روايات

رواية الحب كدا الفصل التاسع 9 بقلم سلمى ابراهيم

رواية الحب كدا الفصل التاسع 9 بقلم سلمى ابراهيم

رواية الحب كدا الجزء التاسع

رواية الحب كدا البارت التاسع

رواية الحب كدا الحلقة التاسعة

يوسف كان مركز في عنيها اوي..انا دلوقتي اتاكدت اني…….
هنا باهتمام..انك اي…..
يوسف لنفسه..اني عمري ما حبيت غيرك فحياتي…بحبك ياهنا….
هنا..انك اي ييوسف……
يوسف فاق..احم….اني مش هقدر ازعلك تاني……خلاص كدا…..مش زعلانه صح
هنا بابتسامه..صح……اوعي تعمل كدا تاني….
يوسف..حاضر……
هنا..بس…انا كان عندي سؤال كدا….هي مين البنت اللي كانت خارجه بتعيط من عندك دي…..
يوسف ارتبك شويه..دي….دي دكتوره منه…كانت زميلتي وجايه تباركلي
هنا..ايوه..بس لي كانت بتعيط…..
يوسف..مش عارف بصراحه…..

 

هنا..ماشي….تعالي كل بقا……
يوسف..هدخل اخد دش كدا واجي…عارفه لو لبستي النقاب تاني..هعمل فيكي اي…..
هنا بابتسامه كسوف..لا…مش هلبسو تاني
يوسف بابتسامه..ماشي..يلا روحي هاتي الاكل…
حليمه..اسكت يعادل…الواد يوسف شكلو زهق من هنا
عادل..ازاي يعني..اي اللي حصل
حليمه..البت كانت راجعه من عيادتو بتعيط اوي…شكلو روقها
عادل..دا مش فمصلحتنا..البت لازم تخلف منو
حليمه..ونعملها ازاي دي……
عادل..معرفش..اتصرفي.. لازم الاول نعرف البت بتحبو ولا لا
حليمه..سرها مع البت صباح…….
عادل..خلاص..يبقي تتكلمي مع صباح
حليمه..ايوه بس انا مبطيقهاش……
عادل..لازم يحليمه…..ونا كمان هتكلم معاه بكرا ..اشوفه بيحبها ولا لا………..

 

حضرت هنا الاكل وقعدو ياكلو مع بعض…..بص يوسف في التليفون لقا منه بترن……..قفل عليها…..
هنا..مين بيرن عليك…….
يوسف..منه……
هنا بغيره..منه…..دي الدكتوره
يوسف..اه…….
هنا..طب وهي لي بتكلمك……
يوسف..بعدين…..بعدين يهنا…..
هنا بطفوله..بس هتقولي……
يوسف بحب..اكيد هقولك…انا عمري ما هخبي عليكي حاجه تاني بس كلو في وقته…..ابتسمت هنا وكملو اكل…..
صباح..شوفت ابن اخوك…بيزعل هنا
حسين..لي…اي حصل……
صباح..البنت كانت بتعيط امبارح بسببو
حسين..ملناش دعوه احنا…..المهم…..الجنين عامل اي
صباح بابتسامه..بخير الحمدلله…..
حسين..عشان خاطري اوعي اي حد يعرف دلوقتي…..
صباح..متقلقش يحبيبي….مفيش اي حد هيعرف انشاءالله…..

 

حسين..ربنا يخليكي ليا يا حبيبتي
واخدها في حضنه………..
كانت واقفه سهام أدام الباب وسمعتهم………
سهام لنفسها..وربي لاوريكي يصباح…عاوزه تجيبيلنا اخ علي آخر الزمن…….
يوسف..انا هدخل انام بقا…..عشان هصحي بكره بدري……
هنا..ماشي تصبح علي خير…
يوسف..ونتي من اهله….وجاي يدخل الاوضه هنا ندهت عليه بكسوف….لفلها يوسف….
يوسف بهدوء..نعم……
هنا بكسوف وتوتر..انت….احم….ممكن……
يوسف بضحكه ظهرت وسامته..طب اهدي…عاوزه تقولي اي….
هنا لنفسها..وحيات امك متضحكش كدا ونت قمر كدا..
يوسف..مالك….في اي…..
هنا اتشجعت..ممكن تيجي تنام معايا فالاوضه عالسرير عادي……
وقف يوسف كدا مبلم شويه وباصصلها
يوسف لنفسه..ما بلاش..انا قولتلك ماسك نفسي بالعافيه…..
يوسف بابتسامه..لي…..

 

هنا بكسوف وتوتر..عشان انت،..بتنام عالكنبه وكدا….وضهرك هيوجعك…دا غير أن السرير كبير ونا بصراحه بقيت اخاف انا لوحدي
يوسف..لي بقيتي تخافي تنامي لوحدك……
هنا بطفوله..عشان اتفرجت علي فيلم بيخوف امبارح….وبصراحه بقيت اخاف اوي…..
يوسف بغمزه..امم.قولي كدا بقا…قلبك مش عليا ولا حاجه….
هنا..لا والله قلبي عليك بردو…..
يوسف..طب تعالي يلا….ومسك ايديها وهي كانت مكسوفه اوي ومتوتره…دخلو الاوضه..
يوسف..ايدك ساقعه اوي……
هنا..اممممم
يوسف..ممكن متتكسفيش مني…يعني اعتبريني جوزك مثلا
ضحكت هنا اوي………..
تخيل(يوسف شدها من وسطها وقربها عليه اوي…..
يوسف..بحبك……
هنا..ونا كمان بحبك اوي…..
قرب عليها يوسف ودفن وشو في رقبتها وفضل يبو”سها…)
فاق يوسف من تخيلو ع صوت هنا….
هنا..ييوووسف….
يوسف بخضه خفيفه..اي يبت انتي..منك لله
هنا بزعل طفولي..لي…انا عملت اي……
يوسف..فوقتيني في اهم حته……
هنا بعدم فهم..اهم حته اي……..
يوسف..ها..لا ولا حاجه…يلا عشان ننام بدل ما اعمل كدا بجد…..

 

هنا كانت مش فاهمه هو قصدو اي…..راح عالسرير……
هنا..هنحط المخده دي في النص تمام
يوسف..وهي المخده اللي هتمنعني يعني لو عاوز اعمل حاجه……
هنا..نعمم…..
يوسف..لا مقصدش…تمم هنحط المخده
هنا..ماشي تصبح على خير
يوسف..ونتي من أهل الخير…………
ونامو هما الاتنين بصعوبه لأنهم بيفكرو في بعض………..
عدي الليل وصحيت الصبح حليمه راحت عند صباح وقعدت تتكلم معاها
صباح..مش فاهماكي…انتي عاوزه ايه بالظبط
حليمه..عاوزه اعرف..البت هنا بتحب يوسف ولا لا
صباح..ولي عاوزه تعرفي
حليمه..نفسي اشوف لابني حتت عيل……
صباح..لا والله
حليمه..اه والله…ها بقا
صباح..انا كمان..نفسي..بس هما مقربوش من بعض خالص
حليمه..مهو دا بقا اللي انا عاوزاه منك
صباح..مش فاهماكي
حليمه..اه هفهمك……………

 

صحيت هنا الصبح حست ان في حاجه تقيله عليها كدا……فتحت عنيها بالراحه لقت نفسها في حضن يوسف وطابق ايده عليها…طب ازاي…ازاي انا نمت في حضنه ازاي….حاسه اني مش عاوزه اقوم….رفعت وشها وفضلت تبص ليوسف بحب وتركز في كل ملامحو وبعدها دفنت وشها فحضنه اوي بفرحه وابتسامه……….وبعدين فكت نفسها منو براحه وبهدوء وقامت بصت عليه شويه وخرجت من الاوضه………
كان صحي يوسف من حركتها بس حب يشوفها بتبصلو ازاي…ابتسم كدا وبعدها قام وراها…..
يوسف..صباح الخير
هنا بكسوف شويه وكانت بتحضر الفطار..صباح النور……
يوسف..مش عارف..دراعي واجعني كدا…شكلي كنت شايل او حاضن حاجه طول الليل
هنا بتوتر..ها……….مش عارفه
يوسف..امم.تقريبا المخده

 

هنا مردتش بس ضحكت وهو مش شايفها…….
يوسف..يلا خلصي علي ما انا البس
هنا بتلقائيه..ماشي يحبيبي…….قصدي ييوسف……معلش اسفه
يوسف ابتسملها ومحبش يكسفها وسابها ومشي
هنا ..الله يخربيتك..متسكتي يختي وحطي لسانك في بقك……يكسوفي بجد
فطر يوسف وخرج……كانت نازله هنا ومستعده لتهزيق حليمه ليها سمعت عادل وحليمه بيتكلمو
حليمه..خلاص متقلقش كل حاجه اتظبطت
عادل..اوعي الواد يحس بحاجه….
حليمه..عمرو ما هيعرف ان امو انا قتلت”ها ولا هيعرف اني مش امو
شهقت هنا بخضه من اللي سمعتو…شافتها حليمه و……..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الحب كدا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى