روايات

رواية احببتها صدفه الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة محسن

رواية احببتها صدفه الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة محسن

رواية احببتها صدفه الجزء الثالث

رواية احببتها صدفه البارت الثالث

رواية احببتها صدفه الحلقة الثالثة

في مكان جديد اول مره نروحه في حاره ضيقه وفي احد المناطق’.
امال: بتتكلم ف الفون وانا عرفتك اهو الفلوس لو مجتليش اعتبر ان كل حاجه وصلت ل خالد .
الشخص: انتي بتهدديني مش انا اللي بتهدد ي امال
امال: تمام انت اللي بدأت. وقفلت معاه “” وقالت بت ي مريم انتي يزفتهه.
مريم بخوف: نعم
امال: امشي غوري اعمليلي طفح وروقي الشقه ديي غوريي
مريم بزعل: حاضر “ومشيت
°°°°°°°في الغردقه ف احد الفنادق”.
يونس: كده ي شباب كل واحد عرف مكانه اتفضلوا استريحوا وبليل إن شاء الله هنتجمع هنا تاني.
وليد: تمام ي دكتور يونس
يونس: لا انا هنا اسمي يونس عادي لكن ف الجامعه دكتور يونس.
وليد بضحك: ماشي ي يونس 😂ومشي” . ويونس وهو ماشي شاف بنتين واقفين وشكلهم بيدوروا علي حاجه “يونس راح نحيتهم”.
يونس: بتدوروا علي حاجه؟
لفيت نور وردت: ااه حضرتك متعرفش فين غرفه……..
يونس: اه طبعاا اتفضلوا.. هو انتوا من طلاب الرحله معانا’.
نور: ااه حضرتك ومشيوا ويونس وصلهم
يونس: اهي الأوضه ولو عزتوا اي حاجه انا تحت امركم
حنين: شكراا ي دكتور” ودخلوا
نور: الحمدلله ان حد قالنا كان زمانا مطلعناش لغيت دلوقتي.
حنين: عندك حق والله😂
نور: يااه نسيت اكلم ماما اطمنها استني’واتصلت علي مروه والدتها
مروه: الو عامله اي ي نور طمنيني عليكي ي حبيبتي رنيت عليكي كتير في حاجه حصلت؟
نور: اهدي بس يماما مكنتش سامعه الفون والله وانا كويسه الحمد لله
مروه بأرتياح: الحمدلله يحبيبتي خدي بالك من نفسك’.
نور: حاضر ي ماما يلا باي بقا دلوقتي عشان الحق انام قبل مننزل.
مروه: ماشي يحبيبتي باي
°°°°°°في غرفه يونس
يونس كان قاعد علي السرير بيفتكر نور وهي بتكلمه اعجب بيها جداا وبرقتها واحترامها وكانت شاغله تفكيره لغيت متعب ونام علطول.
°°°°°° تاني يوم الصبح بدون احداث جديده علي أبطالنا💕’.
°°°°°في غرفه نور “.
حنين: نور ي نور اصحي بقا كل ده نوم.
نور: صباح الخير
حنين: قصدك مساء الخير احنا جايين عشان نفك علي نفسنا ولا عشان ننام؟
نور بضحك: في اي يحبيبتي اهدي مكنوش كام ساعه نمتهم😂.
حنين: طب قومي يلا عشان ننزل نفطر
نور: عندك حق الأنسان جعاان اويي🙈
حنين: طب يلا قومي اجهزي وانا كمان هقوم
نور: حاضر وقامت اخدت شاور ولبست دريس لونه بينك وطرحه اوفويت وكوتش نفس لون الطرحه وخلصت وحنين لبست دريس لونه مينت جرين منقط ف ابيض وطرحه بيضاء وكان شكلهم جمااال جداا’.
°°°°°°°في غرفه يونس
صحي وقام اخد شاور ولبس قميص ابيض وشورت ازق وفتح وكوتش ابيض وكان شكله جميل’.
°°°°واتجمعوا كلهم تحت عند ويونس اتكلم: يلا ي شباب اجهزوا عشان هنروح مكان الحفله’. وكلهم جهزوا وركبوا الباص ويونس طول الطريق عينيه متشالتش من علي نور’.
°°°°°في بيت امال في الحاره الضيقه’. كانت مريم تجلس بمفردها ف غرفتها وتبكي وبتقول
يارب نفسي امشي من البيت ده مش بتعاملني كويس وانا محتاجه حد حنين عليا’. وقعدت تعيط ومسكت صوره باباها ومامتها وبتقول:وحشتوني اويي انا نفسي تيجيوا تاخدوني انا تعبت.
استووب تعالوو اعرفكم علي اشخصنا الجديده🌝💕.
” امال” ست كبيره ف سن الخمسينات ودي تبقي مرات والد مريم الله يرحمه.
“مريم”بقا بنت جميله جدااا وطيبه اويي ونفسها امال تعاملعا كويس وعندها١٨سنه ومش مكمله تعليم بعد ما والدها اتوفي مبقاش فيه غير امال تقعد معاها وامال بتعاملها وحش وقعدتها من التعليم.
نكمل💕’.
•امال بصوت عالي: انتي ي زفتهه ي مريم
مريم بفزع: نعم
امال: خلصيي اجهزي عشان ورانا مشوار مهم’.
مريم: مشوار ايه؟
امال بزعيق: انتي مالك انتي خلصي اعملي اللي قولتك عليه وانتي ساكته.
مريم: حاضر حاضر ومشيت وجهزت ولبست بنطلون جينز وتيشرت اسود ورفعت شعرفها لي كحكه فوضاويه ونزلت خصلتين من الجنب وكان شكلها جميل جداا….
°°°°°°°في ڤيلاا يونس’.
عائشه كانت قاعده في اوضتها زهقانه وقامت راحت اوضة يزن وخبطت..
يزن: ادخل
عائشه دخلت: عامل اي يزوز
يزن: والله كنت كويس قبل متقولي اسمي.
عائشه بضحك: بدلعك ي يبني بعد كده مش هتلاقي حد يدلعك😂
يزن: لا لو كده ماشي عيوش تقول اللي هيا عايزاه
عائشه: حبيبي’بصراحه انا كنت عايزه اطلب منك طلب.
يزن: طول عمرك بتاعت مصلحتك أؤمريي يعيوش.
عائشه: ممكن تكلم ابيه يونس عشان وحشني اوي
يزن: حاضر “” ورن علي يونس
وعائشه اتكلمت بحزن: ابيه يونس عامل اي وحشتني اويي😥
يونس: انا كويس الحمدلله’وانتي وحشتيتي اكتر والله❤️
°°°°°°°°°°°°°
وفجأه سمعوا اصوات غريبه واتخضواا كلهم…؟؟؟؟
واستووووب لغيت كده ي اخوااتي 😂❤️’.
°°°°°°° نكمل بقاا البارت اللي جاي وياتري امال واخده مريم ورايحه مشوار اي ومين اللي كانت بتكلمه ف الفون واي الأصوات اللي سمعوها……؟؟؟؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببتها صدفه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى