روايات

رواية العشق الممنوع الفصل الخامس عشر 15 بقلم مارلي إيهاب

رواية العشق الممنوع الفصل الخامس عشر 15 بقلم مارلي إيهاب

رواية العشق الممنوع الجزء الخامس عشر

رواية العشق الممنوع البارت الخامس عشر

رواية العشق الممنوع الحلقة الخامسة عشر

في المكتب عند مهاب دخلت كاميليا بدون مقدمات واتصدمت لما شافت اميلي هي ومهاب يقبلون بعضهم ولم تنتبه ان مهاب لم يبادلها القبله
مهاب بعد في ساعتها ونظر لإميلي بغضب شديد اما هي كانت تنظر لكاميليا ببرود وتقول… مو موجود باب لتخبطي عليه ايتها الحمقاء
كاميليا كانت الدموع في عيونها ولم تقدر علي التحدث
مهاب بضيق… اذا سمحتي اميلي اعتذر عن ما قولتي الان والا الصفقة التي بيننا الان سوف تنتهي
كاميليا تكلمت والدموع في عيونها…… لا ابداا انا اللي غلطا.. نة ببس مكنش في حد برة بعتذر
وخرجت بسرعة وهي تجاهد للحفاظ علي دموعها
مهاب نظر لايملي بغضب وخرج بسرعة ولكن قال بحدة… ايتها الوقحة اعتبري الصفقة انتهت بيننا
وخرج مسرعة للحاق بكاميليا التي اخذت سيارتها ومشيت ولم يلحقها وكان مضايق انها خدت الفكرة دي عنه
طلع مكتبه تاني وكانت اميلي مازالت بالمكتب لتتحدث معه
دخل مهاب و شافها لسه موجوده قال… ايتها الحمقاء لما انتي هنا الان اذهبي الي الجحيم
اميلي بحزن…. لما تتحدث معي بهذي الطريقه مهاب انا لم أخطئ بشئ انا فقط احبك وكنت اريد ان اثبت واوضح لك حبي
مهاب بغضب… اسمعني جيدا من الان انا لم اوقع علي العقد ولا سوف اوقعه لاحقا لا اريد اي تعامل معك او مع شركتك اللعينه اتفهمي ام لا الان اخرجي من هنا الان وصرخ بها… اذهبي

 

وخرجت مسرعة اما هو خبط المكتب بايده بغضب شديد جدا
..،..،.،.،.،..،.،.،.
في البيت عند كاميليا كانت تجلس وهي تبكي وتقول.. انا عارفة انه مينفعش وانه اصغر مني بعشر سنين بس انا بحبه ومقدرش اشوفه مع واحدة تانية ولهي بموت وقلبي بيتقطع انا مش عارفة اية اللي بيحصلي ده ليه احب شاب اصغر مني وليه ممكن يفكر انه يرتبط بوحدة بنتها هتتجوز اخوه يارب شيل حبه من قلبي يارب
وبكت بحرقة شديدة
.،.،..،.،……….،.،،
في الشركة كانوا كلهم يشوفون اشغلهم
بيجاد عين واحد مكانه لانه مش موجود اسمه عاطف وه شخصية ثانوية
عاطف…. انسة حورية انزلي الارشيف واديهم الملفات دي
حورية… تمام حاضر بعد اذنك
و اخدت الملف وخرجت من المكتب
عاطف…. مين معه ملف الحسابات
ايهم بهدوء… انا
عاطف… انزل وديه لقسم الحساباب بسرعه
ايهم بضيق… حاضر
وخرج بسرعة و كانت حورية واقفة مع بنت بتسالها علي استاذ عاطف

 

البنت… شكرا
حورية…. العفو
وراحت علي الاسانسير وركبت وتفجأت بعد ما ركبت ان ايهم دخل الاسانسير وراها قلقت ولكن مبينتش القلق ده
ولكن فجاة الاسانسير وقف بسبب انقطاع التيار الكهربائي
حورية اتصدمت ولمن فضلت ثابته و لكن الخوف في قلبها
ايهم بخبث…. مالك يا حورية خايفة ولا اية
حورية بضيق….. ياريت تخليك في حالك
ايهم قرب منها فجاء وكل سرعة وجرائه قبلها من شفتيها
حورية اتصدمت والملفات وقعت من ايديها و حاولت
تبعده وتزقه بايديها ولكن هو مسك ايديها الاتنين وراها ضهرها وهي بكت بحرقة وهو يقبلها تذوق طعم الدموع بعد عنها وابتسم بخبث شديد يدل علي شره وقال… عند اذنها… لسه يا حورية انا معملتش حاجه انا لسه في الاول
حورية وجهها كان احمر وتبكي. بقهر واول ما ساب ايديها رفعتها وصفعته علي وجهه وقالت بدموع تنزل كالشلال… وقح وحقير انا هشتيك يا واطي
ايهم بكل غضب شدي رفع ايديه وصفعها صفعه وقعتها علي الارض وبكل غضب مسك شعرها بايده وقال بغضب.. لسه متخلقش اللي يمد ايده علي ايهم الشناوي يا حلوة وانا من النهاردة هكون جحيمك علي الارض
فجاء النور اشتغل والاسانسير نزل لدور المطلوب اما هي زقها وكانها شئ قذر سوف يلوثه
خرج من الاسانسير اما هي قفلت الاسانسير عليها وجلست تبكي بكل قهر وهي تضرب بايديها علي الاسانسير
ولكن مسحت دموعها ولمت الملفات اللي علي الارض

 

و خرجت من الاسانسير وراحت علي قسم الارشيف واديتهم الملفات وحست انها مش هتقدر تكمل هتموت لو فضلت خرجت وهي بتجري وتبكي. وهي مش قاردة تنسي اللي عمله ايهم فضلت تجري لغاية ما خرجت من الشركة حتي انها تركت شنطتها ومكنش معاها غير تلفونها فقط
فضلت تجري وفجاء وقفت وقالت وهي تبكي…. طيب هروح ازاي دلوقتي مش هقدر اروح لان الفلوس في الشنطة ومش هقدر اكلم عمار لاني مش معايا رقمه وحتي لو معايا هيفضل يسال فيا ومش هقدر ارد اعمل اية بس يارب
ولكن تذكرت رقم واتصلت بيه وقالت بدموع… الو
ياتري حورية اتصلت بمين
.،.،..،،.،.،..،.،..،،
في بيت شاهندا كانت تجلس مع ريهام وهي تقول…. حبيبتي ايهم اعصابه تعبانة الفترة دي بسبب الشغل والدراسة وحتي اكمل ييخنقه بطريقة سيئة جداً
ريهام بحزن مصطنع….. يا انطي ده اهملني خالص لا عايزنا نخرج مع بعض ولا نروح حفلات صحابنا ولا الجامعه بيجي اشوفه فيها شغل اية ده اللي واخده مني كل ده انا بجد مقهورة منه ومن عمايله وزهقت منه وانا بفكر ننفصل احسن
شاهندا بصدمة… لا لا اية اللي بتقوليه ده مستحيل طبعا الكلام ده يا ريهام ابعديه عن تفكرك. انتي وايهم لبعض ومستحل تنفصلوا اشربي العصير وانا هكلمه يجي وتقعدوا تتصافوا سوا تمام
ريهام بحزن مصطنع…. تمام
،..،.،.،.،، ، ، ، ، ،، ،
في الشركة
عاطف باستغراب…هي كل ده حورية مطلعتش
عمار كان قلقان من تاخيره والمشكلة انه مش معاها رقمها اصلا
عمار في نفسه… انا غبي مش كان لازم اخد رقمها

 

عاطف بهدوء… حد معه رقمها
كلهم قالوا لا
عاطف… تمام
خرج عاطف من المكتب وشاف بيجاد جاي
بيجاد بجدية… ها اية الاخبار يا عاطف
عاطف بهدوء… كله تمام بس في بنت طلبت منها تودي الملفات لارشيف ولغاية دلوقتي مرجعتش
بيجاد بهدوء… مين البنت دي.
عاطف بهدوء… اسمها حورية
بيجاد بهدوء… طيب تعالي
دخلوا الاتنين مكتب بيجاد وبيجاد اتصل علي مكتب الموظفين
بيجاد بهدوء… ابعتيلي رقم بنت اسمها حورية من الطلبة بتوع سنه اولي
…. امرك يا فندم دقيقة و هيوصل لحضرتك
بيجاد… تمام
وصل الرقم علي تلفونه اتصل اكتر من مرة ولكن الرقم. مغلق مغلق بيجاد استغرب
واتصل علي الاستقبال وقال… بنت من الطلبة كانت في الارشيف وموجودة في الشركة ولا خرجت
….. دي يا فندم كانت بتعيط جدا بعد ما خرجت من مكتب الارشيف وخرجت برة الشركة

 

بيجاد قفل بضيق وفتح الكاميرات وشافها دخلت الأرشيف وكان باين علي ملامحها البكاء الشديد
دخلت المكتب وهو فتح كاميرة المكتب وشاف محصلش فيه اي حاجه وفجاء وقفت وخرجت تبكي بشدة من الشركة
بيجاد اتعصب من ملامحها اللي تقهر الواحد
بيحاد بضيق حاول يدريه…. ابعتلي عمار
عاطف…. تمام يا فندم
خرج عاطف وبيجاد سند راسه علي الكرسي وشاف في الكاميرات دموعها وقهرها اللي كان باين جدا
الباب خبط
بيجاد بغيظ…. ادخل
عمار دخل بتوتر….. حضرتك طلبتني يا فندم
بيجاد بغيظ…. انت عملت اية لحورية
عمار بصدمة…. معملتش حاجه
بيجاد بضيق…. امال خرجت من الشركة منهارة و معيطة وشكلها متبهدلة وتقولي معملتش حاجه
عمار بصدمة وقلق علي حورية…… اقسم بالله ما عملت حاجه
بيجاد مش عارف يعمل اية ده اقسم بالله طيب اية اللي حصل وشغل الكاميرة مرة تانية لكن لفت نظره وهي بتركب الاسانسر ايهم دخل وراها والاسانسير وقف فترة وبعدين اشتغل وخرج هو وهي فضلت اكتر من عشر دقايق في الاسانسير
بيجاد بضيق… روح انت واندهلي زفت ايهم
عمار بقلق.. حاضر

 

خرج عمار بسرعة ودخل المكتب وقال…. ايهم استاذ بيجاد عايزك
ايهم بتوتر…… ليه
عمار بغيظ قال بهمس.. لو انت عامل حاجه لحورية والله العظيم هنسي كل اللي بنا والقرابة وهتشوف وش تاني يا ايهم الكلب
ايهم مردش عليه وطلع لبيجاد وحاول يظبط نفسه ومايتوترش
خبط الباب
بيجاد…. ادخل.
ايهم دخل وقال بهدوء… حضرتك طلبتني يا فندم
بيجاد بحدة… عملت اية لحورية في الاسانسير
ايهم بهدوء وثقة .. ولا حاجه يا فندم. كل ما في الموضوع ان النور اتقطع ومن الواضح انها عندها فوبيا من الاماكن المغلقة وفضل يجي. ربع ساعة وكانت قاعدة تعيط حاولت اهديها ولكن فضلت زي ماهي لغاية ما النور اشتغل وانا خرجت وحاولت اخرجها ولكن رفضت ده كل اللي حصل
بيجاد من كتر الهدوء والثقة اللي بيتكلم بيه صدقه
بيجاد بضيق.. علي. مكتبك.
ايهم بهدوء.. تمام بعد اذنك
خرج ايهم وابتسم بشر
اما بيجاد قال بضيق… امال اية اللي حصل بس

 

،..،.،.،.،،..،.،.، ،.،.،.،.،..،
في البيت عند كاميليا الباب خبط
فتحت واتصدمت لما شافت مهاب واقف ومعه بوكية ورد
.،.،..،،..،.،،.،.
هنا انتهي البارت اتمني ينام اعجابكم
ياتري حورية اتصلت بمين
وعمار هيعرف اللي حصل وحورية هتقوله ولا لاء
مستنية توقعتكم علي البارت.

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العشق الممنوع)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى