روايات

رواية احببت ابيه الجزء الثاني الفصل الأول 1 بقلم نورهان حامد

رواية احببت ابيه الجزء الثاني الفصل الأول 1 بقلم نورهان حامد

رواية احببت ابيه الجزء الثاني الجزء الأول

رواية احببت ابيه الجزء الثاني البارت الأول

رواية احببت ابيه الجزء الثاني الحلقة الأولي

ساره بتلقائيه: لا انا موافقه

نوح بتصنع الصدمه: موافقه علي اي

ساره بابتسامة عذبه: علي جوازي من عمار

نوح برفعه حاجب: بتتصنتي زي الهبله التانيه

تدخل ريهام بحنق: لو سمحت متقولش هبله

نوح يكاد يجن من المجنانين: بتلمعو اوكر

ريهام بتلقائيه: من بدري

تخبطها ساره في كتفها لتمنعها من الحديث

ساره بهدوء مشاوره علي نفسها وعلي ريهام: احنا الاتنين موافقين الفرح امتا

ريهام: هو اي الفرح امتا ده

تابعت انا عندي شروط

نوح بعدم اهتمام: خليها بعدين

تنظر له ريهام بعينها التي تقذه نار

يبادلها نوح بإبتسامة بارده

ثم تاتي لهم الخادمه

سنيه(الخادمه): كل حاجه جاهزه ي بيه

نوح: شكرا ي سنيه تقدري تروحي تكملي شغلك

نوح بهدوء: كل وحده تطلع علي اوضتها تلبس وتنزل

ريهام بحنق: بس

نوح بحزم: مش عايز اسمع صوت حد يلا كل وحده علي اوضتها

ساره ل ريهام: هو زهقان كده لي

ريهام بسرحان: مش عارفه

تدخل كل وحدة لغرفتها لتجد الغرفه مزينه

في غرفة سارة

ساره بانبهار: واو تحفه بجد والفستان خطير الله بجد ابيه ده حاجه كده قمر

تلبس الفستان وتعمل تسريحه لشعرها رقيقه وترتدي حذائها ذوالكعب العالي وتنزل لاسفل

في غرفه ريهام

تدخل غرفتها تنظر لها بهدوء

يدخل نوح وهو ينظر لها

نوح باسف: انا عارف انك اكيد زعلانه مني بس انا مبقتش افهمك انتي فهماني

ريهام بحزن: ولا انا كمان فهماك

يفرد نوح ذراعه ليحتضنها

نوح: انا اسف حقك عليا

ريهام بعياط: متكلمنيش كده تاني وتفهمني براحه مش كل شويه زعيق وعصبيه

نوح بيشدد علي احتضانه لها يلا بقا وكفايه عياط وانا اوعدك مش هتتكرر تاني بس البسي بسرعه عشان المأذون علي وصول

ريهام بابتسامة: حاضر

نوح بمشاكسه: ي اي

ريهام بضحكه: ي ابيه

نوح: احلي ابيه بسمعها منك يلا هسيبك انا و بسرعه

في غرفه الصالون

يجلس عمار ومعه ساره

عمار بمشاكسه: تفتكري نوح كل ده عند ريهام بيعمل اي

ساره بعدم فهم: مش عارفه اهو نزل اهو

عمار برخامه: نزلت لي ما كنت خليك فوق شويه كمان

نوح: وانا بقول احنا متخانقين لي اتاري انت موجود في الموضوع

عمار بصوت انثوي: اطلاقا ي بيبي

سنيه: الماذون جه ي بيه ادخله فين

نوح: في الجنينه ي سنيه

سنيه: تمام ي بيه

يدخل نوح غرفه والدته يجدها تبكي

نوح بلهفه: مالك ي ماما في اي

ميرفت: كان نفسي ابوك يكون معاك في يوم زي ده

نوح بتعقل: ربنا يرحمه ي ماما هو دلوقتي في مكان احسن

مرفت بدموع: ربنا يرحمه ي حبيبي

نوح: يلا عشان المأذون جه

ميرفت بفرحه: يلا ي حبيبي

تم عقد كتب الكتاب

وكل واحد يمسك في حبيبته كانها كانت علي وشك الهروب

نوح: عندي ليكي مفاجأة

ريهام بتحفز: اي هيه

نوح بمكر: احضنيني الاول وقوليلي بحبك

ريهام بحنق: انت استغلالي علي فكره

نوح بتهديد: هتسمعي الكلام ولا الغي الفكره

ريهام بصوت منخفض: هسمع

نوح ببرود: علي صوتك مش سامع

ريهام تتقدم ناحيته وتقوم باحتضانه ثم تقبله في وجهه

ثم تنظر في عينيه قائله: بحبك

نوح بحب: وانا بموت فيكي

نوح بمكر: ما تيجي نلغي الخروجه ونقعد مع بعض احسن

ريهام موجهه اصباعها ناحيته: قول المفاجئه بسرعه مش هبقي مسؤله علي اللي هيحصل فيك

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت ابيه الجزء الثاني

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى