روايات

رواية امالي هي الحب الفصل الرابع 4 بقلم نعمة عيد

رواية امالي هي الحب الفصل الرابع 4 بقلم نعمة عيد

رواية امالي هي الحب البارت الرابع

رواية امالي هي الحب الجزء الرابع

رواية امالي هي الحب
رواية امالي هي الحب

رواية امالي هي الحب الحلقة الرابعة

فطرنا وخلصنا وبنبص للمدرسه دي بشر احنا التلاته والفصحه كانت طويله حبتين عشان كان عندنا ماده صعبه
رهف: بقولك ايه ياحور هروح انا وامل نراجع مع البنات هتيجي معانا
انا: لا ونبي انا لما براجع الماده بنساها روحوا انتوا وانا شويه وهطلع اللجنه
امل: ماشي برتحتك
ورتحوا هما يرجعوا الماده وانا ققمت اتمشي شويه وقعدت علي السور
ولقيت مستر عنر بيبصلي ويبتسم ومتجاهل ميس جيهان اللي معاه نهائي
فا بصيتله وابتسمت انا كمان
ميس جيهان بغيظ: عمر ممكن تركز معايا شويه وتسيبك من البنت دي
مستر عمر بجديه: اولا اسمي مستر عمر ثانيا
وحضرتك بتكلمي علي حد يخصني اتكلمي بطريقه محترمه اكتر من كدا
ميس جيهان بسهوكه: انا مكتش قصدي يا عم… قصدي مستر عمر انا يعني وحطت ايديها علي كتفه بس عمر شال ايديها بسرعه
مستر عمر بعصبيه: انا قولتلك الزمي حدودك معايا واحترمي نفسك بدام ما اقول للمديره وانتي عارفه طبعا سمعتك هتبقي عامله ازاي
ميس چيهان بخوف: انا اسفه خلاص بجد
عمر تجاهلها ومشي
عند حور شافته والميس بتحط ايديها علي كتفه وبعدين مشت ومكملتش وهيا بتعيط
انا ببكاء: غبيه غبيه كان لازم تفهمي عمره ما هيبصلك غبيه
عمر لاقها بتعيط وراح وراها
مستر عمر مسكني وشدني: حور اي دا بتعيطي ليه
شيلت ايده ومسحت دموعي بقوه
انا بجمود: مفيش حاجه يامستر عادي حاجه ديقتني بس وعن اذنك عشان معطلكش عن شغل حضرتك
عمر: حور انتي بتكلمي كدا ليه ومن امتي وانا بقولك ان عندي شغل وهتعطل عليه
انا: خلاص لو سمحت يامستر انا همشي عشان عايزه اراجع
مستر عمر جز علي اسنانه ومسكني شدني عليه وسند علي الحيطه والحمدلله انه مكنش فيه حد شايفنا ساعتها
مستر عمر: حور قولي الحقيقه ايه اللي دايقك مني
انا ببكاء: الصراحه بقي لما ميس جيهان دي حطت ايديها علي كتفك
مستر عمر بحنيه: وانتي مشوفتيش اللي حصل بعد كدا
انا بشهقه: لا انا مشيت ومقدرتش اكمل
مستر عمر بخبث: يعني افهم من كدا انك غيرتي عموما ياستي بعد مانتي مشيتي انا هزئتها وهددتها انها لو عملت حاجه هقول للمديره
انا: بجد
مستر عمر بحب: اه بس ده اللي كان مزعلك
انا: اه بس انت ليه عملت كدا معاها
عمر: عملت كدا عشان مش عارف عشان ايبس اللي اعرفه اني مبقدرش مكونش معاكي مبحبش بنت في الكون غيرك
انا مسبهله: هااا
مستر عمر: حور انا بحبك معرفش ازاي ولا امتي بس انا حبيتك من اول ماشوفتك
باسني من خدي وابتسم: فكري هااا
بعد اللحظه دي انا رزحت في عالم تاني خالص
احييه يعني هو بيحبني اكيد انا بحلم صح لا لا بس ده باسني احيه
طلعت اللجنه وانا مصدومه ودخلت امتحنت وخلصت
انا: يعني معقوله لا اكيد مستحيل
رهف وامل: بت احور دي بتكلم نفسها البت اتجنت
انا: ايه يجدعان
رهف: بت انتي ناشيه تكلمي نفسك انتي اتهطلتي
انا: اسكتوا دا انتوا متعرفوش اللي حصل
وحكتلهم اللي عمر قاله واللي حصل
امل: يا بت يعني هوا كدا بيحبك طب والله كان باين عليه مش قلتلكم انا قلتلكم
رهف: فعلا مكنتش متوقعه خالص
امل: مش قلتلكم انا قلتلكم
انا: خلاص بقي عرفنا انك شاطره وقالتلنا خلاص فكرولي في حل عقبال مقول لامي تعملنا كبايتين شاي
رهف: وسندوتشين وحياتك جعانين
انا: حاضر
امل: وانا. انا: حاضر
قعدنا ناكل ونفكر شويه ونذاكر شويه لحد ما راحت علينا نومه وصحينا علي الامتحان
عند عبدالله
وصل لمدرسه اللي فيها حور وبص بشر ودخل المدرسه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية امالي هي الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!