روايات

رواية اعشقت صعيدي الفصل الخامس عشر 15 بقلم دنيا محمد

رواية اعشقت صعيدي الفصل الخامس عشر 15 بقلم دنيا محمد

رواية اعشقت صعيدي الجزء الخامس عشر

رواية اعشقت صعيدي البارت الخامس عشر

رواية اعشقت صعيدي الحلقة الخامسة عشر

الايام عدت ويونس وزينب كانو عايشين بسعادة وعبد الله ودعاء كانو بيحبو بعض يوم عن يوم ودعاء كانت تعبانة بسبب الحمل وكانت ف اوائل الشهر التاسع
ومريم كانت بتحاول تعمل جو حلو مع اسلام ..
.
اسلام جه من الشغل ودخل البيت
مريم باسترحاب: حمدلا علي سلامتك
اسلام: الله يسلمك ي مريم
مريم بحب: هقوم احضرلك الاكل ي سولي
اسلام بضحك: اي سولي دي
مريم: سولي دلع مش اسمك اسلام
اسلام بضحك: امم ماشي يست مريم
قامت مريم تحضر الاكل
عند يونس وزينب
يونس: مالك ي زينب شكلك تعبانة
زينب بتعب: مش عارفة مالي بقيت قرفانة من الاكل وبرجع كل شوية
يونس بلمعة عين: يارب يبقي اللي ف بالي

 

زينب باستغراب: اي هو
يونس بحب: انتي تقعدي هنا كده وهروح اجيب حاجة واجيلك تعمليها
زينب استغربت: ماشي
يونس مشي وراح يجيب حاجة ورجع
يونس بحب: خدي يقلبي خشي اعمليه
زينب بصدمة: اي ده ي يونس
يونس: اختبار ي عيوني عشان كل ده حصلك لما كنتي حامل ف ادم
زينب اخدت الاختبار ودخلت تعملو
زينب بعياط وفرحة: يونس الحقني
يونس بيخبط عليها
زينب طلعت : انا حامل ي يونس حامل تاني اعععع
يونس بضحك: الف الف مبروك ي عمري كده هيبقي عندنا ثمرتين مننا
زينب: وهيبقوا اكتر كمان ان شاء الله
يونس بخبث: اه طبعا بس انتي تتشجعي
زينب بخجل: اسكت ي يونس
يونس اخد ايديها ونزل

 

يونس بصوت مبهج: زينب حامل ي جدعاان
حمدان بفرحة: انت بتقول اي عرفت منين
يونس: كانت تعبانة وجبتلها اختبار وطلع ايجابي
سعاد بدموع: الف الف مبروك ي حبيبي
يونس بحب: الله يبارك فيكي ي امي
عند عبد الله كان قاعد ف الاوضة ودعاء ف الحمام
عبد الله: اي هتباتي ف الحمام تعالي بقا
دعاء طلعت وقعدت جنبو: اي يحبيبي مالك بقا
عبد الله بحب: اي بقالنا كتير مش بنقعد مع بعض
دعاء بتعب: منت عارف ان الحمل تاعبني
عبد الله بحب: ي حبيبتي انتي تعبتي من اول عيل
دعاء كانت بتضحك ومرة وحدة
دعاء بصريخ: آاااااه الحقني ي عبد الله بولد..
عبد الله اتنفض من مكانة وبيلف حوالين نفسو
دعاء بتعب وغيظ: بدل ما تلف حوالين نفسك هات الشبشب وشنطة البيبي ووديني المستشفي
عبد الله: ايوة ايوة صح
دعاء كانت بتموت من الوجع
وعبد الله شالها ونزل

 

الكل اتصدم: في اي
عبد الله وهو بيمشي بدعاء
دعاء بتولد
يونس اخد زينب وابوه وامو ف عربيتو وراح وراه
في المستشفي
عبد الله للممرضة: عايز عربية بسرعه مراتي بتولد
الممرضة اخدت زينب ودخلتها العملياات
عبد الله برع واقف علي اخره
يونس بهدوء: اهدي ي عبد الله هتبقي كويسة
زينب: انا خايفة اوي ي يونس
يونس بحب: مانتي حامل وهتولدي كمان كام شهر
عبد الله بصدمة: اي ده هي زينب حامل
يونس بفخر: طبعا يابني
عبد الله بحب وحضنو: الف مبروك يخوي الشهر الكام
يونس: هروح اعرف بكره

 

عبد الله بخبث: مكنتش اعرف انك جامد وتعملها تاني
يونس بكبرياء: طبعا مستغرب مانت متعملهاش
عبد الله بضحك: لا يخوي انا مراتي بتولد اهي وهتحمل تاني وتالت طبعا
يونس بسخرية: لاء اسد ياض
زينب كانت محرجة من كلامهم وراحت لسعاد تشوفها
زينب بحنيه: متقلقيش ي ماما هتبقي كويسة
وعدت ساعتين
عبد الله بغضب: بقالنا ساعتين ومحدش خرج يطمني هو في اي
يونس بمحاولة تهدئة: اهدي هيطلعو دلوقتي
الممرضة طلعت: مبروك بنت زي القمر
عبد الله بدموع وشالها: ماشاء الله ماشاء الله.. وكبر في ودانها
يونس: تبارك الله عليها.. هتسميها اي
عبد الله بحب: هسميها هاجر
يونس بحب: ربنا يباركلك فيها وخد النونة شالها شوية وحطلها نقطة فيها
ودخل لدعاء ووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اعشقت صعيدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى