روايات

رواية الحب المستحيل الفصل الأول 1 بقلم خلود

رواية الحب المستحيل الفصل الأول 1 بقلم خلود

رواية الحب المستحيل الجزء الأول

رواية الحب المستحيل البارت الأول

رواية الحب المستحيل
رواية الحب المستحيل

رواية الحب المستحيل الحلقة الأولى

العم وهو يجري الى اسد ويترمى تحت رجله يقول له اسد ابني الحقني انا في نصيبه واقعد فوق راسي شروق بنتي حاطه راسها في الطين انا في عرضك يا اسد يا ابني تنجدني من نصيبه ده انا فيها دي

 اسد. وهو ينظر الى عمه ويقومه من على الارض ويقول له

اسد. خير يا عمي شروق عملت ايه دي لسه طفله في ثانيه ثانوي بتعمل ايه الطفله دي

 العم هو ينظر الي لارض ويقول له مامت شروق لقيت معها في الشنطه اختبار حمل وانا خائف عليها لو احد ثاني من اعمامها او اخواتها عرف الموضوع ده يقتلوها الحقني يا ابني بالله عليك وبعد شهر ابقى طلقها بيقولوا ما حصلش نصيب

اسد. وهو غاضب وينظر الى عمه انت بتقول ايه اختبار حمل ايه اللي في شنطه الطفله دي دي اخرها بالضبط هتكون بسكوته شيكولاته او دبدوبه علي الاقل انما يكون اختبار حمل اكيد يا عمي انت غلطان

 العم. وهو يبكي ويقول له والله يا ابني هو ده اللي حصل امها لما دخلت تنظف لها الغرفه ليها لقيت في الشنطه معها اختبار حمل وانا خائف على بنتي من اخواتها وعمامها لو عارفه يقتلوها يا ابني ابوس على رجلك و وانزل عم على رجله ويمسك في رجل اسد وهو يبكي

……………………………………………. في المدرسه عند شروق هي وزميلتها خلود وهما يتحدثون

شروق ايه المصيبه اللي انت فيها لازم تطلع انت عارفه نفسك عملت ايه ما انت وديتي نفسه في مصيبه كبيره و اهلك لو عرفوا يا خلود هيقتلوك انت عارفه نفسك عملت ايه

خلود. وهي تبكي هتقولي لها

خلود. والله هو قال لي بيحبني ومش عارفه حصل كده ازاي انا خايفه قوي لو احد من اهل عرف هيقتلني شروق. والعمل ايه انا ما اعرفش اتصرف في المواضيع دي شوفي حد كبير اتصرفي شوف اي احد

خلود. وهي تبكي وتقول لها انا هاقول له هو هو اللي يشرف انا ما اعرفش اعمل حاجه

…………………………………. عند الاولاد في المدرسه

1. انت ما شفتش هي حلوه ازاي ولا شعرها واو خرافه ولا عينيها يا الله توديه في 60 داهيه

الولد الثاني. وهو ينظر لي ويقول له كده ده الحاله دي هي حوريه من السماء مش معقوله في بنت بالشكل ده ولا بالجمال اللي انت بتفكر فيه ده

🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 يعديه المدرس عبد الله وهو يقول بغضب وهو ينظر اليهم يلا كل واحد على فاصله ينظر وليه الاولاد وهم خايفين منهم وذهبوا بسرعه على الفصول

يدخل المدرس عبد الله. وهو ينظر الى شروق وهو غاضبا منها وهي مع زملائها بعد اتمام الحصه ينظر الى شروق ويقول لها شروق تعالي معي على المكتب عايزك شروق وهي خائفه حاضر يا مستر تنزل شروق خلف المسطره عبد الله وهي خائفه منه يدخل المستر عبد الله وتدخل خلفه شروق يعلق المستر عبد الله الباب ويقول شروق اقعدي تجلس شروق اجلس شروق ونظر اليها الاستاذ

 عبد الله. وهو يقول لها عاجبك يا ابله اللي انت عاملاه ده في واحده كبيره تبقى قاعده بي شعرها كده عاجبك اللي بيقولوا عليه كده

  شروق. وهي خائفه وتبكي وتقولي له انا انا انا انا اخذت في البكاء وتستمر في البكاء وهي خايفه من صوت المستشار عبد الله العالي

 يقوم المستر عبد الله. في مكانه يتصل

هدى يقول لها تعالي في المكتبه عايزك تاتي هدى بسرعه الى مكتب عبدالله

هدي هدى خيري عبد الله ايه في

تنظرهدى الي شروق الخائفه وهي تبكي بهستريا و تذهب اليها تاخذها في حضنها وتقول لها في ايه يا حبيبتي مالك بتبكي ليه كده

عبد الله وهو يقول الهانم عجبها حالها مش ناوية تكبر قاعده بشعرها والاولاد كل يوم كل واحد فيهم ينظر اليها نظره مش محترمه مش كويسه

هدى وهي تنظر الى عبد الله بتقول لكم خلاص يا عبد الله كفايه وتنظر الى شروق هتاكلها حبيبتي انت خلصت تهز راسها تروق لانها خلصت كلها تحول وده تقول هدى عبد الله تاخذ داليا عبد الله تعالى بقى نخرج مع بعض اتغدى بره ناخذ وناخذ شروق معنا يذهبوا الثلاثه الى المطعم يتغدوا وتنظر هدى الى البنات وتقول لها شروق حبيبتي ايه رأيك في البت اللي لبسهاده ده يا شروق ايه رأيك تلبسي زيهم البنطلون المقطع والتيشيرت للي بنصف كم يتلبس زيهم

عبدالله ايه ده يا هدي

شروق بعفويه وطيبة حرام يا إبله هدي

تنظر الي عند الله وتبتسم

وتقول تقول هدى شروق مش حرام يا قلبي انت انت طلعت بشعرك ده

حور وهي تخحل من الابله هدي وعبد الله وينظر الي الارض وقي عينها الدموع

وتلعب في يدها تنظر هدي الي عبدالله وتبتسم

 وتتركهم هدى وتذهب الى داخل المطعم و تاتي بعد قليل الغداء

تنظر شروق الي الطعام عليه الغطاء وتنظر باستغراب الى هدي عبد الله

هدي. اتفضلي شروق اتغدي يا حبيبتي

تنظر شروق بستغرب

شروق بطيبه وعفويه وتقول لها كده يا ابله ليه هم الطبق ده بس عليه العطاء

 تقول لها هدى وهي تضحك انت عايزه تاكلي من اللي عليه الغطاء ده يا يا شروق

 تقول لها شروق انا عايز اعرف ايه هو

تنظرالي هدي وهي تبتسم انت ما تعرفيش ايه هو قال لازم تكشف غطائي

شروق بطيبه ازاي انا اعرفه هو عليها الغطا

 هدى هو ده اللي انا عايزه اقوله لك يا شروق طول ما انت متحجبه ومتدينه هتبقى مثل الطبق ده ما حدش هيعرف يقرب منك مش كلها الاطباق دي

الكلى بيتفرج عليها الذباب والحشرات

 لكن ده حدس يقدر يقرب عليه غير صاحبه فهمت يا قلبي انا خايفه عليك يا بنتي من الناس ومن عيون الناس

تقول لها شروه بحب فهمت يا ابله

شروق ببكاء انا امي وابويا مشغول ليه ما حدش فيهم بيفهمني حاجه ماما مشغوله بالبيت والطلبات اخواتى وبابا مشغول في الشغل بتاعه مش بنشوفه غير اخر اليوم ما حدش فيهم بيعرفني حاجه تاخدها هدى في حضنها وتطبطب عليها وتقول لها انا بعتبرك اغلى من بنتي انا صاحي ما عنديش غير ابني واحد بس ومسافر بره بس انا بعتبرك بنتي وانا خايفه عليك انا وعبد الله وانتي أكتر من كده

 شروق طيبه و انا بحبكم قوي كان نفسي يكون عندي بابا وماما زيكم بيعرفنوني الصح من الغلط

تخرج شروق مع هدى وعبد الله و ذهبوا الى المول وتشتري هدى لها بعض الدريلات والفساتين والطرح وتقول لها هتبقى اميره بيهم دوله يا شروق يا بنتي

عبدالله واحلي من الاميره كمان

عند اسد

خلاص يا عمي انا هاجي اخر الشهر ده اكتب علي حور

العم. بفرح وهو يقوم من علي الارض بجد يا اسد يا ابني اسد بجد يا عمي

. تلفون اسد بيرن

اسد بزعل اقولها ايه بس دي دلوقتي

عند ام شروق وهي تفتح الباب لشروق

الام مديحه ايه الي انتي لابسه ده

شروق بطيبه وفرحه وني تدخل المنزل وتدور للفستان وعليكم الخمار ايه رايك يا ماما

الام. في نفسها اكيد الولد قل ده الحل علي شان الحمل ما يبانش دلوقت

شروق وهي تدور بفرح وتذهب سريعا الي المرايه وتنظر اليها

عند خلود

ايه يا جسور اتصرف انا حامل

جسور بتهرب. وانا اعمال ايه يعني

خلود وهي تبكي ايه اللي تعمل ايه

جسور هو انتي متاكده من اني انا ابوه

خلود .

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الحب المستحيل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى