روايات

رواية احببته رغم عني الفصل التاسع 9 بقلم نورا فريد

رواية احببته رغم عني الفصل التاسع 9 بقلم نورا فريد

رواية احببته رغم عني الجزء التاسع

رواية احببته رغم عني البارت التاسع

رواية احببته رغم
رواية احببته رغم

رواية احببته رغم عني الحلقة التاسعة

رزان بتمثيل: بجد الف مبروك يا حبيبتي ياه اخيرا ها كونا خالتو الف مبروك
داليدا: الله يبارك فيكى بس مال صوتك شكلك بتعيطى
رزان: دى دموع الفرح يعني القي اهلي و ابقا خالة مع بعض دى حاجة كبيرة اوى بجد انا فرحانة ليكى من كل قلبي انتى تستاهلي كل خير داليدا انا لازم اقفل لان عندى انترفيو خدي بالك من نفسك
داليدا: و انتى كمان و بالتوفيق ليكى
رزان: شكرا
و قفلت رزان مع داليدا و رجعت لى بيتها و كسرت كل حاجة فى الشقة
رزان بصرخ: ليه لييييه انا اللى بيحصل فيا كل ده لييييه محدش بيحبني ليه انا عمري ما اذيت حتى عاااااااااا
رزان نزلت على الارض و انهارت في البكاء
فلاش
كان قعد بيقرا في كتاب رزان جت من وراه و شدت الكتاب منو
انس: رزان هاتي الكتاب و متعصبنيش اكتر من كده
رزان: لا مفيش كتاب انا مش ابجورة و كلمني زى ما بكلمك
انس: رزاااان بلاش تعصبني اكتر من كده كفايه انى انطرد من الفصل بسببك
رزان: حد قالك تعمل فيها السوبرمان و تقف فى. وش الميس
انس: يعني عايزنى اشوفها بتزعقلك و اسكت
رزان: كله من عمار الغبي هو اللى بهدل الشنطة بتاعتي المفروض تزعقلو هو مش انا
انس: و تتخنقي معاه ليه هو مش انا موجود و اقدر اجيب حقك
رزان: طبعا…… انس
انس : قولي
رزان: انت ها تفضل معايا على طول صح حتي لم نكبر ها نفضل أصحاب صح
انس: طبعا انا مش ها سيبك حتى لو اتفرقنا انا معاكي
رزان: ها تتجوزني مثلا
انس: اه بس اذاكر و اخلص تعليم و اشتغل و ها نتجوز اوعدك انى مش ها حب غيرك و انتى كمان اوعدني انكى مش ها تحبي ولا تتجوزي غيري
رزان بابتسامة: و انا عمري ما ها تجوز غيرك وعد
مشهد تانى
فى يوم فرح رزان و يونس رزان كانت جهزت بس تذكرت انس و وعدهم لى بعض
رزان: مش ها قدار مش ها قدار اكمل مش ها قدار اخون الوعد طب اعمل ايه اتصرف ازاي احسن حل انى اهرب
رزان غيرت فستانها و كتبت رسالة لى يونس و العيلة و هربت
باك
و في الشركة في مكتب يونس داليدا فتحت الباب بفرح
داليدا بفرح : يونس انا حام..ل يا يونس
يونس قام و شلها بفرح و قعد يدوخ بيها : بجد الحمدلله انا مش مصدق نفسي
داليدا بفرح : و انا بجد مش مصدقه حاسه اني بحلم يعني انا ها كونا ام بجد حاسه اني بحلم يعني مش ها تحرم من حلمي الحمدلله
يونس نزل داليدا و حضنها بفرح و حب
داليدا: النهاردة احلي يوم في حياتي لقيت اختي و ها بقا ماما مش مصدقه ان لقيت اختى رزان طالعت اختي يا يونس
يونس حاول يمثل الفرح
و في المساء كان الكل عرف بى الموضوع و الجميع فرح معادة تلات امير و جومانا و رزان
رزان متشددة مش عارفه الصح من الغلط مش عارفه اذا بتحب يونس فعلا ولا حب تملك لان من صغرها مفيش حاجه بتعوزها الا و تكون عندها يعني تائهة
و في المساء فى قصر الجبالي في الجنينه داليدا قعدة لكن قامت بغضب
داليدا: اااانت تانى انت عايز ايه ايه مكفكش اللى عملتو عااايز ااايه
امير: انا صحيح واحد حقير لكن اللى عملو و اللى بيعملوا يونس زمان يكون ايه
داليدا: انت حيوان و انا مش فايقة لى قرفك تمام
داليدا قامت و كانت ها تمشي لكن وفقت على صوت امير: صحيح اللى يحب اختين و يكون معهم في نفس الوقت يكون ايه
داليدا: اااااانت اتجننت على الاخر و انا مش طيقة اسمع كدبك
امير: لا مش بكدب و الدليل معايا
امير طالع صور لى يونس و رزان بس معظمها مزيفة: لا مش بكدب الدليل اهو
داليدا خدت منو الصور بغضب و اتصدمت: مش بعيد يكونوا بيتقبلو من وراكي اختك الحبيبه و جوزك المثالي تو غلطانين اوى فى حقك
طبعا كل كلام امير كدب بس يا تري داليدا ها تتصرف ازاي و هل ها تصدق كلام امير ولا ها تعمل ايه ( رزان مش وحشة هى انانية و استغلالية مش اكتر )

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببته رغم عني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى