روايات

رواية المشاكسة والنقيب الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية المشاكسة والنقيب الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية المشاكسة والنقيب البارت الثاني والثلاثون

رواية المشاكسة والنقيب الجزء الثاني والثلاثون

رواية المشاكسة والنقيب
رواية المشاكسة والنقيب

رواية المشاكسة والنقيب الحلقة الثانية والثلاثون

اسد: ابدا خروجه وناكل ايس كر لسه هيكلم بيلاقي ال دخل فاجاه
مرام ببكاء وعصبيه: ازااي متخلف ده ميرضاش يدخلني وقال اي مينفعش الاطفال تدخل هنا هو مفكر نفسه مين
سيف كاتم ضحكته وبيروح عندها: مالك ياقلب بابا متعصبه لي
مرام: الولا الامن الي تحت مكنش راضي يدخلني لحد ما مراد جه هو دخلني معه
اسد: ماهو بصراحه ده مش طول واحده 23 سنه ده طول واحده هربانه من ابتدائي
مرام: بس بقا ياحلو بدل معورك وخليك لا نافع دكتور ولا غيرو
اسد بيبصلها بطرف عنيه: لا اسكت احسن عشان اعرف اجوز
بيدخل مراد: السلام عليكم ازيكم عاملين اي
الكل: عليكم السلام ورحمة الله وبركاته الحمدلله
مراد: القموره بتاعتنا عامله اي
سيلا: الحمدلله يا مراد انت عامل اي
مراد: الحمدلله مش هنبطل تمثيل بقا ونقوم عشان نروح
فهد بضحك: هههه هي فعلا هتروح معاكم انهارده وهتكمل علاج في البيت

 

مراد: طيب الحمدلله احنا نحتفل كده بقا
سيف: طبعااا دي اميرتي خلاص هتنور بيتها
مرام: يسلام ياخويا لما هي اميرتك بقا انا اي
سيف: انتي حياتي كلها
محمد: هههههه بتجيب ورا
سيف: مش قد فرهده معاها وعياط
مراد: معلش ياعمي طفله بقا
مرام: هي مين دي الي طفله
اسينات بتهمس الادم: هو مراد مبيحرمش هيتنفخ
ادم: هو حر هو الي جر شكلها
مراد: انتي الي طفله
فاجاه بتهجم عليه مرام
اسد: ايوه ياشقي اديلو عضه في الخد بقا
مراد: الحقوني كلب بوليسي
بيشلها سيف عنه وبيهديها
مراد: اكلوها لحمه يجدعان مش كده
اسد: انت كده محتاج 21 حقنه لحسن تهوهو بليل
فهد: ههههههه بس ياض منك ليه
مراد: فهد عوزك في موضوع
فهد: حاضر هكتب لسيلا جواب خروج بس
هبه: مبروك ياحبيبتي هتنوري البيت اخيرا
سيلا بتمسك ايد امها بتبوسها: دا منور بيكي انتي وبابا انتم الي نور الي في حياتي ودلوقت بقيتو عيوني
محمد بيضمها ليه: انتي قلب ابوكي متعرفيش بيت وحش من غيرك ازاي
سيف: يلا سبوها بقا مع خديجه وهبه يسعدوها علي البس واحنا نستناهم بره يلا

 

اسد بيقعد جنب سيلا
اسد: متفكريش انك لما تروحي البيت هتخلعي مني ابدااااا زي مخليتك تكلمي هخليكي بصي تغني كده من فرحه
سيلا: هههه ان شاء الله اعم اسد
وبيطلعلو كلهم وبيروح مراد مكتب فهد هو واسد
مراد: ها قلت اي يافهد
فهد: موافق يا باشا
اسد: بس لما تصحا وتلاقي اديها فيها جرح هتعمل اي
مراد ببتسامه كلها خبث: ودي تفوتني بردو يصحبي طبعا هكون محضر حد بتاع وشم فهد هيديها جرعه زياده من البنج وبعد العمليه هنخفيها بالوشم وقتها بقا هتفكرو وشم عادي
اسد: ابليس انت بتعيط
مراد: هههههه والله
فهد: لا دماغ شغاله مش بتنام علي بركه الله عمليه دي هتم امتي ان شاءلله
مراد: انت خليك جاهز في اي وقت ممكن قولك جهز اوضه عمليات هتكون بليل
فهد: تمام يباشا
اسد: يلا نطلع نشوف هما خلصو ولا لسه
فهد: خصلتو
خديجه: اه الحمدالله وماشين اهو
اسد: خالي بالكم من نفسكم ان شاءلله هنجي انا وفهد بكره
سيف: تنورونا والله يا دكاتره يلا سلام عليكم

 

وبيمشو كلهم وادم بيكون هو الي بيمشي كرسي سيلا وبيدا يركبو ادم واسينات مع بعض ومحمد وسيلا وهبه
وخديجه وسيف ومرام مع بعض ومراد في عربيته وكلهم بيروحو بنلاقي ان اسد وفهد ركبو العربيه ومشيو هما كمان
وبعد نص ساعه بتوصل العيله كلها لعماره
عبدو البواب: اهلا اهلا بالبشوات منورين نورتي يا ست سيلا الف سلامة عليكي
سيلا: تسلم ياعمي عبدو كلك زوق
عمي عبدو: سلمتك يابنتي بشفا ان شاءلله
وبيطلعو وبيقف سيف فاجاه
سيف: يلا يامرام في اي قاعده لي
مرام: اطلع انت يابابا هقعد هنا شويه مع عمي عبدو
سيف: طيب متتاخريش
عبدو البواب: متخفش يا بيه
بيطلع سيف والعيله وبتقعد مرام تحت
مرام: ازيك ياعمي عبدو عامل اي ياراجل ياطيب سالت عليك من يومين لقيت ابن اخوك بيقليي انك نزلت البلد تاني
عبدو: الحمدلله ياست البنات اه نزلت ابص علي ولدي لان عمل العمليه الحمدلله
مرام: اه صح وعمل اي
عبدو: الحمدالله نجحت صدقني ياست هانم جميلك ده هفضل شيله

 

مرام: بص ياعمي عبدو اسمي مراام مش ست هانم وبعدين معملتش حاجه يحج كل الي عملته ساعد اخويا صغير
عبدو: تسلميلي يا بنتي
كل ده بيكون واقف مراد وبيسمع كلامهم صدفه وبينبسط بقلبها الطيب وبرائتها
مرام: يلا تعال لعبني دور دومينو
عبدو: هههه هتتغلبي
مرام: لا لا مرادي انا هكسبك
وبيدخل بيلقيهم قاعدين يشربو شاي ومرام لبسه طقيه عوجها شبه سرسجيه وبتلعب
مرام: لا لا مفيش منو كده ازميلي انت بتخم والله
عبدو بضحك علي طفوله مرام: والله يباشا محصل
مرام بديق عنيها: دور كمان وانا الي هكسب
مراد: بتعملو اي
عبدو: اهلا يابيه اتفضل
مراد: يزيد فضلك ياطيب
مرام: بس ياعمي عبدو قلو يا مراد عادي بيه اي ده عبيط
بيقوم مراد مسكها من كوم البلوزه زي الحراميه
مرام: ايدك والبلوزه ياض بتقف علي كنبه
لو مفكر نفسك طويل فانا بقيت اطول منك هعععععع وبتجي عشان تزقه بيقعه

 

بتقرب منه اوي بيفضلو باصين لبعض
مراد: يخربيت جمال عيونك البني
بتقوم مرام وبتزقه وبتسيبه وبتطلع
مرام: وقت تاني نكمل دور اعمي عبدو لفي ناس سدت نفسي
عبدو وهو بيكتم ضحكته: تمام ياست البنات
تعال اشرب شاي يابيه
مرام: تسلم ياعمي عبدو انا طالع
وبيطلع مراد وبيدخل الشقه
بيرمي نفسه علي سرير وبيفضل يفكر في مرام في شقاوتها وطفولتها في برائتها وطبيتها
مراد: شكلك وقعتني ياشبر ونص وبيقعد شويه كده وبيلبس شبشب وبينزل لعمي عبدو
مراد: ازيك ياعمي عبدو
عبدو: الحمدلله انت اذيك يابيه في حاجه ولا ايه
مراد: لا ابدا بس كنت عوزك تزينلي الجنينه الخلفيه
عبدو: في مناسبة ولا اي
مراد: هعترف بحبي لبنت الي بحبها ممكن تزينهالي زينه شياكه
عبدو: عنيا تنين يابيه انت تؤمر ساعه ويكون كل حاجه جاهزه
مراد: اشطا وانا يدوب هجهز
وبيطلع مراد عشان يجهز

 

عند اسد وفهد بيطبلو علي باب
فهد: افتحولي باب ده
جلال: اهلا اهلا بالبشوات الي بره البيت بقالهم اسبوع
فهد: عديني بس كده يا بابا وبعدين نكلم
وبيدخلو
جلال: ممكن اعرف بقالكم اسبوع مبتجوش لي
اسد: كنا بنلعب بلاستيشن ونسينا عنوان لبيت هيكون لي ضغط شغل بقولك اي احنا هندخل ننام يحج اول ما روما تجي خليها تسبنا نايمين محدش يصحينا
وبيسبوه وبيدخلو ينامو
جلال: مخلف شويه معتيه لما اشوف نرمين بتعمل اي
تك تك
نرمين: ادخل
جلال: نيمو حبيبه بابا بتعملي اي
نرمين: ابدا قاعده بلعب مع صحابي ليدو
جلال: بصي قاعد زهقان وامك مش هنا اخواتك هنا بس دخلو ينامو
نرمين: الكلاب ومسلموش عليا بقالي اسبوعين عند جدي
جلال: مهم تعالي ننكش فيهم ونرخم عليهم
نرمين فكره حلوه يلا

 

بيدخلو اوضه اسد
نرمين: اسد اسد قوووووم اصحااا بسرعه يا اسد الحق فونك بيرن يلا
اسد: سبيه يرن وسبني انخمد واطلعي قولي لبوكي سيبهم ينامو
فهد: نرمين معلش جهزي الغدا لجعان وقبقي صحيني
نرمين: حاضر يسطا
وبتطلع لبوها
جلال: عملتي اي
نرمين: شكلهم تعبانين خالص شويه احضر غدا واصحيهم ياكلو
عند مراد بيبعت رساله لمرام من رقم غريب
مراد: انزلي الساعه 7 ونص الجنينه الخلفيه والبسي فستان الاحمر بتاعك بيكون جميل عليكي ارسال
مرام: رساله اي ده رقم مين ده لما اشوف هو باعت اي بتصدم يتاري مين ده يلهوي
مين انت ارسال
مراد: واحد تاه في بحور عينكي لما تنزلي هتعرفي
مرام: ومين قالك ان ممكن انزلك
مراد: لا هتنزلي يلا مستنيكي 7 ونص بالفستان الاحمر
وبيعدي ساعات وبتنزل مرام الجنينه بتحس ان في حد وراها لسه هتلف عشان تضربه انت
مراد: ايوه انا مالك شفتي عفريت
مرام: يارتني كنت شفت عفريت اهون
مراد: هههههه مرام انا عوز اعترفلك بحاجه
مرام: في اي
مراد: مرام انا من اول يوم شفتك في وانتي فيكي حاجه جذبتني ليكي من يومها وانا بحب دايما انكشك بحب اسمع صوتك وشوف ضحكتك عصبيتك مرام انا انا بحبك
عوزك معايا الاخر عمري وعوزك ام لعيالي وبينزل علي ركبه تقبلي تجوزيني
مرام: انا انا
مراد: انتي اي صدقني اي كان قرارك انا
هحترمه
مرام: هتجبلي شكولاته كل يوم
مراد: هههه هجبلك حاضر تقبلي
مرام: ااه اقبل موافقه انك انت تكون شريك حياتي الابديه
مراد: بيقوم يحضنها ويلف بيها صدقني مش هتندمي ابدا انك اخترتني وبيقبلها من شفتيها
مرام بتضربه بكف من صدمه وبتسيبه بتطلع تجري
مراد: ااه يابنت مجانين مجنونه بس بحبك
بتدخل مرام البيت بهدوء وبتدخل اوضتها
بيطلع مراد هو كمان بيجي تاني يوم علي ابطالنا وبيدا كل واحد يشوف قصه حياته
بيكون كلهم اجمعو عند محمد فوق
وهما قاعدين بياكلو بيلاقو الباب بيخبط
ادم: خليكم انا هشوف مين وبيفتح ادم الباب بيلاقي مراد واسد وفهد
ادم: انتو تلاته مره واحده

 

اسد: لا علي مرتين
ادم: ادخل ياخفيف تعالو
سيف بيقوم يرحب بيهم ومحمد
اهلا اهلا بشباب تعالو كلو
مراد: تسلم كنت جاي في موضوع بس يعمي سيف
سيف: خير يابني
مراد: هو خير ياعمي خلصو انتو اكل بس وبعدين نكلم وبيبص لمرام بيلاقيها بتسحب نفسها لتحت وشها احمر
اسينات: مالك ابت في اي
مرام: هااه لا مفيش كلي كلي
بيخلصو اكل والبنات بتشيلو وبيجهزو عصير وقهوه
بيكون فهد قاعد مع سيلا في بلكونه
فهد: سيلا هو انا لو طلبت ايدك ممكن ترفضيني
سيلا: ازاي
فهد: انا عارف ان قلبك لسه في جزء لعدي بس انا وبيمسك اديها انا بحبك متفكريش بعمل كده اشفاق علي حالتك ابدا انا انا اعجبت بيكي في حفله كان مجرد اعجاب بس حبيتك اكتر لما تعملت معاكي وشفت طبيتك كنت دايما بحلم ببنت زيك
سيلا: بس اناا

 

فهد: انا عارف هتقولي اي بصي هنعمل فتره خطوبه ولو مرتحتيش عادي نرجع اخوات وصحاب
سيلا: هتستحملني يعني
فهد: لو مستحملتكيش انتي استحمل مين ها اطلع اطلب ايدك من عمي
بتحمر خدودها وبتكسف
فهد: بموت انا في التفاح بلدي ده تعالي يلا وبيبدا يحرك الكرسي وبيطلعو
وبعد ما بيجمعو كلهم في الصالون
سيف: ها يامراد في اي
مراد: والله ياعمي انا مش عارف اقول اي بس يعني انا
سيف: مالك يابني في اي
مراد: بصراحه ياعمي عوز اطلب ايد الانسه مرام بنت حضرتك
سيف: والله انا يشرفني جدا بس اعرف رايها اي مرااام
مرام: نعم يابابا
سيف: مراد طالب ايدك مني موافقه
مراد بيبصلها فبتوتر مرام بتفضل ساكته
فيحب سيف يتخابث عليهم
سيف: الاسف يا مراد قدام سكتت هي مش موافقه
مرام بندفاع: لا طبعاا موافقه يحج
سيف: ما من اول ههههه الف مبروك نقرا الفاتحه
وتبدا الحريم تزغريط
فهد: وبصراحه انا كمان عوز فرحه فرحتين
لكل بستغراب فرحتين ازاي
فهد: وانا كمان ياعمي محمد بطلب ايد سيلا من حضرتك
محمد: بس يابني
فهد بيبدا يبص لسيلا: بص ياعمي انا حبيت سيلا متفكرش ان انا ممكن اكون بعمل كده شفقه مني والله ابدا لولا حصل كنت تقدمت ليها انا بردو مستويا المادي متوسط لاني لسه شب في اول حياتي بس الي هي تؤمر بيه هيكون عندها وعمري ما هزعلها ابدا ويوم متزعل هصلحها وتقدر تختبرني بس توافق انا مصدقت لقيتها

 

محمد: انا مقدرش ارفضك بعد الي عملتو معانا وجدعنتك وانا شايف لمعه فعينك بس بردو ناخد راي سيلا ها يا سولي رايك اي في كلام فهد
سيلا بحرج: الي تشوفو يابابا
محمد: يبقا الف مبروك قبقا هات اهلك وشرفونا وبيرن جرس الباب
اسينات: حااضر بتفتح بتلقيها عمتها وساره
اتفضلو تعالو بيدخلو علي زغاريط
مرفت: اي ده في اي
سيف: تعالي يامرفت كويس انك جيتي ان شاءلله خطوبه مرام وسيلا قريب اوي اسبوع كده
مرفت: اي ده بجد الف مبروك ياحبيب قلبي
محمد: اي يا هبه متروحي صبي ساقع كده وفرقي منورين يا شباب وانت يا اسد مش ناوي تتهور زي اخواتك
اسد: قريب متقلقش ههه الفرح كبير هيكون تلاته مش اتنين ادعي بس تحبني لا نها مش بطقني ههه
فهد:: اه وجه اليوم الي تتمرمط فيه ياقرمط
سيف: ههههه اخوك شمتان فيك
اسد: اعمل اي بس اصلي انا غلبان بقا اعمل اي
مراد: ياامسكين معلش ههههه
بتدخل ساره بلكونه بترن علي عدي

 

عدي: الو ياساره
ساره: ازيك ياعدي عامل اي
عدي: الحمدلله في حاجه ولا اي
ساره: اه في خبرين حلوين لسه وصله عند عمك وعرفتهم
عدي: خبر اي فرحيني
سار: شبكه مرام وسيلا كمان اسبوع
عدي؛ ايييي
يتاري عدي هيعمل اي واي رده فعله
وبكده انتهي الجزء الاول

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المشاكسة والنقيب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى