روايات

رواية الزهرة المفترسة الفصل الثالث والأربعون 43 بقلم ديدي

رواية الزهرة المفترسة الفصل الثالث والأربعون 43 بقلم ديدي

رواية الزهرة المفترسة الجزء الثالث والأربعون

رواية الزهرة المفترسة البارت الثالث والأربعون

رواية الزهرة المفترسة
رواية الزهرة المفترسة

رواية الزهرة المفترسة الحلقة الثالثة والأربعون

اتصل هشام بنور.. وطلب منها الحضور..
نور بقلق ولهفة: مالها لين ياهشام..
هشام بضيق: اطلعيلها يانور فوق..
لتصعد الي الاعلي وتجد لين متكورة ولا تتحرك..
نور بخوف بعد ان اقتربت منها : لين..انتي كويسة..
لتنظر لها لين وتسرع بإحتضانها وتظل تبكي بشدة..
لتنظر نور الي هشام شزرا.. ليبادلها
هشام النظرة بضيق.. وينصرف من الغرفة..
نور بأسي: مالك يالينو..ايه اللي حصل..
لتبتعد لين عن نور وتريح رأسها علي قدمها مكملة بخفوت
وصوت متحشرج :مش عايزة اتكلم خليكي معايا بس..
لتمسد نور علي شعر لين وتكمل بإبتسامة: حاضر..بس
تعرفي انا مكنتش اعرف ان بعد السنين ديه كلها تبقي كدة يالينو..
لين بعدم فهم وهي تنظر لها بأعين دامعة: ابقي ايه..
نور بإبتسامة: انك تحبي هشام كدة..
لتشيح لين وجهها وتكمل ببكاء: قصدك كرهته زيادة..
لتضحك نور: اكدبي براحتك بس انا
عارفاكي.. ياسلام ياولاد لين المغربي بتحب..
لين ببكاء وغيظ: انتي فرحانة فيا يانور.. انا هقتله..
نور بضحكة: ومن الحب ماقتل..
لين بخفوت وهي تغمض عيناها: انتي بس حبيبتي..
انتي الوحيدة اللي دايما معايا ومخنتنيش ولا سبتيني..
ممكن اتحمل اي حاجة الا اني اخسرك.. وبرجاء..
اوعي تسبيني يانور.. متبقيش زيهم..
نور وهي تميل عليها وتقبل وجنتها وتكمل: عمري
يالينو.. وبعدين انتي مش هتسبيني اسيبك مش كدة..
لين مؤكدة: ايوة عمري..انا هفضل قويه علشانك
انتي.. بس خليكي جمبي الوقتي.. وتغمض عيناها وتنام..
لتتنهد نور وهي تهز رأسها وتكمل: حبتيه وبجنون
يالين..انا عارفاكي لما تحبي… بتحبي بجنون..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
الهاتف..
هشام بضيق:ايوة ياسامي..خير..
سامي:ايه ياهشام مختفي ليه..وبقلق..عملت ايه مع لين..
هشام:معملتش..اهي قاعدة في اوضتها فوق..
سامي بتوجس:ازاي يعني..طب من ساعة ماخرجت ومجتش عندي ليه..
هشام بضيق:مش فاضي..شكل حاله الجنان هترجعلها..مش هسيبها..
سامي:هشام..وحياه ابوك بلاش تتهور وتعمل
فيها حاجة..انا عارف انك مضايق..بس اوعي..
هشام بحدة:خلصنا ياسامي..وانا كنت
عملتلها ايه..بقولك ايه..اقفل الوقتي وسيبني..
سامي بتنهيدة:حاضر يا اتش..سلام..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
بعد ان نامت لين هبطت نور..
هشام: هااا يانور عاملة ايه..
نور بعصبية: يااخي انت ايه.. ليه بتعمل فيها كدة..
هشام بضيق: نور.. انا مش ناقصك..
نور بحدة: بلا نور بلا زفت..انت دايما بتأذيها ليه..
اتجوزتها وجننتها..ورجعتلك وعملت فيها كدة تاني..
لما انت مش بتحبها بتعمل كدة ليه..سيبها في حالها بقي..
هشام بغضب وصوت عالي: نووور.. انا مستحيل اسيب لين..
انا بحبها وانتي اكتر واحدة عارفة بده..كل اللي حصل اني
مكنتش في وعيي..وبعدين بعد اللي عملته اختك انا
المفروض كنت قتلتها..ديه قتلت ابني وكانت هتوديني في داهية..
نور وهي تضيق عيناها وبحدة: انت
بتقول ايه..ابنك ايه اللي بتتكلم عنه..
هشام بعصبية وهو يجذ علي اسنانه: ليه
متعرفيش ان اختك كانت حامل وسقطت نفسها..
لتجحظ عينا نور بصدمة :ايه.. مش ممكن..انت بتقول ايه..
هشام بغضب وحزن: ايوة موتته.. قتلته علشان جنانها..
نور بحزن: مش ممكن.. معقوله..
هشام لين مش طبيعية وانت السبب..
هشام بضيق: بسببي ليه ان شاء الله..طول عمر اختك نفوخها ضارب..
نور بأسي: لين بتحبك ياهشام.. يمكن الاول مكنتش كدة..
بس الوقتي بتحبك..ولين لما بتحب بتدي كل اللي عندها..
وبتتوقع ان اللي بتحبه يديها الامان والحب وميخونهاش..
هشام وهو يزفر في ضيق: عارف..انا بحبها وعملت
اللي عملته غصب عني..بس هعوضها.. ومش هسيبها تاني..
نور بتنهيدة: اتمني ياهشام.. وياريت متسبش لين مهما قالت..
هشام بشبه ابتسامة: عمري ماهسيبها..متقلقيش يانور..
نور: طيب انا همشي الوقتي..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
ذهبت كوثر الي سعد واعطاها السم وعادت سريعا الي المنزل..
وهناك دلفت الي المطبخ وكادت ان تضع السم في الطعام
ولكن فجأة دلفت ام جميل فأرتبكت كوثر وقامت بإلقاء السم في الحوض..
ام جميل:ست كوثر بتعملي ايه هنا..
كوثر بإرتباك:هه..ابدا ..ولا حاجة..انا كنت جاية اشرب..
ام جميل بنظرات ضيقة:امال ايه اللي كان في ايدك ده..
كوثر بتوتر:هه..مفيش..وبحده,, وبعدين انتي
مالك..انتي هتحاسبيني..وسعي من سكتي..
ام جميل بتعوج وقلق:طيب..بس ديه كانت ناويه علي ايه..
كوثر بخوف لنفسها:يخربيتك ياسعد وبيت افكارك..
كنت هروح في داهية..انا مش هموت حد..هي لين
هتخلص علي هشام بنفسها..عارفاها مجنونه وهتعملها..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
عادت لين لشخصيتها السابقة وحالة الجمود..
وعدم المبالاة بأحد وعادت الي الشركة وحاول هشام
ان يتقرب منها مرة اخري..ولكنها كانت تصده..وفضل
هشام الابتعاد عنها قليلا ريثما تهدأ..ولكن لم يبعد ناظريه عنها..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
بعد فترة اتصل مازن علي صافي
وردت صافي وكان معها سامي..
مازن: ايوة ياصافي..انتي فين..
صافي: ليه يامازن..خير..عايز ايه..
مازن بحدة: يعني هعوف ايه.. الشغل اللي متعطل..
صافي: صرف نفسك يامازن..انا مش راجعة..
مازن بعصبية: انتي هتستهبلي ياصافي..
انتي عارفة الشحنة اللي جايه مهمة قد ايه..
صافي: واعملك ايه يعني.. انا بقيت اوت..
شوفلك غيري.. وزعها بمعرفتك سلام..
ليلقي مازن هاتفه في غضب ويكمل: اه يابنت ال… ماشي..
ولشوقي اتصل بالرجاله خليهم يتصرفوا ويبلغوا العملا ياشوقي..
شوقي وهو يمط شفتيه: طيب.. اوامرك..يعني صافي مش راجعة..
مازن بعصبيه: عنها مارجعت هو شغلنا هيتعطل بسببها.. هنتصرف ياشوقي..
شوقي: هدي اخلاقك يادك بلاش تتعصب..انا هتصل بيهم..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
عند سامي..
سامي: شغل ايه اللي كان عايزه منك مازن…
صافي: بضاعة اصرفهاله..
سامي بتساؤل: بضاعة ايه..
صافي: بضاعة.. منبهات وادويه منشطة..
سامي وعيناه جاحظتان من حديث
صافي: يعني مازن بيشتغل في المخدرات..
صافي بتهكم: ليه اول مرة تعرف ياسامي..
سامي بشرود: ايوة..ديه وقعة سودا..
صافي بتعجب: وليه يعني عادي.. ماكتير من الدكاترة بيعملوا كدة..
سامي وهو يمط شفتيه: مش عادي ابدا.. لين هتخرب الدنيا..
صافي بضحكة: اهي ديه اللي
مش عارفة اشكرها ولا اكرهها..
سامي برفعة حاجب: ليه يعني..
صافي: علشان عرفتني عليك ياسمسم..
سامي بتهكم: ماكنتي تعرفيني قبلها ايه اللي جد..
صافي وهي تطوق رقبته بذراعيها:
لأ كنت اعرفك من بعيد لبعيد.. لكن الوقتي..
سامي: الوقتي بقيتي معايا مش كدة..
صافي: ايوة.. وبدلع.. سيبك بقي من ده كله وركز معايا..
سامي بضحكة: وهو انا مركز مع غيرك يا صافي..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
اتصل سامي بلين..
سامي: ايوة يالين..
لين: خير ياسامي عايز ايه..
سامي بتوتر: بصي انا عرفت
حاجة كدة وقولت لازم تعرفيها..
لين: قول..
سامي: مازن يالين..
لين بترقب: ماله ياسامي حصل حاجة..
وبقلق.. نور حصلها حاجة..انطق…
سامي بسرعة: لأ اهدي مفيش
حاجة.. بس عرفت انه بيتاجر في المخدرات..
لين بعيون جاحظة: ايه.. مش ممكن انت بتقول ايه ياسامي..
سامي: زي مابقولك كدة يالين..
لين بعصبية: انت جبت الكلام ده منين ياسامي..
سامي: من صافي هي اللي قالتلي..كانت بتشتغل معاه..
لين بغضب: طيب اقفل انت ياسامي الوقتي.. يلا..
سامي: طيب..
لين بغضب: بقي كدة..يعني طلعت يامازن تاجر مخدرات..
انا فعلا غبية اتكلت علي كلام نور..ومخدتش
في بالي.. بس لاااا..مش هسبها معاه..لازم يطلقها..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
اتصلت لين علي مازن وطلبت مقابلته.. وتقابلا في الشركه..
مازن: خير يالين..ايه الموضوع المهم اللي عايزاني فيه..
لين بغضب: عايزاك تطلق نور يامازن..
مازن بصدمه وعدم استيعاب: نعم..
انتي بتقولي ايه..مش ممكن.. انتي اكيد بتهزري..
لين بجديه: وانا عمري هزرت معاك..انا بقولك طلقها..
مازن بعصبية: ازاي يعني..وليه..
لين بعصبية مماثله: علشان اختي
مينفعش تعيش مع تاجر مخدرات يامازن..
مازن وقد الجمه كلام لين..لتكمل هي..
ايه يعني سكتت.. ايه بتبلي عليك ولا حاجة..
مازن بتوتر وهو يبتلع ريقه: انتي..انتي جبتي الكلام ده منين..
لين بثقة: مش مهم منين..المهم انه حقيقي..
مازن بتكذيب: لا طبعا كدب مش صحيح..
لين بتهكم: وان قلت صافي..برضو كدب..
وبعصبية ..اسمع متلفش وتدور.. هي كلمه
تطلق نور بالزوق والا هوديك ورا الشمس يامازن..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الزهرة المفترسة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى