روايات

رواية اسلام الفصل الثامن عشر 18 بقلم جاسمين محمد

رواية اسلام الفصل الثامن عشر 18 بقلم جاسمين محمد

رواية اسلام الجزء الثامن عشر

رواية اسلام البارت الثامن عشر

رواية اسلام الحلقة الثامنة عشر

اسراء… اسلام لا اسر لو عرف هيزعل
اسلام… لازم اعرف في اي وانتي لم هاجي هتحكيلي كل حاجه تعرفيها عن اسر
اسراء… اسلام مترحيش
اسلام… هروح وسابتها وقامت راحت ل سيف الكافيه
اسراء بعد مهي نزلت رنت علي اسر
اسراء.. اسر الحقني اسلام نزلت تقابل سيف في الكافيه اللي علي الناصيه
اسر بعصبيه… هي ازي تعمل كدا وتتصرف من دماغها انا جي حالا سلام
سيف وصل الكافيه لاقي اسلام قاعدها مستنيه
سيف.. ازيك يا اسلام في حاجه قلقتيني
اسلام… سيف انا عايزه اعرف الحقيقه وكل حاجه دلوقتي
سيف اتوتر وبتوتر… حق حقيقه اي يا اسلام
اسلام… حقيقه…. قطع كلامها وصول اسر
اسر… هو الشغل اتنقل هنا في الكافيه ولا اي وبص لـ اسلام بصت غضب واسلام خافت من بصته
سيف… ههههه لا بس اسلام طلبت مني نتقابل
اسر… هههه طيب استني اطلقك وبعدين ابدا قبليه
اسلام بعصبيه… اسر اتكلم باسلوب كويس
اسر بعصبيه… حاضر هتكلم باسلوب كويس بس لم اللي قدامي تسمع الكلام ومسكها من ايدها وشدها ومشي بيها علي البيت
اسلام شدت ايدها من ايدو وبعصبيه… انت كيف تمسكني وتشدني كدا قدام الناس والكل عمال يبص علينا
اسر بعصبيه… وفيها اي انا ماسك ايد مراتي وياعالم لم مجتش كان اي ممكن يحصل
اسلام بزعيق… انت مالك بي ابعد عني بقا
اسراء… اسلام اهدي واتكلمي بصوت واطي
اسر… عرفي اختك وعقليها عشان لو مسمعتش كلامي مش عارف ممكن اعمل اي
اسلام… هتعمل اي اصلا انت متقدرش تعملي حاجه
اسر… لا هعمل هعمل لم اعرف ان الموضوع ممكن يوصل انك تاذي نفسك او اللي في بطنك
اسلام بستغراب… مش فاهمه
اسر بزعيق… سيف متفق هو وملك واكيد عمي معاهم ومدام وصلت لعمي ممكن يعمل اي حاجه وممكن توصل انه ياذيكم افهمي بقا واسمعي الكلام
امل سمعت كدا خافت بخوف… ياذي بنتي لا اسر اوع عمك يقرب لـ بناتي ارجوك
اسر قرب منها… متخافيش مستحيل يمس شعره منهم بس خلي بنتك تسكت وتبعد عنهم لحد ما افكر واشوف هعمل اي
امل… حاضر يابني وسابته وقامت دخلت عند اسلام الاوضه
امل…. يابنتي اسمعي كلامه احنا مش قد عمو عمو ده اصلا هو اللي قت، ل ابوه
اسراء… اه وكمان هو نصب ورثه كله عشان كدا وافق يتجوز ملك لم طلب منه عشان يتفضل عايش في البيت ويقدر يرجع ورثه اسر بيحبك يا اسلام لو مبيحبكش وبيحب ملك مكنش فضل متجوزه التلت شهور دول من غير ما يلمسها
اسلام بصلتها بستغراب
اسراء… مستغربه ليه آه اسلام عمرو ما لمس ملك لحد دلوقتي وهو مفهمها انه لمسها بس كدب اسر بيحبك اوعي تتسرعي وتخسري
امل…. اسراء يلا نطلع اختك دماغها ناشفه ومش بتعمل غير اللي في دماغها
اسراء… يلا يا ماما وبصت لـ اسلام بصت حزن وخدت امها وطلعت واسلام قعدت علي السرير سكته من الكلام اللي سمعته ومصدومه
***********
ملك… ايو يا سيف في اي
سيف بتوتر… مش عارف بس حاسس ان اسلام عرفت حاجه
ملك بخوف… كيف ده
سيف… اسلام رنت عليا النهارده وطلبت تشوفني واول ما شافتني طلبت مني اقولها الحقيقه وليه عملت فيها كدا بس للاسف اسر جه واتخانقه سوا وخدها ومشي
ملك بخوف… اوع يكونوا عرفوا حاجه عن كل اللي مخططنلوا بس العمل اي دلوقتي
سيف… معرفش انتي اتكلمي مع عمي اشرف وعرفيني وصلتوا لحد فين
ملك… تمام سلام
سيف…. سلام
ملك نزلت من الاوضه جري علي تحت اشرف كان قاعد هو ومي ومراته (اللي هي كانت مرات اخوه قبل ما يموت بس هو اتجوزها) ومراته التانيه ومي وقعدين ياكله
ملك بتوتر… خالوا عايزاكي في موضوع
اشرف… اقعدي طيب كلي الاول
ملك… لا عايزاك ضروري بسرعه
اشرف… طيب اسبقيني علي المكتب
ملك… حاضر وراحت علي المكتب وهو قام راح ورها
اشرف… في اي
ملك… سيف بيقول ان اسلام شكلها عرفت الحقيقه ومدام عرفت الحقيقه اكيد هتقول ل اسر ولو اسر عرف هيدربق الدنيا علينا عشان كل اللي عملنا ده عملنا مع اسلام وانت عارف اسلام اي عندو
اشرف بخوف… اهدي بس اللي خلاني قتلت ابوه ومقدرش يعمل حاجه لا وكمان خبيت وثيه ابوي الاصلي اللي كاتب فيها كل حاجه لـ احمد ابو اسر ومحدش يعرف حاجه خالص لحد دلوقتي اقدر اتصرف دلو…. قطع كلامه صوت حاجه وقعت بر
ريماس كانت واقفه بر وسمعا كل حاجه وبتتحرك راحت الزهريه وقعت من خوفها
اشرف طلع هو وملك يشوفه مين بر لاقها ريماس
اشرف بصلها بصه ترعب… انتي بتعملي اي هنا
ريماس بخوف… والله ياجدو كنت جي انادمك عشان عمو اسر جه وعايزك ومسمعتش حاجه خالص صدقني
اشرف قرب منها… عارف لو حد عرف بي اللي سمعتيه جو ده هحطك في اوضه ضلمه فيها فيران واسيبك لحد ما ياكلوكي انتي سامعه
ريماس بخوف… سامعه سامعه
اشرف… شطوره حبيبت جدو يلا نروح نشوف عمو بقا
اسر وهو قاعد بياكل… غريبه عمي ومراتي بيتكلمه في موضوع سر في المكتب اي السر اللي بينكم انتو الاتنين عشان محبتوش تتكلمه قدام الجماعه
ملك بصت ل اشرف بتوتر
اشرف… عادي انا خالها وعادي نتكلم مش لازم عشان نتكلم انا وبنت اختي لازم يكون في موضوع سر
اسر… يمكن ريماس حبيبت قلب عمو تعالي اقعدي جنبي عشان ناكل سوا
ريماس بصت لـ اشرف بخوف واشرف بصلها بصه تخوف وشاورلها براسه لا
ريماس خافت… لا انا مش جعانه وطلعت تجري علي اوضتها
اسر لاحظ بصت عمو لـ ريماس واستغراب
اسر… اممم انا كلت هطلع ارتاح شوي عشان عندي شكل
ملك… خد دش طيب الاول ياحبيبي وانا هطلعلك البس وبعدين غير ونام
اسر بقرف… لا وانا هغير واروح انام في اوضه ريماس عشان وحشتني
اشرف بعصبيه… مينفعش تنام في اوضته البنت البنت بقت كبيره وعندها 13سنه
اسر بستغراب… وده من ايمتا بقا ده
اشرف… من وقت متجوزت انت ليك اوضه وهي ليها اوضه
اسر بدا يشك ان في حاجه وصمم انه لازم يعرف في اي.. وقلتلك كذا مره بلاش تعرفني اعمل اي ياعمي عشان مزعلكش انا اللي مسكتني هو حق ابوي اللي انت واكله وسابه ومشي
اشرف بزعيق… قولتلك متطلعش تنام في اوضه البنت يا اسر
اسر وهو طالع علي السلم… الكلام كتير هيتعبك وانت بقيت بتودع
اشرف بص لـ ملك انها تطلع ورها وتحاول تمنعوا وملك فعلا طلعت تجري وره اسر علي اوضتهم قبل ميغير ويطلع ودخلت وقفلت الباب ورها
اسر وهو طالع من الحمام… اي شغل الاطفال ده افتحي الباب خليني اطلع
ملك فقت شعرها وبدات تقرب منه وتغريه وبمحن… يرضيك تسيب مراتك حبيبتك لوحدها وتروح تنام مع البت الصغيره
اسر… بطلي وافتحي الباب يلا
ملك حطت ايدها حولين ركبته وحضنته… وحشتني خليك معايا
اسر مسكها وزاحه بعيد عنو وبعصبيه… قولتلك متقربيش مني انتي سامعه ويلا افتحي الباب اخلصي وبطلي التصرفات القرف اللي بتعمليها دي وراح واخد المفتاح منها بعصبيه وفتح الباب وطلع وملك قعدت علي السرير تعيط
ملك بعياط… ماشي يا اسر وربنا لحر.. ق دمك عليها زي مبتحر. ق دمي وخليك تندم يا اسر
**********
اسر خبط علي باب ريماس
ريماس كانت قاعدها علي السرير وحضنه رجليها وخايفه وبخوف… مين بيخبط
اسر بقلق.. انا ياحبيبتي افتحي الباب
ريماس.. عمو ارجوك سيبني لوحدي
اسر بزعيق… ريماس افتحي الباب
ريماس قامت فتحت الباب وبخوف… في اي
اسر مسكها من ايدها ودخل بيها الاوضه وقفل الباب وخدها قعدها علي السرير وبحب… مالك احكيلي احنا مش صحاب وبنحكي كل حاجه لبعض
ريماس بخوف… ها مافيش حاجه لو في كنت حكتلك
اسر… ريماس انا عارفك كويس وعارف فيكي حاجه ولا لا
ريماس… مافيش بس متوتر عشان امتحاناتي قربت
اسر بستغراب… وانتي من ايمتا بتتوتر من الامتحانات
ريماس… عادي بقا المهم انا هذاكر وانت روح ارتاح في اوضتك
اسر شك اووي ان هي مخبي حاجه عنو بس حب يسيبها لم تهدي شوي… تمام ربنا يوفقك تصحبي علي خير
ريماس… وانت من اهل الخير
اسر قام طلع ولسه رايح اوضته لاقي تلفونه بيرن بيبص لقها اسلام
اسر بقلق… في حاجه انتي كويسه
اسلام… لا بس
اسر بستغراب… بس اي قولي
اسلام بتوتر… بس كنت
اسر… متخلصي قولي في اي هتشليني كل شوي كلمه
اسلام بزعيق…. كنت عاوزه اشوفك ممكن تيجي
اسر بضحك علي… ههههه كل ده عشان عايزاني اجي عشان تنامي في حضني زي امبارح هو حضني عجبك ولا اي
اسلام… بارد وربنا
اسر… ههه من يومي يامزه المهم في حاجه بجد
اسلام… لا بس عايزه اتكلم معاك
اسر… تمام وبتفكير بس
اسلام بستغراب… بس اي
اسر ببتسامه… بس كنت عايزه اقضي الليل مع ملك النهارده
اسلام بغيره بنفعال… وحيات امك يا اسر تقضي اي
اسر اتفتح في الضحك علي غيرتها…. هههههه اهدي بس عشان اعصابك
اسلام… اسر متعصبنيش واخلص تعال
اسر… بس اجي با مراه اي مهو انتي مش عايزه تتطلقي
اسلام… مهو انا هطلق وهمو.. تك مش هسيب حد ياخدك برضوا
اسر…. هههههه شريره والله المهم
اسلام… اي
اسر… بحبك
اسلام… انت بتقول اي
اسر بضحك… ههه بقول سلام يلا سلامممم وقفل السكه
اسلام اترمت علي السرير وهي مبسوطه وبحب… وانا كمان بحبك اوووي
********
اسر دخل الاوضه وطلع لبس وغير ولسه هيطلع من الاوضه ملك جت وقفت قدامه عشان ميطلعش
اسر… ابعدي من قدامي
ملك بمحن.. رايح فين وسايبني
اسر…..قولت مش بحب المحن والقرف اللي بتعمليه ده
ملك… ده مش محن ده حب انت مش فاهم ليه ان انا بحبك
اسر بعصبيه… وانا مش بحبك ولا هحبك ابدا وراح زاحه وقعت علي الارض ولسه هيطلع
ملك بعصبيه… فيها اي احسن مني انطق
اسر بصدمه… هي مين دي
ملك وهي بتقف من علي الارض… اسلام
اسر… وانتي تعرفي اسلام منين
ملك… مالكش فيه
اسر مسكها من شعرها وبعصبيه… طيب بصي ياروح امك لو قربتي منها وديني لندمك انتي سامعه
ملك بتوجع… اااه شعري يا اسر بتوجعني
اسر سابها ومشي
ملك بعياط… والله يا اسر مهسيبها ولخليك تحضر دفنتها قريب

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اسلام)

‫6 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى