روايات

رواية الم الفراق الفصل الثالث 3 بقلم قدر مصطفى

رواية الم الفراق الفصل الثالث 3 بقلم قدر مصطفى

رواية الم الفراق الجزء الثالث

رواية الم الفراق البارت الثالث

رواية الم الفراق الحلقة الثالثة

لين:اذيك ياسين عامل ايه
ياسين:الحمدالله انتي عامله ايه
لين:أنا تمام الحمدالله انت عامل ايه في الشغل
ياسين: الحمدالله
لين:يارب ديما تحمدوا علي خير
ياسين:يارب
لين:انت بتعمل ايه
ياسين:مش بعمل حاجة قعد في البيت مع اخويا بنتفرج على ماتش
لين:تمام
ياسين:انتي وشك حلو عليا والله
لين:شكرا بس ليه
ياسين:كسبنه الماتش
لين:بجد الف مبروك
ياسين:ههههه الله يبارك فيكي امال انتي فين
لين:قعدا مع صحابي في الهواء شويا
ياسين:طبعا وشيفين الشات وحنا بنتكلم
لين:لاء ابدا والله محدش شاف الشات
ياسين:هو انتي شوفتي الاستوري
لين:استوري ايه
ياسين:أنا منزل ستوري و باين عندي انك شوفتيها
لين:لاء ما شوفتيش حاجة
ياسين:ممكن مامتك وهي مسكه التلفون شافت بالغلط
لين:ممكن استنى كدا اشوفها
(لاغنيه كانت عمر دياب انتي الأساسي حلو عاقل وراسي)
لين:فرحت اوي الاغنيه جميله واول مرة حد ينزل ليها استوري حلوة كدا
لين:شكرا
ياسين:علي ايه
لين:علي ستوري
ياسين:العفو عملتي ايه في يومك
لين:مافيش ذاكرت وصليت وكلت وبكلم حضرتك دلوقتي
ياسين:حضرتك
لين:ايه
ياسين:ايه حضرتك دي
لين:اسفه
ياسين بحزن:عادي مافيش حاجة بتحبي ايه من الاكل
لين:بحب الكريب بحب البيتزا بحب الصالونه (اكله هنديه)وبحب الشكولاته وفي حاجة تانيه لو قولتها هتضحك عليا
ياسين:لاء متخافيش مش هضحك
لين:بحب …..المصاصه 🤗
ياسين:هههههههههههه
لين: مش انت قولت مش هتضحك وعلي فكرة أنا مش صغيرا بس انا بحب اكلها
ياسين:هههههه لاء صغيرا
لين:لاء مش صغيرا علي فكرة في ناس عندها ٣٠سنه و بيحبه المصاصه عادي
ياسين:خلاص يبقا اجبلك مصاصه وانا جي
لين بكسوف:لاء شكرا مش عايزة انت بقا بتحب ايه
ياسين:بحب الكرب والبيتزا وانتي
لين:وانا بردو
ياسين:انتي مفهمتيش صح
لين باستغراب:مش فهمه ايه
ياسين:خلاص
لين:لاء قول
ياسين:قولت خلاص
لين:اي دا انا مالي أنا عايزة اعرف
ياسين:طيب هرن عليكي
لين:ماشي
(ياسين رن علي لين)
ياسين:عامله ايه
لين: الحمدالله اي بقا أنا مش فهمه ايه
ياسين:خلاص مش لازم
لين:الله أنا عايزة افهم
ياسين:أنا بقولك بحب الكريب والبيتزا وانتي
لين:ما أنا بردو قولت اني بحبهم اي بقا الي مش فهمه
ياسين:يابنت ياعني أنا بحب دول وبحبك انتي
لين بكسوف:أنا
ياسين:مالك مكسوفه ليه
لين:مافيش
ياسين:مش هتقوليها
لين:اسفه يا ياسين هقولها أن شاء الله بعد كتب الكتاب
ياسين:قوليها مرة وحدة بس وبعدين يبقا نسمع بعد كتب الكتاب
لين:لاء هي بتكون احلي أما بتقال اول مرة
ياسين:خلاص برحتك
لين:انت زعلت
ياسين:ابدا ما زعلتش
لين:طيب بتحب تسمع مين من المغنين
ياسين:بحب اسمع الناس القديمه الاغاني القديمه وانتي
لين:بحب حماقي وبحب تامر حسني
ياسين:مالك
لين:ايه مافيش حاجة
ياسين:بتحبي مين
لين:بحب حماقي وتامر حسني
ياسين:تمام خلاص يالين
لين:في ايه
ياسين:مافيش حاجة
لين :فيه
ياسين:ياعني بتقولي علي دول بحبهم وانا مش بتقولها ليا
لين:مش قصدي اني بحبهم حب اقصدي صوتهم حلو عجبني اوي
ياسين:ماشي هو انتي بتسمعي لي فرقه بتاعت كورية الي البنات بتسمع ليهم
لين:قصدك BTS
ياسين:اه هما دول
لين:لاء
ياسين:احسن كدا حلو اياكي تتفرجي عليهم
لين:متخافش مش بحب اسمع ليهم بس بحب اشوف جون كوك هو قمر بس مش بسمع لي اغانيهم صحبتي ورتني الصورة بتاعته بس
ياسين:اسكتي يالين لحسن اجيلك
لين:هو أنا قولت ايه غير أنه قمر
ياسين:قفلي يالين
لين:ليه
ياسين:اقفلي أنا ريح الجيم
لين:لاء
ياسين ليه ياحبيبتي
لين:لاء متروحش
ياسين:ليه انا عايز روح عشان بعدت عن الجيم بقالي كتير
لين:لاء انا بحبك كدا عايزك ذي ما انت كدا
ياسين:ههههههه
لين بكسوف:اي الي أنا قولته دا حرام
ياسين:وانا كمان بحبك
لين:مش قصدي أنا قصدي أن انت كدا حلو
ياسين:مش قصدك ايه فيها ايه ياعني أما تقولي بحبك انا خطيبك ليه بتقفلي تفكيري
لين:خلاص ممكن نغير الموضوع
ياسين:ماشي
(فضلوا يتكلموا شويا )
ياسين:انتي نعسانه
لين:شويا
ياسين:خلاص نامي يلا تصبحي علي خير ياقلبي
لين:وانت من اهله
ياسين:هتوحشيني
لين:……….
ياسين:مش بتردي ليه بقولك هتوحشيني
لين:تمام
ياسين:ايه الي تمام
لين:اقول ايه
ياسين:ما تقوليش حاجة سلام
لين:طيب انت زعلان ليه
ياسين:مش زعلان
لين:لاء صوتك زعلان
ياسين:كل ما اقولك حاجة مش بتردي والأول بقولك بحبك تقولي شكرا كل ما اقولك شكلك جميل بتقولي شكرا من زوقك و المرة الي وحيدة الي قولتي فيها كلمت بحبك قولتي مش قصدي كدا وأما اقولك وحشتيني بتقولي تمام خلاص مش عايز حاجة
لين:طيب متزعلش أنا مش قصدي والله انا مش بعرف ارد
ياسين:طيب قوليها
لين:ه ه
ياسين:ها ايه
لين:هتوحشني
ياسين:وانتي كمان هتوحشيني اوي اوي
لين:سلام
ياسين:هههه سلام
لين ف(نفسها ):أنا مش هينفع أقوله بحبك وهي حرام ومش حسه بيها اصلا احنا لسه في أول العلاقه مش هينفع اقول
(جيه الصبح علي ابطال لين راحت مدرستها كالعادة وياسين راح الشغل بتاعه ولين حضرت كل الحصص بتاعتها روحت مع اصحابها )
لين : سلام عليكم
فاطمه:وعليكم السلام
لين:ازيك ياتيتا عامله ايه
فاطمه:الحمدالله انتي عامله ايه وياسين عامل ايه
لين :الحمدالله
فاطمه:هو ياسين قالك بحبك
لين: ايوا ياتيتا بس انا ما قولتش و مش هينفع اقولها وانا مش حسه بيها حرام وحنا في أول العلاقه يبقا بضحك عليه
فاطمه:اياكي تكوني قولتي كدا ليه
لين:لاء ياتيتا ما قولتش حاجة خالص
فاطمه:ما ينفعش تقولي كدا يزعل وكمان هيقولك أنها مغصوبه عليا والشباب تفكيرهم الله واكبر
لين:ما ياتيتا اذاي اقولها وانا مش حسها
فاطمه:خلاص براري اي حاجة قولي بعد كتب الكتاب وأما تحسيها يبقا قولي الي انتي حسه بيه كله
لين:أنا قولت كدا بردو أن شاء خير يلا ياتيتا عايزة حاجة هطلع بقا عشان اذاكر
فاطمه:تمام ياقلبي ربنا معاكي
(طلعت لين وسلمت علي مامتها )
عبير:تعالي عايزكي يالين
لين:نعم ياماما
عبير:اياكي تقولي لي ياسين أنا بحبك أو أي حاجة من دي
لين:حاضر يا ماما
(بعد فترة من الوقت خلصت لين مذكرتها وياسين رن عليها )
ياسين:ازيك يا قلبي عامله ايه وحشتيني
لين:الحمدالله وانت عامل ايه
ياسين:الحمدالله
لين:عامل ايه في الشغل
ياسين:والله جي تعبان كان في شغل كتير انهاردة في الكاميرات بس الحمدالله خلصت كل حاجة
لين:كلت
ياسين:ايوا الحمدالله وانتي عاملتي ايه
لين:كالعادة بذاكر والدرس وبس
ياسين:معلش ذكري كويس
لين:حاضر
محمود:انتي بتكلمي مين يالين
لين:بكلم ياسين
محمود ماشي
(نزل محمود عند سته تحت وعبير سألته عن لين راح قالها بتكلم ياسين جد لين قال لي مامتها هو دا الي خيفين منوا بنتك مش هتذكر و هتقعد تتكلم معاه ومش هينفع في الاخر راحت ام لين طلعت )
عبير بزعيق:لين
لين:نعم ياماما
عبير:اقفلي التلفون دا
لين:ياسين علي التلفون
عبير:قولت اقفلي
لين:معلش ياسين هقفل دلوقتي وبعدين اكلمك
ياسين:ماشي شويا و ارن عليكي
لين:تمام سلام
(لين قفلت مع ياسين )
عبير:هنشتغل ولا ايه والله لو مش يالين لو مهتمت المذاكرة والله العظيم هفسخ الخطوبه دي وياسين مش هتكلمي مع كل يوم أنا هحدد ليكي يومين تتكلمي فيهم
لين بحزن:حاضر ياماما
(وبعديها بشويه ياسين رن)
رضت عبير:الوو
ياسين:ازيك ياخالتي عامله ايه
عبير:الحمدالله ياسين انت عامل ايه
ياسين:الحمدالله امال فين لين
عبير:نامت عشان عندها مدرسه ياسين عايزه اكلمك في موضوع
ياسين:اتفضلي ياخالتي
عبير:معلش ياسين مش هتكلم لين كل يوم
ياسين:ليه ياخالتي أنا عملت حاجة
عبير:لاء معملتش بس عندنا في البيت هي في ثانوي وبنت خالتها وبنت عمتها بردو و هنا بيعملوا منفسها بنهم وانت ساعت أما كلمتها كلهم تحت طلعوا عليا قالوا مش هتنفع في الدراسه معلش تفهم الموضوع
ياسين:عادي ياخالتي خلاص نتكلم في أي وقت
عبير:تمام ياسين تصبح علي خير
ياسين: وانتي من اهله
(للاسف لين مكنتش نامت كانت صحيه لسه وكانت بتعيط لأنها اول مرة حد يتكلم حلو معاها واهلها مش عايزها تتكلم معاه نامت لين وصحيت تاني يوم عشان المدرسه وراحت المدرسه وكلمتها اخدت التلفون وقفلته خالص عشان ياسين لو رن يد أن تلفون مغلق فل ياسين يرن لي مدة يومين راحت عبير فتحت التلفون في اليوم التالت بليل رن ياسين علي لين الساعه ٧الصبح)
لين:الووو
ياسين بزعيق:قفل تلفونك ليه يالين
عبير بصوت واطي:التلفون بايظ
لين:معلش التلفون كام بايظ ومش راضي يشحن
ياسين:لو تلفونك بايظ ابعتي من عند خالتي وقولي بدل ما انتي سيباني كدا قلقان عليكي
لين في نفسها:أنا اسفه اني كدبت عليك
لين:اسفه معلش حق عليا
ياسين:هايفيد ايه سلام عندي شغل يبقا اشوف الموضوع دا بليل
لين,:تمام خالي بالك من نفسك سلام
لين:لي خالتي كدبت عليه عشان يحس علي دمه ويجيب ليكي تلفون بدل ما انتي بتستخدم تلفون نوكيا
لين في نفسها :أنا مش عايزة تلفون أنا عايزة اهتمامه بيا وبس
لين: ماشي ياماما
(دخلت لين لي الاوضه وفضلت تعيط من الي مامتها بتعمله معاه مش كفايه أنها بتفرق بنها وبين بنت خالتها خالت لين تكرهها بسبب انها تقارن بنهم )
سلام اشوفكم في برت جديد

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الم الفراق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى