روايات

رواية اسلام الفصل الثالث 3 بقلم جاسمين محمد

رواية اسلام الفصل الثالث 3 بقلم جاسمين محمد

رواية اسلام الجزء الثالث

رواية اسلام البارت الثالث

رواية اسلام الحلقة الثالثة

اسر بعصبيه…. مش تفتحي وراح بيبص لقها وبصدمه.. هو انتييي تاني
اسلام بخوف… ارجوك مش وقته بس ابعد الشاب ده عني واستخبت وره
_اسر ابعد وديني البت دي
اسر… امشي وسيبها يلا
_هو انت اي بت مزه تكوش عليها ولا اي متبعد مخلينا نتهنا زيك ياعم
اسر بعصبيه… قولت امشي هي تخصني ومسك ايدها وشدها وطلع بيها بر
اسلام…. اااااه ايدي سيبني انت رايح فين انت التاني
اسر سابها وبعصبيه… اي متخافيش انا اصلا مستحيل ابص للاشكال الرخيصه دي
اسلام راح ضاربه بالكف علي وشه وبعصبيه… لا بقا انت تحترم نفسك هو انا عشان سكتالك ولا اي لا اتلم عشان مستحيل اسكتلك انا اشرف من اي حد
سيف جري مسك اسر اللي العصبيه مليا وعيونه حمرا جامد ولسه كان هيتهور ويقرب من اسلام
سيف بعصبيه… امشي من قدامه بسرعه

 

اسلام خافت من منظر اسر وطلعت جري علي العربيه وركبت ومشت
اسر بغضب… بقا انا بعد منقذها تضرب يااسر الدمنهوري بالكف طيب والله لندمها
سيف… اسر اهدي ارجوك
اسر بعصبيه… تجبلي معلومات عن البت دي بسرعه انت سامع ياسيف
سيف… حاضر بس يلا نروح كفايه كدا
اسر ركب عربيته وسيف كمان وروحه
**********
_اسررررررر جه جه جه
اسر بضحك… هههههه خلاص وطي صوتك هو انا جي من السفر هههه وراح شالها
ريماس… هههههه اصل حاجه غريبه ابيه اسر يجي بدري الساعه واحدها طمني يا برنس في حد زعلك ولا اي وانا اروح اجبلك حقك معندناش حد هنا يزعل داحنا ولاد الدمنهوري
اسر بضحك… ههههه بقا انتي طفله عندك تمن سنين واصلا مبقاش غيرك انتي يامفعوصه اللي يجبلي حقي هههههههه
ريماس اتقمصت… بقا كدا انا مفعوصه طيب اوع نزلني
اسر… هههه زعلتي ياثغنن طيب خلاص انتي مش مفعوصه انتي بنوته كيوت وعسل
ريماس… بعد اي ياخوي اوع كدا نزلني خليني اروح اتخمد مهو انا لو اتخمدت مكنتش شوفت وشك ولا قولتلي كدا عندهم حق في انك قاس قاس اووي وقاسي قاسي وتعب اوجاعي طيب قولت اسيبه بس اعمل اي
اسر قعد في الارض من كتر الضحك… يخربيتك فصلت اي يابت انتي مجنونه ولا هبله ولا اي بقا انتي طفله انتي ههههههههه
ريماس سرحت في ضحكته ومن دون قصد…. ما ضحكتك حلوه اهي امال مبتضحكش ليه
اسر سكت… بعدين تعرفي لم تكبري المهم يلا روحي نامي
ريماس… لا انا كبيره عرفني دلوقتي والنبي والنبي يلا

 

_ريماس علي اوضتك يلا
ريماس واسر قامه من علي الارض
وريماس بخوف… حاضر وزعلت
اسر… ريماس هتنام معايا النهارده محدش ليه دعوه بيها وشالها تاني
_هي مش صغيره ومينفعش تنام معاك في اوضه واحدها
اسر بعصبيه… هو انت في عقلك حاجه دي بنت اخوي وفين اللي مش صغيره دي دي لسه طفله وانا قولت هتنام معايا ومحدش ليه كلمه عليا وراح طالع بيها علي اوضته ودخل الاوضه وحطها علي السرير وراح طلع يطلع لبس عشان يغير
ريماس… هو انتو ليه دايما مش طايقين بعض
اسر… بعدين هتعرفي ياقلبي متشغليش بالك انتي روحي نامي وانا هغير واجي انام جنبك
ريماس… بس انا عايزه اعرف دلوقتي البيت كله بيقعد يتكلم وكمان جين في صف جدو عليك وبيقعدو يقولوا انك مغرور ومتكبر وقلبك حجر مبتحبش حد وكلام كتير وانت مش كدا خالص
اسر قرب منها وقعد جنبها علي السرير… بصي ياقلبي الناس كلامها كتير ومش هتخلصي منه حتي لو كنتي كويسه و ملائكه مع الكل الكل هيتكلم عليكي برضوا فانت الاحس انك تكبري وتسيبي اللي يتكلم يتكلم ومتعمليش لكلامه اعتبر عشان الكلب لم بينبح علي شخص ويشوف الشخص ده خايف منه ويصوق فيها ويزيد نبح ويبقا كدا خوف اللي قدامه وبقا ليه اعتبر وهو ملهوش تلاتين لزمه فهمتي بسيبهم يقولوا اللي عايزينه ليه

 

ريماس باسته علي خدو وببتسامه طفوليه… فهمت ياعمو
اسر بحب مسكها من خدودها… حبيبت عمو اللي طالعه بتفهم زيو دي ياناس
ريماس…. هههههه حصل حتي اوقات بيقولولي انتي طالعه لـ عمك ههههههه
اسر… ههههه حصل يلا اقوم اغير واجي
ريماس قامت عماله تتلفت في الاوضه وتلعب وبتبص لقت حاجه عماله تلمع في جاكت اسر راحت مسكته وبتبص لقته اسوره صغيره شابكه فيه
ريماس بتفكير… بتاعت مين دي اوع يكون الواد اسر بيخوني مع حد تاني يايهوووي ياما لم يطلعلي بس
******
_ااسلام فين الاسوره بتعتك
اسلام بستغراب وهي عماله تتلفت حوليها علي الارض… معرفش ياماما كانت في ايدي من شوي
_بحزن كيف متعرفيش دي الاسوره اللي انا جبتهالك
اسلام بحزن… اطمني هلاقيها وقامت تدور عليها
**********

 

اسر وهو بينشف شعروه… حبيبتي نامت ولا لسه وبيبص لقها واقفه علي الكرسي وحاطه ايد في نصها وايد ماسكه فيها اسوره وعماله تلف. فيها
اسر بستغراب… واقفه ليه كدا وبتاعت مين الاسوره الحلوه دي
ريماس بعصبيه… انت خاين ياسر
اسر بستغراب… خاين كيف في اي
ريماس… اه خاين وجايب لمين دي ياعنيه بقا ها بتخوني مع مين ياسر
اسر قعد يضحك… ههههه بخونك مين ياطفله انتي ومعرفش بتاعت مين دي المهم يلا ننام عشان تعبان
ريماس… لا لم تقول دي بتاعت مين
اسر… لم افتكر اقولك وراح شايلها وحطها علي السرير ونام

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اسلام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى