روايات

رواية رقم مجهول الفصل الخامس 5 بقلم حبيبة ممدوح

رواية رقم مجهول الفصل الخامس 5 بقلم حبيبة ممدوح

رواية رقم مجهول الجزء الخامس

رواية رقم مجهول البارت الخامس

رواية رقم مجهول
رواية رقم مجهول

رواية رقم مجهول الحلقة الخامسة

ملامحها اتغيرت لملامح كلها غضب.. وعنيها بقت حمرا شبة الدم.. وصرخت وقالت… انت بتهدديني… مش هسيبكك
لقيتهم بيقربو عليا و منظرهم بشعه.. كنت حاسة ان روحي بتروح مني كانهم بيسحبوهاا.. كنت بصرخ بااعلي صوت ع أمل حد يسمعني وهما بيقربو.. ساعتها مجااش ف باللي غير اني اقراء قرآن الاية كانت بترن ف وداني وبداات اعلي صوتي واقراء واقول”آلَلَهّ لَآ آلَهّ آلَآ هّوٌ آلَحًيَ آلَقُيَوٌمً لَآ تٌآخِذِهّ سِنِةّ وٌلَآ نِوٌمً لَهّ مًآ فُ آلَسِمًوٌآتٌ وٌمًآ فُ آلَآرض مًنِ ذا آلَذِيَ يَشُفُعٌ عٌنِدٍهّ آلَآ بًآذِنِهّ يَعٌلَمً مًآ بًيَنِ آيَدٍيَهّمً وٌمًآ خِلَفُهّمً وٌلَآ يَحًيَطِوٌنِ بًشُيَء مًنِ عٌلَمًهّ آلَآ بًمًآآآ يَشُآء وٌسِعٌهّ کْرسِيَه آلَسِمًاوٌآتٌ وٌآلَآرض وٌلَآ يَئوٌدٍ حًفُظُهّما وٌهّوٌ آلَعٌلَيَ آلَعٌظُيَمً..
كانو بيتحرقو قدامي.. ايوا بيتحرقو كان بيطلو صوت غريبب كانهم بيصرخوو اصوات صعبه.. كان بيقعو واحد ورا التاني وانا مصدومه.. وهي كانت واقفه مخضوضه من المنظر.. هي طلعت تجري لبرااا وانا حولت افك نفسي مكنش فيا حيل من قله الاكل.. كنت همدانه ومش قادره بس حولت وفكيت نفسي.. طلعت بس كانت برا وشافتني
_انتت رايحه فينن شكلك مش هتجبيها لبرا
صرخت فيها بدموع
يستي ارحميني انا تعبت قولتلك هخليه يعملك ال انت عاوزاه بس سبيني ف حالي.. زمانهم قلقانين عليا حرام علليكيي بقااااا ارحميني ووقعت ع الارض
ساعتها سمعت صوت جرس الباب هي اتخضت..
_يخربيت هتفضحينيي تعاللي هناا
سحبيتني ورميتني ع ف الاوضة وربطتني وحطت لازق ع بوقي وقفلت الباب حولت اسمع مين ال جه
لو سمحتي مشوفتيش مريم!
_مريم مين معلش مش واخده بالي
اي دداا دا صوت ماماا.. حولت اصرخ معرفتش وطيت راسي لحد ايدي ال مربوطه ف ايد الكرسي وشيلت الزق ال عليها وفضلت اصرخ ب اعلي صوتت عندي ع امل ماما تسمعني..
مريم بنتي حضرتك تعرفيها
_اه مريم عارفاها مالها كفل الشر

 

 

 

قالت بدموع
مش لاقياها بقالي تلات تيام
_وانت كنت فين كل دا
كنت عند اختي جاتلي مكالمه ان اختي تعبانه ورحت لقيتها كويسه بس قعدت معاها يومين وكنت سايبه مريم ف البيت ورجعت ملقتهااش
قالت بخبث
_وانت ازاي ي حبيبتي متطمنيش ع بنتك
هي متعوده تيجي من الشغل تنام ومفيش وقت تكلم حد وانا اتلهيت مع خالتها ولما كنت برن كان تلفوونها بيبقا مقفول
كنت سامعه كل كلمه ماما بتقولها وبعيط وبصرخ بس هي مش سمعانيي لاني ف اوضه بعيد جداا عن باب الشقه وكمان مفيش حيل اندهه بصوت يتسمع.. بس كنت بحاول…
_ربنا يصبرك ي حبيبتي عليها
معلش هو ف صوت حد بيصرخ ولا انا من كتر خوفي ع مريم بيتهيالي حاجات
قالت بارتباك
_لا يحبيبتي دا التلفزيون جوا شغال اصل انت عارفه اني قاعده لوحدي وكده ف… ف بشغل التفلزيون اهو حاجه تسليني.. ابقي طمنيني ع مريم هااا مع السلامه بقا اصل الطبيخ ع الناار
مالها الوليه دي مش ع بعضها لي… ياله هي اصلا وليه مجنونه وشكلها اتخبلت من القعده لوحدها.. ي احمد نزلت دورت ع اختك ي احمد
_ي ماما دورت ف كل حته وحتي الشغل وكل الناس بتقول مشوفهااش من يوم الاتنين ال فات والنهاردة الخميس يعني بقالها تلت تياام محدش شافها.
اعمل اي يااارب اقول اي لابوها بنتك ضاعت مني ومعرفتش احافظ عليها
_بابا بيتصل كتير ي ماما وبيسال ع مريم وانا مشعارف ارد عليه
هاتو انا هقولو مش هقدر اشيل الحمل دا كلو لوحدي انا هتصل اخليه يجي.. هاات التليفون هو هيعرف يتصرف
_اازاي ي ماما بابا وراه شغلل
شغلل اي ال اهم من اختك بقولك هاات التليفون
ايوا ي مسعد مريم مش لاقياااه ولازم تنزل حالآ..
-يعني اي مش لاقيه مريم.. مريم فيننننن
زي ما بقولك كنت عند فوزيه بقالي يومين ورجعت مش لاقياها وبدور عليها من امبارح انتت لازم تنزل… تتصرف وتنزل البت بتضيع.. انا عاوزه بنتيييي بقولك
-اهدي اناا هحجز ع اول طياارة وجاااي اقفلي..
_انت يالي ماتتسمي بتصوتي وعاوزه تفضحيني انا هوريكي

 

 

 

نزلت فيا ضرب لحد ماا كنت هقطع النفس
كفايااا ارحميني بقاااا ابعدي عنييي
_بصي ي حلوه انا لو عليا ف اموت دلوقتي بس انا كده كده هموتك بس لازم اقهر قلب مسعد عليكي الاول سامعه لازم اوريه حرقة قلبي ع ابني.. هحرق قلبو عليكي.. سامعه هحرق قلبو عليكي..
طيب قوليلي انت عاوزه اي هتستفادي اي لما.. لما تموتيني… انا تعبت حرام عليكي بقاا انتتي اي يشيخهه معندكيش قلببب ارحميني
_منا قولتلك قلبي ماات مع ابني..انا معنديش قلب دلوقتي ههه… معنديشششش
طيب ورحمه ابنك ارحميني….
لقيتها سكتت وملامحها اتحولت من غضب وشر لسكينه وهدوء ودمعه نزلت من عنيها وقالت
حلفيتني ب لي!! بتحلفيني ب اغلي حاجه كانت عندي.. بتحلفيني ب ال كان السبب ف اني عايشه علشانو.. عارفه ع قد ما ابوكي اذاني ودمرني ع قد ماا اداني احلا حاجه ف حياتي… بس اهي راحت

 

 

 

عيطت وخرجت وسابتني ف الاوضةة… نمت من كتر التعب نمت وانا قاعدةة وانا عندي يقين بربنا انو هينجيني من ال انا في.. انا واثقةة ف بجد…
بعد يوم..
مسعد انت اخيرا جيت.. مسعد انا عاوزة مريم.. انا عاوزة مريم دلوقتي كفايا كل دا سيباني..
_اهدي متعيطيش هجبهالك انا هطلع دلوقتي اعمل محضر ف القسم وهجبهالك يعني هجبهالك..
خرجت من باب الشقة ولقيت ال عمري ماكنت اتخيلو…

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رقم مجهول)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!