روايات

رواية ادهم وملك الفصل الرابع 4 بقلم مليكة مالك

رواية ادهم وملك الفصل الرابع 4 بقلم مليكة مالك

رواية ادهم وملك الجزء الرابع

رواية ادهم وملك البارت الرابع

رواية ادهم وملك الحلقة الرابعة

وقع الولد تحت رجل المدير وهدومه متبهدله ”
-فِ اي اي الِ بيحصل ده انت مين يا جدع انت وازاي تدخل كده ، واي الِ عملته ف الولد ده …
=هشششششش “راح ادهم قعد ع كرسي المدير وحط رجل ع رجل ”
“اتصدم المدير من رد فعل ادهم ..انت مين يا بني ادم وازاي تعمل كده اطلع برا لندهلك الامن ”
-انا ادهم المنياوي
=”صُعق المدير من الاسم الِ سمعه ..حضرتك ادهم المنياوي صاحب مجموعه شركات ادهم المنياوي ؟!
-ايوة
=ارتبك المدير وحس انه ف ورطه
-انت عارف الِ ممكن يحصلك بسبب الِ عملته فِ ملك ..؟!
=دوول ..دول طلاب مع بعض انا مليش دعوه
-ضرب ادهم ايديه الاتنين ع المكتب كله اتخض .. انت بتستعبط ، ازاي تكدب بنت ومتسمعش منها ، ازاي تفصلها والاتنين التانين تطبطب عليهم ، بص ع وشها ، انا هوديك ف داهيه ، انا بكلمه واحده ممكن اقفلك المدرسه دي واقعدك زي الستات ف البيت .
=ادهم بيه .. انا مستعد اعمل اي حاجه تقول عليها بس بلاش تقطع عيشي
-ملك تاخد حقها بايدها ..اعترض الولد وعلي صوته ..مستحيل انت بتقول اي ..
=”راح المدير ضربه بالالم .. اخرس اسكت خالص ..اسظع الكلام”
-تاخد حقها من الوةد ده والبنت الِ شدتها من شعرها ..وحالاً قدام عيني
=امرك يا ادهم بيه
-طبعا ضربوها بدام الطلاب ف الساحه …يعني انت وهما الاتنين هتعتزروا ليها ف الطابور بكره .
=لا كده كتير ..انا مش هعتزر
-طيب نشوف راي رئيس مجلس اداره المدرسه اي
=خلاص حاضر
-خدي حقك يا ملك
“وقفت ملك قدام الولد وبصتله بغضب ، وهو واقف يبصلها بتوعد ، رفعت ملك ايدها وضربته بالالم .
–لو ملك حصلها اي خدش ، انت ال هتشيل المسؤليه ، وبكره لو معتزرتش انت وشويه الكلاب دول قدام المدرسه كلها ، خلال ساعه هتكون قاعد ف بيتك بتولول .
=تمام ي ادهم بيه ..هي ملك تقرب لحضرتك اي ؟!
-ملك تبقي بنت عمي .. يلا ي ملك روحي ع فصلك واليوم يمشي عادي اي حاجه تحصل رني عليا هتلاقيني هنا
-حاضر يا ابيه ..وجريت ملك وهي فرحانه من ال عمله ادهم ، وحقها ال رجعلها ، وان المدير نفسه هيعتزرلها بكره .
“رجع ادهم ع الشركه ومشي اليوم عادي ما بين صفقات للشغل وزيارات لشركات تانيه، اما ملك خلصت يومها ف اامدرسه ورجعت البيت وهي داخله خبطت ف بنت ٢٣سنه طويله ، شعرها قصير، عنيها رمادي ،
*مش تخلي بالك يابت انتي
-انا اسفه مكنتش باصه قدامي
*طب انتي بنت الخدامه الجديده ، لما ادهم باشا يجي قوليله رزان رجعت من لندن وجات هنا .
” قالت كده وملك واقفه مصدومه ازاي تقولها كده وازاي مفكراها بنت الخدامه ”
-قوليلوا انتي انا مش خدامتك انا بنت عم ادهم
“مهتمتش رزان بكلام ملك وبصتلها بقرغ ومشيت ركبت عربيتها ”
-اي قله الزوق دي هي مفكره نفسها مين دي
“شمس لقتها داخله من الباب بتكلم نفسها ومتعصبه ..مالك ي لوكه ..شكلك قابلتي رزان وانتي داخله .
-ايوه قابلتها ، مين دي ي شيء مس وازاي تكلمني كده دي مفكراني خدامه هنا .
*معلش ي ملك هي كده انا اصلا مش بطيقها ، دي خطيبه ابيه ادهم كانت مسافره ولسه راجعه
-هو ابيه ادهم خاطب
*لا شبه خاطب لسه مَ اعلنوش الخطوبه ويارب ميخطبها دي رخمه
-ملك لتلص ع الباب …واضح اووي ي شمس
*سيبك بقي منها وتعالي احكيلي ابيه عمل اي مع الولاد الل ضايقوكي
-ده فرهمهم ولا المدير كان شويه وهيعيط تعالي احكيلك “حكت كت ملك ل شمس ال حصل ”
*احسن ده واضح ان ابيه ادهم بيحبك اووي .
-قالت شيء مس بدون وعي وانا بحبه اووي
*بجد ي ملك
-انتبهت ملك للي قالته ..اي اه بحبه مش هو زي اخويا وكده انا هروح اغير بقي
-ماااش
“ادهم كان علطول بيذاكر لملك كل المواد كل يوم ولاحظ انها شاطره جداً وبتستوعب بسرعه ، ف فترة الامتحانات كثف ادهم المذاكره لملك عشان تحل كويس ، ودخلت الامتحنات وبالفعل حلت كويس جداً كمان
يوم النتيجه اتجمعوا كلهم وادهم فتح اللاب بتاعه وبدأ يدخل رقم الجلوس بتاع ملك ، ملك غمضت عينها ..يارب استر يارب يارب
=ملك !! الف مبروك انتي طالعه المركز الاول دي تاني سنه ليكي الف مبرووك
-فضلت ملك تطنطط هيييييه وااكل باركلها وقعدت تحضن ف داده حليمه وسعاد وشمس وهوووب حضنت ادهم بعفويه جداا فضلت متعلقه ف رقبته شكراً ليك يا ابيه انت السبب ف النجاح ده
” ادهم اتفاجئ واتوتر جداً بعدها شويه عنه …لا يا ملك انتي شطوره وبتستوعبي بسرعه الف مبروك .انا هروح الشركه بقي
“احتفلت شمس وملك والكل بنجاحها وكانت رزان موجوده الكل قدملها هدايا وجه الدور ع رزان
*انا جبتلك دي ي ملك عشان انتي بنوته شاطره وبتسمعي الكلام ..رزان كانت قاصده تصغر ملك قدام ادهم وتبينها طفله والاسلوب ده معجبش ملك ..ادتها علبه ملك فتحتها لقتها بنبوني ومصاصات وشكولاته ..فهمت ان هي قاصده بس عرفت هتتصرف معاها ازاي
-ميرسي اوي ي رزان عجبتني جدا
” ابتسمت رزان.. عشان طفله
-اتفضلي دي منها لازم تاكليها بليز
“الكل صمم انها تاخدها من ملك واخدتها واكلتها غصب عنها..
-حلوة يا رزان ..
*قالت ايوه بغضب
-عشان طفله 😃 واتعصبت ومشيت
الكل ضحك واحتفلوا بملك ..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ادهم وملك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى