روايات

رواية احببتها رغم صغر سنها الفصل السابع 7 بقلم أميرة محمد

رواية احببتها رغم صغر سنها الفصل السابع 7 بقلم أميرة محمد

رواية احببتها رغم صغر سنها الجزء السابع

رواية احببتها رغم صغر سنها البارت السابع

رواية احببتها رغم صغر سنها الحلقة السابعة

عند دنيا
كانت قاعده تحت مع دعاء و بيذاكرو لقت حد بينادي عليها
دنيا بفرح: ادهم
وجريت عليه حضنته جااامد
ادهم بحب: وحشتيني اوووي ي دنيا
دنيا: انتا اكتر ي حبيبي والله تعاله نقعد دي تبقا دعاء اعز صحابي
دعاء: اهلا
ادهم ابتسم ليها
دنيا: ودي بقا ماما ام دعاء
ادهم: ازيك ي طنط
ام محمد: زيك ي حبيبي
دنيا: وده بقا بابا ابو دعاء
ابو محمد: ازيك يبني
ادهم ببتسامه: الحمدلله بخير والله
ادهم بصلها: شكلك مبسوطه هنا
دنيا حاولت تخفي زعلها: لا مش مبسوطه علشان انتو مش معايا وبعدين مجبتش ماما لي
ادهم: ماما تعبانه شويه مقدرتش تيجي
دنيا بقلق: تعبانه مااالهاا
ادهم حاول يطمنها: متقلقيش هيا كويسه اول ما تقدر تيجي هجبهاالك اه صحيح امال فين الاستاذ ال خطف اختي بقا
دنيا: في الشغل اسمه محمد
ادهم: ايوا ايوا
بعد مده طويله
ادهم: انا هقوم بقا ي حبيبتي عاوزه حاجه
دنيا: خليك شويه ي ادهم محمد زمانه جاي
ادهم و هو بيبص علي دعاء: و مالو اقعد شويه
بعد شويه
دنيا بقلق: ماما محمد اتأخر اووووي
ام محمد بتبص في الساعه: هو اول مره يتأخر كدا
لقو تلفون البيت بيرن دعاء قامت راحت ردت
شخص: بيت محمد المنشاوي
دعاء: ايوا مين
شخص: اصل لقنهاا عامل حادثه و ودناه علي مستشفي……..
و قفل السكه
دعاء قعدت تعيط
دنيا قلقت اوووي: في اي دعاء محمد كويس
دعاء: محمد عمل حدثه و هو في مستشفى….
كلهم ركبو العربيه و راحو عنده
في المستشفى سألو علي محمد عرفو ال الاصابه بتاعته خطيره و هو في العمليات راحو وقفو قدام اوضه العمليات
بعد مده طويله جدااااا
الدكتور خرج
كلهم جريو علي الدكتور
ام محمد بقلق : ابني ابني مالو ي دكتور
الدكتور: اطمنو هو دلوقتي كويس بس محتاج الاهتمام
دنيا بخوف وعياط وقلق:طب هو فيه اي ي دكتور
الدكتور: كسر في ايده و كسر في رجله و دماغو مفتوحه و الجبس هيفضل 3شهور و هكتبله علي علاج ولازمن يبقا فيه اهتمام
دعاء بزعل: طب نقدر ندخل نشوفه
الدكتور: هو واحد بس علشان مش عاوزين ضغط عليه
كلهم باصو علي دنيا
دنيا: امري لله هدخل
******************
في مكان تاني
شخص: تمت العمليه ياباشا هو دلوقتي بين الحياه والموت
شخص اخر: لا جدع انا كنت عارف انك ال هتعرف تنفذ العمليه دي
قفل السكه وقال: ولسه هتشوف ي محمد ي منشاوي
*********
دنيا دخلت
دنيا خبطت ودخلت: احم احم
محمد بصلها وبعدين بص النحيه التانيه
دنيا راحت قعدت جنبه: الف سلامه عليك ي بطل
محمد: الله يسلمك
دنيا راحت النحيه التانيه ال هو باببص فيها: اي يعم محمد مش راضي تبصلي لي
محمد: يمكن ربنا عمل فيا كدا علشان ظلمتك
دنيا: بص انسا اي حاجه حصلت بينا و تعاله نبداء صفحه جديد زي اي زوج و زوجه جداد اي رايك
محمد بصلها و ابتسم: وانا موافق بس متزعليش مني انا اسف
دنيا بابتسامه: في اليومين ال احنا قاعدنا مع بعض فيهم حسيتك طيب وجدع بس الظروف و الايام ال عملت فيك كدا
محمد: انتي طيبه اوووي ي دنيا
دنيا بكسوف: تسلملي يارب انا هخرج بقا علشان ماما عاوزه تطمن
محمد: خليكي معايا متمشيش
دنيا: خلاص يعم مش همشي اهو
محمد في سره: اوعدك اني اعوضك عن كل حاجه عملتها فيكي
بعد مده من السكوت: محمد انا هقوم بقا اكيد هما قلقو
ملقتش محمد بيرد و لقيته نام و هو ماسك ايدهاا شالت ايدهاا براحه و خرجت
كلهم جريو عليها
ام محمد: في اي ي دنيا اي كل التأخير ده
دنيا ببتسامهء: متخفيش ي ماما محمد كويس كنا بس بنصفي حسابات قديمه بس
دعاء ببتسامه: الحمدلله ي حبيبتي
بعد مده
كلهم دخلو ل محمد
ام محمد بقلق وخوف: عامل اي ي حبيبي انتا كويس وبعدين اي الحصل
محمد: متقلقيش ي امي انا كويس قدامك اهو مش عارفه بس و حياتك عندي منا سايب ال عمل كدا
ابو محمد: يبني مش عاوزين مشاكل علشان خاطري
محمد: متخفش عليا انا عارف انا بعمل اي كويس
محمد شاف دعاء بتعيط: انا كويسه اهو ي دعاء لي العياط ده بس
دعاء وهيا بتمسح دموعها: كنت هموت من الرعب عليك
محمد: انا كويس اهو ي حبيبتي ممكن تهدي بقا امال فين دنيا
دعاء: واقفه مع اخوها برا
محمد: طب نديلها طيب
دعاء: حاضر
دعاء خرجت
دعاء: دنيا
دنيا: اي ي حبيبتي محمد فيه حاجه
دعاء وهيا بتغمزلها: لا هو وقع بس
دنيا بقلق: وقع ازاي مش فاهمه
دعاء: انتي هبله صح
دنيا: اخلصي ي زفت
دعاء: طب ادخلي ل محمد عاوزك
دنيا دخلت ل محمد
محمد: تعالي ي دنيا هنا
دنيا: نعم
محمد: ان شاءلله لما ابقا كويس نبقا ننزل نختار الدهب ليكي
دنيا: لا لا مش عاوزه حاجه خااالص لو دبله هتبقا حلو وخلاص
محمد: مش هينقع ده حقكك
دنيا مستغربه من تغير محمد: لا انا والله ما عاوزه حاجه
محمد: اسكتي بقا انا قولت كلمه
دنيا ضحكت: حاضر بس كنت عاوزه طلب
محمد: قولي يستي
دنيا خددت نفس عميق: كنت عاوزه اروح اشوف ماما علشان تعبانه جدااااا
محمد: حاضر بس لما اخف
دنيا بزعل: حااضر
و قامت مشيت
بعد مرور شهرين في المده دي دنيا اهتمت ب محمد و فضلت تديلو علاجه و كل يومين تتحيال عليه انها تروح عند امها وهو يرفض اميره حكت ل امها علي كل حاجه وتعبت اكتر ادهم بقا يجي ل دنيا كل يوم و حب دعاء ام محمد حبت دنيا اوووووي عبد الكريم قعد يحاول مع اميره كتير علشان ترجعله بس هي رافضه ولما عرف ال حصل في محمد اطمن عليه بس هو لسه زعلان منه دنيا ابتدت انها تحب محمد وتتعلق بيه محمد بقا بيعملها حلو
***********
عند محمد
دنيا دخلت له لقته قاعد و قدامه الاب توب بتاعه و بيشتغل عليه
دنيا: محمد
محمد وهو مركز مع الشغل: اي
دنيا: يلا علشان تاكل و تاخد العلاج
محمد: مش دلوقتي مش دلوقتي
دنيا بزهق: محمد ركز معايا بقاااا عاوزاك في موضوع
محمد: شويه كدا ي دنيا مش فاضي
دنيا بزعل: طيب ي محمد
و قامت تمشي محمد مسك ايدها: تعالي بس انتي بتزعلي بسرعه كدا لي تعالي اقعدي
دنيا قعدت و حطت الاكل قدامه و بتتدت تأكله لان ايده اليمين مكسوره: انا بقالي اكتر من شهرين مبنزلش الدروس و بذاكر مع دعاء و اوقات كتير مش بفهم كويس فا كنت عاوزه انزل معاها الدروس ممكن
محمد بصلها: بص ي دنيا انا بخاف عليكي وانتي عارفه كدا صح
دنيا: صح
محمد: وانا راجل اعمال كبير وعندي اعداء كتير صح
دنيا: صح بس ي محمد انا تالته ثانوي
محمد بعصبيه: وانا قولتك اني بخاف عليكي
دنيا و الدموع في عنيها: خلاص ي محمد مش عاوزه اتزفت في حته
و شالت الاكل و قامت جابت العلاج و بتدهوله
محمد بهدوء: كدا يعني مقموصه
دنيا بزعل: مقموصه ولا زعلانه كدا كدا مش فارق معاك زعلي
محمد مسك ايدها: مين قال كدا
دنيا شت ايدها: اتفضل العلاج اهو اظن انك بتعرف تاخده و سابته و مشيت
محمد: مش عارف عملتي فيا اي علشان احبك و اخاف عليكي كدا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببتها رغم صغر سنها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى