روايات

رواية السر الفصل الثاني 2 بقلم ريم محمد

رواية السر الفصل الثاني 2 بقلم ريم محمد

رواية السر الجزء الثاني

رواية السر البارت الثاني

رواية السر
رواية السر

رواية السر الحلقة الثانية

*رُحت الكلية، وأنا فرحانة إن دي أخر سنة ليّا، وأخيرًا هتخرج والوضع هيكون غير، هروح الحفلة مع أدهم

أدهم لمَّا دخل حياتي غيرها كتير أوى أوى، ولمسني جدًا وأكتر حاجة بحبّها فيه، أنه بيهتم بتفاصيلي*

*دخلت الكلية، وكُنت مندمجة فى المحاضرة، ومكملتش اليوم بسبب

*****، اتصدمت لمَّا عرفت كدا!*

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

_الأم بسعادة:شوفت مش قولتلك هي ضحكت عليك

_أدهم بإصرار:أنا مش هتجوز تاليا يا أمي

_الأم بغضب:يعني إيه مُصرِّ برضو!

_أدهم:دي مُشكلة بيني وبينها وأنا اللى أقرر دا

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

_أم غزل:يعني إيه!!

_غزل بوجل:كُلّ حاجة أدمرت أنا أدهم هيسبني خلاص

_أم غزل بغضب ممزوج بصدمة:منه لله، ذنبنا إيه!!!

_نور:هتعملي إيه يا غزل دا أنتِ لسه مُتعافية قُريب!

_غزل بحُرقة ممزوجة بإستسلام:خلاص كُلّ حاجة انتهت

_نور:ما أنا مش هشوف أختي مدمرة وأسكت

_أم غزل:هنفهمه الوضع

_غزل بعدم إدراك:أنا فى أوضتي، ومحدش ينادي عليّ

*دخلت الأوضة؛كالجثة!، وأنا خلاص مدمرة، مكنتش أتخيّل أنه هيوصلنا بالسُرعة دي!*

*جالي رسالة وكانت ********

*فقدت الأمل وخلاص كدا!*

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

_مُهاب:هتعمل إيه يا أدهم

_أدهم بهدوء:ولا حاجة

_مُهاب بإستفسار:قصدك إيه؟

_أدهم:كُلّ حاجة حلّها إيه؟

_مُهاب:اممم، معرفش

_أدهم:الهدوء

_مُهاب:ناوي على ايه

_أدهم:هتشوف

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

*عدَّى كام يوم، وجه يوم عيد ميلادي، والغريب إن أدهم لحد أنهاردا معاتبنيش ولا واجهني!*

*لاقيت رسالة منه الساعة ١٢، وأنا لسة شايفة الفون دلوقتي، فرحت جدًا أنه مزعلش منّي!، وردّيت عليه*

_أدهم بإبتسامة:كُلّ سنة وأنتِ طيبة وبخير يا حوريتي الجميلة

_غزل بإبتهاج:وأنت طيب وموجود في حياتي يا أجمل حاجة

_أدهم بإبتسامة:يدوب أقفل علشان ألحق أجيلك ونحتفل سوا بعيد ميلادك

_غزل بإبتسامة مُتيمة:وأنا مستنية

*جهزت نفسي ووضع البيت، عشان أدهم يجي وكُلّنا مستغربين أزاي، عدَّى الموضوع!*

*أدهم جه واستقبلناه بحفاوة ممزوجة بأجواء بهيجة*

_أدهم بإبتسامة:بعتذر قُدام الكُلّ أنّي مجتش بدري، وكمان بقالي يومين مكلمتكيش، وكُلّ سنة وأنتِ معايا وفى حياتي؛يا كُلّ حياتي

_غزل بفرحة:أنا فرحانة أنك فى حياتى بجد

*أدهم أداني هدية عيد ميلادي وكانت جميلة أوي وتبثّ الدفء فى القلب، واحتفلنا بعيد ميلادي، واليوم عدَّى على كدا*

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

-معلمش حاجة ليها!!

_يمكن معرفش

_بغضب:لازم يعرف، أنا تعبي مهيرحش على الفاضي، مفكرين نفسهم أذكيا

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

*رُحت الجامعة، ولاقيت أدهم هو اللى بيدرس لطلبة!!*

*أستغربت، هو وافق يتعين هنا؟

ولاقيته بيعاملني برسمية، ووقفني وسألني وأنا أساسًا مستوعبتش حاجة من اللى قاله، معرفتش أجاوب وقال*

_أدهم بحزم:بعد كدا يا أنسة تركزي فى المُحاضرة

_غزل بإحراج:أنا أسفة، هركز بعد كدا

*طلعت من المُحاضرة محروجة وعايزة الأرض تتشقّ وتبلعني*

*شوفت شخص للأسف مش عايزة أشوفه، فى الكُلية ونبضات قلبي زادت وحسّيت بخوف رهيب سيّطر عليّ، لاقيت حد بينادي عليّ وقال*

_الدكتور أدهم، عايزك فى مكتبه

_غزل بتوتر:تمام هروحله

*رُحت لأدهم؛وبحاول أسيّطر على أعصابي، وأتصرف طبيعي*

_أدهم بإبتسامة:طبعًا زعلانة منّي عشان اللى حصل، بس السبب عشان تذاكري وتركزي، وكمان حابب أعرفك على حد كدا

*أتكلم بنبرة غريبة وقال

_أدهم:أتفضل يا مالك

_مالك بنبرة خبيثة:أزيك يا غزل

_غزل بصدمة:أنتوا تعرفوا بعض!

_أدهم بإبتسامة غامضة:عز المعرفة

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية السر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى