روايات

رواية امواج الحب الفصل الثاني 2 بقلم دنيا محمد

رواية امواج الحب الفصل الثاني 2 بقلم دنيا محمد

رواية امواج الحب الجزء الثاني

رواية امواج الحب البارت الثاني

رواية امواج الحب الحلقة الثانية

مريم بهدوء : انا مش موافقة
زينب خبطت ع صدرها : انتي بتجولي اي يا بتي
مريم بخوف : انا بخاف من مصطفي ومش عايزاه
زينب طلعت برا وكان باين عليها التوتر
مصطفي قام وراح ليها : في اي يامه وفين الامضي بتاعت مريم ؟!
زينب بتوتر : ا اصل يابني هي مش موافقة
مصطفي الغضب بان ع وشه وعروقه بانت وامه وأخوه خافو من شكله ودخل مصطفي بسرعه واخد مريم من وسطهم وطلع بيها ع الاوضة
مصطفي بعصبية: افهم اي الي سمعتو ده ؟؟
مريم بخوف : مش موافقة انا بخاف منك ومش عايزاك
مصطفي بعصبية وضر*بها ب القلم : طب اي رايك بقا هتوافقي وهبقي جوزك ودخل*تي عليكي الليلة دي
مريم كانت بتعيط وخايفة
مصطفي جاب الورق : امضي
مريم بخوف : لاء
مصطفي مسكها من شعرها : انجزي ي مريم ومتختبريش صبري احسن ليكي
مريم مسكت الورق ومضت عليه بارتجاف وخوف
مصطفي ببرود : مبروك ي عروستي ونزل ومريم فضلت تعيط لحد منامت ومصطفي نزل وكمل الفرح
خلص الفرح
صلاح بهدوء : اهدي ع البت ي ولدي متبقاش قاسي عليها عشان حب جديم وراح ابدأ حياتك ب الجديد
مصطفي بهدوء : حاضر ي بوي تصبح ع خير
صلاح بابتسامة : ونت من أهلة يابني
طلع مصطفي ولقي مريم نايمة ووشها متغرق ب العياط
مصطفي بقرف : قومي يابت انتي نتي ناسية أن انهرضة فرحنا
مريم كانت نايمة بعمق
مصطفي راح ليها وهزها عشان تصحي
مريم بخوف : اي ف اي
مصطفي بقرف : قومي اقلعي الفستان ده والبسي حاجة حلوة
مريم بارتباك : لا انا عايزة افضل كده
مصطفي قرب منها ومسك فكها : اسمعي الكلام احسن ليكي
مريم هزت راسها بخوف
وراحت مريم تلبس حاجة غير الفستان لبست بيجامة جميلة جدا مفصلة جسمها وكانت حلوة جدا
مصطفي بصلها وقرب منها باسها علي رقبتها
مريم بدموع : من فضلك ابعد مش عايزاك تقرب ليا
مصطفي باسها في رقبتها اكتر وبعمق
مريم وهي بتبعده : اوعي ي مصطفي مش عايزاك
مصطفي بعصبية مسكها من شعرها جامد وضر’بها قلم : انتي هتشوفي نفسك عليا يابت
لا اصحي انا مبحبكيش اصلا وحقي هاخدة بس مش انهرضة مليش مزاج ليكي
وراح عند السرير ينام
مريم لسه هتروح ع سرير
مصطفي وقفها : انتي رايحة فين
مريم باستغراب : هنام
مصطفي ببرود : لاء انتي مكانك ع الأرض
مريم بزعل : بس الدنيا تلج ونا هبرد كده
مصطفي ببرود اكبر : ده الي عندي ويلا نامي بدل م اكمل الي كنت بعمله فيكي
مريم نامت ع ارض بدموع
ومصطفي شغل التكيف واتغطا ونام
مريم قامت من ع ارض وهي حاسة بتعب جامد ف جسمها وراحت ع سرير لقتو نام مددت ع سرير ونامت ع الحرف وذهبت الي النوم
تاني يوم اشرقت الصباح ومصطفي حس بحاجة عليه فتح عيونه تدريجا وبص لقي مريم نايمة في حضنو بعمق وشعرها مغطي وشها وسع شعرها عن وشها وكان شكلها جميل جدا شدو شفايفها الكريزة بشرتها الناصعة البياض رموشها الكثيفة البراءة الي فيها
مصطفي بدون تفكير قرب منها بتوهان وباسها وكان حاسس ان فيها حاجة بتشده ليها
مريم قامت بخضة وهي شايفة المنظر ده
مريم بخوف بعدت عنو
مصطفي بضيق : اهدي متخفيش ثم اي الي جابك جنبي ؟
مريم بدموع وخوف : الجو كان يرد ومقدرتش انام وجسمي وجعني اوي
مصطفي بزعل من نفسه : طيب قومي خدي دش دافئ وجسمك هيفك
مصطفي قام ونزل تحت
صلاح وزينب : صباحية مباركة ي حبيبي
مصطفي بهدوء : الله يبارك فيكم
صلاح بسخرية : ياريت تكون بتعاملها كويس مش ع أنها شغالة
مصطفي بضيق : خلاص يابا انا مش ناقص
وقعد مصطفي يفطر وبعد شوية مريم نززلت من الاوضة ب البيجامه وده خلي مصطفي يغصب
مصطفي قام وسحب مريم بسرعه للمكتب : تحبي اكسرلك عضمك ده اي الي انتي لابساه ده ؟؟
مريم : عادي لبس كنت بلبسه ف بيتي
مصطفي بتسرع : وده مش بيتك
مريم بصتله بدموع وطلعت اوضتها
مصطفي ادايق من نفسو
وطلع ليها
مريم بعياط : ممكن تسبني لوحدي شوية .
مصطفي بحنيه مفرطة :مريم أنا مكنتش اقصد انا اسف البيت ده بيتك زيي بظبط وبعدين انا ضيف عندك
مريم بهدوء : خلاص ي مصطفي يلا نفطر
نزلوا وفطرو
وفجأة ياسمين دخلت من باب البيت
_ مصطفي حبيبي وحشتني اوي كده تغيب عني كل ده
الكل بصدمة وبصوا ل مصطفي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية امواج الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى