روايات

رواية العاشق والبريئة الفصل التاسع 9 بقلم الملاك الصامت

رواية العاشق والبريئة الفصل التاسع 9 بقلم الملاك الصامت

رواية العاشق والبريئة الجزء التاسع

رواية العاشق والبريئة البارت التاسع

رواية العاشق والبريئة الحلقة التاسعة

جه وقت خروج سيلا وسيف كان مراقبها من اول ماطلعت لحد ماوصلت أول ماشاف هي بتقابل مين وكمان يحضنو بعض اتصدم
سيف بصدمه لنفسه / هو ده اللي كانت بتقولو حبيبي عيل عندو تقرببا عشر سنين بس ياترى ايه علاقتها بيه وتعرفه منين وقعد يفكر كتير
وسيلا بتتكلم مع الولد ده
سيلا بحب / وحشتني اوي ياحبيبي
الولد بزعل طفولي / لو كنت وحشتك كنت جيتي شوفتيني من الاسبوع اللي فات
سيلا بحنان / معلش ياروحي والله كان عندي شوية مشاكل في البيت وعلى مافضيت وجيت اشوفك بس انت زعلان مني يعني هطر امشي واخد الشكولاته والالعاب اللي جيباها معايا دي وكيمو مش هياخد حاجه
كريم بسرعه وطفوله / لأ والله مش زعلان أنا اصلا صالحتك من اول ماجيتي وخلاص مش هاخصمك ولا هزعل منك تاني انتي اصلا حبيبتي اللي مليش غيرها واكمل ببراءة هاتي الشوكلت بقى
سيلا ضحكت عليه واخدته في حضنها وسيف اللي كان واقف بيراقبها من بعيد بس سمعه وضحك على برأته وطفولته بس ميعرفش هو مين ده وهي تعرفه منين بس قرر يسألها بعدين عنه واستنها لحد ماخلصت معاه قاعدتها وهي بتودعه
كريم بزعل / مش تمشي دلوقتي انتي بتوحشيني جدا ومامي مش بتلعب معايا زيك
سيلا بحنان / معلش ياحبيبي بس لازم امشي دلوقتى واوعدك كمان يومين هجيلك والعب معاك كتير وهفضل يوم كله معاك
كريم بفرحه وطفوليه / وعد
سيلا ضحكت برقه / وعد ياروحي يلا بقى علشان لازم امشي باي
كريم بحب / باي ياعروستي
وجأت ام كريم لكي تأخذه وذهبت سيلا هي ايضا وورأها سيف الذي لما يتركها لحظه
وعادت الى البيت وبعدها رجع سيف بعشر دقايق وجدو الجميع يجلسون معادا ادم وملاك
القو عليهم السلام وسيف سأل عن ملاك وادم
سيف / اومال فين سيف وملاك مش باينين يعني
مايا ردت عليه / ملاك كانت تعبانه شويه وادم اخدها وطلعو علشان ترتاح شويه
سيف / تمام انا شويه كده وهطلع اطمن عليها وقعدو كلهم مع بعض وزين سأل سيف
زين / اومال انت كنت فين ياسيف النهارده الجمعه يعني مافيش شغل النهارده
سيف اتوتر وقاله / مافيش يا بابا كنت خارج افك عن نفسي شويه لأني كنت مضغوط شويه بسبب اللي حصل
زين بصله وقاله / عندك حق والله كان ضغط جامد على العيله كلها واللي حصل مكانش سهل
حسام بهدوء / كفايه كلام في الموضوع ده و الحمدلله إن الكل بخير وملاك بقيت كويسه ومش عايزين نفتح الموضوع ده تاني وخصوصا قدامها علشان متخافش مفهوم
الكل / مفهوم
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عند ملاك وادم ♥️
كانت ملاك نايمه في حضنه وماسكه فيه جامد كأنه هيهرب منها وهو كان فرحان بكدا وحضنها تملك وقالها
ادم بحب / ملاكي
ملاك برقه / امممم
ادم بحب وشغف / ايه رأيك نسافر بره مصر نقضي شهر العسل في اي مكان انتي عايزاه
ملاك فرحت جدا وقامت فجأة ونطت من على السرير ونسيت جرحها واتألمت بشده وادم جري عليها بلهفه
ادم بقلق / حبيبتي انتي كويسه فيكي حاجه حصلك ايه طيب فيه حاجه بتوجعك دلوقتي
ملاك برقه / حبيبي اهدى بس اتوجعت شويه صغيرين خالص مافيش داعي للقلق ده كله
ادم بحب وشغف / ازاي مش عايزاني اقلق عليكي وانتي روحي وحياتي كلها
ملاك حضنته وابتسمت وقالت
برقه ودلع طفولي / أنا بحبك اوي يادومي
ادم بحب ومرح / ونبي عايزاني اعمل فيكي ايه دلوقتي بعد دومي دي اللي حميكي مني الجرح بتاعك ده اللي أنا هموت ويخف بسرعه..
ملاك ابتسمت بكسوف وحضنته اكتر وقالتله
ملاك بحب ورقه / طيب احنا هنسافر فين وامته
ادم بحب / بصي ياستي احنا هنستنى اسبوع على ما جرحك يلم شويه وبعد كده نسافر المكان اللي عايزه تروحيه قوليلي بقى عايزه تروحي فين
ملاك بسعاده / نفسي اروح جزر المالديف
ادم بحب / عيوني ليكي ياملاكي اسبوع واحد وتكوني في احلي واجمل جزيره في جزر المالديف
ملاك بحب ورقه /ربنا يخليك ليا يا ادم انا بحبك اوي ومش عايزه ابعد عنك خالص
ادم بشغف / وانا عمري ماهبعد عنك ولا حتى هسمحلك تبعدي عني ويلا بقى ياستي ننزل تحت علشان أنا واقع من الجوع
ملاك / حاضر انزل انت وانا هاخد شاور واجي وراك
ادم بغمزه / مش محتاجه مساعده
ملاك بكسوف وغيظ / علفكره انت قليل الادب
ادم ببراءة مصطنعه / أنا قليل الادب ليه أنا كنت هاجي اظبطلك المايه بس الحق عليا يعني
ملاك / لا ياخويا بعرف اظبطها لوحدي يلا بقى اطلع برا
ادم بحسره / اخوكي لا ياحبيبتي أنا مش اخوكي أنا جوزك واكمل بمرح مسيرك ياملوخيه تيجي تحت المخرطه ملاك ضحكت عليه وقامت هوب قفلت الباب في وشه ادم اتصدم من اللي عملته وقال
ادم بغيظ / بقى أنا ادم السيوفي اللي رئيس الجمهورية بيعملي مليون اعتبار يتقفل الباب فى وشي كده ومن مين كمان طفله والله اللي قال الحب بهدله ده كان عنده حق وبعدين بص حواليه ليكون حد شافه ويبقى منظره زفت وملقاش حد وتنفس بارتياح ولكن كانت هناك عيون تراه من الخلف واختفت لما ادم بص وراه ادم بيبص وراه ملقاش حد وقرر ينزل لهم تحت واول مانزل لقاهم تحت على السفره معادا سيف الذي كان مازال في غرفته وقال لهم
ادم /مساء الخير
الكل / مساء النور
سيليا بتسأول / اومال فين ملاك يا ادم
ادم / بتجهز ونازله
وبعد وقت نزلت ملاك ومعاها سيف وهما بيضحكو وادم بصلهم بغيظ وضغط على اسنانه
وملاك راحت قعدت جنبه وهو مسكها من ايديها جامد وهمسلها بس من غير ماحد ياخد باله
ادم بهمس وغضب / ايه اللي عملتيه دلوقتي ده وازاي تضحكي معاه
ملاك ببراءة / بس ده اخويا وبضحك معاه عادي وبعدين سيفي ده حياتي كلها
ادم بغضب / وحياة امك لما هو حياتك أنا ايه؟
ملاك ببراءة وعفويه / أنت عمري كله ومقدرش اعيش من غيرك وهو حياتي برضو
ادم فرح جدا لما قالت كده بس لما سمعها بتقول كده عن سيف غار عليها جدا وقالها
ادم بهمس / لأ برضو أنا حياتك وروحك وعمرك كله أنا كل حاجه وانتي تحبيني أنا وبس فاهمه وعارفه لو شوفتك بتضحكي مع حد تاني غيري وربنا لتزعلي مني جامد سامعه
ملاك بخوف / حاضر حاضر بس مش تتعصب كده تاني علشان بتخوفني
ادم اتمالك اعصابه وغضب جدا من نفسه انه خوفها منه وهو عايزها تحس معاه بالامان ومسك ايديها التانيه براحه وقالها
ادم بأسف / أنا اسف ياحبيبتي متزعليش مني أنا اتعصبت بس شويه ومعتش هتعصب كدا تاني
ملاك بغضب طفولي / لأ أنا زعلانه منك ومش تكلمني تاني
ادم بمكر / اممم تمام اوي كده أنا بقى هروح ادي الشكولاتة اللي جيبهالك لى سيلا علشان انتي زعلانه مني
ملاك بسرعه وطريقه طفوليه / لا والله أنا زعلانه أنا صالحتك اصلا علشان أنت حبيبي صح يادومي هات بقى الشكولاته
ادم برفعة حاجب / يعني انتي بتصالحيني علشان الشكولاته مش اكتر
ملاك بسرعه / لا والله انا بحبك وعلشان الشكولاتة برضو ادم بصلها وضحك عليها وكل دهي مش واخدين بالهم من جميع العائله وهي بتبص عليهم وهما فرحانين جداً علشانهم بس حاسين إن فيه حاجه هتحصل مش كويسه
ادم اخد باله من نظارتهم بس اتجاهلهم تماما كأنهم مش موجودين اصلا بس ملاك لما شافتهم بيبوصلها كده اتكسفت جدا منهم وبعدت ايديها عن ادم بسرعه
سيلا قالتلها / هو انتي لسه واخده بالك ياحبيبتي ده احنا بنتفرج من اول الخناقه وكان منظركم تحفه بصراحه
سيف بضحك / ماشوفتيش انتي المنظر اللي يضحك بجد كان منظرك تحفه بجد وانت بيتقفل الباب في وشك
كلهم بصوله بستغراب عن ماذا يتحدث ومن هذا الذي قفل الباب في وشه
سيف مكملا / بس انتي طلعتي جامده جدا ياملاك
ادم بصله بصه ناريه وسيف اتوتر شويه وقال
سيف / اقصد يعني لما الباب اتقفل في وشك كأن منظرك يهلك من الضحك بصراحه كلهم بصوا بصدمه لى بعضهم وبعد كده انفجرو من الضحك وادم بصلهم كلهم بغضب وبص لى ملاك بغيظ وقالها
ادم بغيظ / عاجبك كده ياختي خلتيني مسخره قدامهم لأ وكمان قدام اخوكي الحيوان ده
ملاك ببراءة وتلقائيه / Sorry يا ادم بس انت اللي كنت قليل الادب وادركت ما قالت وضعت يداها على فمها وادم بصلها بغيظ وسابهم ومشي
كلهم بطلو ضحك وملاك قالت لسيف بغيظ
ملاك بغضب طفولي / سيفي مش تكلمني تاني
سيف بحنان / ليه ياملاكي مش عايزاني اكلمك.؟
ملاك بتلقائيه / علشان انت زعلت ادم وهو زعل مني ومش هيكلمني تاني ودموعها بدأت تنزل ادم رجع وشافها وهي بتعيط اتخض جدا عليها وراح لها بسرعه
ادم بخضه / ملاكي انتي بتعيطي ليه ياروحي
ملاك بدموع وطفوله / علشان انت قومت وكنت زعلان مني ومش هتكلمني تاني
ادم اخدها في حضنه وقالها / لأ والله أنا مقدرش ازعل منك اصلا وبعدين أنا كنت بجيبلك الشكولاته اللي عايزاه
ملاك ببراءة / يعني أنت مش زعلان منى وهتكلمني ومش هتبعد عني
ادم بحب / قولتلك قبل كده مقدرش ابعد عنك ولا ازعل منك يبقى متقوليش الكلام ده تاني اتفقنا
ملاك ببراءة / اتفقنا
الكل ابتسم وفرح جدا على حبهم ده واتمنو انهم يعيشو في سعاده طول حياتهم وادم استأذن منهم واخدها وطلعو علشان ينامو وكل واحد راح على اوضته علشان ينام ويستعدو ليوم جديد مليئ بالمفاجأت
عند ادم راح نام واخد ملاك في حضنه زي كل يوم ونامو براحه ولا يعرفون ما الذي ينتظرهم غدا من مفاجأت وسعادة للجميع………………)

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العاشق والبريئة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى