روايات

رواية احببت فارس الصعيد الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم حبيبة محمد

رواية احببت فارس الصعيد الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم حبيبة محمد

رواية احببت فارس الصعيد الجزء الثالث والثلاثون

رواية احببت فارس الصعيد البارت الثالث والثلاثون

رواية احببت فارس الصعيد الحلقة الثالثة والثلاثون

بيمر الوقت وسحر بتديلهم الحجات الي جابتهالهم من برا مصر وبيفرحو
الساعه 7 بليل
رعد: يلا قومو حضرو الشنط
ريتال: لي
رعد: عشان هنسافر كمان ساعه
ريتال: مقلتش لي من ساعتها عشان نجهز نفسنا
رعد: ليي احنا مش هنهاجر ويلا اجهزو بسرعه علي ما اروح اخلص حبت حجات
الكل: حاضر
ريتال: طلعت معاه برا
رعد: اي دا في اي
ريتال: رعد انت هتقدر تسوق
رعد: اه متقلقيش
ريتال: طيب انت رايح فين
رعد: رايح اخد اجازه
ريتال: طيب خد بالك من نفسك

 

رعد: طيب اجبلك حاجه وانا جاي
ريتال: اممم بص هاتلي ايس كريم
رعد: بس كدا
ريتال: اممم وهاتلي كمان دره
رعد: حاضر ومشي
بيمر الوقت ويجهزو نفسهم وسحؤ بتكون محضره اصلا شنطتها ورعد لسه مجاش
ريتال: يزن شوفلي رعد فين لو سمحت
يزن: زمانو جاي متقلقيش
ريتال: طيب ييزن شكرا ورنت علي رعد بتمر ثواني وتلاقي رنه فون رعد ف المكان
ريتال: بصت قدامها لقت رعد وشايل شنط
رعد: بترني لي
ريتال: مفيش كنت بطمن اصل رنيت عليك ومردتش
رعد: مكنتش عارف ارد المهم خلصتو
الكل: اه
ريتال: جبتلي
رعد: اكيد
ريتال: حبيب عيوني تسلملي

 

رعد: يزن هات الشنط ويلا
ريتال: فيروز معايا وسوسو مع روح
فيروز: طب ما اجي بعربيتي احسن
ريتال: لا عشان نبقا مطمنين
رعد: يلا يجماعه
ريتال: رعد تعالا واركبو انتو
رعد: في اي
ريتال: اكشف الجرح يلا
رعد: لي
ريتال: عشان ابقا مطمنه قبل منمشي يلا
رعد: مش لازم يريتال انا كويس
ريتال: لا ويلا
رعد: مشف جمبو
ريتال: بدأت تعقم الجرح وتحط المرهم
بعد دقايق
ريتال: يلا وقومتو وخرجو
يزن: كان ظبط الدنيا وجهز كل حاجه فاضل بس يمشو والساعه كانت 9
رعد: يلا
يزن: يلا هتقدر تسوق ولا
رعد: بصلو ولله

 

يزن: خلاص يعم انا غلطان يلا
وبيركبو ويمشو ونسرين بتكون قاعده ف الڤيلا
رعد: من العربيه يزن خدت الشنط الي كنت جايباها
يزن: اه خدت اتنين
رعد: تمام ريتال الحاجه الي كنتي عوزاها ف الشنط الي حمب فيروز
ريتال: شكرا واخدت الحاجه واديت لفيروز
الساعه 6:00 الصبح
رعد: كان تعب وضهرو وجعو وعشان الجرح كمان
فيروز: كانت نامت
ريتال: نامت وصحيت
سحر: نامت
روح: كانت نايمه وسانده دماغها علي ايدها
يزن: خدها نيمها علي كتفو
سحر: كانت صاحيه بس مش قادره وشافت يزن وابتسمت
عند رعد
ريتال: بصت لرعد الي باين انو تعب وكان عرقان
ريتال: رعد وحيات اغلي حاجه عندك خليني اكمل انا
رعد: بصلها انا اشتكيتلك

 

ريتال: ونبي يرعد انت مش شايف شكلك وعشان الجرح ميفتحش
رعد: نامي يريتال انا كويس
ريتال: ورحمت ماما يرعد لو مخلتني اكمل بدالك مهكلمك تاني ولا هعرفك
رعد: بتعب متعانديش يريتال
ريتال: ونبي بقا طب وحياتي عندك
رعد: مردش
ريتال: يرعد بقا هتتعب تاني
رعد:…
ريتال: قالت تعيط وبدات تعيط وتعلي صوتها
رعد: بصلها ايي بس في اي
ريتال: خليني اكمل
رعد: نامي قلت
ريتال: لا يلا ونبي بقا
رعد: بص للطريق وسكت لان الجرخ وجعو مهما كان دا لسه مبقالش اسبوع حتي
ريتال: ولله مهكلمك تاني
رعد: وقف العربيه ونزل
ريتال: نزلت وبصت لجمبو لقيتو جايب د*م
يزن: استغرب انهم نزلم ووقف العربيه وعدل روح ونزل
ريتال: 😳شوفت يرعد اهو الجرح نزف اهو
يزن: ققققق$كرعد طب اخد فيروز واوديهم واجي اوديكم
ريتال: ليي كل دا انا بعرف اسوق وهكمل
رعد: راح ركب وفرد الكرس لورا شويه للن فيؤوز كانت ورا ريتال يعني عادي وفرد ضهرو لان وجعو
ريتال: يلا ييزن روح كمل

 

وركبو وكملو
ريتال: وهي سايقه رعد انت كويس
رعد: اه
ريتال: متأكد
رعد: بعصبيه بسيطه قلتلك اه سبيني فحالي بقا
ريتال: طيب نام شويه وحطت ايدها ع الجرح
رعد: بصوت واطي اهه وزق ايدها في اي يريتال
ريتال: مفيش هو بيوجعك اووي كدا
رعد: سبيني فحالي لاني مش طايق نفسي عشان متعصبش واندم بعد كدا
ريتال: حاضر
بعد شويه رعد نام
ريتال: قالت لنفسها طب ازاي الجرح ينزف تاني ويوجعو ورعد بيصبر ومبيبينش وجعو يعني بس ممكن يكون فتح تاني او لانو قعد كتير ومتحركش عشان كدا اتوجع بس لا اكيد مفتحش يمكن التهب ايوا اكيد مفتحش ان شاء الله يارب
بيكملو سواقه والساعه بقت 7:30
ريتال: بتوقف العربيه وتصحي رعد براحه
رعد: امم
ريتال: يلا قوم وصلنا
رعد: احنا فين دلوقت
ريتال: قدام بيتكو
رعد: قام وقالها تصحي فيروز

 

يزن: عدل روح وصحي سحر وحاول يصحي روح
سحر: يبني دي مبتصحاش ويسلام لو انت جمبها يبقا مش هتقوم غير قعد يومين
يزن: ضحك وشالها ونزل وسحر خبطت ع الباب
نوسه: فتحت رعد بيه يا نهاؤ ابيض وزغرطت
نجوي: جيت في اي يبت ينوسه
نوسه: رعد بيه يحجه
نجوي: دا يزن يبت تعالا يقلب امك
يزن: دخل وحط روح علي الكنبه
نجوي: اخوك جه ولا انت بس
يزن: لا برا
الغفير: جاب الشنط من عربيه يزن
نجوي: سلمت علي سحر نورتي يحبيبتي
سحر: نورك
فيروز: دخلت وكانت باين انها نايمه
نجوي: حضنتها فيرو انتي كمان جيتي اي المفجأه الجميله دي
فيروز: اه يماما وطلعت فوق تنام
ريتال: اخدت ايد رعد وقومتو
رعد: ضهري بيوجعني استني
ريتال: طيب اقول ليزن يجي يشيلك
رعد: بصلها بس

 

ريتال: خلاص يعم متبصليش كدا وسندتو ودخلو
نجوي: شهقت رعد مالك واي الد*م دا مالو يريتال حصل اي
رعد: اهدي يحجه دا جرح صغير بس
نجوي: طب شكلك عامل كدا لي
ريتال: اطمني يطنط ولله هو كويس
نجوي: يارب يكون كزيس يحبيبتي
ريتال: طلعت اوضه رعد ونيمتو براحه علي السرير
رعد: شكرا
ريتال: نزلت تجيب شنطه العلاج بتاعتو وطلعت
ريتال: كشفت جمب رعد براحه
رعد: كان حاسس بكل حاجه بس مش قادر
ريتال: بدأت تعمل الجرح لقيتو جايب د*م بس لانو قعد مده طويله ومتحركش عقمت الجرح ب الكحول
رعد: براحه يريتال
ريتال: حاضر ولله وحطت المرهم وسابت الجرح يتهوا شويه وقعدت جمبو
رعد: شكرا
ريتال: العفو حاسس ب اي
رعد: الحمدلله كويس
ريتال: منا عارفه حاسس ب اي برضو
رعد: حاسس بنار يريتال اسكتي بقا

 

ريتال: حاضر
بعد كام دقيقه ريتال عملت الجرح
رعد: شكرا
ريتال: مبقتش كويس شويه طيب
رعد: الحمدلله
ريتال: قامت طلعت تيشيرت بلون ابيض وراحت لرعد
رعد: مش قادر سبيه هنام شويه
ريتال: طب بس قوم مينفعش تنام كدا قوم وانا هساعدك
رعد: ماشي ومقامش
ريتال: يلا بقا يرعد وشدتو براحه
رعد: قلتلك ماشي بقا يريتال متخنقنيش
ريتال: طيب يلا بقا
رعد: بصوت شبه عالي يوووه بقا قلتلك اني مش طايق حد انتي مبتفهميش

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت فارس الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى