روايات

رواية الحب الاعمى الفصل الثاني عشر 12 بقلم شروق خالد

رواية الحب الاعمى الفصل الثاني عشر 12 بقلم شروق خالد

رواية الحب الاعمى الجزء الثاني عشر

رواية الحب الاعمى البارت الثاني عشر

رواية الحب الاعمى
رواية الحب الاعمى

رواية الحب الاعمى الحلقة الثانية عشر

اتفضلي يا هانم
رزان.. تدخل وهي حزينه من معاملت عمر ليها
الام… وهي تحضن رزان مالك يا حبيبتي ايه في وكونت فين ده كله
عمر… كانت في الشركة بس السكرتيره رفضت تدخلها علي شان ايه منظرها
الام.. ما انا قولتلك بلبسك ده محدش هشغلك
رزان… بس انا مقدرش اغير لبسي
عمر… ليه
رزان.. علي شان علي شان
عمر… ايه الشريط سف
________________________________________________’يس… انتي قومي ويحركها برجله انتي
يمني.. مرميه علي الارض لا حركه
يس… انتي وينزل لمستواها في الارض ويلاخظ زرفان في الوش
يقوم يس بخوف من المنظر استر يا رب ويشيل يمني وينزل مسرعا ويفتح باب العربيه ويوضعها في الخلف ويجري يفتح الباب الامامي ويركب بسرعه ويجري بيها الي اقرب مشفي
يس… بخوف ده لو حد عرف ان انا اللي خطفت يمني ايه اللي هيحصل اعمل ايه اسبها جمب المشفي لا حرام وبعدين لو انا دخلت بيها جوه هقول ايه ولو هي فاقت هتقول انا اللي كونت خطفها
يس.. انا هرميها جم المشفي وامشي
______________________________________________
في الشركه عند قاسم
قاسم.. انتا بتقول ايه انت مجنون صح
وليد.. وهو يدوس علي يده مجنون ليه يا صاحبي ده انا بقوللك اللي في مصلحتك
قاسم.. انتا عايزني اطلاق رزان
وليد… مش انتا بتقول انها رافع عليك قضيه
قاسم.. ولو مليون قضيه انا مستحيل اسبها
وليد… وهو يدوس بيده علي رجله بس مش حلوة في حقك تروح المحكمه ولو القاضي حكم ليها هتكون عيب في حقك
قاسم… لا رزان عمرها ما تعمل كده وتروح المحكمه
وليد… بس
قاسم… خلاص يا وليد انسي موضوع رزان وخلينا في شغلنا
____________________________________________
ايه انتي ايه
ام. احمد… خلاص يا رزان انتي ادخلي جوه
رزان… بس امانه عليكي يا امي تخلي الاستاذ عمر ما يطرد اسما من الشغل ده مش زنبها ونبي
ام احمد حاضر روحي انتي ارتاحي
عمر.. انتي مجنونه دي خلتك استنيتي ساعه
رزان.. انا السبب علي شان البس
ام احمد تملس علي ظهر رزان روحي ارتاحي انتي
تدخل رزان الاوضه وهي تبكي
وتترمي علي السرير
عمر… سلام انا يا امي ولو احتجتي حاجه اتصلي بيه
ام احمد … هتعمل ايه
عمر… في ايه
ام احمد …. في اسما
عمر…. سبيها علي الله انتي
ام احمد….. بلاش نقطع عيش حد يا ابني
عمر… حاضر ويبوس راس ام احمد انا ماشي سلام
وينزل ويركب العربيه
رزان.. وهي تبكي وتجري تخصني ام احمد الحقيني يا ماما
الام… بخوف ايه في
رزان… قاسم هيطلاقني اهي اهي اهي انا بحبه مقدرش اعيش من غيره ليه غايز يطلقني اهي اهي انا عايز اكون علي ذمته وبس ولو عايز يتجوز عليا بدل الوحده ميه بس يسبني علي ذمته اهي اهي
ام احمد.. مين قلك
رزان.. نعمه
ام احمد…. انتي اتصلتي عليها
رزان…. اه بطمن علي قاسم منها وهي قالت ان قاسم هيطلاقني
الام.. اهدي كده وتعالي احكيلي ايه في
رزان… انا بحب قاسم واوي اوي وفي يوم
فلاش باك
رزان … مالك يا قاسم
قاسم.. وهو يضع يده علي راسه انا انتهيت يا رزان انتهيت
رزان.. بخوف تخصن قاسم ايه في
قاسم…. الشركه دخلت مشروع وخسرت ودلوقتي لو ما لقيتش حد هعلن افلاسي
رزان… بخوف شوف حد من اصحابك
قاسم.. محدش راضي يعرض نفسه للخساره
رزان.. بتفكير ربنا يستر علينا
قاسم.. انا هخرج شويه
رزان.. بخوف انتا هتروح فين دلوقتي خليك معايا
قاسم.. مش قادر
ويخرج قاسم من الفلا
رزان.. وهي تتمشى في الاوضه اعمل ايه اعمل ايه
انا هروح بكره لي حمدي وهو هيحل المشكله
رزان.. لالالا انا اخاف لو قاسم عرف ده ممكن يموتني
لا مش هيفرق انا هروح وبعدين اقول ليه
يدخل قاسم الفلا الساعة 2الفجر
رزان… كونت فين ده كله
قاسم… انتي لسه صاحيه ليه
رزان… انا مش بعرف انام غير في حضنك
قاسم. ينام بجوار رزان ويخدها في حضنه وينام
في الصباح
يقوم قاسم وير رزان في السرير نايمه يبوسه في خدها ويدخل الحمام
يخرج قاسم ويبدل ملابسه
قاسم. بزعل انا خارج
رزان… وهي تقوم من علي السرير
انا لازم اخرج قبل قاسم ما يرجع وتردي ملابسها وتخرج مسرعا من الفلا لي شركة حمدي
تدخل رزان الشركه وهي خايفه
السكرتيره.. اتفضلي يا فندم
رزان.. انا عايز حمدي قصدي حمدي بيه
السكرتيره.. نقولو مين
رزان… رزان
السكرتيره.. تمام وتدخل السكرتيره
حمدي… وهو يقلب في الاورق نعم
السكرتيره.. في وحده بره اسمها رزان عايزة تقبلك
حمدي… قوليها مش فاضي
… لالا انتي اتجنن دي رزان حبيبتك انت بتقول ايه
حمدي… لا دي سابتني واتجوزت حدي غيري
…. لالا ده وقتك علي شان تنتقم
حمدي.. لا انا مش عايز اازيها
… لا انتا كده بترد حقك
حمدي… بردو لا
.. بتفكير خلاص شوفها عايز ايه روخي خاليها تدخل
حمدي… بس
.. انا هدخل الحمام وانتا اتكلم برحتك ويدخل الحمام بسرعه
رزان… تدخل وهي تفرك في يدها
حمدي… وهو يقوم ويسلم عليها بكل احترام ازيك عامله ايه
رزان.. الحمدلله بخير انا كونت قصدك في طلب بس
حمدي.. اتني تامر يا رزان
رزان.. قاسم
حمدي… انا عارف وهعمل كل حاجه علي شانك انتي
رزان… بجد شكرا جدا
حمدي… لا انا بعمل كده لي اختي مش لي اي حد اتفضلي انتي واطمني
رزان.. وهي تخرج ومبسوطه
… وهو يقفل التلفون كده تمام اوي ده كل حاجه جايه معايا تمام اوي
رزان… وهي تدخل الفلا وفرحانه
_______________________________عوده من الفلاش باك
________________شروق خالد________________
رزان ببكاء وهو في اليوم التاني اتقلب عليا معرفش ليه اهئ اهي
يدخل عمر ويسمع الحوار من الاول
عمر… انا اسف انا نسيت التلفون هنا
رزان.. وهي تدخل بسرعه الاوضه
عمر… وهي يضع وشه بلارض انا اسف
الام… ما عليش يا ابني اصل هي مش بتحب حد يشوفها غير جوزها
عمر… تمام 👌
___________________________________________
يس… وهو ينظر في جميع الاتجاه ويخرج يمني من السياره ووضعها في الارض
اتني بتعمل ايه
يس… بخوف دي مراتي ويزعق يعني بعمل ايه هي تعبانه
… ولمه تعبانه هترميها هنا
يس… ارميها ليه
ويحمل يمني ويدخل بيها المشفي
اووووف ده وقتك ده طلع من فين
ويصرخ بغصب دكتور
الدكتور.. ايه في
يس… مراتي تعبانه
الدكتور… تعالي ويدخل بيها اوضه الكشف ويوضعها علي سرير الكشف
الدكتور… اطلع انتي
يس… نعم انتي اللي هتكشف عليها
الدكتور… اه في حاجه
يس… اه ويمسك الدكتور من البالطو ويخرج بيه انا غايز دكتورة بت فاهم
الدكتور بخوف بس
يس… ما فيش بببببببس
الدكتور.. حاضر ويذهب الدكتور وياتي بي دكتوره
يس… اتفضلي شوفيها مالها
الدكتوره… تطلع بسرعه دي حالت انتحار
يس…. ايه
الدكتوره انا هبلغ الشرطه
يس…
______________________________________________
يدخل معتصم الكبريه وهو متعصب من منير ويدور عليه في جميع الاماكن
… ههههههه بدور علي ايه وتمسك معتصم
معتصم… وهو يزيح يدها غور من وشي
… براحه يا عم مش كده ايه ده
معتصم… وهو هايج في المكان ويصرخ فين منير
جهان… تاتي علي الصوت ايه في
معتصم.. هههههه الريسه مش كده قوليل بق فين منير
جهان… انتي مين وعايز منير ليه
معتصم.. اظن ده مش من حقك تعرفي انا مين
منير… ايه في
معتصم.. وهو يجري عليه ويمسك منير من القميص ويخرج بيه بره المكان
جهان… انتي اتجنن صح
منير… اهدي مافيش حاجه
معتصم… وهو يخرج من المكان فين يمني يا منير
منير… بخوف ايه يمني مالها
معتصم… بلاش الشويه دول قولي هيا فين
منير.. انا معرفش حاجه عليها
ادم… وهو ينزل مسرعا من العربيه هو ومحمد
ادم… وهو يبعد معتصم عن منير
اهدي يا معتصم وهو هيقول ايه الحكايه
منير.. ابعد كده ويذق معتصم مال يمني
معتصم.. ههههههه علي اساس انك ما تعرفش حاجه
_______________________________________________
عمر… وهو يدخل البيت انا ليه شاغل بالي بيها
ويجلس علي الانتريه
لا انا لا زم اتصرف وتصل علي ام احمد
الو.. امي
ام احمد … ايو يا ابني في ايه
عمر… معلشي بس ممكن تبعتي ليه بيانات رزان علي شان الشغل
ام احمد خاضر
عمر… ابعتي دلوقتي علي الوتس حتى
ام احمد حاضر وتبعت بيانات رزان
عمر… ايو كده تمام اوي
عمر… الو
زياد.. حبيبي
عمر… اخرس ياض انا عايز منك حاجه ضرور
زياد.. ايه خير
عمر.. انا بعتلك بيانات واحده عايزك تجبلي كل حاجه عليها
زياد… ايه دي يا خاين انتي بتخوني اتجوزت عليا اهي اهي
عمر. غور يلا ويعلق التلفون
زياد… الخاين الغدار والله لا اطفش المزه وافضلك
عمر… وهو يرمي التلفون ويفتكر رزان وهي تجري الي الداخل
اه ايه ده معقول ده ملكت جمال وينام وهو يفكر فيها
________________________________________________يا فندم هي لسه مافقتش اول لمه تقوق انا هقولك
يس… وهو يجلس انا هعمل ايه دلوقتي اه ويقوم ويخرج من المشفى
الممرضه وهي تقوم من جمب يمني وتلاخظ حركه لي يدها
انتي فوقتي
يمني… وهي تبكي ابعد عني سبني
في خالي انا ما عملتش حاجه وتبكي وتتحرك بسرعه في السرير الممرضه اهدي اهدي وتخرج من الاوضه
دكتوره دكتوره المريضه فاقت بس هي خايفه من حاجه
الدكتوره.. وهي تدخل بسرعه لي يمني وتلاخظ خوفها وانكماشها في نفسها
الدكتوره… حقنه مهديه بسرعه
الدكتوره.. ايه حكايتك يا تري يمني وهي تاخد الحقنه وتنام في امان
_____________________________________________
يس… يدخل الفلا وهي خايفه من اللي جاي
يس… يجلس علي الكرسي
ياتي اليه الخدامه تامر بحاجه يا فندم
يس… امال فين الجماعه
الخدامه.. هم راحو بيت الست يمني
يس… بتعجب الست يمتي
خلاص روح انتي اعملي قهوه
ادم…. يدخل وهو غاضب ويصرخ بعلو صوته يييييييس
يس.. اهو عرف
ادم…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الحب الاعمى)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى