روايات

رواية انتقم لي الفصل الأول 1 بقلم دينا قدري

رواية انتقم لي الفصل الأول 1 بقلم دينا قدري

رواية انتقم لي الجزء الأول

رواية انتقم لي البارت الأول

رواية انتقم لي الحلقة الأولى

تقول البطله في احد الليالي استيقظت علي صوت زوجه ابي تقوم بايقاظي من النوم
رقيه :قومي يلا ي زفته عندك شغل وقبل ما تروحي الشغل خلصي تنظيف البيت دا كله
مريم :هي الساعه كام بس ي مرات ابويا
رقيه :الساعه 5ي اختي يلا قومي
مريم :والله حرام كدا انا تعبت كل يوم نفس الحاجه انا خلاص تعبت
رقيه :انتي لسه هتردي عليا
وقامت رقيه بشد مريم من شعرها وضربها صربا مبرحا
مريم :كفايه حرام عليكي انا تعبت من كل يوم صرب ضرب
رقيه :وكمان لسه بتردي
وكملت ضرب في مريم لحد ما صوت مريم ملا البيت وجات اخت مريم وبعدت امها عنها سابتها رقيه وقالت
رقيه:خمس دقايق الاقي البيت دا بيلمع وتحضري الفطار وتنشري الغسيل عارفه كل دا لو ما اتفذش والله ما هتسوفي وش الجامعه دي خالص ركزي في كلامي كويس واناي عارفه اني اقدر اعمل كدا سمعاني
نور : خلاص ي ماما خرام عليكي الا بتعمليه دا لو بابا رجع من السفر وعرف كل دا هيبهدل الدنيا وانتي عارفه مريم غاليه عنده قد اي
رقيه :وهي تقدر تفتح بقها بحرف واحد حتي ولا تتكلم والا هي عارفه انا هعمل اي
نور :طيب خلاص روحي ي ماما وانا هقومها وهخليها تعمل الا انتي عايزاه
خرجت رقيه وراحت غرفتها
# نور اخت مريم بس من الاب فقط وبتحب مريم جدا ومش بيعجبها الا امها بتعمله مع مريم وديما بتساعد مريم عشان مامتها ماتضربهاش
# مريم فتاه جميله جدا شعرها جميل والدتها اتوفت وهي بتولدها عشان كدا ابوها اتجوز رقيه
#رقيه مرات ابو مريم وبتكره مريم بسبب مامتها لانها من البدايه كانت عايزه تتجوز ابوها الاول
#سليم الهواري والد مريم وهو رجل اعمال ودائما بيسافر وكل فكره ان رقيه بتعامل مريم كويس ما يعرفش كل الا بتعمله فيها ولا انها بتخليها تنظف في البيت علي الرغم من وجود ناس بتنضف الفيلا
نور :معلش ي مريم انا اسفالك عن الا حصل قومي يلا خدي ساور ويلا عشان تروحي الشركه وسيبك من التنظيف انا هخلي الشغاله تعمله هي وماتقولش لماما حاجه
مريم بدموع : شوفتي ي مريم الا بيحصل فيا انا تعبت اوي بجد تعبت واخر ما ازهق هقول لبابا
نور :بالله عليكي بلاش بابا عشان هيحصل مشاكل كتير
مريم :يعني انتي عاجبك الا بيحصل فيا كل يوم دا
نوراخدت مريم في حضنها :معلش ي خبيبتي حقك عليا انا يلا قومي عشان تلحقي تروحي الشركه
مريم :حاضر ي نور هقوم اهه
نور : يلا قومي علي ما احضرلك لبس انا
مريم :لا لا ي حبيبتي خليكي روحي انتي شوفي دروسك وانا هطلع لنفسي
نور :لا لا انا هطلعلك ويلا قومي وهجيبلك مهم عشان دراعك ازرق خالص
مريم :ماشي ي حبيبتي
نور :يلا ي حبيبتي قومي يلا
قامت مريم من مكانها ونور دخلتها الحمام عشان تاخد شاور وراحت نور تجيب علبه الاسعافات الاوليه وطلعت لمريم لبس بعد نزلوا تحت
نور :داده مانا فين
الداده :رقيه هانم طلعت راحت النادي وبتقولك افطري قبل ما تنزلي تروحي الدروس وهي كانت امره ان مريم تعمل الفطار بس انا خلصت كل حاجه ي بنتي
مريم حضنت الداده :بجد شكرا ليكي ي داده
الداده انتي بنتي دا انا الا مربياكي ولولا عارفه ان مدام رقيه هتقطع عيشي من هنا كنت قولت لسليم بيه من زمان علي الا بتعمله معاكي وانا نقدرش امشي واسيبك يبنتي
مريم :حبيبتي والله ي داده تسلميلي
نور :معلش ي داده تعبينك معانا بس انا نفسي اعرف ماما بتعمل كدا ليه مع مريم ومش فاهمه
الداده بتوتر :بكرا هتعرفوا كل حاجه
نور :قصدك اي ي داده هو في حاجه احنا ما نعرفهاش
الدادخ :لا لا ي حبيايبي متقلقوش يلا بقا افطروا عشان تخلصوا الا وراكوا
مريم ونور :حاضر ي داده
وقعدت مريم ونور فطروا سوا وخلصوا فكار وطلعوا من البيت
نزلت مريم اخدت العربيه وطلعت علي الشركه عشان شغلها
ونور راحت علي دروسها لانها في ثانويه عامه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقم لي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى