روايات

رواية احببت فارس الصعيد الفصل الثالث والأربعون 43 بقلم حبيبة محمد

رواية احببت فارس الصعيد الفصل الثالث والأربعون 43 بقلم حبيبة محمد

رواية احببت فارس الصعيد الجزء الثالث والأربعون

رواية احببت فارس الصعيد البارت الثالث والأربعون

رواية احببت فارس الصعيد الحلقة الثالثة والأربعون

تاني يوم بعد ما كان الكل فرحان وسعيد يأتي الصباح باحداث جديده
يزن: قام قبل روح وفضل يبو*س فيها فهي الان مراته قولاً وشرعاً وقانوناً
روح: كفايا تلزيق بقي ع الصبح اييي
يزن: مفيش مره تبقي رومانسيه أبداً
روح: يبني الرومانسيه دي ليك انت مش ليا انا واحده بتحب الاكل بتعشق اللكل بتدمن الاكل لو حصل اي تختار الاكل متقدرش تقعد لحظه من غير الاكل
يزن: ايييي كل دا هي دي صباح الخير يجوزي
روح: ضحكت خلاص ولا تزعل نفسك صباح الخير يروحي
يزن: اتصدم ايي
روح: ضحكت ايي انت اول مره تسمعها
يزن: لا بس تاني مره منك
روح: انا بتعدهملي
يزن: انا مبنساش اي حاجه بتقوليها
روح: الله بقي ع الرومانسيه الله
يزن: ضحك
روح: هتوديني فين انهارده
يزن: موووفجأه😂
روح: قول بقي

 

يزن: طب بس قومي والبسي عشان تفوقي كدا وبعدين اوديكي الي انتي عوزاه
روح: خلاص ماشي
وقامت تاخد شاور
عند رعد وريتال
بقلم حبيبه محمد
ريتال: قامت وكان رعد حاضها مش زي كل مره بتبدا تلمس وشه
رعد: مسك ايدها اي
ريتال: خضتني يزفت
رعد: ولله انتي الي خضتيني
ريتال: انت مش عارف اني بنام جمبك
رعد: بس دايما بقوم قبلك ف اتخضيت
ريتال: خلاص يلا قوم
رعد: مسكها بس امبارح كانت الليله جامده صح وضحك
ريتال: اوعا يعم
رعد: لا اوعا مين دا كان زمان
ريتال: يعني اي
رعد:يعني عاوز صباح الخير
ريتال: طيب صباح الورد مش الخير

 

رعد: تؤتؤ مش كده صباحي انا كدا وبا*سها من خدها
ريتال: يعم ابعد يعم هي ناقصه
رعد: بصلها هي ناقصه وضحك بقي كده
ريتال: فهمت انو هيعمل كدا تاني لا يحبيبي ولله دا انت حبيب عيوني وجوزي وابو عيال المستقبلي ان شاء الله
رعد: ضحك ثبتيني ثبتيني
ريتال: انت متثبت لوحدك مش محتاج
رعد: فضل يضحك وغمزاتو بانت
ريتال: الا قولي يرعد
رعد: عيون رعد
ريتال: لو احنا جبنا ولد هيبقي شبهك كدا وعندو غمزات
رعد: ان شاء الله
ريتال: ايوا يعني هيبقي شبه مين
رعد: يستي لما يبقي يجي هو بس
ريتال: مين دة الي هيجي
رعد: لنفسو صبرني يارب وميكونش واخد ذكائها ونبي ابننا يحبيبتي ابننا
ريتال: اه صح طب يلا قوم بقي ننزل
رعد: ادخلي البسي انتي

 

ريتال: طيب واخدت دريس بلون الاحمر بقط ودخلت
رعد: قام وكان بيفكر هيعمل اي
بعد شويه ريتال بتخرج ورعد دخل
بعد شويه خرج وكلم يزن
بقلم حبيبه محمد
يزن: كان بيلبس الساعه الو
رعد: صحيتو ولا لسه
يزن:نازلين اهو
رعد: تمام هنستناكم ف الكافيه
يزن: تمام
رعد وريتال بينزلو
يزن: يلا
روح: يلا (كانت لابسه دريس بلون الابيض بقط وفوقه جاكت قصير بكم وكان شكلها جميل وسايبه شعرها)
بعدين بينزلو يرحو الكافيه
روح: صباح الخير
ريتال: صباح الورد
رعد: صباح الخير
يزن: صباح الخير

 

رعد+ريتال صباح الخير
وقعدو وطلبو فطار
ريتال: روح في خبر حلو
روح: اي هو بسرعه
ريتال: مسكت ايد رعد انا ورعد لغينا الاتفاق زيكم و…
روح: بفرحه قاطعتها الله فرحتلك اووي الف مبروك
يزن: الف مبروك يرعد
رعد: الله يبارك فيك
ربتال: الله يبارك فيكي يقلبي
روح: واحنا كمان عندنا خبر حلو
ريتال: بفضول اي هو
روح: بصت ليزن انا ويزن قررنا نجيب نونو
ريتال: بفرحع هييييي
روح: ضحكت هي ورعد ويزن علي رده فعل ريتال
ريتال: الله بقي
روح: امال لو جه هتعملي اي
ريتال: دا انا هلعب معاه ولا معاها
الكل: فضل يضحك علي ريتال وقعدو يهزرو وشربو العصير
يزن: هنمشي احنا

 

رعد: خدو بالكم من نفسكم
يزن: متقلقش وانتو كمان ومشي هو وروح
بقلم حبيبه محمد
روح: كانت ماشيه بضهرها ومديه وشها ليزن يزن هنروح فين هنروح فين
يزن: امشي عدل يروح
روح: ماشيه حلو اهو قول بقي
يزن: يروح امشي حلو هتقعي اسمعي الكلام
روح:يوهه قول بقي هنروح في… اههه واتكعبلت
يزن: مسكها جامد بسرعه وقال بعصبيه قلتلك اتزفتي امشي عدل كنتي هتقعي علي ضهرك يتكسر
روح: كانت مخضوضه بتاخد نفسها
يزن: انا قلتلك اخر مره صدقيني لو مسمعتيش الكلام هزعلك
روح: اعصابها كانت سايبه قالتلو خلاص ييزن انا كنتش مفكره…
يزن: بعصبيه كنتي مفكره اي مش هتقعي روح انتي مبتسمعيش الكلام الاول ريتال الي كانت عنديه انتي الي شكلك عايزه تتعلمي الادب عشان تسمعي الكلام صح
روح: خلاص ييزن ولله مكنت اعرف اني هقع دا نصيب
يزن: متعصبنيش نصيب اي يعني ربنا قالك تمشي كدا عشان تقعي وتقولي نصيب ولا هو اي متتكلمي بعقل يروح
روح: خلاص بقي ييزن هتزعقلي
يزن: نفخ واستغفر ربنا وهدا نفسه
بعد كام دقيقه وكانو ماشين
يزن: بهدوء انا قلتلك هتقعي يروح انتي مسمعتيش الكلام

 

روح: ولله العظيم…
يزن: اسمعيني عشان لو اتكلمتي هتعصبيني
روح: طيب ييزن
يزن: وقلتلك يروح لو مسمعتيش الكلام هخليكي تكرهيني صح
بقلم حبيبه محمد
روح: صح
يزن: انتي مبتسمعيش الكلام لي بقي
روح: ولله ييزن كنت بهزر
يزن: هزار اي دا يروح الي كان هيعورك
روح: خلاص بقي ولله مهعمل كدا تاني
يزن: اما نشوف يروح وخففي هبلك دا شويه
روح: يعني اي
يزن: يعني اعقلي شويه يروح لما تبقي قدام الناس ابقي عاقله اول منبقي لوحدنا اعملي الي انتي عوزاه انشالله تعملي اي بس يبقي قدامي انا
روح: طيب ييزن بس انا مش هبله
يزن: مقلتش انك هبله قلت خففي هبلك مش اكتر عشان محدش يبصلك وتلفتي نظر حد
روح: بزعل ماشي ييزن
يزن: شدها وحط ايدو علي كتفاها متزعليش بس مبحبش حد يبصلك او تلفتي نظر حد عشان مش عاوز حد يشوفك غيري
روح: ضحكت حاضر ييزن
يزن: ايوا كدا شاطره عارفه هوديكي فين انهارده
روح: بسرعه فين
يزن: مش هقولك
روح: دا انت بو*مه
يزن: انا طب مش هقول برضو
روح: قول بقي يزينو
يزن: هوديكي شاطيئ نخله جميرا

 

روح:بستغراب اي دا
يزن:اما نروح هقولك
بقلم حبيبه محمد
بعد شويه بيوصلو علي شاطيئ نخله جميرا وهو من أفضل الأماكن في دبي هو “شاطئ نخلة جميرا” لروعة وجمال الجزيرة ولأنه شاطئ إحدى الجزر المصممة بعناية على شكل نخلة مكونة من ثلاثة أجزاء تسر الناظرين، وهو وسيلة جذب للجماهير بسبب الأنشطة التي يمكن القيام بها كأستكشاف الجزيرة ومعالم دبي الجميلة وتجربة القفز بالمظلات وأخذ بعض الصورة الجميلة، وتضم الجزيرة عدة مطاعم ومقاهي فاخرة كثيرة
روح: اي الجمدان دة
يزن: تعالي وشدها ودخلو
(ولله كل الي بقوله دة حقيقي)
بقلم حبيبه محمد
روح: الله بقي
يزن: استني لسه وفضلو ماشين يتفرجو علي الشطوط والاماكن لغايت ما وصلو لمكان القفز
يزن+روح: بصو لبعض
يزن: بتفكري ف الي بفكر فيه
روح: لا واياك ييزن

 

يزن: طب بس تعالي وراحو يحجزو اتنين
روح: ونبي لا ييزن
يزن: طب بس جربي ولله متخافي
روح: اييي عاوزني اروح للموت برجلي
يزن: يلا بقي يروح ولله متخافي ولو حصل حاجه يبقي بحق
روح: لا ييزن ولله
يزن: عشان خاطري وكمان عاملك حتت مفجاه
روح: بجد
يزن: ولله يلا وكان جهز ولسه روح (لبس اللبس الي هيقفز بيه وكدا)
روح: ماشي بس مش هتسيبني
يزن: ولله مهسيبك وبدأ يساعدها ف اللبس بتاع القفز
بعد شويه بيكون خلاص هيطلعو يركبو الطياره بس
يزن: مسك ايدها وطلعو
بعد ما الطياره استقرت وخلاص بيتجهزو عشان ينطو
روح: يزن بلاش ونبي انا مش مطمنه
يزن: متخافيش ولله تعالي
روح: مسكت فيه جامد
يزن: خد ايدها وسمو الله ونطو
روح: كانت ماسكه ف ايد يزن جامد
يزن: متخفيش يروح سيبي ايدك ف الهوا وهتحسي باحساس حلو ولله
روح: لا
يزن: طب بس يلا وساب ايدها
روح: بخوف ونبي ييزن امسك ايدي انا الي مسكاك
يزن: لا يلا سيبي ايدك وعيشي كأنك طايره وهتحبي الموضوع
روح: لا ولله هقع

 

يزن: لا ولله متخافي هاا يلا
روح: بدأت تسيب ايدو لا ييزن هبعد عنك لااا
يزن: يبنتي سيبي ايدك بقي انتي خوافه لي
روح: يوه بقي ولله لو سبتني ييزن مهكلمك تاني
يزن: خلاص يختي انا غلطان تعالي ومسكها واخدها جمبو
يزن: اهو انا همسكك وانتي سبيني وولله متخافي
روح: وعد مش هتسيبني
يزن: وعد يستي لغايت متتعودي وقال اخر كلمه بصوت واطي
روح: سابت يزن وهو كان ماسكها
يزن: متفكريش ف الخوف يروح وبعدين انا ماسكك اهو واستحماله تقعي وكمان لو حصل حاجه لقدر الله انتي عرفتي هتعملي اي صح
روح: اه
يزن: خلاص فكري فحاجه بتحبيها وسيبي نفسك لحد متتعودي
روح: بدأت تفكر ف مامتها لانها بتحبها ويزن
بعد كام دقيقه روح اتعودت ويزن كان لسه ماسكها عشان متخفش
بقلم حبيبه محمد
يزن: اسيبك بقي
روح: بصتلو
يزن: خلااص همسك ايدك وسابها واحده واحده ومسك ايدها
بيمر دقايق وهما ف الجو وروح بدأت تحب الموضوع ويزن كان مستمتع وخلاص كانو هينزلو
يزن: ضغط ع البرشوت عشان ينزلو براحه وروح عملت زيو وكانت ماسكه فيه
بعدين بينزلو
بقلم حبيبه محمد
يزن: اي رأيك يستي

 

روح: حلو بس كنت خايفه شويه
يزن: طول منا معاكي متخفيش
روح: اه يجامد انت يرومانسي وضحكت
يزن: ضحك طب تعالي وخدها راحو كافيه
روح: يزن يزن عايزه ايس كريم توت مشكل ونبي
يزن: طيب اقعدي استني طيب
روح: قعدت اهو
يزن: طلب قهوه وايس كريم توت
روح: وعليه صوص كراميل
يزن: هات الي عايزاه وبصلها
الشاب كتبهم ومشي
روح: في اي
يزن: مقلتيش لي قبل مقول لازم تكلميه
روح: انا مكلمتوش انا كنت بكلمك انت علفكرا
يزن: ماشي يروح
بعد شويه الطلب بيجي ويزن بيشرب القهوه وروح بتاكل الايس كريم
يزن: يلا
روح: طيب لسه في حجات مشوفنهاش
يزن: هجيبك تاني بس المره الجايه مع ريتال يلا عشان المفجأه
روح: اه صح يلا ومشيو
عند رعد وريتال بعد ما يزن وروح بيمشو
بقلم حبيبه محمد
ريتال: هنروح فين
رعد: مكان جميل اووي تعالي وشدها ومشيو

 

بعد شويه وصلو علي مطعم باتو فدبي وهو من أفضل أماكن في دبي يأخذ الزوار لرحلة بحرية على قارب ذات وجهات زجاجية و يمكن استكشاف دبي وجمالها والتمتع بمشاهدة الماء والمناظر الخلابة التي تخطف الأنفاس من خلف الزجاج أو من السطح الغير مُغطى، بجانب الاستمتاع بالعروض الترفيهية،
ريتال: مش عارفه يرعد كل شويه توديني مكان احلي من الي قبلو لي
رعد: ضحك عشان انتي حلوه
ريتال: والنبي انت الحلو يخويا ولله
رعد: ضحك وخدها ودخلو ورعد سأل بأسم حجز ف طرابيزه مخصصه ليه
ريتال: ايواا بقي مكان خاص لينا
رعد: استني نقعد بدل متفضحينا
ريتال: فضلت تضحك
شاب اخدهم ودخلهم ف المكان الي رعد حجزو وخلاهم يظبطو وطبعا دا كلفه وخصوصا ان المكان مشهور ف كان غالي وكان في اشهر الاكلات الي ف العالم
ريتال: قعدت الله بجد علي الهدوء وجمال البحر
رعد: فضل باصصلها بحب ومتابع تحركتها
ريتال: كانت بتتفرج علي المناظر والبحر والحيوانات المائيه كانو قدامها
بعد شويه
بقلم حبيبه محمد
رعد: تحبي تاكلي اي
ريتال: اي حاجه ولله
رعد: مهو اكيد مش نجرسكو
ريتال: تعالا نجرب اكله جديده
رعد: موافق ونادا علي الشاب وقالو يجيب اشهر اكله نزلت جديده
بعد شويه بيجي الاكل
ريتال: اخدت حته تجرب
رعد: هاا

 

ريتال: بصدمه تجنن بص هي لحمه بس هي فيها حاجه كدا انا مجربتهاش يعني حاجه غريبه بس حلوه فاهم
رعد: ضحك اه
ريتال: بس طعمه تحفه لازم روح ويزن يجو يجربوها
رعد: ضحك حاضر وجرب الاكل هو كمان وطلع فعلا طعمها حلو
بعد شويه خلصو اكل وشربو قهوه واتفرجو علي معالم وجمال دبي (لو عاوزبن احطلكم الصور قولو حتي صوره الاكل)
رعد: مش يلا بقي
ريتال: لسه بدري
رعد: هنروح وهوديكي مكان تاني احلي من دا
ريتال: بسرعه طب يلا قوم
رعد: ضحك اهدي طيب وقام واخدها ومشيو
بعد شويه وصلو ع الاوتيل ودخلو ووو…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت فارس الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى