روايات

رواية الزهرة المفترسة الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم ديدي

رواية الزهرة المفترسة الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم ديدي

رواية الزهرة المفترسة الجزء التاسع والعشرون

رواية الزهرة المفترسة البارت التاسع والعشرون

رواية الزهرة المفترسة
رواية الزهرة المفترسة

رواية الزهرة المفترسة الحلقة التاسعة والعشرون

في الهاتف..
دعاء بقلق:يعني لين بقت كويسة يانور..
نور:ايوة ياماما الحمد الله..
دعاء بحزن:انتي عارفة مقدرش اسيب ابوكي..لولا كدة كنت جيت..
نور بأسي:عارفة ياماما..معلش..
دعاء:خلي بالك من اختك يانور..وسلميلي عليها..سلام الوقتي..
نور:حاضر..سلام..
عامر بتهكم:قولتلك هتبقي كويسة..ديه ميجرلهاش حاجة..
دعاء بحدة:ايه..هي ديه مش بنتك حرام عليك..كنت عايزها تموت..
عامر بغضب:لمي نفسك..جاتك البلا انتي وهي..
دعاء بحزن وغيظ:ربنا ياخدك وارتاح منك..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
ذهبت كوثر الي الحي وسألت عن الشيخ سعيد..
كوثر: امال الشيخ سعيد راح فين ياما..
والدتها: اسكتي ياكوثر مش اتقبض عليه..
الحكومه جت من كام يوم ومسكته..
كوثر بدهشة وصدمة: ليه..ايه اللي حصل..
والدتها: ولا نعرف يابنتي..
كوثر بتفكير: طب وانا هعمل ايه الوقتي سعيد اتحبس..
ولين في المستشفي وانا اللي كنت جايه اخليه يديني حاجة
اقوي من الاولي..وبغبائي رميت اللي ادهوني.. هشوف انا هعمل ايه..
والدتها: ايه يابت روحتي فين..
كوثر بضيق: مفيش..بقولك ايه ياما اول
ما يطلع الشيخ سعيد اتصلي بيا وقوليلي..
والدتها بتعوج:طيب ياختي..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
بعد يومان في المشفي صباحا..
هشام:عامله ايه الوقتي..
لين بملل:عمرك اتفرجت علي التلفزيون
الصبح..اووووف.. ممل بدرجة رهيبة..
هشام بضحكة:شكلك بقيتي احسن..انا كلمت الدكتور بتاعك..
لين بغيظ:تقصد حشوة القماش الابيض
ابو كرش ده..انا هقتله بس اصبر عليا..
هشام وهو يجلس بجوارها علي الفراش وبضحكة:ههههه..
حشوة قماش..لاااااا انتي كدة بقيتي كويسة..
ويتحسس جبهتها مكملا..حتي السخونه راحت..
لتزيح لين يديه وبضيق:ايه ده.. اوعي..وبعدين لازق
جمبي كده ليه..اقعد بعيد شويه علشان النفس..
هشام بتهكم وغيظ:النفس..تصدقي انك ناكرة جميل..
بقي بعد ما اجيبك والحقك تقولي كدة..
لين بتعوج:ماهو لجل حظي النحس مش بلاقي غيرك
يلحقني..بس قولي انت كنت جاي اوضتي تعمل ايه..
هشام بضحكة:الصراحة..ارخم عليكي..
لين:اهاااا..قولتلي..طيب يلا بقا طرقنا..وشوف
حشوة القماش هيخرجني من هنا امته..
هشام بغيظ:طب مش ماشي وقاعد
علي قلبك..ويقترب منها اكثر..
لين بضيق:اوعي يااخي..ده انت تنح..انا هنادي الدكتور..
انا مش عيانه..وانت بضايقني..وده غلط علي صحتي…
هشام ضاحكا وهو يمسك بها: مش انا رخم..هوريكي
الرخامة..وعدي بقي كام جميله عاملها فيكي لدلوقتي..
لين بغيظ: اتنين..مش اكتر..وهردهملك..بس اوعي..
هشام غامزا:لأ.. تلاته..انا مش بنسي..
لتدلف نور وبضحكة: الله..الله..ايه ياعم اتش ده..عيب مش هنا..
لين بإستنجاد:نور..وحياه مازن عندك..
ابعديه عني..ده عمال يرخم وانا مش ناقصاه..
نور بضحكة:ايه يااتش..اللي يشوفك الوقتي..
ميشوفكش ولين في العناية..شكلك كده فايق ومبسوط..
هشام بسرعة:ماله شكلي وهي في
العناية..ماكنت مبسوط وفرحان..
نور بتهكم ضاحكة: لا والنبي ده انت كنت..
هشام مقاطعا:نور..بقولك ايه ماتروحي
تشوفي حالك..شكلك خرفتي..ولا روحي لجوزك..
لين بتساؤل:هو ايه اللي حصل وانا في العناية..
هشام:ولا حاجة..نور بتهزر..وهو ينظر
الي نور شزرا..مش كده يانور..
نور بتعجب:كدة يااتش..ها يالينو عامله ايه..
لين:الحمد الله..وانت ياعم الرخم..ماتمشي
بقي..مش وراك شغل..ولا ان غاب القط العب يا فار..
هشام بضحكة:بقيت فار الوقتي..مش كنت
كلب وديلي معووج..ماشي يالينو..
لين:ايوة وخد الباب في ايدك..
نور وهي تضحك:انا لو منك امشي
يااتش..شكلك بقي وحش اوووووي..
هشام بغيظ:ماشي يالين..بس عدي الجمايل..و يتركهم و يرحل..
نور وهي تحتضن لين:الف سلامة عليكي يالينو..
لين بإبتسامة:الله يسلمك يانوري..بس انا زهقت من المستشفي هنا..
نور:معلش..الدكتور قال كام يوم يطمن وبعدين تمشي..
لين بغيظ:بت يانور..فكريني بعد ماخرج من هنا
اجيب عروسه لعبة علي شكل دكتور وافضل احط فيها ابر..
نور بتعجب:ليه يالين..علشان ايه..
لين بغل:علشان حشوة القماش ابو كرش
اللي هراني بالابر وخرم جلدي ده..
نور:هههههههه..طيب..ليكي عليا اول ما تخرجي اجيبلك واحد..
لين بغيظ ولنفسها: اااه لو اطولك ياحشوة
القطن وربنا اخرمك من اول راسك لرجليك..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
ذهبت صفاء الي دعاء..
صفاء بتعوج: ازيك يام البنات..
دعاء بضيق: اهلا ام هشام خير..
صفاء: ايه ياختي مش عايزة تشوفيني ولا ايه..
دعاء: العفو..بس اصلك مش بتيجي غير في المناسبات..
صفاء بتعوج: بصي ياختي علشان ايه..منلفش
وندور بنتك اللي شايفة نفسها اوي ديه..تلميها..
دعاء بحدة: قصدك ايه..سيبي بنتي في حالها كفايه اللي هي فيه..
صفاء بتعوج: ماهي زي الجن..محصلهاش حاجة…
وتكمل.. قصدي سيرتنا اللي علي كل لسان..بنتك
اللي زي الارض البايرة حته عيل مش عارفة تجيبه..معيوبه..
دعاء بغضب: لمي لسانك ياصفاء انا بنتي
زي الفل..وبتهكم.. مش يمكن العيب من ابنك..
صفاء بغضب: فشر.. قطع لسانك انا ابني سيد الرجاله..
دعاء بسخريه: سيد الرجاله فعلا..بأمارة ماساب بنتي وسافر..
صفاء بتعوج: مش مجنونه..عايزاه يفضل معاها
وهي عايزه تموته..ديه عايزه السرايا الصفرا..
دعاء بغضب: السرايا الصفرا ديه تلمك..بعد الشر علي بنتي..
ابنك هو اللي جننها.. من عمايله فيها وضربه عمال علي بطال..
بقولك ايه غوري بقي وروحي علي بيتك..مش ناقصة قرف ع الصبح..
صفاء بغضب: انتي بتطرديني يا دعاء..طيب انا هوريكي.. وترحل..
دعاء بحنق: غوري وليه سو..عيني عليكي وعلي حظك يابنتي..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
اتصلت صفاء بهشام باكيه..
هشام: خير ياما بتعيطي ليه..
صفاء ببكاء مصطنع: يرضيك ياهشام امك تتهان من حماتك
انا اروح ازورها واودها..وهي تطردني..لا وكمان بقولها بنتك
مش عارفة تجيب عيل تفرحنا بيه تلسن عليك وتقول العيب منك..
هشام بغضب: انتي بتقولي ايه..وبعدين ايه اللي يوديكي ليها..
صفاء: مش حماتك الناس تقول ايه.. وبعدين
ياهشام الناس اكلت وشي انا وابوك..
هشام بحنق: يعني عايزة ايه..
صفاء بغل: اتجوز عليها وهاتلك عيل.. اكسر عنيهم وخليهم
يعرفوا ان العيب من بنتهم.. شاور علي اي واحدة وانا اجوزهالك..
(ااااه يا وليه يا حيزبونه..وربنا ماطيقاكي..جاتك البلا فيكي
انتي وابنك..احم احم..اوبس..لبخت انا..سوري يا اتش..
انا علي امك..متاخدش في بالك..ركز مع لين)
هشام بضيق: ان شاء الله ياما.. بقولك ايه انا عندي شغل الوقتي سلام..
صفاء: سلام ياقلب امك.. وبرفعة حاجب انا هوريكي يا دعاء انتي وبنتك..
هشام لنفسه بضيق: فاضي انا لكلام النسوان والقرف ده..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
بعد عدة ايام تخرج لين من المشفي..وتعود الي الفيلا..
كوثر بغل:حمدلله ع السلامة يالين..
لين بضحكة:الله لا يسلمك ياكوثر..طبعا
برطعتي في البيت من غيري..بس انا رجعتلك..
هشام ضاحكا:هههه..ايوة رجعت ريمة لعادتها القديمة..
كوثر بغيظ وتعوج:عارفة ياختي..اصلك زي القطط بسبع ترواح..
لين وهي تخمس في وجهها:الله اكبر في عينك..
شكلك كده انتي اللي نشيتيني العين.. يام عين
مدوره..حد يجيبلي شويه ملح ارميهم في وشك..
(ده احنا هنرش الملح تسع مرات يا لينو متقلقيش)
كوثر بغيظ وكره لنفسها:مفيش حاجة بتحوق..
لا ورجعتي احسن من الاول..بس ماشي فلتي
المرادي..المرة اللي جاية ابدا..نهايتك علي ايدي..
هشام: يلا يالين اطلعي ارتاحي..ب
عدين ابقي كملي اسطوانتك ديه..
لين برفعة حاجب:يلا اطلع انام انا..
وانتي يا كوكي نامت عليكي حيطة..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
دلف هشام الي غرفة لين..
لين بضيق: عايز ايه..
هشام ببرود: ابدا..هنام..
لين بعصبية: تنام فين ياهشام..
يلا علي اوضتك عايزة ارتاح..
هشام بلامبالاة: نامي السرير واسع..
وبغمزة.. وحضني اوسع يالينو..
لين وهي تهز ساقها بعصبيه: هشام انا تعبانه فبلاش رخامة..
هشام بجديه: بصي بقي انا هنام هنا ومعاكي..
وبغيظ.. بقي انا تخلي الدكتور يقولي مش عارف ايه..
وعلشان انتي تعبانة انا هفضل جمبك..
لين وهي تحبس انفاسها بغيظ: يعني مش هخلص منك..
هشام بإبتسامه واسعة: عمرك يالينو..
انا قاعد علي قلبك ومش سايبك..
لتنام لين محتضنه وسادتها..فيسحبها منها هشام..
لين بغضب: هات المخدة..
هشام: لأ.. هنام عليها..
لين بحنق: انت عارف مش بعرف انام من غيرها هاتها بقي..
هشام بضحكة: لأ اعتبريني انا المخدة ..
ويتسطح بجوارها ويحاوطها بذراعيه..
لين وهي تحاول الابتعاد عنه: ايه ده..
انا مش هعرف انام كدة..
هشام وهو يطبق ذراعيه اكثر ويغمض
عينيه: وانا كمان معرفش انام غير كدة..
لين بضيق: اووووف..
هشام: تصبحي علي خير يالينو..
لين بغيظ: كوابيس سودا ياهشام..
هشام ضاحكا: مفيش كوابيس تجيني طول مانا نايم جمبك..
ويسند رأسها علي صدره وينام..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
مازن:شكلك مبسوطه يانور…
نور بإبتسامه:لين بقت كويسة الحمد الله..وروحت..
مازن بإبتسامه:يعني ده كله علشان لين..طب وانا..
نور بإبتسامه:انت حبيبي..المفروض متغرش
من لين يامازن..هي اختي وانت جوزي حبيبي..
مازن بفرحة :ايوة بقي..وانتي نوري يا نور..
نور ضاحكة:ههه…لين دايما هي اللي بتقولي الكلمة ديه..
مازن بحب:عندها حق..لانك فعلا نور حياتنا..
اللي بتنوري دنيتنا..انا مقدرش اعيش من غيرك..
نور بسعادة:وانا كمان يامازن..مقدرش ابعد عنك ابدا..
مازن بضحكة:بقولك ايه..كده انا مش
مسئول انتي اللي قولتي..ويقترب منها..
نور بعدم فهم:مش مسئول عن ايه..
مازن غامزا:انتي اللي قولتي متقدريش
تبعدي عني..وانا اهو..مش برفضلك طلب..
نور:يامازن الله..
مازن :نور الاول ينادينا..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في الفيلا علي مائده الافطار..كانت لين تتناول
افطارها ليجلس هشام ويتناول من طعامها..
لين بضيق:ايه ده..ماعندك طبقك..اوووف..
هشام بضحكة:انا عاجبني بتاعك..
كاظم:بس بقي..متضايقهاش..انت رزل ليه ع الصبح..
هشام ضاحكا:كيفي كدة..
لين بحنق:اتفضل اشبع بيه..حتي الاكله
باصصلي فيه..وتبدأ بشرب العصير..وترتشف منه..
ليسحبه هشام ويشربه ويكمل:وده كمان عايزه..
لين بغيظ:تصدق انك رخم..انا مش واكله..انا هسيبلك
المكان كله..مش ناقص غير تقولي هاتي دواكي..
هشام بضحكة:لا..كفايه الاكل..مليش في الدوا..
كاظم بنفاذ صبر:خف ياهشام..البت
لسه طالعة من عيا..مش ناقصة..
هشام وهو يتحسس جبهتها وبرخامه:مالها..ماهي زي الفل اهو..
لين بضيق شديد:انا ماشيه بدل ما تشلني..
هشام ببرود:من بعض ما عندكم يالينو..
كل هذا وكوثر تراقبهم بحقد وغل..
هشام برفعة حاجب:مالك يامرات جدي..مكتومه ليه..
كوثر بغيظ:ايه مكتومه ديه..عايزني اعمل ايه..
هشام بإستفزاز:ابدا..بس مش بعوايدك ساكته..
كوثر بغل شديد:كنت بتفرج عليكم..
هشام بمكر:وعجبك اللي شفتيه..يامرات جدي..
كوثر بغيظ وهي تنهض:انا خلصت فطار..
كاظم:مالك يالا..بتعمل كده ليه..رايق اوي..
هشام بضحكة:هههههه..اووووي ياجدي..يلا سلام..
كاظم :ربنا يهديك ياهشام..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الزهرة المفترسة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى