روايات

رواية الجميلة والعاجز الفصل الحادي عشر 11 بقلم روما محمد

رواية الجميلة والعاجز الفصل الحادي عشر 11 بقلم روما محمد

رواية الجميلة والعاجز البارت الحادي عشر

رواية الجميلة والعاجز الجزء الحادي عشر

رواية الجميلة والعاجز
رواية الجميلة والعاجز

رواية الجميلة والعاجز الحلقة الحادية عشر

سميحه بابتسامه بجد يا روحي
شيري بمرح لتقي اوبااا اي الجمال ده
« تقي كانت لابسه فستان احمر ناري يعكس جمال بشرتها وكانت جميله جدا»
«تقي كانت لابسه الفستان ده مخصوص عشان تغيظ ادهم بس عمرنا ما نروح ونقول🙈😌»
باب الجناح خبط ودخل احم بابتسامه
احمد بدموع: راح باس راس شيري وقال زي القمر يا حبيبه قلبي والله علي عيني اسلمك للواد مازن الاهبل اللي تحت ده
تقي بابتسامه: علي أساس شيري هي اللي عاقله اوي
احمد بضحك: في دي معاكي حق
شيري بغيظ: اي ده كلكم عليا واكملت يلا يا حاج نزلني لي ميزو قره عيني
احمد بضحك: فين الخجل والحياء
تقي بضحك: مش موجودين عند شيري
شيري بغيظ: الله مش جوزي قره عيني

 

 

 

 

احمد مسك ايد شيري ونزل بيها عشان يسلمها ل مازن
مازن كان واقف مستني شيري علي نار
مازن بغيظ: هم اتاخروا كده ليه
ادهم بضحك: زمانهم نازلين
وهم بيتكلموا لفت نظر مازن شيري وهي نازله وماسكه في ايد احمد
احمد بابتسامه: شيري امانه في رقبتك يا مازن
مازن بحب: دي في قلبي يا عمي
الماذون فين وكيل العروسه
احمد بابتسامه: انا يا مولانا

وتم كتب الكتاب وسط جمله الماذون المشهوره بارك الله لكما وبارك عليكم وجمع بينكم في خير
علي ناحية اخر عند ادهم وتقي
تقي كانت واقفه مع شاب وبتضحك معاه لقت حد بيشدها من ايدها جامد
تقي بعصبيه: انت ازاي تشدني كده انت نسيت اننا مطلقين يا استاذ ولا ايه
ادهم بعصبيه: والهانم ما صدقت انها تتطلق عشان تلفت نظر الرجاله بلبسها
تقي بدموع: مسمحلكش يا ادهم تكلمني بالاسلوب ده
ادهم بعصبيه انتي تخرسي خالص
تقي بدون سابق انظار فقدت وعيها بين ايدين ادهم
ادهم بخوف تقي مالك وشالها بسرعه عشان يوديها المستشفى لقي ايد بتمنعه
عاصم بعصبيه: انت واخد بنتي ورايح فين
ادهم بغيظ: هوديها المستشفي يا عمي
عاصم ببرود: سيبها هي كويسه
سميحه بدموع سيبه يا عاصم ياخدها المستشفى يشوفها مالها
عاصم بغضب: انتي تخرسي خالص
سميحه بقوه لا مش هخرس دي بنتي الوحيده اللي طلعت بيها من الدنيا مش هسكت لحد ما تروح مني بسبك
سميحه لادهم خدها يا ادهم وديها المستشفى
ادهم شال تقي وركبها العربيه وراح المستشفى
في المستشفي..

 

 

 

ادهم بخوف عايزه دكتوره هنا بسرعه
الممرضين خدوا تقي ودخلوها اوضه عاديه والدكتوره بدات تكشف عليها وبعد فتره خرجت
الدهم بقلق: طمنيني يا دكتور مراتي مالها واي سبب الاغماء اللي حصل ده
الدكتوره بابتسامه: ده طبيعي جدا في حالتها وغير كده جسمها ضعيف جدا وعايز تغذيه
ادهم بدون فهم حاله اي تقي كويسه
الدكتوره: ايوه كويسه بس الاغماء ده بسبب الحمل مش اكتر وزي ما قولتلك ياريت تهتم بصحيتها
ادهم بسعاده مطلقه يعني تقي حامل وانا هكون اب
الدكتوره بضحك: ايوه وتقدر تتدخل تطمن عليها بنفسك عن اذنك
ادهم دخل بسعاده عند تقي وحضنها

ادهم بسعاده انا مبسوط اووي
تقي بهدوء ادهم ابعد احنا مطلقين مينفعش كده
ادهم بابتسامه هو انا مقولتكيش انك رديتك في نفس اليوم
تقي بعصبيه وصوت عالي: وانا مش لعبه في ايديك يا ادهم
ادهم بهدوء صوتك
فتح الباب فاجاه ودخل عاصم
عاصم بعصبيه انا بنتي مستحيل ترجعلك انت فاهم
ادهم ببرود وانا مستحيل اسيبها يا عمي وهي لسه علي ذمتي غير كده هي حامل دلوقتي في ابني او بنتي
سميحه سيبهم يا عاصم يشوفوا حياتهم
ادهم ابتسم ل سميحه وشال تقي ومشي
بعد مرور 3 سنين
في منزل ادهم وتقي
مايان ببراءه: مامي انا عايزه اكول
تقي بابتسامه: بابي يجي وناكل كلنا سوا

 

 

 

دخل ادهم من باب الشقه في هذه اللحظه
مايان بفرح جريت علي وحضنته بابي وحشتني جدا واكملت بعبوس يلا بقا عشان ناكل
ادهم بصدمه: انت مجوعه البت يا تقي
تقي بصدمه: انا ابدا والله بقولها نستنك ناكل سوا
ادهم بحب حضنها مش عارف من غيرك انتي واللمضه دي كنت هعمل اي بحبك يا تقييي
تقي بحب: وانا بحبك يا ادهومي

تمت….

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الجميلة والعاجز)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى