشيت اتفضلوا طلعت سجده ركبت اوبر وكذلك نغم ركبت اوبر عندي في مكان ونضيف مكان توصل سجده الشركه متاخر خمس دقائق فبتدخل وكان في اجتماع بتقول لا سلام عليكم انا ساجده سكرتيره الجديده بيرد عليها واحد كان قاعد قال لها انت داخله متاخر ليه قالت له انت مالك انت ايش حشرك اصلا لسه هيتكلم راحت قايله له انت ما تتكلمش معايا ما لكش علاقه بيا وما لكش فيه اتاخر ولا متاخرش كنت المدير مثلا انا مش عارفه طبعا ال اجتماع بينتهي وبعدين سجده بتقول له انا هوريك لما المدير يجي هعمل فيك ايه وهاخد حقي كويس وهقول ان انت كنت قاعد على الكرسي بتاعه كمان ونبقى نشوف بقى مين فينا الخسران ومين اللي هيضحك وبياخدوا بريك ربع ساعه وبعدين المدير بيعمل اجتماع فبتلاقي الموظفه ب تجري عليها وبتقول لها اجري المدير عامل اجتماع بسببك تقول لها انا عملت حاجه قالت لها بنتي انا عملت حاجه كله عشان الزفت ده ما هو اللي اللي تدخل في شيء طب تعالي بقى نشوف المدير ده عايز ايه فبيخشوا فبتلاقي طبعا المدير كان قاعد ومدير وشه بتستغرب ان هو شاب صغير وبيلف وشه وبتستغرب ان هو نفس الشاب اللي هزقته من شويه وبعدين بيقول لهم رحبوا بسجده السكرتيره الجديده وهتكون سكرتيره خاصه فساجده بتفرح وبتضحك ببلاها و بتقوم تقف وتقول شكرا يا فندم فطبعا كل الموظفين بيضحكوا فهو بيقول بصوت عالي سكوت هي هتقول له حضرتك برده ممكن ابدا شغل النهارده راح لها طبعا هو بقى بيفكر ازاي ياخد حقه
نروح عند نغم:-
بتوصل الشركه وبعدين بتروح تخبط على باب المدير وبتدخل وبتتصدم ان هو نفس الشاب اللي كان راكب في الميكروباص الصبح بتقول ايه ده هو ايه اللي جابه هنا ده يا لهوي اللي هيكون المدير ايه ده انت رحت قايله له صباح الخير يا فندم قال لها صباح النور انت بقى البنت اللي دفعت لي الفلوس الصبح باين وكان شغل متسولين ردت نغم انا يا فندم ده انت سيد الناس حقك عليا ان كنت غلطت فيك فهو طبعا بيفكر في دماغه بيضحك وبيقول اهلا بيك وبعدين بيقولها اسمك ايه بقا نغم عاشت الاسامي ياست نغم بتضحك نغم وبتقول الله يباركلك يافندم وبتمد ايدها رايح قايلها انتي هتهزري هتقوله اسفه يافندم بتطلع تستلم الشغل وبعدين بيقول لنفسه الله يخرب بيت عقلك
عند سجده بتلاقي زين بيقولها جهزي نفسك الساعه ٨ عندنا عشاء عمل ومتتكلميش علشان متفحيناش قدام العميل لانو باين عليه ثقافتك محدوده الكلمه زعلت سجده ووووو

يتبع…

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اميرات الاسد والزين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى