روايات

رواية احببتها رغم صغر سنها الفصل الخامس 5 بقلم أميرة محمد

رواية احببتها رغم صغر سنها الفصل الخامس 5 بقلم أميرة محمد

رواية احببتها رغم صغر سنها الجزء الخامس

رواية احببتها رغم صغر سنها البارت الخامس

رواية احببتها رغم صغر سنها الحلقة الخامسة

محمد جه لقي دعاء قاعده مع دنيا و هما الاتنين مش مبطلين عياط
محمد بصوت حااد: يلااا ي دعاء علي اوضتك
دعاء و هيا بتعيط: لو مشيت من هنا هاخد دنيا معايا
محمد بعصبيه: قولت اخرجي ي زفت برا
دعاء: لا مش هخرج غير و دنيا في ايدي
محمد راح بعصبيه ناحيه دعاء و مسكها من ايدها و خرجها برا ده كله و دنيا بتعيط و قفل الباب و فضلو لوحدهم محمد بص ل دنيا وبداء يقرب منها و دنيا تبعد عنه لحد ما خبطط في الحيطه محمد قرب اكتر و قال: انتي ال جبتيه ل نفسك ي حلوه انتي مراتي و ممكن اعمل ال انا عاااوزه دلوقتي و ده حقي ك زوج بس انا مش هعمل كدا لاني لسه هوريكي ايام سوده
وبعد عنها و هيا فضلت تعيط
محمد وهو بيولع سجاره: مش عاوز اسمع صوتك ويلاااا نامي
دنيا نامت علي الارض و هو نام علي السرير
***********
عند اميره
اميره بتكلم نفسها: انا لازمن اروح بكرا بس مش هقول ل ادهم لانه متخلف و ممكن يعمل حاجه كدا ولا كدا ايوا انا هروح الوحدي
اميره خرجت تبص علي امها لقتها قاعده علي السرير اميره قعدت جنبها و مسكت ايدها وقالت: ان شاءلله هترجع ي حبيبتي متقلقيش نامي انتي علشان متتعبيش
وخرجت
**********
الصبح
محمد صحي لقي دنيا نايمه ركز في ملامحه شويه لقها زي الملاك نام و علمات ضربه بانت علي وشها محمد جه علشان يلمس وشها دنيا صحيت و رجعت ل ورا و هو رجع ايده و قال: يلااا اتفضلي تحت علشان تعملي الفطار مع الخدم انتي هنا علشان تخدميني و بس فاهمه
دنيا بخوف: ف. اهمه
و دنيا قامت و نزلت قلبت دعاء
دعاء بقلق: انتي كويسه ي حبيبتي فيكي حاجه عمل فيكي حاجه تاني
دنيا بتعب: لا متقلقيش هو المطبخ فين
دعاء بستغراب: لي بتسالي علي المطبخ جعانه انزل اجيبلك حاجه
دنيا: لا اصل اخوكي قالي هتبقي زيك زي الخدمين ال هنا و قالي انزلي جهزي الفطار
دعاء بزعل: لا طبعا فكك منه تعالي معايا بس اعرفك علي ماما هتحبك اوووي
دنيا بخوف: سبيني ي دعاء انا مش هستحمل ضرب تاني من اخوكي
دعاء بحزن: ماشي ي حبيبتي ربنا معاكي و متزعليش ي حبيبتي حقك عليا انا
دنيا: انتي ملكيش زنب في حاجه قوليلي بس مكان المطبخ
دعاء بعد ما قالت ل دنيا مكان المطبخ نزلت و هيا نازله قابلت عبد الكريم
عبد الكريم بصدمه: دنيا اي الجابك هنا و اي العمل كدا فيكي
دنيا بصدمه اكتر: انتا لسه فاكرني
عبد الكريم بمرح: ازاي انسا اخت الغاليه
ددنيا ضحكت: انتا اي اخبارك
عبد الكريم: الحمدالله بخير بس انتي برضو مقولتليش انتي بتعملي اي هنا
دنيا: اصل فيه متخلف هنا اسمه محمد غلط معاه بل الكلام وال اي عاوز يعاقبني و اتجوزني
عبد الكريم بصدمه: يعني انتي ال شتمتيه لسه لسانك طويل كدا
دنيا: وسع كدا قبل ما متخلف يجي و يضرني تاني
دنيا جريت علي المطبخ و عبد الكريم طلع ل محمد: اي ال انتا هببته ده ي محمد انتا دماغك فيها اي
محمد ببرود: انا معملتش حاجه و بعدين انتا وقفت معاها وهيا بقا قعدت تحكيلك بقا
عبد الكريم بضيق: علي فكره دي اخت اميره ي محمد اميره حب عمري فاهم يعني اي يعني زي اختي بظبط
محمد ببرود اكتر: اه عاوز اي يعني
عبد الكريم: اي البرود العندك ده ي اخي
سمعو صوت زعيق جاي من تحت محمد نزل هو وعبد الكريم عبد الكريم اتصدم من الشافه
عبد الكريم بصدمه: اميرره!!!!
اميره وهيا حاضنه دنيا و بصت ل عبد الكريم بصدمه: عبد الكريم!!
محمد بعصبيه: انتي دخلتي هنا ازاااي
اميره بستفزاز: دخلت من الباب والله
محمد بعصبيه اكتر: انتي غبيه صح عاااااوزه اي اخلصي
اميره وهيا بتبص علي عبد الكريم: جايه علشان اخد اختي
محمد بضحكت شر: قصدك مراتي مراتي مش هتروح في اي حته
اميره بصتله بصت قرف و مسكت دنيا وجت تمشي لقت ايد مسكتها جاااامد: انا قولت مراتي مش هتمشي من هناااااااااا
عبد الكريم بغضب: انتا ازاي تمسك ايدها كداااا
محمد بعصبيه: ابعد عني دلوقتي مش ناقصك
عبد الكريم شد ايد محمد من علي اميره الحركه دي عصبت محمد و ضرب عبد الكريم في وشه و بوقه جاب دم اميره جريت علي عبد الكريم و محمد مسك دنيا و خدها و طلع
اميره بخوف: انتا كويس
عبد الكريم بيبصلها: اه كويس لما شوفتك تاني
اميره لاحظت ان محمد خد دنيا جت تطلع عبد الكريم وقفهااا: متقلقيش علي اختك انتا مهما عملتي ي اميره مش هتعرفي تخديها محمد صعب
اميره بحزن: ده متخلف دنيا معملتش حاجه فيه ده علشان سبب تافه والله دنيا غلبانه والله و فضلت تعيط عبد الكريم خدها و خرجو يقعدو في اي كافيه
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
عند محمد و دنيا
محمد مسك ايد دنيا اوووي و دخلها الاوضه وزقهاااا: كنتي عاوزه تمشي مع اختك صح
دنيا بخوف: لا لا لا مش همشي بس ونبي ما تضربني
محمد مسك الحزام ولسه هيضربها
ابو محمد من وراه: محماااااااااااااد
محمد بص وراه لقي ابوه و امه: خيرررر
ابو محمد بعصبيه: تعاااله معايا
محمد راح مع ابوه و ام محمد دخلت ل دنيا
راحت عندها و حضنيتها: معلش ي حبيبتي متزعليش يما البت دعاء حكتلي عليكي وعلي حلاوتك بس انتي طلعتي احلا بكتير
دنيا ببتسامه: انتي احلا والله ي طنط
ام محمد ضحكت: اولا بعد كده تقوليلي ي ماما انتي بقيتي مرات ابني ثانيا انا بقيت عجوزه حلوه فين دي بقا
دنيا ضحكت و غمزاتها بانت: لا والله انتي قمر ي ماما
ام محمد: طب والله احلا ماما سمعتها تعالي بقا انزلي كلي اكيد جعانه
دنيا بخوف: لا ي ماما محمد هيضرني لو نزلت
ام محمد ضحكت عليها: متخفيش ي حبيبتي ميقدرش يتكلم معاكي ويلا علشان تاكلي و تذاكري مع دعاء
دنيا ارتاحت و قامت معاها
•••••••••••-••••••
عند محمد و ابوه
ابو محمد بعصبيه: انتا اهبل يبني انتا لي مش عاقل انتا بقا عندك 28 سنه لي بتعمل في بنات الناس كدا علشان اي شتمتك ده انتا اي بظبط كل واحد بيغلط و هيا اكيد مكنش قصدهااا ده انتا كنت هتموتها مش عاوزها تشتمك
محمد بهدوء: معاش ولا كان ال يغلط فيا تيجي واحده زي دي تغلط فيا يبقا لازمن تتعاقب
ابو محمد بعصبيه اكتر: تتعاقب!!! بص ي محمد انا مش هتكلم معاك بس لو عرفت ان انك ضربت البت دي تاني او عملتها بطريقه وحشه تتعتبر ان ابوك مات انتا عندك اخت ينفع حد يعمل فيها كدا
محمد بص في الارض: لا
ابو محمد: يبقا تعامل البت بما يرضي الله و هيا بقت مراتك ويلا اتفضل اخرج
محمد خرج و هو متعصب جداااااا لقي دنيا قاعده مع امه و دعاء و عاملين يضحكو
ام محمد: تعاله يبني اقعد معانا
محمد بهدوء: لا انا طالع ويلا ي دنيا
دنيا خاافت ل محمد يضربها تاني: معللش كنت عااوزه افضل مع…
محمد بعصبيه: انا قولت كلمه يبقا تتنفز يلاااااا
ام محمد بزعل: عمرك ما هتتغير
محمد طلع و دنيا طلعت وراه
محمد دخل الاوضه و بعدين دنيا محمد راح قفل الباب دنيا فضل واقفه مكانها
محمد: ههتفضلي واقفه كدا كتير
دنيا بتوتر: لا لا انا هروح انام اهو وجت تنام علي الارض
محمد: انتي بتعملي اي
دنيا بخوف: منتا حضرتك قولتلي نامي علي الارض
محمد بضحك عليها: اولا انا اسمي محمد مش حضرتك ثانيا انتي مراتي و هتنامي هنا و شاور علي السرير
دنيا: طب وانتا هتنام فين
محمد: انا هنام هنا برضو و شاور علي السرير
دنيا: لا لا لا انا هنام علي الكنبه احسن
محمد و هو بيمسك نفسه علشان ميتعصبش: انا قولت كلمه صح يبقا ايي
دنيا راحت ناحيه السرير: تتنفز
محمد: شطورره
دنيا بخوف: طب كنت عاوزه اقولك علي حاجه
محمد: تعالي نقعد واتكلمي
وقعدو
دنيا بخوف: انا عاوزه اروح
محمد بعصبيه و عروقه بانت:……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي :  اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببتها رغم صغر سنها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى