روايات

رواية المشاكسة والنقيب الجزء الثاني الفصل الأول 1 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية المشاكسة والنقيب الجزء الثاني الفصل الأول 1 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية المشاكسة والنقيب الجزء الثاني الجزء الأول

رواية المشاكسة والنقيب الجزء الثاني البارت الأول

رواية المشاكسة والنقيب الجزء الثاني الحلقة الأولى

بارت الاول 1
بتدخل ساره بلكونه بترن علي عدي
عدي: الو ياساره
ساره: ازيك ياعدي عامل اي
عدي: الحمدلله في حاجه ولا اي
ساره: اه في خبرين حلوين لسه وصله عند عمك وعرفتهم
عدي: خبر اي فرحيني
سار: شبكه مرام وسيلا كمان اسبوع
عدي؛ ايييي
••••••••••••••♡♡♡♡♡♡♡••••••••♡♡♡•••
عدي بصدمه غير متوقعه: اييييي مش ممكن مستحيل لالا
ساره بشك: هو اي ده الي مستحيل في اي ياعدي دا انا قلت انت اول واحد هتفرح
عدي بعصبيه: قفلي انتي دلوووقت
ساره بتمثيل : في اي يابني
عدي بصوت جوهري هز مكان: بقوووووولك قفلي اي مسمعتيش
ساره بنسبه خوف: حححاضر هقفل

 

وبتقفل ساره معه
ساره بخبث: انا عارفه ان في بينكم مشاعر هههه ماهو انا مش هبله بس يلا ملكوش في الخير نصيب هههههه اروح احتفل انا بقا مع سولي وبترن علي سالي
ساره: الو يابيبي انتي فين
سالي: في مطعم ******
ساره: تمام ياروحي مسافه طريق وكون عندك بباي ياروحي
سالي: تمام ياحبيبتي مستنياكي
وبيقفلو سوا
؟؟: جيالك ولا اي
سالي: ايوه
؟؟: بس حلو عرفنا نطلع منها بمصلحه
سالي: ناوي تعمل اي معاها
؟؟: ناوي اي من يامه النيه فناوي كتير بس صبرك عليا اتقل بس
سالي بخبث وفضول: هتعمل اي ياعني

 

؟؟ بخبث: اتقلي عليا هساويها علي نار هاديه ههه وغلاوتك لندامها علي كل حاجه
سالي: هههه يبقا ربنا يستر عليها هتقابل عزرائينها ههه بس احسن تستاهل
؟؟: همشي انا بقا عشان متشوفنيش عشان مش ده الوقت مناسب باي ياسكر
سالي: باي يا روحي
وبتبدا سالي تنشغل بالفون لحد ما ساره تروحلها
بنروح لعدي
عدي: ازاااااااي ويبدا يرجع شعره لورا ويفضل رايح جااي بعصبيه ازاااااااي وبيرزع كوبيه المايه علي الارض
وبيسمع اسامه تكسير الازاز بيدخل يشوف في اي بسرعه وبيشوف عدي علي الحال ده
اسامه: مالك يابني في اي
عدي: مش وقتك يا اسامه خاالص سبني دلوووقت معلش
اسامه: لا كده موضوع كبير لا هتقولي في اي
عدي: مخنوق بس شويه
اسامه: كل ده عشان سبت خطيبتك امال لو مجوز زي حالاتي عااااا هتعمل اي
عدي بينظر الاسامه بعصبيه

 

اسامه: لا ده كده شكل موضوع كبير في اي
عدي: سيلا
اسامه: احم مالها في اي
عدي: هيكون مالها هتتخطب
اسامه: اه صح هي صحتها اتحسنت
عدي: اه اتحسنت وبيفكرو في خطوبتها
اسامه: طيب والله جميل اي معصبك بقا
عدي: انت هتهزر يا اسامه هيكون اي معصبني ما انت عارف كل حاجه
بيقعد اسامه علي الكرسي وبيبصله ببرود
اسامه: والله اصل انا مستحيل تفكيري ياخدني متعصب عشان انت بتحبها لان يا حضره العقيد انت خطبت غيرها وبطبيعي هي حتي لو كانت بتحبك لو 1 في ميه فا هي هتكون انجرحت من تصرفك فا ياهتخطب عند فيك يا لانها هتكمل حياتها
عدي: تفتكر انها بتعاند
اسامه: مش لازم عند او يمكن هتكمل حياتها الله اعلم

 

عدي: ازااااااااي ياعني
اسامه بيسيب مكانه ويقف وبيروح يامه الباب تحت نظر عدي: والله انا شايف تصرفها صح بعد اذنك وبيسيبه وينصرف
عدي: لالالاااا لازم انزل اجازه في اسرع وقت طول ما انا هنا مش هعرف اعمل حاجه
عند بيت سيلا وبتحديد في الجنينه بتكون مستنيه هدي صحبتها عشان جلسه العلاج مع فهد
سيلا: اسالك سؤال يا دكتور فهد
فهد: اي ده سؤال واحد بس اسالي ما شئتي ايتها الفتاه وسأجيب علي الفور
سيلا بضحكه: ههههههههه والله
فهد: اي ده ازاااي القمر ظاهر اوي كده ومنور في عز الضهر كنت اسمع ان ناس هتوريني نجوم في عز الضهر بس انا اول بشري يشوف قمر منور وظاهر في عز الضهر
سيلا: اي ده بجد طيب صورو بسرعههه عشان ان شاء الله لما افتح اشوفو
فهد: بيبدا يلتقط ليها بعض الصور وهي مبتسمه ويكتب اي المنسبه تعرفي ياسيلا ان ضحكتك حلوه اوي
تبتسم سيلا وبيحمر خدودها وهو بيلتقط ليها صور كمان
سيلا: شكرا ليك يا دكتور
فهد: دكتور اي يا ست انا خطشيبك دلوقت واسالي بقا
سيلا: خطششيبي ههههه طيب انت لي طلبت من بابا تخطبني وانت عارف ان قلبي مع حد تاني

 

فهد: امممممم بصي ياستي الاسباب كتيره عشان اقدر اخد راحتي معاكي واقدر اعالجك وعشان سبب اول اني حبيتك ايوه يا سيلا حبيتك حبيت براتك حبيت لمعه عيونك لما بتضحكي رقتك كلامك امي كانت دايما تقولي انت وصفاتك دي عوز فانوس علاء دين يعمالها ليك ده لو عرف كانت دايما تقولي مفيش بنات من بتكلم عنهم دول لحد ماشوفتك انتي وسحرتني بعيونك الي شبه السما الصافيه وبيبدا يمسك اديها ويبوسها انتي اجمل هديه اتبعتتلي في ظروف غامضه وبالنسبه لموضوع انك بتحبي غيري فانا وثق ان مع الوقت هتعشقني انا مش هتحبني وبعدين انا بردو قمور وحيلوه ودكتور شاطر
سيلا بحرج منه: احم ااا ننناااا اانتننت
فهد: ههههههه خلااااص هتهتهي هدي جت اهي
هدي: هاااااي عاملين ايه
سيلا: الحمدلله ياحبيبتي اخيرا جيتي
فهد بضحك: اي ده اخيرا جيتي هو انتي زهقتي مني ولا ايييي
سيلا بهزار: اه زهقت هههه
فهد: طبب انا زحلان
هدي: كده ياست تزعلي خطيبك من اولها لا لا ينفعش
فهد: شفتي صحبتك قالت اي مينفعش صالحيني بقا
سيلا: بعينك ههههه
فهد: انت هي عيوني

 

بتخجل سيلا
هدي: احممممممم نحن هنا
لسه فهد هيرد يلاقي مامته بترن
ثواني وجاي
فهد: الو ياماما عامله ايه يا روما وحشتيني
مريم: لالالا زعلانه منك اوي مبقتش اشوفك يافهد كده بقت وخدك مني
فهد: لا ياست كل والله مش كده بس فعلا هي حالتها مش مستقره عشان كده
مريم: ربنا يشفيها الاهلها وليك ياحبيبي انا عاوزه اشوفها يا فهد
فهد: قريب ياحبيبتي واحنا بنتقدم هتشوفيها ملاااك
مريم: اختك مصدعه دماغي وعوزه تعرفها
فهد: هههه قوليلها اهمدي ياشبر ونص لحد ما اخوكي يجي ويخليكي تكلميها
مريم: حاضر يا حبيبي مستنياك يلا تعاله عشان تتغدا معانا عشان تعرف ابوك
فهد:حاضر يا روما يلا سلام
وبيروح لبنات بيلاقي هدي قاعده مع سيلا وبتساعدها علي تحريك رجليها وبتبكي سيلا من الوجع
فهد: ها يابنات بتعملو اي
لقي سيلا بتبكي وهدي مش عارفه تهديها

 

فهد: في اي مالها
هدي: مش عارفه فاجاه عيطت كده
في مجئ مرام عليهم
مرام: في اي سيلا مالها بتعيط لي
بيردو: مش عارفين
فهد: خلاص سبوها ليا انا هصرف
بيروح فهد يكلم سيلا وبتقف هدي ومرام بعيد شويه عشان خصوصيتهم
فهد: القمر بيعيط لي
سيلا مش بترد وبنفضل تبكي
فهد: بعد اذن الجميل يرد عليا ويكرم ويقولي ماله
سيلا: عشان مش همشي تاني يافهد
فهد بحنيه ويبدا يمسحلها دموعها: مين قال انك مش هتمشي تاني ياعيونو

 

سيلا: عشان مقدرتش احرك رجلي ووجعتني اوي
فهد ببتسامه: ياعيون فهد هو من اول مره لسه ياحبيبتي احنا في اول وبعدين احنا لازم يكون في اراده عشان اوديكي دريم بارك واوديكي جنينه الحيوانات والاهرامات
سيلا: هههههه بجد
فهد: ايوه كده اضحكي وكمان يستي في مفاجاه هروح لماما اطمن عليها واتغدا معاها وواخليكي تكلميهم واجي بليل اخدك افسحك
سيلا بفرحه: بجااااااد
فهد: جد جد كمان
سيلا: خلاص مش هعيط وهتمرن اهو
فهد: انت تؤمر ياجميل انا همشي بقا خالي بالك من نفسك
سيلا: حاضر ونت كمان
فهد: يلا سلام وبيبقبل راسها وبيبدا يقرب من بنات انا هدتها وكلمتها بصي براحه خالص لو هي مش عوزه انهارده خلاص ماشي
هدي: تمام حاضر متقلقش يادكتور فهد
مرام: بقولك اي اصحبي قبقا مسيلي علي اخوك وقولو دي مش رجوله يباشا انك تموت مرام في ببجي امبارح يا ضعيف
فهد: بس كده

 

مرام: اه لحد ما انا اشوفو
فهد: عيووووني هههههه
مرام: شكلك بتحبه اوي
فهد: دا انا بموت فيه
مرام: لاجدع هههه
فهد بضحك: ماشي يا مرام يلا سلام انا بقا
مرام: روحي انتي ياهدي هرد علي الفون وجيلكم
هدي بغمزه: ايوه بقا
مرام: بلا وكسه ده اخويا ياختي
هدي: طيب ياعسل هنهه
بتبدا مرام تكلم عدي وهي بتقرب من البنات وبتنسا تقفل سكه معه وبيسمع عدي كل حاجه يتاري عدي سمع اي واي كان كلام وقال اي لمرام في الفون ده استنو في بارت 2 ان شاء الله

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المشاكسة والنقيب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى