روايات

رواية الزهرة المفترسة الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم ديدي

رواية الزهرة المفترسة الفصل الثامن والثلاثون 38 بقلم ديدي

رواية الزهرة المفترسة الجزء الثامن والثلاثون

رواية الزهرة المفترسة البارت الثامن والثلاثون

رواية الزهرة المفترسة
رواية الزهرة المفترسة

رواية الزهرة المفترسة الحلقة الثامنة والثلاثون

اتصل سامي بهشام..
سامي:جهز نفسك يااتش..الحموله وصلت..
هشام بضحكة:كام ياسامي..
سامي:اتنين يااتش..المتبقيين..
هشام بتوعد :طيب..انا هجيلك..
لين:رايح فين ياهشام..
هشام:سامي طلبني..شويه وراجع..
لين بعدم اهتمام :طيب
ليذهب هشام الي سامي ويجد هناك رجلان
هشام:هما دول..
سامي بغل:ايوة..يلا وريني ابدعاتك يااتش..
هشام بإبتسامة خبيثة متوعدة:انت تؤمر ياسمسم..
ويبدأن بتعذيب الرجلان ولا يخفي
عليكم ابدعات هشام في التعذيب..
احد الرجلان بصراخ:عااااي..حرام..انتو بتعملوا كده ليه..
سامي بغضب:مش فاكرين ياولاد ال…. من 17 سنه
عملتوا فيا ايه..وكل ده علشان طردتكم من
مطعمي..سبتوني للموت..ده انا هوريكم الويل..
هشام بضحكة:ولو ان ليكم الشكر انكم عرفتوني علي سامي..
والقفص الدموي..ولسامي..فضيت النادي ياسمسم..
سامي بعيون قاتمة:طبعا يااتش..دول وصايه..
ويسحباهم الي القفص ويجهزا
عليهم حتي يتركاهم جثث هامدة..
هشام بضحكة:ارتحت ياسمسم..
سامي بتنهيدة:اكيد يااتش..ده انا كنت مستني اليوم ده من سنين..
وهو ينظر الي جثثهم..شفيت غليلي في نفس المكان اللي
اتكسرت فيه..ولرجاله ارموهم ع الطريق..والقوهم
في نفس المكان الذي وجد هشام به سامي ليله الحادث..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
اتصلت صفاء علي هشام
صفاء: ايوة ياهشام عامل ايه..
هشام: الحمد الله..انتو عاملين ايه واللي عندك..
صفاء بتنهيدة: كويسين ياحبيبي.. بس انا لأ..
هشام وهو يضيق عينيه: ليه..مالك..
صفاء ببكاء مصطنع: الناس ياهشام كلت وشي..
ونفسي اشوفلك عيل قبل مااموت..يابني حرام كدة..
هشام بضيق: يعني عايزاني اعملك ايه..
صفاء بخبث: اتجوز تاني ياهشام..مادام مراتك مش قادرة..
هشام بضيق: ربك يسهل عايزة حاجة تاني..
صفاء: لأ..بس قولي انك هتفكر في
الموضوع..وبكدة برضو تكسر فرعنة لين..
هشام وهو يزفر في ملل: حاضر هفكر سلام..
صفاء بفرحة: سلام ياقلب امك..ولنفسها ايوة
كدة انا وراك ياهشام لحد ماتتجوز وتجيب لين الارض..
لين بتساؤل وهي تعبث بشعر هشام النائم ويضع رأسه
علي علي قدميها: امك كانت عايزة ايه..وايه هو اللي هتفكر فيه..
هشام وهو يمط شفتيه: كالعادة عايزاني اتجوز..
لين برفعة حاجب: اهااا.. وانت هتفكر.. طب
وليه التفكير اسمع كلامها ياحبيبي..واتجوز..
هشام وهو يضيق عينيه: ازاي.. انتي عايزاني اتجوز..
لين وهي تهز قدمها بعصبية: مش امك
عايزة كدة.. بس وريني مين هتلاقيها زيي..
هشام بضحكة: انتي بتغيري ولا ايه..
لين وهي تميل عليه وتقبله: لأ..انا واثقة في نفسي..
هشام برغبه: وانا عارف كدة.. يابركات دعاكي ياما..ليلتنا فل..
لين وهي تنظر اليه: انسي ياحبيبي..
ثم تدفع برأسه عن قدمها بقوة وتنهض..
هشام متألما: ااااي.. كنتي هتكسري رقبتي
يابت المفتريه.. تعالي بس هقولك..
لين بضحكة ساخرة: لأ..خلي امك تنفعك..سلام ياجوز الاتنين..
هشام بتعوج: جوز لتنين هو انا قادر عليكي
لما هقدر علي حد تاني.. اقول فيكي ايه ياما بوظتي الليلة..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
بعد فترة
صافي:سامي..انت رايح فين..
سامي:رايح النادي مع اتش..ليه..
صافي بتعجب:هو مش كان سابه رجعله تاني ليه..
سامي بضحكة:هشام ممكن يسيب اي
حاجة الا المصارعة..ميقدرش يستغني عنها..
صافي بتعجب:اوك..طيب هتتأخر..
سامي بضحكة:اكيد لأ..هروح وارجعلك ياقلبي..
صافي بإبتسامه:طيب..هستناك..يلا..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
لين:رايح فين..
هشام: عندي ماتش..بس ايه..كنت هموت عليه..
لين بضحكة:اهاااااا..يعني لو كسبته مش هترجع الليله..
هشام بثقة:مش راجع يالينو الليله..
لين بضحكة:طيب..
ليقبلها..لتكمل..وده من ايه ان شاء الله..
هشام بضحكة:قبله الحظ ياقلبي..
لين بضحكة:ياخوفي تبقي القبله المميته يااتش..
هشام بغرور:مش ابن المغربي..سلام بقي..
بص يااتش..هي من ناحية المميته فهي فعلا كدة..بس مش
علي ايد المصارع..علي ..نكمل ونشوف ايه اللي هيحصل..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
بعد رحيل سامي يدق هاتف صافي..
صافي:الو…
شوقي:اخيرا ياصافي حنيتي علينا..
صافي بضيق:خير ياشوقي..
شوقي:ايه ياقمر..
صافي:بص ياشوقي..اذا كنت متصل علشان موضوع
الشغل ده..فأنا مش راجعة..ومتتصلش بيا تاني..يلا سلام..
شوقي بدهشه:ايييه ده..قفلت في وشي السكة..طيب ياصافي..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
ذهب هشام مع سامي الي نادي المصارعة..
وهناك صارع خصما عنيفا كان يتوق لمنازلته..
وتفوق عليه ولكنه كان خصما شرسا..
بعد ذلك ذهب للاحتفال بفوزه.. وشرب كثيرا
وقضي ليله مع فتاة ما كانت متواجدة في الديسكو..
وفي الصباح عاد الي المنزل..
لين بضحكة: شكلك متروق..بس بما انك ماجتش امبارح يبقي طحنته..
هشام بغمزة وهو يقبلها: اكيد ده انا اتش.. بس جسمي مدغدغ عايز انام..
لين بتعوج: ماشي يااتش..انا رايحة ع الشركة..
هشام: بالسلامة.. بس متتأخريش عايز احتفل معاكي..
لين بضحكة ساخرة: نام ياهشام انت فيك نفس..
هشام بثقة: طبعا وده سؤال ده.. انا
هشام المغربي تحبي اوريكي الوقتي..
لين بضحكة: انا ماشية..
هشام وهو يذهب للنوم: فعلا محتاج اناااااام..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
مازن بضحكة:ايه يانور اللي عملاه ده..
نور:ايه يامازن..برتب المكتب بتاعك..
مازن:بترتبيه ولا بتشتغلي من ورايا..
نور ضاحكة:واعمل ايه..انا زهقانه..
مازن برفعة حاجب:لا ياشيخة..بجد..امال الورق
بتاع الصفقات اللي بجيبها البيت مين بيظبتها..
نور بإبتسامة:يعني كنت عارف..
مازن بضحكة:طبعا…امال بسيبه هنا
ليه..علشان تسلي وقتك ياقلبي..
نور بحب:ربنا يخليك ليا ياحبيبي..
مازن وهو يتصنع الجديه:طب يلا يا مدام..
الورق ده تخلصيه واستلمه منك لما ارجع..
نور بضحكة وهي تتصنع الجديه ايضا:امرك
يادكتور..اول ماتوصل هتلاقيه عندك..
مازن وهو يحتضنها بحب:ده انتي اللي
تؤمريني وانا انفذ ياقلبي..ويلا بقي انا نازل..
نور بإبتسامة:مع السلامه ياحبيبي..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في الشركة..
كاظم: امال هشام فين يالين..
لين بضحكة: مش جاي مشلفط ع الاخر..
كاظم بغضب: برضو الزفت المصارعة..
لين بلامبالاة: جدي روق عادي..
كاظم بحدة: اروق انتي باردة.. ديه مباراة ممكن
تجيب اجله..انا مش فاهم انتو بتفكروا ازاي..
لين بملل: هعمله ايه.. هربطه في البيت مايعمل اللي عايزه..
بص ياجدي علشان نخلص ام اليوم اللي باين من اوله ده..
الكومي هيستورد شحنة جديدة من المعدات التقيله وعايزنا معاه..
كاظم: معاه ازاي.. مش هنخلصهاله يعني..
لين: لأ عايزنا شركاه معاه.. الشحنة
تقيله عليه ومش معاه سيولة كفايه..
كاظم: بس احنا منعرفش في شعل المعدات يالين..
وبعدين احنا شغلنا بس استيراد وتصدير..
ماتدخليناش في حوارات.. ومشاكل احنا مش قدها..
لين: ولا مشاكل ولا حاجة ياجدي.. ديه صفقة مضمونه..
وهيطلعلنا منها مصلحة حلوة.. يعني بجانب عمولتنا
في الاستيراد هناخد نسبة من ارباح الشحنة.. ايه رأيك..
كاظم بتردد: سيبيني افكر يالين المبلغ
مش قليل.. وبعدين قلتي لهشام..
لين: مشفتوش امبارح والنهاردة زي مانتا عارف اتكوم
ونام علي طول.. هبقي اقوله لما اروح.. بس فكر انت وقولي رأيك..
كاظم: طيب.. ربك يسهل..
لين: طيب.. وانا برضو هعمل دراسه كاملة
للموضوع تاني متقلقش.. انا رايحة علي مكتبي..
كاظم: طيب..
انهت لين عملها في الشركة وانطلقت بالسيارة عائدة للمنزل..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
دلفت لين الي المنزل ولكنه كان هادئ.. ظنت ان هشام مازال
نائما.. فدلفت الي المطبخ لتشرب بعض المياه..
ولكنها تفاجأت بهشام يحاوطها من الخلف مكملا: اتأخرتي ليه..
لين وهي تبعد يديه وتلتفت اليه وبتعوج: شغل يعني ايه اللي
اخرني..ووسع علشان اشوفلي حاجة اكلها هموت من الجوع..
هشام بضحكة: طب تعالي..
لين بإنزعاج: بقولك جعانه.. اجي فين اوعي..
هشام: انتي مش جعانة تعالي.. ليسحبها خلفه الي
غرفة السفرة لتتفاجئ بأنه قد طلب طعاما ورتب السفرة لها..
لين بدهشة: ايه ده..
هشام بمكر: ابدا انا مش قلتلك هنحتفل.. صحيت ملقتش
اكل طلبت من برا واهو ويلا بقي ده انا مستنيكي علي ناااار..
لين: طب اوعي بقي.. وبضحكة.. لأ وكمان
شموع..ايه الرومانسية ده يااتش.. غريبة يعني..
هشام بتعوج: ولا غربية لقيتهم قلت اولعهم…
لين بضحكة خبث: مش خايف يولعوا فيك ياهشام..
هشام بغيظ: قلت اواجه العقدة يالين..
لين وهي تقهقه:ههههه.. طيب اما نشوف..
وبدؤا في تناول الطعام..
هشام وهو يهز قدميه بتأفف: مش كفايه اكل بقي..
لين برفعة حاجب استنكارا: ماتسيبني اكل
براحتي هو ايه ده.. جايب الاكل وعينك فيه..
هشام بنفاذ صبر وهو يسحب يدها: لأ كفاية
علشان متتخنيش.. وتعالي بقي..
لين وهي تنظر الي الطعام بتحسر وتململ:
استني ياهشام الاكل حلو سيبني..
هشام: لأ ده انا اديلي ساعات مستنيكي.. ويدلفوا الي الغرفة..
لين بضيق: اوووف ايه مش قادر تستني اكمل اكل..ده انت رخم..
هشام وهو يقترب منها: ايوة مش قادر.. ويقبلها..
ولكن بعد ذلك تلاحظ لين علي رقبته
كدمة غريبة فتبتعد عنه وتتسائل..
لين بترقب: ايه ديه ياهشام..
هشام بضيق: ايه..
لين وقد بدا عليها الغضب وبدأ وجهها
في الاحتقان مكمله: اللي علي رقبتك ديه ايه..
هشام بتوتر: هه.. ديه.. ديه من ماتش امبارح..
لين بعصبية وصوت عالي: انت هتستهبل.. ليه ياخويا
الراجل هيعملك العلامة ديه .. وبعيون مشتعله.. انطق ايه ديه..
هشام وهو يحاول التهرب وبصوت عالي:
ماقولنا من الماتش.. انتي هتتلككي..
لين بغضب: وحياه امك.. هتستغباني.. وبقرف.. كنت مع واحدة
من اياهم مش كدة.. تصدق انك واطي.. فعلا ديلك عمره ماهيتعدل..
هشام بغضب: لمي لسان اهلك يالين.. قولتلك من الماتش..
لين بغضب شديد وعصبية وصوت عالي: اصلي داقه عصافير مش كده ..
اعملك ايه تاني.. قصرت معاك في ايه.. قولي.. وبصراخ انطق..
بعد ما ارجعلك وارضي بقرفك تعمل كدة تاني.. ليه.. بتعمل فيا كدة ليه..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الزهرة المفترسة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى