روايات

رواية السر الفصل الثالث 3 بقلم ريم محمد

رواية السر الفصل الثالث 3 بقلم ريم محمد

رواية السر الجزء الثالث

رواية السر البارت الثالث

رواية السر
رواية السر

رواية السر الحلقة الثالثة

_غزل بصدمة:أزاي؟
_أدهم بهدوء مُميت:ليكِ قرايب أهو؟
_غزل بتوتر:اه، بس هو
_مالك بخُبث:من الواضح إن الأنسة غزل بتتبرى من عيلتها؟
_أدهم بإهتمام:لمَّا مالك بن عمك ليه خبيتِ عليّ؟
_غزل:أنا هفهمك، أنا هربانة منهم هما طماعين وحاولوا يأذونا
_مالك:قعدت أدوّر عليكوا كتير عشان يبقى فى راجل معاكوا وفى الاخر تخلِّي الدم مية!
_أدهم بهدوء مُميت:خلاص يا مالك دورك انتهى
_مالك بغضب طفيف:يعني مش هتسبني أحاسبها على اللى عملته؟
_أدهم بغضب دفين:مالللك، إن فكرت تقرب منها، هزعلك وأنا زعلي وحش
_مالك:تمام سلام

 

 

_أدهم بهدوء مُميت:تعالي بقى نطلع نتكلم فى بيتكوا العزيز
_غزل بوجل:هفهمك كُلّ حاجة
*رُحت معاه وكان بيسوق بسُرعة، وإيده من كُتر الضغط عليها
أبيضت ووضعه كان صعب*
*وصلنا لبيتي، وماما ونور، أول ما شافوه كدا خافوا من تعابير وشه المُكفهرة!*
_أدهم بغضب:فهميني بقى كدبتِ ليييه؟
_غزل بتوتر:أنا، مكدبتش عليك أنا بس كُنت خايفة
_أدهم بغضب دفين:خايييفة، تقومي تكدبي عليّ وأنتِ عارفة الكدب زي الخيانة عندي، وبكره أي حد كداب
_غزل بحُزن:كُلّ حاجة خارجة عن إرداتي
_أدهم:وكلام مالك منفتهوش لييه؟!!
_غزل:منا قولت كلامه غلط وهو بني آدم جشع بس
_أدهم بغضب:وأنتِ بني آدمة سويّة؟!!
_غزل:قصدك إيه؟
_أدهم بنبرة خالية من أى مشاعر:رُهاب اجتماعي، اكتئاب متوسط، وعيزاني أكمل مع وحدة مريضة نفسية!!، وكدابة كمان
أمي كانت معاها حقّ
_غزل بحُرقة ممزوجة بقهر:أنت أخر شخص كان ممكن أتوقع منه يعايرني بمرضي!، تقوم أول حد تطعني!
_أدهم بإبتسامة مُخيفة:زي ما كدبتِ عليّ وعيشتِ دور مش بتاعك
_غزل بحُرقة:بس حُبّي ليك حقيقي مش كدب
_أدهم بلامبالاة:مبقتش فارقة كتير
_غزل بخُذلان:يعني إيه؟
_أدهم:قولتلك جُملة قبل كدا حُبّي على أد مقدار كُرهي وشكلك استهونتي بدا
_غزل بصدمة:أديني فرصة أستوعب اللى حصل وهحكيلك أنا اتخذلت كتير أوى ومش مستعدة اتخذل تاني
_أدهم:وأنا اللى متخذلتش أنتِ الوحيدة للأسف اللى قلبها حبّها بجد معرفتش الحُبّ غير معاكِ، أنا أديتك مفاتيح قلبي وأنتِ بكُلّ سهولة أتخليتِ عنّي، وتجاوزتيني، أنتِ خبيتي عليّ إن ليكِ ابن عم!
كُنت مستني تنفي دا مأنكرتيش!
_غزل بحُزن دفين:أنت كمان ردّيت الأذى بأذي يا أدهم
_أدهم بهدوء عميق:***************
_غزل بصدمة ممزوجة بألم:إيه!!
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

 

_مالك بإبتسامة خبيثة:مفكرين نفسكم تقدروا تهربوا مننا، هترجعوا معانا
_أم غزل بغضب:فى أحلامك، أنسونا
_مالك بإبتسامة وسيمة:ميهونش عليّ، بنت عمي تكون لغيري
_نور بغضب دفين:بقولك إيه يا مالك
أحذر منّي، وسيب أختي فحالها
_مالك بتحدي:هتعملي إيه يعني، أنتِ مش شايفة نفسك ولا إيه؟!،
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
_أم أدهم:عرفت يا أدهم كُلّ حاجة
_أدهم:عرفت كُنت مُغفل
_أم أدهم بإبتسامة:إيدك فاضية، حط فيها بقى دبلة تاليا
_أدهم يُحادث نفسه:ليية، دمرتينا كدا ليييه وصلتينا لكدا!!، وكمان منفتيش اللى قاله، للأسف كُلّ مشاعري أخدتيها، حتّى اسمك مش طايق انطقه!
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
_غزل بإبتسامة مؤلمة يشُوبَها الخُذلان:عايزني!، أنا معرفش ليه أتعرض للكسرة مرة تانية لييه مش ذنبي أنّي بقيت كدا!، اللى مريت بيه مكنش شوية
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
_مالك:جهزوا كُلّ حاجة، هنرجع اسكندرية، نرجع بلدنا
_غزل بإستسلام:عايز كُلّ حاجة خُدها بس سبنا هِنا
_مالك:مهو أنتِ من ضمن الحاجات دي، ولمّا صدقت نخلص من أدهم
_نور بغضب طفيف:على الأقل استنى لمّا نخلص امتحاناتنا اللى هِنا، وبعدها نروح معاك
_مالك بإبتسامة:يعجبني فيكِ أنك بتفهمي، أنا عايز أكون سند ليكم
*بكيت فى صمت على الوضع اللى بقيت فيه، من جميع النواحي اتخذلت وعاملوني وكأني تمثال مبحسش، مفيش طاقة أتكلم ولا أعمل أي حاجة*
_مالك:لأجل عُيون غزل مُوافق
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

 

*رُحت الكُلية عشان الامتحانات، وأنا خلاص مدمرة وبقيت إنسانة تانية خالص، حتّى فى المُحاضرة بتاعته مكنتش ببص ناحيته عشان معيّطش!*
*لمَّا سمعت نبرة صوته، حسّيت بوميض من المشاعر تم إحياءها تاني!، ونطق اسمي!!!، فضلت فترة لحد ما استوعبت، لمَّا قرب منّي كان بينا حوالي مسافة ٤ متر، وبحركة من إيده فوقت من شُرودي*
_أدهم بنبرة صارمة:ركزي فى امتحانك يا أنسة
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
*عدَّت الامتحانات بسلام، بس بالنسبالي رؤيته، كانت أكبر اهتزاز كياني!*
_نور بصدمة:أدهم خطب تاليا!!!
_غزل بلامبالاة:مُبارك ليهم
*وصلت لمرحلة من كُتر الضغظ بقيت مبحسّش بحاجة!*
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

 

_مالك بحماس:سبتلك مكان قدام فى العربية عشان تقعدي جمبي يا غزل
_غزل:هقعد ورا
_مالك بغضب:يعني مكلف ومزين الكُرسي، وفى الاخر لأ وكمان رفضتِ نبقى فى عربية وحدة، وقولت عشان خاطرك نقعد أمك وأختك
_غزل بإرهاق:هقعد ورا مش قادرة أتكلم
_مالك بإبتسامة وسيمة:لأجل خاطرك نمشيها
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
_نور بإبتسامة غامضة:أحنا بنلعب على التقيل

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية السر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى