روايات

رواية اعشقت صعيدي الفصل الثاني عشر 12 بقلم دنيا محمد

رواية اعشقت صعيدي الفصل الثاني عشر 12 بقلم دنيا محمد

رواية اعشقت صعيدي الجزء الثاني عشر

رواية اعشقت صعيدي البارت الثاني عشر

رواية اعشقت صعيدي الحلقة الثانية عشر

زينب دخلت الجنينه ليونس بس اتصدمت لما لقت مريم في حضن يونس
زينب بصدمة: انت بتعمل اي ي يونس
يونس وهو بيبعد مريم عنو
يونس بعدها وبعدها مسك.ها من شعرها بقوة
يونس بغضب جحيمي: اسمعي بقا يروح امك انتي من ساعة ما جيتي ونا ساكتلك اتكلمتي مع مراتي وحش اول ما جيتي وسكت بشوفك بتقربني مني وتتلزقي وببعدك وانتي البعيدة مش بتفهم ف اسمعي الكلمتين دوول بقا.. لو قربتي مني او من مراتي تاني قسما بالله لاجوزك غصب انتي فاهمة
مريم بغل وحقد: لا مش فاهمة هي فيها اي حلو عني بتختارها هي دايما لي انا بحبك فاهم يعني اي بحبك
يونس بعصبية مفرطة: ونا مبحبكيش يابت عمي وافتكري ان امي رضعتك ده اولا ثانيا بحبها هي اكتر من اي حد لي
هي محترمة وعارفة دينها وربها وعمرها ما تعلي صوتها علي الراجل بتاعها وكمان ملكة وحنينة تعمل اي حاجة تخليني مبسوط
اخر الكلام.. لو فكرتي تعملي حاجة ي مريم هتشوفي تصرفي
مريم بعياط: ماشي ي يونس
وطلعت اوضتها وهي بتعيط

 

وآسيل قابلتها
آسيل بخوف: مالك ي مريم في اي
مريم: مفيش حاجة
آسيل بهدوء: قولي في اي
مريم بزعيق: قولت مفيش حاجة البيه بيحبها ومش عايزني ارتاحتي بس هعرف اوقعو ويبقي ليا
آسيل اتصدمت منها وضربتها قلم
آسيل بدموع: اول مرة اعرف انك رخيصة كده وان تربيتي راحت ع الفاضي ي مريم خشي اوضتك وحسبي الله ونعم الوكيل فيكي واوعي تفتكري اني هسيبك مش هسيبك ي مريم انا مش هخليكي تقربي ناحيتهم
مريم بصت لها بشر ومشيت
تحت عند يونس وزينب
زينب بزعيق: انا مش فاهمة حاجة ودلوقتي تفهمني كانت ف حضنك ليه
يونس بعصبية: زينب صوتك ميعلاش عليا وبعدين انتي عارفة انها ملزقة وقال اي بتحبني ونا متجوز
زينب بتبريقة: انت من امتي وانتي بتتعصب عليا كده ثانيا انت ازاي تضربها اصلا
يونس بغضب: انتي مش شايفة قذارتها انها تقرب مني بس هي فضلها غلطة واعمل اللي ف بالي
زينب سابته وطلعت بزعل منه
يونس تعب واتنهد بتعب وطلع وراها
دخل الاوضة لقا زينب نايمة بس فاتحة عينيها وشاردة

 

يونس بحب: حبيبتي ممكن تقومي ونتكلم كلمتين
زينب اتعدلت الناحية التانية
يونس اتنهد: اهدي ي زينب ومسكها وقومها
يونس قعد جانبها: زينب انا آسف اني عليت صوتي عليكي بس انتي ينفع تعلي صوتك عليا
مش عيب ان الست ترفع صوتها علي جوزها ولا لاء
زينب بدموع هزت راسها
يونس باس راسها وقال اومال فين حبيب ابوه
زينب بحب: نايم ع سرير بتاعه
يونس بخضة: ومش بيعيط ازاي يمكن تعبان
زينب: اهدا بس في اي هو طبيعتو كده بيعيط لما يبقي فايق انما هادي خالص وهوو نايم
يونس بضحك: طبعا عامل زي ابوه
زينب بخفة دم: ليه ونت بتعيط ونت فايق
يونس ضر’بها بخفة ع خدها
اقعدي ساكته يختي ويلا ننام
زينب نامت علي صدر يونس وراحت ف النوم العميق
ويونس قعد يفكر ونام من التفكير
(تاني يوم الصبح)

 

صحي يونس ونزل فطر وكلهم كانو موجودين ع السفرة
يونس نزل وبص ع مريم وبعدها غمز لعبد الله
عبد الله بحنحنه: احم بقولك يابا
حمدان بتركيز: اي ي حبيبي
عبد الله بخبث: انا فيه عريس كويس متقدم ل مريم
حمدان باستغراب: وهو شاف مريم فين
عبد الله: مانت عارف ان مريم بتنزل تتمشي
مريم شرقت وهي بتشرب ماية
مريم بشرقة: احم عريس ليا انا
عبد الله: اه اهو بلمرة نفرح
آسيل: ونا كده هبقي متطمنة علي احتي حبيبتي
مرمي قامت بغضب: ونا مش موافقة ي حمدان بيه
يونس قام وزعق فيها: انتي بتتكلمي مع ابوي كده ازاي
مريم بغضب لحمدان: انا مش هتجوز علي مزاجك مش عشان عمي هتجوز ع مزاجك زي ما جوزت ابنك يونس ع مزاجك وجوزتو لواحدة انت متعرفش فصلها من اصلها لسه هتكمل لقت كف قلم نزل علي وشها وكان من يونس
حمدان بغضب: يونس انت ازاي تضربها كده
يونس بصدمة: مش شايف بتكلمك ازاي ولا كانك عيل بتلعب معاها

 

حمدان قام ووقف قدام مريم: انا متكلمتش ومقولتش خير بر عاجلة انا اخدت برايك ونا لو هليتك تعملي حاجو غضب عنك ف ده عشان ابوكي وامك ماتو
انما بقا مجوز يونس ليه فهو راضي وموافق ومش عشان انا بعمل نفسي مش واخد بالي من قربك ليه وقدام مراتو هقولك انا غلط
مريم: وانا مش هبقي لحد غير يونس
حمدان بسخرية: هتقبلي تتجوزي واحد مش طايقك ومش هيلمس’ك اصلا ولو لمس.ك هيبقي غصب عنو فكري كده هتبقي رخيصة قد اي
ثم اصلا زينب ليونس ويونس لزينب
وعشان الكلمتين دوول قسما بالله لتوافقي علي العريس وهتتجوزي من بكره
مريم عيطت وطلعت اوضتها
آسيل بتعب: انا تعبت معاها ي عم حمدان والله بفضل اقولها مينفعش وهي برضو مصممة وتعبتني
حمدان بطبطة: متقلقيش هيجي اللي يربيها
عبد الله بخبث: منا ماكد عليه
عبد الله بليل
عبد الله: بقولك يابني عايز منك خدمة

 

اسلام: في اي
عبد الله: عارف مريم بت عمي
اسلام بحزن: اه الي نا بحبها وسافرت
عبد الله بخبث: ماهي رجعت وفرحك عليها بكره
اسلام بصدمة: ايه انت عبيط يلا بكره اي
عبد الله: اسمع بس وحكالو كل حاجة
اسلام بحزن: اي ده ياعني هي بتحب غيري اصلا
عبد الله بمواسية: هتحبك متقلقش بس لازم تتك عليها ومتبقاش طيب اوي كده
اسلام: خلاص ي صاحبي موافق
عبد الله قام باسو
عبد الله بدلع: ميرسي ي بيبي
اسلام: بالله انا ما عارف انت متجوز ازاي
عبد الله بضحك: متجوز عادي زي البني ادمين ومراتي حامل وكلها شهرين وتجيب العيل بسلامة
اسلام بحب: الله يقومها بسلامة
روح عبد الله ونام

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اعشقت صعيدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى