روايات

رواية اعشقت صعيدي الفصل الرابع عشر 14 بقلم دنيا محمد

رواية اعشقت صعيدي الفصل الرابع عشر 14 بقلم دنيا محمد

رواية اعشقت صعيدي الجزء الرابع عشر

رواية اعشقت صعيدي البارت الرابع عشر

رواية اعشقت صعيدي الحلقة الرابعة عشر

مريم حضرت ل اسلام العشا
اسلام قعد ياكل
اسلام بهدوء: اقعدي كلي
مريم بقرف : مش عاوزة
اسلام بصلها مريم قعدت ونفخت
اسلام بعصبية خفيفة: اسمعي بقا ي مريم اوعي تفتكريني ساكتلك عشان ضعيف لاء انا اقدر امو.تك في ايدي انتي متعرفنيش كويس
مريم بقرف: انت مش راجل عشان عايش مع وحدة مش بتحبك
اسلام بغضب جحيمي وعصبية: انا مش راجل يابنت….. تعالي اوريكي انا راجل ولا لاء
مريم بخوف: ابعد عني ي اسلام خلاص انا اسفة
اسلام وهو بيقرب منها وبيحاول يبو.سها
مريم بعياط: خلاص ونبي. انا اسفة
اسلام سابها (مكنش هيعمل حاجة كان بيخوفها بس)
اسلام بقرف وبيبصلها: كنت فاكرك عاقلة وهتحبيني زي ما كنت بحبك لاكن طلعتي رخيصة بتحبي واحد متجوز وامو مرضعاكي
مريم بتعيط وحاسة بذنب

 

اسلام كمل: يخسارة حبي فيكي يمريم من انهرضة انا هعيشك معايا وولا كانك مراتي بس هخلي بالي منك وتبقي ف حمايتي لاكن اكتر من كده مفيش وسابها وهي بتعيط بحرقة
مريم بحيرة وعياط: اعمل اي انت اللي اختفيت وحببت واحد تاني يارب يارب سامحني
اليوم عدي واسلام نام ف اوضة تانية ومريم نامت مكانها بسبب العياط
تاني يوم صحت وحضرت الفطار وراحت تصحي اسلام بس اتكسفت لاانه كان نايم من غير تيشرت ونايم براحة
مريم بصوت منخفض: اسلام قوم
اسلام:……
مريم راحت عنده وهزت اكتافو: اصحااا
اسلام بقرف:اي حد بيصحس حد كده
مريم بضيق: اسفة بس يلا عشان تفطر
اسلام بهدوء: تمام روحي انتي
مريم طلعت وتمتمت بضيق
واسلام خرج يفطر
اسلام: الفول ناقص ملح ابقي ركزي
مريم بغيظ: حاضر
اسلام كمل اكل وقام
ومريم عملت شاي
نروح عند يونس وزينب

 

يونس براحة: اوف اخيرا البت دي مشت من هنا
زينب: دي هربت امبارح اصلا بس الغفر عرفو يجبوها
يونس: هربت عشان هي مش عايزة تتجوز ع مزاجنا
زينب: هي اي اللي خلاها تحبك اوي كده
يونس: كان فترة كنت جنبها وبذاكرلها من ساعت ما اهلها ماتو بس زمان كانت بتموت ف اسلام ولما مشي نسيتو
زينب بتساؤول: وهو اسلام بيحبها
يونس بضحك: ده بيموت فيها بس هيعلمها الادب برضو
زينب: فعلا هي لازم يتشد عليها شوية دي بتقول كلام ولا وحدة رخيصة بتقولو
يونس: اهي مشت بقا
عند حمدان
حمدان: آلو
اسلام: عامل اي ي عمي
حمدان: الحمد لله يابني المهم انت عامل اي مع مراتك
اسلام اتنهد: ملمستهاش هي مش طيقاني بس انا هعرف اظبطها
حمدان: معلش ي ولدي احنا اديناك مصيبة
اسلام: لا يعمي انت نسيت اني بحبها من زمان بس للاسف قلبها راح يحب حد تاني
حمدان: والحد التاني ده متجوز وضر’بها مليون مرة ع كلامها ده

 

اسلام بهدوء: اظاهر انو مش هيجي معاها غير بلطريقة الوحشة
حمدان: ربنا يقويك يابني
اسلام: امين يارب
وقفلوا مع بعض ومريم دخلت عليه
مريم: احم ممكن اتكلم معاك ف موضوع
اسلام بحدة: عايزة اي
مريم: اهدي بس ونبي ونتكلم بهدوء
اسلام هدي شوية: شوفي عايزة تقولي اي وقولي
مريم: اي رايك لو نبقي اصحاب وبعدها الحب هيجي صدقني
اسلام بسخرية: نسيتي انك كنتي بتحبيني زمان قبل يونس اصلا ولا قلبك وعقلك نسوكي
مريم بدموع: اسلام اقسم بالله انت اللي فقلبي بس عملت كده عشان الفترة الي كان يونس معايا اتعلقت بيه وكنت مش عايزاه لغيري بس خلاص هو اتجوز
اسلام: ياعني عايزة اي
مريم: نبقي اصحاب وصدقني هرجع احبك تاني والله انا اصلا بحبك
اسلام بتفكير: امم طيب تمام خلينا صحاب واما نشوف بقا هتتعدلي ولا لاء
خلص اليوم ويونس بقا الايام دي مشغول ب الارض وشغلو التاني
زينب بحب: حبيبي عامل اي
يونس بتعب: الحمد لله يا حبيبتي

 

زينب بقلق: اي مالك تعبان كده لي
يونس: انتي عرفة الشغل كتير وتاعبني والله
زينب بتخفيف عنه: معلش ي حبيبي وراحت تجيب ماية وفيها ملح
ويونس كان مغمض عينه لقي رجلو ف ماية
يونس بلهفة: زينب بتعملي اي
زينب: اي مالك بريح رجلك
يونس: يا حبيبتي ملهوش لزوم تعملي كده انتي مش مجبورة
زينب بحب: ونا بحب اريحك وانا شيفاك تعبان ولازم اخليك مرتاح
يونس بحب: ربنا يخليكي ليا ي حبيبتي
زينب بحب: ويخليك يابو ادم
يونس: اومال هو فين صحيح
زينب: منيماه بقا يريحني شوية كل شوية عايز يرضع
يونس بحب: ده حبيبي ياكل زي ماهو عاوز
زينب: طبعا يخويا
يونس بضحك: اخوكي ياااه
زينب بضحك: عادي ياعني اخويا وجوزي
يونس بحب: امم وابوكي كمان
زينب بعشق: اكيد ي بابا
يونس قرب وبا.سها بحب

 

نروح عند عبد الله
عبد الله بحب: انتي ف الشهر الكام ي حبيبتي
دعاء بتعب: في السادس ليه
عبد الله: اصل شكلك تعبانة الايام دي اوي
دعاء: طبيعي ي عبد الله ده فاضل اربع شهور واولد
عبد الله قرب باس راسها وقالها ربنا يعينك ي حبيبتي
دعاء باست ايديه بحب: ربنا يخليك ليا ي عبد الله انا من غيرك مليش حد انت اللي خلتني حاجة
عبد الله بمقاطعة؛ مش قولنا مفيش الكلام ده عيب انا جوزك ونتي مراتي يعني مينفعش تقولي كده
دعاء بحب: اسفة ي حبيبي
عبد الله: متتاسفيش بس انا بفهمك
دعاء: بحبك
عبد الله باس خدها: ونا كمان
دعاء بتساؤول: لو بنت هتسميها اي
عبد الله: البنت هسميها هاجر او رحمة ونتي لو ولد هتسميه اي
دعاء بحب: هسامية ياسين او نوح
عبد الله: اه حلو الاسامي دي
في اوضة (حمدان وسعاد)
سعاد بحب ودموع: شوفت يحج العيال كبرت واتجوزو ويونس جابلي حفيد وعبد الله فاضلو كام شهر ويجبلي حفيد
حمدان بحب: ربنا يخليهم لينا ي ام يونس انا كمان فرحان وكنت خايف اموت ومشوفش احفادي
سعاد بطبطبة: الف بعد الشر عليك دانت البركة كلها
حمدان باس راس سعاد

 

حمدان بحب:انا من غيرك مكنتش هبقي عمدة الصعيد ي سعاد انا وانتي بنينا وخطتنا حلمنا مع بعض
سعاد بتذكر: ياااه دي كانت ايام جميلة والله اي نعم كانت صعبة علينا بس عدت بحلوها ومرها ونا بقيت مرات عمدة الصعيد
حمدان حضنها

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اعشقت صعيدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى