روايات

رواية الم الفراق الفصل الخامس 5 بقلم قدر مصطفى

رواية الم الفراق الفصل الخامس 5 بقلم قدر مصطفى

رواية الم الفراق الجزء الخامس

رواية الم الفراق البارت الخامس

رواية الم الفراق الحلقة الخامسة

(تاني يوم لين بتجهز نفسها خلاص عشان الامتحانات قربت ماما لين خدت التلفون قالت لي لين أنها مش هتكلم ياسين ولا هتبعت حاجة لغايت أما تخلص امتحانات لين كانت عايزة تبعت لي ياسين أنها مش هتعرف تكلمه عشان الامتحانات بس ملحقتش لقت مامتها خبت التلفون وهي مش عارفه حطته فين فضلت لين تذاكر عشان محدش يقول انها جبت درجه وحشه بسبب ياسين كانت لين بذاكر فوق طاقتها عددت الايام علي لين ما بين المذكرة ودروس وصلاة فقط جت في آخر يوم امتحان خلصت راحت عند ستها عشان ما شفتهاش من شهر تقريبا)
لين:سلام عليكم
ناديه:وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
لين:ازيك يا تيتا وحشاني اوي اوي اوي
ناديه:أنا الحمدالله انت عامله ايه مش بتأجي ليه
لين:معلش ياقلبي والله كنت في امتحانات و مش هينفع اجي
ناديه:ربنا معاكي خلصتي امتحانات ياعني
لين:ايوا انهاردة و اول ما خلصت جيت عليكي علي طول عشان اقعد معاكي وبنت خالتي جيا ورايا علي طول
ناديه:تاجي انتوا نورته البيت والله
لين:بنورك يا احلي تيتا في الدنيا
(عبير جت عند امها وقعدت معها ولقت لين هناك)
عبير:اي دا اي الي جابك هنا
لين:مش أنا قولتلك اني اخلص امتحان و هروح عند تيتا عشان وحشتني
عبير:ما أنا قولتلك تعالي كولي الاول بعدين روحي
لين:تيتا عملت الاكل الي بحبه وكلت معاه أنا وحور
عبير:خلاص ماشي ياقلبي
(نرمين اتصلت علي عبير فيديوا كول وكلمتها و عبير عطت التلفون لي لين عشان تكلمها لقن نرمين بتبص في مكان كان حد كان قعد جمبيها وقام لين كلمتها وفضلت نرمين تسألها عملتي في الامتحان ولين قالت انوا حلو وصعب شويا بس الحمدالله وفضلوا يتكلموا شويا لغايت أما روحت وخدت التلفون بتاعها من مامتها وبعتت لي ياسين علي الشات)
لين:سنسن فينك
ياسين:هنا
لين:عامل ايه
ياسين:الحمدالله وانتي
لين:تمام الحمدالله لي حسه انك بترد علي قد الكلمه
ياسين:مش عارفه انتي عملتي ايه
لين:عملتي ايه
ياسين:فضلتي قفله تلفونك اسبوعين ولا اعرف عنك حاجة خالص
لين:ماما نرمين عارفه اني في امتحانات وانا ما كنتش هعرف اكلمك لو كنت هكلمك كنا هتكلم عشر دقائق وهقفل تاني عشان كنت مضغوطة اوي
ياسين:مش مبررر بردو
لين:ياسين أنا عملت كدا و فضلت اذاكر وأسهر عشان محدش ياجي يقول سقطت بسبب ياسين قلت في درجات بسبب ياسين أنا فضلت اذاكر كنت بنام بس ساعتين بس عشان اقوم اكمل عشان ما حدش يقول بسبب انها بتكلموا ومش بتذاكر
ياسين:مش عارف ارد بصراحه
لين :ليه مش انت عايز تزعق
ياسين:طلاما انتي بتعملي عشاني يبقا خلاص وان شاء الله ربنا يوفقك في الدرجات
لين:يارب ياعني مش زعلان
ياسين:لاء ياحبيبتي مش زعلان خالص بحبك اوي لين والله بحبك ممكن بس اسمعها منك لو لي مرة
(لسه ياسين مكملش كلامه)
لين:بحبك
ياسين:عشان خاطر قولي انتي قولتي ايه
لين:ما قولتش حاجة انت الي بتقول
ياسين:لاء قولتي
لين بكسوف:بحبك
ياسين:وانا بعشق امك بحبك اوي وعمري ما سيبك
لين:ولا انا عمري ما سيبك في حياتي
(فضلوا يتكلموا كتير اوي)
(************************,*,,,*★**********)
(فضلوا يتكلموا طول فتره الإجازة وكانت لين كل يوم تعلقها ب ياسين بيزيد عن الأول وحبها ليه بيزيد كل دقيقه عن الدقيقه الي قبلها قلبها بيوجعها من مجرد التفكير أنه ممكن يمشي ويسبها كانت في كل مكالمه تقوله اياك تسبني و تمشي و هو يقول عمري ما هسيبك يالين أنا بحبك وعمري ما اسيبك بس كلمي هي كانت فرحانه انو في حياتها لأن حياتها قبل ما ياسين ياجي كانت عبارة عن خراب من الأهل والصحاب من مقارنة أهلها وتنمر صحبها عليها ومن كلام خالتها الي بتخلي مامتها تزعق لي لين من اقل حاجة تقول لي ام لين خلفتي و سندي دهرك وكانت أم لين تفضل تزعق في لين حمدة ربنا أنه جاب شخص بيحبها كدا وبقا جنبها الاول ولا كانوا يعرفوا بعض لغايت أما بقا جزء كبير من حياتها بتعشق اليوم الي بقا خطيبها فيه بتعشق كل لحظة هي كانت معاه فيه نفسها تكمل حياتها جمبوا بس شكل القدر ليه راي تاني 💔)
حور:الو يالين
لين:نعم ياحور
حور:الدرجات نزلت تعالي نروح نجبها
لين بخوف:بتهزري
حور:والله في المدرسه يلا البسي وانا هعدي عليكي اخدك با التوك توك و نروح بسرعه وكمان انهاردة المستر عامل حصه تفاضل انهاردة
لين:خلاص ماشي هلبس بسرعه
(وفعلا لين لبست بسرعه وحور رنت عليها ولين نزلت راحت المدرسه بسرعه )
حور:بتعيطي ليه يالين مالك
لين:أنا فشله يا حور أنا فشله اوي
حور:ليه عملتي ايه في الدرجات
لين:انتي عملتي ايه
حور :الحمدالله نجحت جبت٧امتياز و اتنين جيد جدا و حدا جيد و وحدة مقبول وانتي
لين بعياط:أنا فشله اوي
حور:قولي بقا خوفتيني
لين:جبت ٧امتياز وتلاته جيد جدا و حدة جيد
حور:بنت انتي بتستعبطي خوفتيني عليكي ياشيخه
لين:أنا مذكرة اوي ليه اجيب جيد جدا وجيد أنا كنت عايزة اطلع من الاوئل يا حور
(عبير اتصلت با لين)
عبير:مالك يالين بتعيطي ليه
لين:مافيش ياماما
عبير:جبتي درجات وحشه ولا ايه قولي قلبي هيقع من مكانه
حور:ازيك ياخالتوا
عبير:ازيك ياحور عامله ايه
حور: الحمدالله وانتي
عبير:الحمدالله عملتي ايه ياحور
حور:الحمدالله نجحت
عبير بخوف:ولين
حور:لاء لين
عبير:لاء ايه قولي
حور:لين نجحت جابت ٧امتياز اتلاته جيد جدا و وحدا جيد
عبير :طيب كويس امال بتعيط ليه ادهاني
حور:مش عارفه والله خدي يالين
لين:نعم ياماما
عبير:زعلانه ليه ياقلبي درجاتك حلوة اهي
لين بعياط:لاء ياماما المفروض ما حبش جيد جدا ولا جيد
عبير:قولي الحمدالله يالين أنها جت علي قد كدا ياقلبي يلا روحي الدرس وتعالي
لين:حاضر سلام
(راحت لين درسها و ذكرت كويس وراحت عند ستها)
ناديه:بتعيطي ليه يالين درجاتك حلوة
لين:لاء ياتيتا درجاتي وحشه اوي
عبير :لاء ياحبيبتي درجاتك حلوة خدي كلمي باباكي علي التلفون عايزك
لين:سلام عليكم
كريم:وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ازيك ياقلب بابا
لين بعياط:الحمدالله ياقلبي انت عامل ايه
كريم:الحمدالله ياقلبي ليه بتعيطي درجاتك حلوة
لين:اسفه يابابا كان نفسي اجيب دجات اعلي من كدا عشان افرحك بيها
كريم:أنا فرحان ياقلبي انتي نجحتي ياعمري متزعليش أن شاء الله السنه الجايه هتكون احسن باذن الله
لين:باذن الله
كريم:يلا اديني مامتك اسلم عليها وقفل عشان عندي شغل
(وفعلا لين اعطت التلفون لي امها وكلمت ابو لين وبعتت لي نرمين درجات لين عشان تفرحها ونرمين كلمت لين وبركت ليها )
رن تلفون لين:الووووو
ياسين:الووووو
لين:اذيك ياسين
ياسين:الحمدالله وانتي عامله ايه
لين: الحمدالله
ياسين:مالك المفروض تفرحي انك نجحتي
لين:أنا اسفه ياسين المفروض اجيب اعلي من كدا
ياسين:جبتي كام
لين:جبت ٧امتياز تلاته جيد جدا و وحدا جيد
ياسين:بسم الله ماشاء الله تبارك الرحمن انتي شاطرة اهو لي بتعيطي دا انتي درجاتك اعلي من درجاتي في الجامعه مش قولتلك انك شاطرة وقدها وربنا وفقك اهو
لين: الحمدالله أنا عملت كتير عشان محدش يجيب الوم عليك انك انت الي خلتني اقصر علي مذكرتي
ياسين:وانتي شاطرة خليتي كله ماجبش اسمي علي لسان اي حد عشان نجحتي
لين:الحمدالله
ياسين:ايه نكلم ولا تقعدي مع علتك شويا و نكلم شويا كدا
لين:بصرحه عايزة اكلمك بس مش هينفع اسيب علتي عشان جين عشاني عشان يبارك ليا
ياسين ماشي ياحببتي اسيبك تقعدي معاهم شويا بعد كدا اخدك أنا مش حقي اتكلم معا حبيبتي مش صح
لين بكسوف:صح يلا سلام بقا
ياسين:هاتوحشيني
لين:وانت كمان
)بعت لها ياسين بوسه علي الهواء اتكسفت لين و قفلت التلفون )
(اسفه أن البرت انهاردة صغير بس عشان تعبانه و باذن الله البرت الجديد هيكون اكبر )
سلام يا حوريات الجنه اشفكم في برت جديد

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الم الفراق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى