روايات

رواية العاشق والبريئة الفصل الثاني 2 بقلم الملاك الصامت

رواية العاشق والبريئة الفصل الثاني 2 بقلم الملاك الصامت

رواية العاشق والبريئة الجزء الثاني

رواية العاشق والبريئة البارت الثاني

رواية العاشق والبريئة الحلقة الثانية

سيف سلم على عمه وعلى ادم كل ده وملاك واقفه ورا سيف واول ما بعد عنها علشان تسلم عليهم سليم بصلها بانبهار من جمالها سلم عليه وقالها
سليم / انتي ملاك صح
ملاك ببراءة بصت لى زين بمعنى ارد عليه وزين اومأ برأسه وقالها
زين / ردي ده بيكون عمك سليم وهو اخويا
ملاك موجها كلامها لسليم
ملاك برقه وبراءة / هو حضرتك تبقى عمي أنا
سليم هز راسه واخدها في حضنه وقالها / كان نفسي اشوفك من زمان يابنت اخويا
كل ده قدام ادم وهو مصدوم من كتلة البراءة والانوثه اللي واقفه قدامه لانه عمره ما شاف بنات بالجمال ده بيقول
ادم لنفسه / بقى أنا مش عايز اتجوز البطل دي أنا ابقى حمار لو سبتها اصلا وفاق على صوت زين وهو بيقول لي ملاك / ملاك سلمي على ادم ابن عمك
ملاك راحت عنده واتكلمت
ملاك برقه / ازيك يا ادم
ادم قلبو دق بعنف لما سمعها بتقول اسمه وسلم عليها واتحركو كلهم على القصر ووصلو واول ما دخلو شافو حسام ومايا وسيلا موجودين في انتظارهم مايا وسيلا وحسام بصو على ملاك بصد وقالو بصوت واحد / هي دي بجد ولا حقيقه
الكل ضحك عليهم معادا ملاك اللي مش فاهمه حاجه منهم اصلا دخلو وسلمو على الكل
جات ملاك تسلم على مايا وسيلا

 

 

مايا سلمت عليها وهي مش عارفه ده حقيقه ولا شخصية كرتون ولا ايه وسلمت على سيلا وسيلا بتقولها بهمس
سيلا بمرح وهمس / الله يخليكي ياعسل انتي قوليلي على دكتور التجميل اللي بتروحي عنده
ملاك بعدت عنها بصتلها بستغراب ومش فاهمه هي بتقول ايه ورجعت وقفت جنب سيف اللي اخدها في حضنه على طول وده عصب ادم جدا وهو ميعرفش اتعصب ليه ملاك همست لي سيف وبتقوله
ملاك بهمس ورقه / عايزه أنام ياسيفي
سيف بيكلم زين / بابا ملاكي عايزه تنام شوية تعبت من السفر
حسام قالو / خدها على الجناح اللي جنب جناح ادم
ادم فرح جدا لانها هتبقى قريبه منه بس اتعصب لما سمع كلام سيف
سيف / تمام هطلع بقى أنا وهي ننام شويه
ادم رد عليه / وانت هتنام معاها
سيف بحب / طبعا أنا مقدرش انام من غير ماتكون هيا نايمه في حضني
ادم بغيره حاول أنا يخفيها / وده ليه إن شاءلله ماعندكوش اوض اللي أنا اعرفه انكم اغنى عيله في ايطاليا
الكل استغرب هو ازاي بيتكلم كده معادا الجد حسام هو اللي فهم هو بيعمل كده ليه
حسام لنفسه / حكاية عشقك بدأت يا ادم واتنهد وقال اتمنى تقدر تنسيها كل اللي حصلها مافاقش من شروده إلا على صوت زين بيقوله
زين/ طيب بعد اذنك يابابا هنطلع نرتاح وننزل على العشاع
حسام رد عليه // اطلع يابني خد مراتك واستريحو شويه من السفر طلع الكل يرتاح قليلا في المساء نزل الجميع على العشا معادا ادم وملاك اللي كانت لسه بتلبس علشان تنزلهم تحت وهي بتفتح باب الجناح لقيت ادم هو كمان بيفتح الباب علشان ينزل
كانت ملاك ترتد فستان لبعد الركبه بقليل لونه ابيض وعامله شعرها كحكتين ومع بعض الخصلات الهاربه فكانت حقا رائعة الجمال ادم بصلها وهو بيتمنى انه يقدر يخبيها عن العالم ومحدش يشوفها
هي ابتسمتله ابتسامه صغيره ونزل قبله راحت عند سيف وباسته من خده هو وابوها.

 

 

سيف بيقولها/ نمتي كويس ياملاكي
ملاك ببراءة ورقه / ايوه ياسيفي علشان انت كنت نايم معايا الكل ابتسم على هذا الحب الاخوي الجميل
معادا الفهد والذي كان يشع من الغضب وحاول ان يوقف عصبيته بالغصب واخيرا نجح
وفي اثناء تناولهم العشاء قال الجد
حسام/ ملاك وادم كتب كتابهم الاسبوع الجاي بإذن الله
الجميع نظرو اليه بدهشه وصدمه ووو……………؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العاشق والبريئة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى