روايات

رواية الكمين الفصل الثاني عشر 12 بقلم سهيلة سعيد ونور عمر

رواية الكمين الفصل الثاني عشر 12 بقلم سهيلة سعيد ونور عمر

رواية الكمين الجزء الثاني عشر

رواية الكمين البارت الثاني عشر

الكمين
الكمين

رواية الكمين الحلقة الثانية عشر

_ انتي اجمل من جمالك ، نفسي اعرف ايه ف خيالك والي يخطر يوم ف بالك ، والحنين ليه منتهاش ، الرموش تسأل عنيا ليه مشفتش إلا هي ، والدموع تنسى القاسية ، وحزني لسه مبتداش .. ♥️✨
اروى : عيسى ، عيسى !
عيسى ب انتباه : ايوة !
اروى ب استغراب : ايه مالك ؟!
عيسى : ثواني 😐
( يقرب عيسى عليهم ، تشوفه نارين جاي وباين ع وشه الغضب ، تتخض وتمشي بسرعة ، يستغرب قاسم ، يروح عيسى وراها ، تخرج م المكان )
عيسى : نارييين 😠
( تقف وتغمض عيونها ب ندم )
عيسى وهو بيقف قصادها : هجري وراكي انا 🤷🏻‍♂️
نارين : مسمعتكشي 😊
عيسى : لا سمعاني بس بتستعبطتي
نارين : لا انا ………
عيسى : ايه الي بتعمليه دة !
نارين : عملت ايه ؟!
عيسى : يعني مش عارفة عملتي ايه !
نارين : إني رقصت يعني ، طب م انت كنت بترقص
عيسى وهو بيلف حوالين نفسه : ينهار ابيض ي جدعان ينهار ابيض ، هو انا واخد معايا بنت اختي ، انتي ناسية احنا ف ايه هنا !!
نارين : لا مش ناسية ، مهو دة من ضمن المهمة 🤷🏻‍♀️
عيسى : والله ، ضمن المهمة إنك ترقصي بالمنظر دة ي ست جوهرة !!
نارين : سيبك انت ، ايه رأيك فيا 😁
عيسى : تحفة بصراحة ، هنطلع م المهمة دي ع اقرب كباريه نحتفل
نارين : اتريق بقا ، قلتلك من ضمن المهمة ، مش انور باشا قالي اوقعه ، اديني بوقعه 🙄
عيسى : انتي وقعتي ال night club كله !!
( تتنهد نارين ب زهق )
عيسى : نارين انتي عارفة إن كلمتي مسموعة ف الأدارة ، لو مظبتيش تصرفاتك اقسم بالله هرجعك من بكرة الصبح ☝🏻
نارين ب زهق : يوووووه 🙄
عيسى : سمعاني ؟
نارين : انا مش عارفة انت عاوز ايه !
عيسى : عاوزك تحترمي نفسك
نارين ب ضحك : هههههههه ايه 😂
عيسى : احترمي نفسك بجد والله
نارين ب مهاودة : اوك حاضر 🤭
( يفضل باصصلها )
نارين : ايه !
عيسى : ياريت تاخدي كلامي بجدية عن كدة
نارين : خلاص ي عيسى انا ……..
عيسى : انا مش عاوزك تتأذي
( تبصله ب انتباه ، تلاحظ الجدية والقلق الي ف عيونه )
عيسى : انا معاكي ف شغل ي نارين مش عشان اخد بالي منك ، متشتتيش عقلي بينك وبينهم ، قدري الي احنا فيه شوية
( نارين سرحانة ف عيونه وف طريقة كلامه )
نارين ف سرها : اسمي ابننا ادم ولا اسر ، لا مروان ، مروان عيسى ، الله 🥺
عيسى ب صوت عالي : نارين !
نارين ب انتباه : ايه ايوة !
عيسى : انتي معايا
نارين : اة معاك 🥹
عيسى : مش ………
( يلاقي قاسم بيقرب عليهم ، يسكت )
نارين : ايه !
قاسم : فكرتكم مشيتوا !
عيسى : لأ
قاسم : الدنيا تمام ؟
عيسى : اة تمام
قاسم ب استغراب : اومال طلعته ليه ؟!
عيسى : هوصل نارين ل اوضتها
( تبصله نارين )
قاسم وهو بيبص ل نارين : هي كويسة ؟!
عيسى : بطنها وجعاها
قاسم : لا الف سلامة 😕
عيسى : الله يسلمك
قاسم : طب خليك انت وانا اوصلها
عيسى بسرعة : لأ ، انا هوصلها
قاسم : اوك !
( ياخد عيسى نارين ويمشوا )
نارين : مشتني لييييه !
عيسى وهو بيقف قدام الأسنسير : هتطلعي اوضتك ، فل عليكي كدة
نارين : ان ……..
عيسى وهو بيدخل الأسنسير : خلصنا
( تبصله ب غيظ وتدخل وراه ، تربع ايدها وتقعد تهبد ب الشوز بتاعها ع الأرض ، يبصلها )
عيسى : بااااس !
نارين : ايه !
عيسى : بطلي ع ………
( وفجأة ، يتهز الأسنسير ، تتخض نارين وتجري تمسك ف عيسى وهو يمسكها شبه حضناه ، يقف الأسنسير ، يبصوا لبعض ب احراج ، تبعد عنه وتخرج م الأسنسير بسرعة ، يروح وراها ، تقرب ع اوضتها وتدخلها وتقفل ف وشه ، يتغاظ عيسى وبعدين يمشي ، يرجع يقعد مع راوية ، تاني يوم ، تقرب نارين ع اوضة قاسم وتخبط ب توتر ، يتفتح الباب )
نارين ب ابتسامة : صباح الخير 😊
قاسم ب اعجاب : ي صباح القمر 😍
نارين : جيت اعتذرلك إني مشيت امبارح كدة من غير م اعرفك
قاسم : تعالي
( يدخل وتدخل نارين وراه ب توتر بس بتحاول تداريه ، يقفه قصاد بعض )
قاسم : ايه الي مشاكي بقا ، كنتي تعبانة بجد ولا دة حوار ؟
( تتخض نارين )
نارين : حوار ، حوار ايه !!
قاسم : حوار عليا ، عشان كان باين عليكي إن انتي واخوكي متخانقين سوا
( ترتاح نارين من جواها )
نارين : بصراحة اة ، اصل مقلتلهوش إني نازلة 🤷🏻‍♀️
قاسم : اومال لو عرف إني كنت هاخدك برة كان عمل ايه 😄
نارين : مش قلتلك ، كويس إننا مخرجناش برة الأوتيل بقا
قاسم وهو بيقلع التيشيرت : يعني انتي كويسة ؟
نارين ب احراج : اة ، جيت بس اقولك لتكون زعلان 😐
قاسم وهو بيقرب عليها : تؤ ، مش زعلان
نارين ب توتر : طب كويس
( يحط ايده ف وسطها ، تتخض )
قاسم وهو بيقربها عليه : وحشتيني من امبارح
نارين وهي بتصده وبتبعد وشها : وانت ، وانت كمان 😅
قاسم وهو بيقربها اكتر : بتبعدي كالعادة 🙂
( تلاقي نفسها متحاصرة )
قاسم : رقصك كان يهبل امبارح ، جننتي امي 🙂
نارين ب توتر : هوااا انت نازل ولا ايه ؟
قاسم : كنت
نارين وهي بتبعد : لا لا لازم تنزل
قاسم وهو بيسيبها : لازم ليه ، مش لازم 🤷🏻‍♂️
نارين : لا عشان محسش إني معطلاك ، انا حتى ممكن استناك تلبس وننزل سوا
قاسم : اشطا ، هاخد دش واجي ، مش هغيب عليكي
نارين : اوك ، هطلعلك outfit ع زوقي 😊
قاسم : براحتك 🙂
( تبتسمله ، يقرب يبوسها من خدها ويدخل التويليت ، تفضل نارين مكانها متنحة ووشها يحمر ، عند عيسى ، ف اوضته رايح جاي وعمال يبص ف ساعته ب توتر ، يتنهد ب ضيق ويخرج من الأوضة ، يدخل الأسنسير وينزل الدور الي تحت ، يخرج ويقرب ع اوضة قاسم ، يبص يمين وشمال ميلاقيش حد ، يقرب ع الأوضة ويحاول يتصنت ، جوة الأوضة ، نارين طلعت هدوم ل قاسم وواقفة بتركب جهاز التصنت ف لياقة الچاكيت ، تغرسه بين الخيط لإنه صغير جداً اد العتسة ، تخلص وتقرب ع باب الأوضة تفتحه وتخرج بسرعة تخبط ف عيسى ، يتخضه )
نارين : ان ……..
عيسى : ششش شششش !
( ياخدها ويمشوا )
نارين : كنت بتعمل ايه ؟!
عيسى : اتأخرتي اوي جوة !
نارين : وهو انا هدخل وش كدة اقوله هات هدومك احطلك فيها الجهاز 🤷🏻‍♀️
عيسى : حطتيه ؟
نارين : ايوة
عيسى : تمام
نارين : تعالى نقعد ف اي مكان برة عشان نسمع
عيسى : لا خلينا قريبين عشان لو اي حاجة اتغيرت
نارين : طيب ، بقولك ايه
عيسى : ايه ؟
نارين : انا سيبت الأوضة ومشيت من غير مهو يعرف ، عادي ؟
عيسى : لأ طبعاً مش عادي ، مقلتلهوش ليه ؟!
نارين ب خوف : مهو دخل الحمام ، انا خفت استناه يخرج 😕
عيسى ب فهم : خلاص لو سألك ابقي قوليله إني اتصلت بيكي ف اطريتي تمشي بسرعة
نارين : ماشي
عيسى : المفروض بالليل ابلغ اروى ب قراري ع الأرض
نارين : وافق وخلاص ، هو هتفرق ؟
عيسى : لأ ، هعمل كدة
نارين : تمام
عيسى : تعالي
( يمشوا م الأوتيل ، يطلعه يقعده ع البحر ، بعد شوية ، ع الشط ، بيتمشى قاسم مع شاب )
قاسم : فؤاد مجاش ليه ؟!
هادي : بيقول العين عليه ، ف بعتني اقولك ع ميعاد الأستلام وكل التفاصيل عشان مينفعش الكلام دة ف التليفون
قاسم : ايوة طبعاً
( نارين وعيسى قاعدين حاطين السماعات ف ودنهم وبيسمعه الحوار )
هادي : يوم الأربع ، هيبقا ع اربعة الفجر
قاسم : والمكان ؟
هادي : هتعرفه قبلها بساعتين كدة او اقل
( يغمض عيسى عيونه ب ضيق )
قاسم : تمام
( يقربه وهما بيتكلمه ناحية عيسى ونارين ، عيسى يلمح هادي )
عيسى بخضة : ينهار ازرق !!
نارين ب قلق : في ايه ؟!
_ تفتكره ايه الي هيحصل

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الكمين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى