روايات

رواية احببته رغم قسوته الفصل التاسع 9 بقلم ملك محمد

رواية احببته رغم قسوته الفصل التاسع 9 بقلم ملك محمد

رواية احببته رغم قسوته البارت التاسع

رواية احببته رغم قسوته الجزء التاسع

رواية احببته رغم قسوته
رواية احببته رغم قسوته

رواية احببته رغم قسوته الحلقة التاسعة

الشخص المجهول:اللي سلطه يبقا راشد الشرقاوي.
دياب :نعمممم ده ابويااااا.
الشخص المجهول:صدقني يا دياب باشا ،المعلومات اللي عندي بتأكد أنه راشد الشرقاوي.
دياب بعصبية :طب امشييي من وشييي امشيييي.
خرج دياب من المخزن وراح لابوه المكتب ولقاه مقفول من جوا .
وسمع صوت أبوه وحد تاني معاه جوا.
راشد :انا عملت اللي اتطلب مني .
الشخص الآخر :فعلا عملت اللي عليك يا راشد .
راشد :انا استحالة اقدر اقت”له ده مهما كان ابني اللي ربيته .
الشخص الآخر :طب بس ما تقولش ابنك .
راشد :عارف اني مخلفتوش لا هو ولا ريهام بس هو ابني اللي ربيته وكبرته .
دياب :يا نهااار اسود مخلفنيييش ازاااي .
غصب عن دياب كان صوته عالي شوية .

 

 

 

فا راشد خد سلا”حه وخرج علشان يشوف مين بس كانت دياب خطواته اسرع وكان خرج من المكتب وخد العربية وراح علي الفيلا .
دخل دياب وطلع علي اوضته وملامحه مرهقة وتعبانة من كل اللي حصل.
جميلة :دياب مالك يا دياب .
دياب :معلش يا جميلة مش عايز اتكلم مع حد.
جميلة حطت ايديها علي كتفه وقالت له:هو انا حد بردو .
دياب :جميييلة قولت مش عايز اتكلم ،سيبيني .
جميلة زعلت وقالت له:براحتك يا دياب .
نامت جميلة ودياب كان سهران بيفكر وهيموت من التفكير .
“فيي الصباح بقلمي #Malak_mohamed”
صحيت جميلة لبست بنطلون وعليه شيميز وبليزر والطرحة ولبست هيلز وقررت انها هتروح مع دياب الشغل .
دياب خرج من البلكونة وقالها :علي فين كدة .
جميلة :رايحة معاك الشغل .
دياب اتنهد وقالها :جميلة انا مش رايح اتفسح يا ماما .
جميلة :انت وعدتني انك هتاخدني معاك .
دياب :ماشي يا جميلة اعملي اللي انتي عايزاه.
دياب لبس بدلته والساعة وخد جميلة وركبوا العربية وراحوا علي الشركة .
دخلت جميلة وهي ماسكة ايد دياب والموظفين قعدوا يتكلكوا بصوت واطي علي جميلة أنها ماسكة ايد دياب.
دخل دياب مكتبه وقالها :عايزة تشتغلي ايه بقا يا ست جميلة .

 

 

 

جميلة :في اي حتة مش هتفرق كتير .
دياب :طيب ،روحي المكتب اللي جنبي ده هتلاقيه فاضي اقعدي فيه وهتلاقي اوراق ظبطيهم وشوفي المواد الفعالة والحاجات دي.
جميلة :تمام باي .
راحت جميلة وقعدت تشتغل وقطع عليها شغلها شاب من الموظفين وهو بيقولها :واضح أن القمر لسة جديد معانا .
جميلة بصت له وكمان شغل .
راح الموظف مسك ايديها وقالها :في ايه بس متبقيش شرسة اوي كدة .
جميلة شدت ايديها وقالت له بحدة :لو سمحت يا استاذ التعامل ما بينا يبقا بحدود وبعد اذنك أخرج برا .
راح الموظف قالها بصوت عالي :انتي هتعمليلي فيها شري”فة أن مكنتيش جاية مع دياب باشا يا شري”فة .
الموظفين كلهم اتلموا علي مكتب جميلة .
دياب سمع الصوت فراح علي المكتب وقالهم بصوت عالي:في ايه بتعملوا ايه هنا .
جميلة :الاستاذ اللي مترباش بيمسك ايدي .
الموظف :دي كدابة يا باشا دي عرضت عليا نفسها وانا رفضت .
راح دياب وإداله بالبونية في وشه وقاله :بتمسك ايد مراتي يا ابن *****.
الموظف بخوف :انا اسف يا باشا مكنتش اعرف .
دياب :اتفضل يا استاذ انت مرفود من الشركة اتفضل .

 

 

 

دياب بحزم :وانتوا كل واحد علي مكتبه .
جميلة قعدت وهي في عز خنقتها وكملت شغل .
دياب :انا اسف يا جميلة عن اللي حصل ده عن اذنك .
عند شريف في مكتبه بقلمي #Malak_mohamed
شريف كان قاعد بيشتغل وفجأة خبطت علي مكتبه ريهام اخت دياب .
ريهام :السلام عليكم .
شريف :وعليكم السل…
لم يكمل شريف حتي راى ريهام الذي سحر بجمالها .
ريهام :يا استاذ شريف .
شريف :هاا هو حضرتك في حاجة .
ريهام :عاوزة اقدم علي شغل وسمعت أن حضرتك محتاج سكيرتيرة .
شريف :هاا أيوة ،محتاج اسمك والسي في بتاعك .
ريهام :اسمي ريهام راشد الشرقاوي والسي في بتاعي اهو .
شريف :انتِ انتِ ريهام اخت دياب.
ريهام بابتسامة :أيوة انا .
شريف :خلاص انتي استلمتي الشغل .
ريهام :هبدأ من أمتي.
شريف :من انهاردة لو عايزة .

 

 

 

ريهام : تمام شكرا .
شريف راح علي مكتب دياب .
شريف :دياب .
دياب :أيوة اتفضل يا شريف .
شريف :اختك جاية تشتغل عندي سكيرتيرة انت كنت عارف .
دياب اتنهد:كلمتني وقالت إنها عاوزة تشتغل معايا بس معرفش أنها جاية انهاردة .
وفجأة دخلت جميلة وهي ماسكة شنطة فيها ساندويتشات وبتقول :دودو جبت لك فطار .
شريف ضحك وقاله :طب انا همشي بقا يا دودو 😂♥️.
جميلة :سوري مكنتش اعرف ان صاحبك هنا .
قعدت جنيه وقالت له يلا بقا ناكل زمانك جوعت .
دياب:ماشي يا قلب دياب يلا نأكل .
بعد يوم طويل مرهق جدا دياب خد جميلة روحها وبعدها راح لابوه البيت بقلمي #Malak_mohamed
دياب لراشد :مش انا عرفت كل حاجة يا بابا ،ولا اقولك بلاش بابا مش لايقة عليك يا راشد بيه .
راشد :في ايه يا بني .
دياب :بطل كدب بقا انا عرفت كل حاجة .
وفجأة جيه حد من وراه ورفع علي دماغه المس”دس وقاله :وطالما عرفت يا دياب يبقا لازم تمو”ت والسر ده يم”وت معااك .

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببته رغم قسوته)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!