روايات

رواية اعترفت بحبي له بعد فوات الاوان الفصل الأول 1 بقلم يارا علاء

رواية اعترفت بحبي له بعد فوات الاوان الفصل الأول 1 بقلم يارا علاء

رواية اعترفت بحبي له بعد فوات الاوان الجزء الأول

رواية اعترفت بحبي له بعد فوات الاوان البارت الأول

رواية اعترفت بحبي له بعد فوات الاوان الحلقة الأولى

كنت في يوم نائمه بس صحيت علي ايد بتمشي علي جسم*ي ف قمت بخو*ف ولاقيت ابن عمي روحت زقيته بس شدني وكتم نفسي واتهج”م عليا وانا بصر*خ بس مكنش حد سامعني أغمي عليا وهو كمان أغمي عليه تاني يوم صحيت علي صوت ماما قومت بتع*ب وافتكرت ال حصل ودمو*عي نزلت وماما جريت عليا تغطي*ني وابن عمي فاق وبابا دخل واتصدم وابن عمي كمان افتكر ال حصل بابا شده لبرا وضر*به قلم وانا قعدة اعي*ط في حضن ماما وماما تهديني.
مجدي:ليه عملت كده يا أدهم .
ادهم بحز*ن وندم:انا جوزها يا عمي مش حد غريب عشان تقول عملت كده ليه انا ساكت ليها من اول جوازنا وهي هنا ومش بترجع الشقه وبتمنعني عن حقو*قي.
مجدي:بس ده مش مبرر هي كده هتكر*هك يا ادهم .
ادهم:انا معملتش حاجه غلط انا همشي وتبقي تجبها الشقه لاما هخدها غصب عنها .
مجدي مردش عليه أما هو مشي .
المهم شويه والام طلعت .
مجدي:مالها هي كويسه.
سعاد:اه بس قاعده تعي*ط .
مجدي:هي ال غلطا*نه من الاول هي مدتهوش حقه وقاعده هنا وانا المصريف بتكتر عليا والصراحة مش طا*يق قعدتها خليها تروح بيت جوزها .
سعاد:اي يا مجدي ال بتقوله ده وواطي صوتك لا تسمعك وتز*عل دي بنتك .
مجدي:ما عشان بنتي عاوز مصلحتها علي العصر جهزيها عشان اخدها .
سعاد :تمام .
______
(تعريف الشخصيات)
(مجدي سيد الالفي عنده ٥٤سنه عنده مستشفي خاصه بيه هو وأخوه وعنده بنت وحده )
(اسماعيل سيد الالفي عنده٥٦سنه )
(سعاد ست بيت شاطره طيبه جدا عندها ٤٩ سنه )
(امل ام ادهم طيبه وبتحب ابنها جدا)
(ندي مجدي فتاه جميله محجبه كلية طب عندها ٢٥سنه متجوزه من ابن عمها من سنه).
( ادهم الالفي شاب وسيم وذكي عنده٢٩سنه عنده شركه نسيج وهو ظابط ابوه متو*في)
______
عنده ادهم كان قاعد مع أمه وباين عليه الحزن.
امل:مالك يا ادهم .
ادهم:مفيش يا امي انا رايح الشغل وندي هتيجي النهارده خليها تطلع ومتنزليش من الشقه.
امل:ماشي يا حبيبي
ادهم:عاوزه حاجه.
امل :سلامتك يا ابني ربنا يوقفلك ولاد الحلال.
ادهم:يارب.
ادهم مشي راح شركته بس لما دخل اتفاجئ ب شخص مكنش يتوقعه.
ايان بضحك (ايان اخو ادهم):ادهم بيه نورت والله كنت مستنيك من بدري .
ادهم بعصب*يه:انت اي جابك هنا مش كنت سافرت.
ايان:اي خا*يف لا حبيبت القلب تشوفني وترجعلي وانت لا الا قولي يا ادهم انت ليه معندكش ولاد لغايت دلوقت هي المدام ندي لسه بتفكر فيا وبتكرهك انت ومفكره انك هددتني عشان اسافر هههه.
ادهم بغ*ل:اياك تجيب سيرتها علي لسانك فاهم يا زبا*له انت ملكش دعوه واطلع بره لاما ادخل السجن ومش هتطلع من ابدا.
ايان ببرود:انت مفكرني هخاف منك يا ابن ابويا وامي .
ادهم بعصبيه:ابوك ال ما*ت بسببك وبسبب غبا*ئك ولا عروستك ال خليت سيرتها وحشه بين الناس ولا امك ال بقت تكرهك اقولك الكبيره عارف حبيبتك اتجوزت وعندها دلوقت ولاد و عارف جوزها يبقي مين صاحبك .
ايان بصدمه:اتجوزت من بعدي ازاي دي بتحبني .
ادهم بسخريه:هي هتحبك بعد ال عملته انت خليت سيرتها وحشه مراتك ال هي بنت عمتك يا زبا*له يا حيو*ان مراتك ال طلعت كلام وحش عنها ونشرت صو*ر ليها واهلها اتبروا منها بسببك بس عارف صاحبك طلع ارجل منك واتجوزها .
ايان بغض*ب :اقسم بالله مش ههنيهم في حياتهم .
ادهم بستفزاز:مش هتقدر تعمل حاجه يلا سلام عشان اروح لمراتي وال هتبقي قريب ام ولادي.
ايان:والله لادفعكم تمن غالي بس الصبر.
______
تعريف الشخصيات
(ايان الالفي شاب وسيم عنده شركه تصدير وعنده٢٦ سنه مش بيحب غير نفسه وهو أخو ادهم)
في اوضة ندي كانت سمعت كلام ابوها وقاعده منها*ره لغايت لما مامتعا دخلت .
سعاد:قومي يلا عشان ابوكي يوديكي لبيت جوزك.
ندي:انتم عاوزاني ارجعله بعد ال عمله فيا.
سعاد:هو معملش حاجه غلط ده حقه انجزي بق عشان ابوكي .
ندي :تمام ال يريحكوا .
ندي راحت تجهز وشويه وطلعت وأبوها أخدها ومشي اول ما وصلوا لباب الشقه ابوها قال
مجدي:انت تدخلي بيت جوزك متجيش عندنا تاني كفايه أن كنت شايل الهم والفلوس مش مقديه دي علي قدي انا وامك يلا اتز*فتي خشي .(قال كده ومشيت).
ندي بدمو*ع:كنت مفكره أنه هيكون سندي وضهري بس هو اول واحد كسر*ني .
المهم ندي فتحت ودخلت بس انصدمت لما لاقت ….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اعترفت بحبي له بعد فوات الاوان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى