روايات

رواية احباء يجمعهم القدر الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم لولا

رواية احباء يجمعهم القدر الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم لولا

رواية احباء يجمعهم القدر الجزء السابع والثلاثون

رواية احباء يجمعهم القدر البارت السابع والثلاثون

رواية احباء يجمعهم القدر الحلقة السابعة والثلاثون

((البارت نصه احداث حلوه وهزار وفي جزء نكد بس انا عايزه رايكم عموما))
ومسك السواق فونه وبعت رساله لوائل ( حصل يا فندم وهي معايا حاليا وشربت العصير زي ماحضرتك طلبت)
وائل شاف الرساله وابتسم بخبث واكمل لنفسه كده بداانا يا ابن العامري
بعد شويه بتقف العربيه قدام الفندق
السواق بخبث اتفضلي المفتاح الاوضه في الدور التالت رقم 202
شروق بدوخه تمام ومسكت المفتاح منه ودخلت الفندق وطلعت وهي حاسه باحساس غريب فكل جسمها وانها هتقع من الدوخه خلاص ودخلت ولما شافت السرير مستحملتش رمت نفسها عليه بتعب
السواق وهو بيتكلم في الفون اكمل بخبث كده تمام طلعت الاوضه
وائل بضحك برافو عليك كده دورك انتهي
السواق بضحك بس متنسانيش في الحلاوه
وائل بخبث عيب عليك هتاخد حلاوتك طبعااا
السواق تمام يا باشا سلام اسيبك بقي مع البطل دي
وائل بضحك سلام وقفل معاه واكمل بانتصار اما كسرتك يا فارس مبقاش انا واتجه انه يطلع الاوضه ووقف قدام الاوضه وبعت رساله لفارس
في مكتب فارس
جاتله رساله
فارس مسك الفون وبيفتح الرسااله وفاجاه اتصدم وقام وقف بسرعه من مضمونها وكانت من وائل ((( فاكر لما قولتلك افتكر انك قولتلي ااكلام ده وهتندم عليه كويس ادي الضربه القاضيه اهي مراتك معايا وفي حضني دلوقتي مش مصدق تعالي شوف بنفسك وبكامل ارادتها مغصبتهاش لسمح الله وبعتله العنوان)))
فارس بعصبيه يا ابن الكلب يا زباله ده ايه الكلام الفاضي ددده مستحيل طبعا
ورن علي شروق بس كانت مش بترد فرن علي روح
روح ايه يا فارس
فارس بحده اختكك فيين
روح بقلق يعني ايه اختي فين دي قالتلي انها رايحه معاك تخرجوا
فارس بصدمه نعمم واكمل بحده اقفلي يا روح اقفلي دلوقتي سلاااام وقفل الفون وطلع جري من المكتب
حور بخوف في ايه هو فارس بيجري كده ليه
عمر بقلق مش عارف خليكي انا هروح وراه
وكانت واقفه غاده وهي بتبتسم بخبث
حور لاحظت ده واستغربت اوي وخافت اكتر واكملت بقلق ربنا يستر
في عربيه فارس
عمر ممكن تهدي ده كلام فاااضي انت هتصدق وائل
فارس بعصبيه طبعاا كلام فاضي انا بثق في شروق بس فعلا نزلت من ورايا وانا مانعها تتحرك من البيت اصلا قسما بالله لعرفها مقامها بس اشوفها بنت الكلببب دي
عمر فارس اهدي ده مش حل مراتك اشرف من وائل ده 100 مره طريقتك دي هتحسسها انك شااكك فيها
فارس بعصبيه تحس اللي تحسه مش لتاني مره تنزل من غير ماتعرفني هي حره بقي في اللي هيحصلها
عمر بخوف اهم حاجه انجز قبل مايأذيها الله يخليك
فارس افتكر انها فعلا ممكن تكون مع وائل فاااداااس بكل سرررعته علشان يوصلهاا ومسك فونه رن علي سيف
سيف الو ايه يا فارس
فارس بسرعه انت فين يا سيف
سيف انا مع وفاجاه لقي فهد حط ايده علي فمه واكمل بهمس اوعي اوعي والله اقتلك
فارس بحده اخلللص انت التاني
سيف مع صاحبي في مشوار في حاجه ولا ايه
فارس تعمل بس اللي هقولك عليه
سيف سامعك
————————————
في الفندق وتحديدا الاوضه اللي فيها شروق
وائل دخل وساب الباب مفتوح شويه وبص عليها بوقاحه وهي فارده جسمها ونايمه واكمل بهمس شروق انتي يابت
شروق بتشويش في الرؤيه ودوخه ايوه
وائل بخبث قومي يا حبيبي احنا جاين تنامي ولا ايه
شروق بنفس وضعها اكملت وهي مغمضه فارس معلش هنام شويه واصحي اشوف انت عايز ايه لان انا مش قادره وحاسه بتعب اوي ومش شايفه قدامي معرفش في ايه
وائل مسك دراعها قومها وقفها قدامه واكمل بخبث انا هقولك عايز ايه يا حبيبتي دلوقتي وفك زراير قميصه ورماه
شروق بلا وعي اكملت وهي بتضحك اوعي انت عايز ايه ابعد
وائل بقي كده يا شروق بتبعدي حبيبك
شروق بضحك حبيبي انا مقدرش بس انت عارف انه مش هينفع دلوقتي ابعد كده وبتزقه بخفه
وائل وهو بيقرب منها اكتر اكمل بهمس بس انتي واحشاني اوي يا شروق
شروق بضحك علي عيني يا فارس بس والله ماهينفع الدكتوره منعاني علشان البيبي حالته صعبه شويه وغمضت عنيها اكتر بتعب
وائل خبط علي وشها بخفه واكمل بضحك لا فوقي كده و سيبك من كلام الدكتوره ده كله كلام فاضي
شروق وهي مشوشه اكملت لالا هي صح وانت اصلا عارف انه مش هينفع وقعدت علي طرف السرير من التعب
وائل بضحك لا انتي شكلك عناديه اوي ومفيش وقت للكلام ده بصراحه استني افوقلك وراح مسك ازازه من علي التربيزه فيها خمور وشرب وبعدين قام وهو مش شايف قدامه وشد شروق قومها وقفها قدامه
شروق بلا وعي ايه في ايه
وائل وهو بيبصلها بوقاحه اكمل في انك زي القمر اوي بصراحه وانا خلاص مبقتش قادر
شروق بضحك انت عايز ايه دلوقتي
وائل بسكر ودي تيجي عايزك طبعا
شروق بضحك اوعي بس كده واتلم متقربش وكانت بترجع لورا لحد ماخبطت في الحيط
وائل وهو بيقرب منها اكمل بسكر كده يا شروق بتزعليني ولا انتي مبقتيش تحبيني
وهنا جيه فارس ورايح يدخل بكل عصبيه هو وعمر سمع اللي صدمه اوي
شروق وهي مغمضه اوي وبتتطوح كانت هتقع فسندها وائل واكملت بحب انت عارف اني بموت فيك مش بحبك وبس وعارف اني مقدرش ازعلك بس لازم تيجي علي نفسك شويه علشان ابنك اللي في بطني ده يجي بخير ياروحي
فارس بصدمه هي بتقول ايه هي اتجننت
عمر بخوف فارس اهدي اهدي ابوس ايدك وفكر بعقل
فارس بنفخ عمر شروق 100% مش في وعيها وبتكلم وائل علي انه انا اما انا طبعا بثق في مراتي جداا وفي حبها ليا هي مش كده ولا عمرها هتبقي كده وده ابني انا وانا هوريه دلوقتي اللي هيحصله ابن الكلببب ده وطلع فونه
عمر تنهد بارتياح واكمل الحمدلله فكرتك هتتغابي والله العظيم
وفاجاه سمعوا صوت مسدج جات من فون وائل فا استخبوا جمب الاوضه ووائل فتح المسدج وقراها واكمل بسكر وقتك انتي كمان عايزه ايه وبص لشروق واكمل خمس دقايق وجايلك يا روحي ومسك قميصه لبسه باهمال وخرج وقفل الباب ومشي
فارس بحده اوووف افتحه ازاي ده باب كمبيوتر وضربه بكل قوته مش راضي خالص
عمر طب يلا مع بعض
فارس يلا وفعلا خبطوا الباب مع بعض بردو مش راضي
فارس للعامل لو سمحت معلش هات نسخه تانيه من باب الاوضه ده وافتحه
العامل انا اسف بس دي فيها حد
فارس بحدده اه فيها حد فيها مراتي ايه مدخلش لمراتي
العامل معلش يا فندم بس دي تعليمات نعرف منين انها مرات حضرتك
عمر بحده انت مجنون يابني ولا ايه ده فارس العامري هيدخل لواحده مش مراته لييه
العامل عارف يا فندم هو مين بس مقدرش اخالف التعليمات
فارس بحده مسكه من تيشرته واكمل بص بقي يا روح امك الباب ده هيتفتح ودلوقتي حاالا ولما نتنيل ندخل هوريك بطاقتها علشان ضمير اهلك يرتاح
العامل بتوتر تمام ماشي وفعلا فتحلهم الباب ودخلوا
فارس جري علي شروق
فارس بقلق شروق انتي يابت وبيخبط علي وشها براحه وااكمل بخوف ياحبيبتي ردي عليا
شروق بدوخه ايه يا حبيبي
عمر بضحك دي في عالم تاني ياباشا
فارس مش قولتلك مش طبيعيه وبصلها واكمل بحده ايه يا حبيبي ده حبيبك ده هيربيكي من اول وجديد علي نزولك ده من ورايا يابنت الجزمه بس الصبر حلو وبص لعمر واكمل شنطتها اهي طلع البطاقه وريله الضهر
عمر حاضر وفعلا دور علي بطاقه شروق جابها ورا العامل ضهرها
فارس بحده هاا بتعرف تقرا ولا اجي اقرالك شروق وليد وفي الضهر متزوجه من فارس نبيل عبد الخالق
العامل باحراج انا اسف يا فندم عن اذنكم وطلع
عمر بتنهيده هتعمل ايه
فارس بضحك انا عملت خلاص ولا نسيت
————————————
في احد الغرف في الفندق
قاعده غاده وهي لبسه قميص ومستنيه وائل بعد ما شافت الرساله اللي فرحتها واللي كان مضمونها
( انتقمتلك من فارس اشد انتقام وعملت اللي عايزه وقربت من شروق خلاص هجيلك بقي نحتفل بلخبر ده)
غاده بضحك احسن علشان تبقي تتحديني تاني يا شروق ياتارا فارس لما يشوفك بلمنظر ده هيعمل فيكي ايه كلي شوق اني اعرف بجد
وفاجاه الباب خبط فقتحت وكان وائل وهو سكران اووي
وائل بضحك الله انتي بعتالي اجيلك علشان كده وشد وسطها ليه واكمل بضحك بس والله حلو بردو وماله زياده الخير خيرين
غاده بضحك مالك يا وائل شكلك تقلت في الشرب ياروحي ده انا بس حققت وعدي ليك زي منتا حققت وعدك ليا وحاوطت رقبته باديها
وائل بسكر بصي هو انا مش فاهم حاجه وبصلها بوقاحه من فوق لتحت واكمل بس انتي قمرر فسيبك من الرغي وخلينا في المفيد
غاده بضحك بس هتفهمني عملت ايه مع شروق بلظبط هاا
وائل بسكر وهو بيبوس رقبتها مش لما اعمل ابقي افهمك يا روحي
غاده بقلق ازاي يعني اومال
وائل قاطعها وهو بيقرب منها وبيبوسها وهي سكتت وقالت انها هتفهم منه بعدين وقرب منها اكتر
———————————–
في الفندق
فارس وهو شايل شروق بين ايديه اكمل بحده كل ده يا سيف الله يحرقك انجز
سيف حاضر طالع اهو والله
فهد جيه يجري عليه واكمل بحده مالها شروق يا فارس الكلب ده عملها حاجه
فارس بصدمه يخربيتكككك واكمل بحده انت ايييه الللي جاااابك هناااا
فهد بحده اكيد مش هسمع ان مرات اخويا كلب زي ده حاول يعتدي عليها وهقعد في البيت يا فااارس مش وقته خناق رد عليااا شروق بخير
فارس بحده بخيير الحمدلله مقربش منها خالص بس حلو حلو انك جيت اقسم بالله هتتربوا كلكم سوا بس لما اخلص من اللي انا فيه ده علشان مفيش ام كلمه بتتسمع
عمر انت ايه اللي جااابك مكنتش تيجي يا فهد هي الشرحه ناقصه قتله
فهد بحده لا طبعا قلقت عليها ازاي يعني دي مرات اخويا
فارس بحده طييب يا فهد طييب هروقك بس حاليا مش فاضي وطلع وهما معاه عند الاوضه
فارس نزل شروق من ايديه وقفها علي الارض واكمل لفهد اسندها
فهد حاضر ومسك شروق وسندها واكمل رايح فين
فارس بضحك اللهم لا شماته بس انا شمتان الحقيقه ومش هضيع الفرصه دي
في الاوضه سيف طلب من العامل يفتح الباب لانه معاه اذن نيابه وفتحله ودخل ورفع مسدسه عليهم واكمل بضحك بس حلو اوي كده جيت في الوقت الصح انا
غاده شدت الملايه بتغطي نفسها واكملت بخوف ايه ده يا وائل
وائل بقلق معرفش ولبس بسرعه واكمل بسكر هو حضرتك ياباشا مين سمحلك تيجي وتدخل بلطريقه دي
سيف بضحك مين سمحلي لا سؤال حلو معايا اذن نيابه بلقبض عليك متلبس يا وائل وتقريبا دي اسهل قضيه مسكتها في حياتي
غاده بخوف يا نهارد اسود ومنيل ياريتك ماكنت جيتلي من امتي وانا بشوفك في فندق
وائل بحده هتستعبطي منتي بعتيلي اجيلك
غاده بعصبيه نعممم انت اللي قولتلي اجيلك علشان نفذت الاتفاق هتعيش الدور ليه
وائل اتفاااق ايه انتي عبيطه
غاده بقلق بتاع مقصوفه الرقبه مالك
وائل بحده انا ملمستهاش اصلا ولا حتي قلعت طرحتها قدامي نفذت ايه وزفت ايه
غاده بدموع وخوف ازاي اومال مين بعتلنا الرسايل دي
فارس بابتسامه انتصار انا اللي بعت الرسايل
غاده بصدمه فاارس بيه
وائل بصدمه فارس
فارس بابتسامه انتصار زي ما الكتكوته قالت فارس بيه اسمي يتقال جمبيه بيه ومش سامح برفع الالقاب ابداا واكمل بحده بقي يا زباله منك ليهااا مراتي انا عايزين تعملوا فيها كده انتوا اتجننتوا انا مش عبيط ولا برياله علشان اصدقكم اصلااا انا عارف كل حاجه كويس اووي وكاشفك من زمان يا غاده وعارف انك مع وائل وكنت بخليكي تاخدي المعلومات اللي انا عايزك توصليهاله بمزاجي وعلشان كده مصعبتيش عليا لما نزلتك حسابات وغير اللي شروق سمعته منك عني وانك بتفكري تقربي مني وضحك واكمل وده طبعا لو كنتي وقفتي علي شعر راسك مكنش حصل ولا حتي لو عملتيلي ايه انا معايا ست البنات كلها واللي تخليني مشوفش غيرها مهما يحصل حتي في غيابها معرفتش اشوف غيرها فحقيقي كنت بسمع من شروق واضحك وسبحان الله يوم ما انا انزلك حسابات يجي هو ويطلب يشاركني ويشاء القدر اني اتاكد من شكوكي واشوفك واقفه معااه بلصدفه في الشركه وبتتضحكوا وضحك واكمل منا بردو مش سهل فا طبيعي سلط حد و راقبك كام يوم وشافك روحتيله بيته لانك رخيصه فعادي عندك فانا بسهوله جدااا لما يبعتلي يقولي مراتك معايا اعرف ان ده مخطط حقير منك ومنه علشان توقعونا في بعض ويخلالك الجو ده غير اني بثق في شروق ثقه عمياء لدرجه سمعت منها جمله لوائل لو راجل غيري كان رمي علي مراته اليمين بس انا قولت مراتي مش طبيعيه وفعلاا هي شاربه حاجه وانا عارف بحب مين ومتجوز مين كويس وبنت الاصول بتبان وبنت العرر اللي لحمها رخيص بردو بتبان جتك الارف انسانه زبااله يشهد ربنا عرفت بقرفك وسكت بس لحد مراتي تؤ تؤ مش بسامح ومسك وائل من قميصه وضربه بلبوكس وقعه
سيف يااا نهار اسود خلاص يا فارس
فارس بحده خلاص ايه زفت ايه ده انا هوريه ازاي اتجرا اصلا يفكر في مراتي بلشكل ده ومسكه وضربه تاني وفضل يضربه
سيف بقلق يابني خلاص كفايه متوديش نفسك في داهيه
فارس شده من الارض وقفه وخبطه جامد في الحيط واكمل بعصبيه لو طلعت من القضيه دي قول عليا راجل اهبل اقسم بالله منتا طالع منها لانت ولا الحيوانه اللي معاك
وائل بتعب خلاص سبني تعبت
فارس مسك دراعه وتناه ورا ضهره جامد فصرخ من الوجع واكمل بحده ده علشان ايدك اللي مسكت ايد مراتي فتتعلم بقي تحترم نفسك يعني كل ده علشان بس بصتلها ومسكت ايديها انا ممكن كنت اسامحك في اي حاجه الا اللي ليا مبسامحش فيه وزقه وقعه علي الارض والعساكر مسكوا
غاده بعياط والنبي لا يا فارس بيه والنبي متخليهمش ياخدوني وصرخت واكملت والنبييي لا اعتبرررني زي تولين هانم
فارس بحده هششش تولين مين تولين دي ست البنات سيره اختي متجيش علي لسانك يا زبااله انا لولا اني مبمدش ايدي علي ستات كنت وريتك مقامك صحيح بس كفايه القانون عليكي. عايزاني ارحمك ازاي وانتي مرحمتيش حد وست زيك كنتي هتدمري حياتها بلشكل علشان جشعك وطمعك حقيقي جتك الارف
سيف بضحك حبس انفراضي علشان تولين اللي اتقالت دي خدوها يلا
فارس بضحك يخربيت فقرك
وخدوا غاده وهي بتصرخ بانه يسامحها
غاده يااا فااارس بيه علشان خاطر ربنااا يااا فارس بيه ارجوك
برا الاوضه خرجوا بيها هي ووائل
فهد فارس امسك مراتك كده
فارس راح شال شروق بين ايديه
وفهد راح ناحيه وائل وضربه بلقلم بقوه
وائل بحده انت ازاي يا
فهد بحده هششش انت متتكلمش خالص يا زباله
فارس خلاص يا فهد سيبه
فهد مسكه من قميصه واكمل بعصبيه بقي انت يا زباله كنت عايز تقرب من مرات فارس العامري يا قلبك الميييت علشان تفكر بس في حاجه زي كده قسما بالله لولا خساره في اهلك اني اودي نفسي في داهيه كنت كسرتك خالص بس معلش وضربه بلبوكس فوقع علي الارض واكمل بضحك خلي القانون يتصرف
سيف بضحك انتوا خليتوا فيها قانون يلا خدوا
فهد. سيف انا رايح مع فارس علشان اطمن علي شروق لما تصحي خلص حوارك في القسم مع الكلاب دول وعدي عليا نروح سوا علشان تولين كده كده
سيف خلاص ماشي
ومشي
فارس بتفاجئ الله هي تولين عندك كمان
فهد بضحك اه جاتلي من شويه
فارس اممم طيب ومسك شروق كويس وطلع وفهد وعمر وراه وركبوا العربيه
فهد طب بطل تعمل فيها مقموص طب
فارس بحده خلص يا فهد واقعد ساكت
فهد بضحك في ايه يا برو قالب علي اخوك كده ليه ده بقالك شهرين مشوفتنيش دي المقابله يعني
فارس بحده طب خلص يا فهد علشان لو اتكلمت هقلب عليك فعلا علشان مفيش ام كلمه بتتسمع خالص لا منك ولا من الحيوانه اللي نايمه دي صبرها علياااا
عمر بضحك اقرا الفاتحه عليهم بقي
فهد بضحك اخص عليك بدل ماتدافع عني يا ندل
عمر بضحك ياباشا طلعني من الحوار ده علشان فارس لو لمسته دلوقتي هتلاقيه بيطلع نار فاقعد ساكت احسنلك
فارس بحده انت بتقول فيها فعلا الواحد تعب مش عارف يربي شروق ولا تولين ولا يوسف ودلوقتي فهد مفيش حد فيهم شاف تربيه اصلا
فهد بضحك كفايه انت يا غالي ابقي انا وانت
فارس بحده متربي غصب عنك يا حيوان وقصر
فهد بضحك خلاص اقف اجبلك شيكولاته وورد ونتصالح
فارس بضحك يا ابن الجزمه ده دول تجيبهم لي ليلي لما تنكد عليك مش لياا انا
فهد ااه صح بمناسبه ليلي اقف المحل اهو اجبلها فون لحسن مصدعاني عايزه واحد
فارس هقف لاجل عيون ليلي بس علشان هي حبيبتي
فهد بحب وانا مش حبيبك يا فارس
فارس بضحك مش هرد
فهد بضحك يعني انت شايف كده
فارس بضحك اه
فهد طب يا عم انا نازل وسيبلك العربيه خالص
فارس لف ومسك ايده واكمل بحب يا فهد انا مفيش كلمه في الدنيا هقولها هتوفي معزتك في قلبي وغلاوتك عندي
فهد بحب وفرح طب وربنا انت قلبي انزل احضنك بقي
فارس بضحك لما نروح
فهد بضحك اقسم بالله مايحصل هو مشاعري فياضه دلوقتي
فارس نزل وفتحله واكمل بضحك انزل يا مجنون
فهد حضنه بحب واكمل عمرك ما حسستني اني يتيم يا فارس مع انك في نفس حالتي بس دايما بتخاف عليا وتهتم بيا كاني ابنك مش اخوك التؤام وبتعمل كده معانا كلنا محدش احتاجكك غير ولقاك بجد
فارس بحب وهفضل جمبك طول العمر يا حبيبي
فهد بحب وطول منتا في دنيتي انا قد اي حاجه
فارس بحب ربنا يخليك ليا يا حبيبي ومليون مبروك علي حمل ليلي اخيراا يا فهد شوفت حيااتك مستقره ومرتاح ونفسي ترتاح علطول بقي
فهد بحب الله يبارك فيك يا غالي عقبال مايقوملنا بلسلامه وهانت باذن الله
فارس بحب يارب يلا هات الفون لي ليلي علشان نروح واكمل بضحك شروق عامله فيها ميته علشان عارفه اني ههزقها
فهد بضحك حاضر بسرعه اهو
فارس وهو بيركب العربيه اكمل وخد بالك هتهزق معاها انا كده مصلحتكش
فهد بضحك ماشي يابرو االلي انت عايزه
———————————-
في فيلا المزرعه
تولين قاعده بتتفرج علي الشاشه زي ماهي ومندمجه مع الفيلم اوي
ليلي وهي نازله بتدعك في عنيها فتحت شافت ان في بنت موجوده وباين عليها انها قمر اوي ولبسها شيك جدا
ليلي بهمس يانهاااارك اسود يا فهد وصلت بيك تجيبلي نسوان البيت ونزلت بسرعه واكملت بحده وبصوت عالي نهااارك ازرق وقاعده وواخده راحتك وبتتفرجي ولا اكنك في بيت اهلك
تولين بخضه بسم الله الرحمن الرحيم ايييه يخربيتك قطعتيلي الخلف وبصتلها باعجاب وهي بتبتسم واكملت بحب بسم الله مشاء الله عليكي يا ليلي فعلا قمر
ليلي بحده تعرفيني منين انتي ااااه ده تلاقي البيه قالك عليا ولا حاجه بقي ان في حيوانه متجوزها واكملت بعصبيه وهي بتلف عليه في الصالون فهددد انت يا بييييه تعااالالي حااالا جايبلي نسوااان البيت طبعاااا منا مش ماااليه عينك ياااا فهدد
وتولين ميته من الضحك عليها
ليلي بحده انتي بتضحكي علي ايه يابت انتي بقولك ايييه انا مش هسمح بضره واقسم بالله لما اشوف وشه علي قله الادب والمسخره اللي في دمه دي
تولين بضحك ممكن .. ممكن تهدي وافهك انا مين
ليلي بحده اتفضلي مين سيادتك
تولين بضحك انا تولين اظن عرفتيني
ليلي اتصدمت واكملت باحراج احمم احمم وفضلت تبص حواليها بعدين بصت ليها وابتسمت واكملت ياروحي تولين منا عارفه طبعا وكنت بهزر وطبعا انتي سكر ومش هتقولي لاخوكي حاجه مش كده
تولين بضحك عارفه بردو جيبي ورا جيبي ورا
ليلي بضحك بجد مبهزرش انتي متعرفيش عصبي قد ايه وهيصدق ما يلاقي غلطه
تولين بضحك فهد اللي عصبي وهيصدق ما يلاقي غلطه احمم يمكن
ليلي برفعه حاجب الله هو قايلكم العكس ولا ايه
تولين بضحك لا طبعا بيقول كل خير فيكي والله متقلقيش
ليلي بفرح كله كله خير ولا في وفي
تولين بضحك احمم كله كله طبعا
ليلي قعدت واكملت بضحك اقعدي
تولين بضحك ادينا قعدنا
ليلي بحب فيكي من يكتم السر
تولين بابتسامه عيب عليكي
ليلي بحب بعشق امه وربي هو وكلامه عني
تولين بضحك كلامه كله ولا في وفي
ليلي ايه ده بقي الله هو مش الفمروض كله خير يبقي اكيد لازم احبه كله
تولين بضحك امممم طبعا وصح مبروك يا نورعيني علي الحمل بجد عايزه اقولك انا كنت بتمناها ليكي انتي وفهد قد ايه مش هتصدقي
ليلي بحب وفرح الله يبارك فيكي بجد يا حته قمر انتي وعقبالك فهد كان قالي انك مخطوبه
تولين بحب اه الحمدلله و والله ما في قمر غيرك وبصتلها وغمزت واكملت بضحك حقه فهد طبعا يمسك فيكي بايديه وسنانه ايه القمرر ده سمعت عن جمالك كتير بس الواقع احلي
ليلي بحب وفرح بت انتي تخشي في حضني حالا
تولين حضنتها واكملت بضحك حقيقي سكره اوي بجد
ليلي بحب والله حبيتك وعلشان انتي قمر هخلي البيبي يقولك يا عمتو من غير عقربه
تولين ضربت كف في كف واكملت بضحك يادي العقربه وسنينها كتير عليا كده
ليلي بضحك لا منا بقولك مش هخليه يقول انتي قمر ميتقالكيش كده
تولين بحب والله ده عنيكي حلوه وغمزت واكملت صحيح الحاجات اللي جبتهالك عجبتك
ليلي بخجل اااه ياختي حلوه وضربتها في كتفها واكملت بضحك بس لما شوفتها اتحفل عليا بسببك علشان فهد شافهم
تولين بضحك محنا جايبنهم علشان فهد يشوفهم اومال مين يعني المهم يعجبوه هو
ليلي بضحك ياابت احترمي نفسك ياابت
تولين بضحك الله منتي لابسه اهو قصير وكاب من نفسك جات علي الكام حاجه اللي انا اختارتهم
ليلي بضحك دلوقتي بلبس انما لما انتي بعتي يالهوي كان اول يوم لينا سوا فا شايفه الموقف وكميه الاحراج
تولين بضحك منا عارفه انك كنتي منكده علي الواد فبعتهم قولت يمكن تخلي عندك دم وتخليني عمتو والحمدلله حصل
ليلي بضحك الحمدلله عقبالك يارب وفينه البيه مش شيفاه يعني
تولين اه بمناسبه عقباالي فكرتيني ب سيف هو هيرجع مع فهد اطلعي البسي اسدال ولاحاجه وفهد راح مشوار وجاي بسرعه
ليلي بحده مشوار ايه طب والله لهقول لفارس هو كده ذودها اوي
تولين مكستها واكملت بسرعه لالالا فارس لا هو مش هيتاخر والله روحي بس البسي ااسدال وتعالي نعد مع بعض شويه ومتخافيش سيف معاه
ليلي بتنهيده امري لله حاضر دققتين ونزلالك
وفعلا راحت لبست الاسدال ونزلت
ليلي بحب قهوه ولا شاي ولا نسكافيه
تولين لالا اقعدي ماتتعبيش نفسك
ليلي بضحك علي فكره انتي هتشربي حاجات بفلوس اخوكي مش حد غريب بلاش الجو ده انطقي علطول علشان مزعلش منك
تولين بحب خلاص نكسافيه وقامت واكملت وانا هعمله بس انا قولت لا علشان مش عايزه اتعبك علشان قلب عمتو يرتاح خالص
ليلي بحب يابخته بعمتو والله
تولين بعتتلها بوسه في الهوا وهي بتعمل النسكافيه واكملت بحب والله انتي قلبي
ليلي بمرح بت يا تولين نفسي رايحه للاندومي استني متعمليش دلوقتي نسكافيه واطلعي هاتي لينا ناكل سوا
تولين بقلق بلاش فهد مش بيحبه
ليلي واحنا مالنا بفهد ده ايه هو ده
تولين اسكتي متعرفيش حاجه كنت بجيبه لو شم ريحته يزعقلي هو وفارس بيقولولي مضر
ليلي بتمثيل حزن خلاص مش هيجب يخش تطلع الوحمه في قفا ابن اخوكي بقي
تولين بضحك اشمعنا قفاه
ليلي بضحك اهو هو كده
تولين بحب لا واحنا نقدر نرفض طلب لابن فهد خلاص هطلع اجييهولك من اول الشارع في محل فاتح
ليلي بمرح بسرعه بقي
تولين عنياا
————————————
عند حور في الشركه
حور كل ده يا عمر
عمر يا حبيبتي غصب عني ده حصل حوار كبير اوي والله انا نزلت واحنا راجعين في نص الطريق من عربيه فارس وجيت بتاكسي علشان اجي اوصلك
حور بقلق طب حصل ايه
عمر حصل ايه ده حصل بلاوي وحكالها كل حاجه
حور ياا نهار اسوود طب وشروق اخبارها ايه دلوقتي يا عمر
عمر بتنهيده للاسف لسه نايمه منعرفش
حور بقلق لالا وديني ليها حالا يا عمر ارجوك
عمر حاضر يا حبيبتي اهدي هي بخير هي اكيد نايمه من اثر المخدر بس
حور بدموع غاده دي رخيصه ومعندهاش قلب ازاي كانت هتعمل في ست زيها كده ولا مشوفتش ابتسامتها وهي باصه علي فارس وهو نازل يالهوي حيه حيه يعني الحمدلله غارت في داهيه
عمر بتنهيده حقيقي اه بت مقرفه عارف انها زباله بس متخيلتش للدرجه دي
حور بدموع انا بجد صعبانه عليا شروق اوويي علمت اي هي علشان تتأذي كده وبيتها كان هيخرب
عمر بتنهيده حبيبتي اهدي والله هي زي الفل بطلي عياط ومسح دموعها واكمل يلا والله هوديكي ليها اهو وهتشوفي بنفسك انها بخير وشروق ربنا بيحبها ان مديها راجل حكيم في تفكيره وتصرفاته وبيثق فيها جداا
حور حقيقي اه الحمدلله وربنا يخليهم لبعض يارب
عمر بحب يارب
————————————
في الفيلا
فارس دخل وهو شايل شروق
يوسف بقلق ها طمني الكلب ده عملتوا معاه ايه
فارس بتنهيده سيف خدوا وراح القسم خلاص هي لبساه لبساه
روح بدموع وشروق بخير
فارس اه الحمدلله بخير وقولت لفهد يطمنكم في الفون اهدي يا حبيبتي
نفين بقلق طب يابني هي نايمه كده ليه صحيها
فارس حاضر يا حبيبتي هصحيها والله وراح يجيب مايه من المطبخ
نفين فينه اخوك يا فارس
فهد بحب انا اهو يا نيييفوو
نفين بدموع فرح حبيبييي واحشتني وحضنته واكملت بدموع فرح كل دي غيبه يا فهد اخص عليك طولت اوي
فهد مسح دموعها وباس جبينها واكمل بحب حقك عليا باذن الله بكره وهاجي هنا علطول
فارس وهو خارج من المطبخ اكمل بحده اممم واشمعنا بكره
فهد بتوتر اصل الحكم بكره
يوسف اوباا ربنا يستر
فهد بتوتر باذن الله خير
فارس برفعه حاجب عارف انا مش مرتاحلك خالص ويكفيك بقي شري لما انا مرتحش
فهد بتمثيل ضحك هيكون في ايه يعني يا فارس متكبرش الدنيا
فارس وهو بيحط مايه علي وش شروق اكمل تمام هيبان
شروق وهي بتفتح عنيها بتثاقل اكملت ااه انا فين وابتدت تفتح ببطئ
فارس بحده قومي علشان حسابنا مخلصش لسه
شروق اتعدلت واكملت وهي بتدعك في عنيها ايه في ايه يا حبيبي
والباب خبط فتح فهد
حور بقلق شروق اخبارها ايه يا فارس طمني
عمر بضحك احوليتي ده فهد معلش متعرفكش
فهد بضحك لا عادي ولا يهمك اهي شروق اتفضلي
حور بقلق حبيبتي انتي كويسه فشروق هزت راسها ب اه فحضنتها حور واكملت بدموع الحمدلله انك بخير يا حبيبتي
شروق بتعب ليه هو حصل ايه
فارس بحده هو انا قايلك ايه يا شروق
شروق بستغراب قايلي ايه في ايه
فارس مسك دراعها قومها واكمل بحده لا انا مش عااايز استعباااط
فهد فارس ميصحش كده دي مش طريقه
فارس بحده استني انت يا فهد لو سمحت
شروق راحت ورا فهد واكملت بدموع وخوف في ايه يا فارس والله ماعرف تقصد ايه وحياه ربنا
فارس بعصبيه علي اساس هو هيحميكي يعني ده هيتنكد عليه زيه زيك بس الصبر
فهد بضحك يا راجل قدر منظري وان البت وقفت تتحامي فيا واحترم نفسك عيب
فارس خد نفسه واكمل بحده من غير خناق اهو انتي اييه اللي نزلك من البيت من غير ماتقوليلي هو انا مش قيالك متتحركيش من هناااا غير بأذن مني عارفه بسبب تصرفاتك وائل كان هيعمل فيكيييي ايييه
شروق بدموع وصدمه وائل وائل ازاي يعني
عمر بتنهيده فارس هي مش فاكره حاجه
شروق بدموع وخوف مش فااكره ليه هو حصل ايه اصلا مش فاكره ايه يا فارس
فارس بعصبيه اقولك انا مش فاكره ايه انا جالي مسدج زباله بتقول انك مع وائل في فندق معين طبعا مصدقتش كلمت اختك قالتلي انك نزلتي قال بتخرجي معايا قال بعدين اروح الاقي البيه قالع قميصه وواقف قدامك وحضرتك بتقوليله بحبك وان اللي في بطنك ابنه
شروق بصدمه ودموع ايييييه انا قولت كده والله يا فاارس لا وعياطها زاد واكلمت والله ده ابنك انت انا عمري ما حد غيرك
فارس بمقاطعه شروووق انتي بتبرري ايه انتي هبله ولا عبيطه هو انا معرفكيش انا بعرفك المصيبه اللي انتي كنتي فيهااا وصلت لفين مش اكتر
عمر بتنيهده ده حقيقي احنا اول ماسمعنا الجمله دي هو اتصدم كده قولتله اهدي وفكر بعقل قالي شروق مش طبيعيه هي بتكلمه علي اساس انه انا هو مشكش فيكي يا شروق
شروق بعياط والله يا حبيبي مكنتش اقصد كل ده والله ده انا جاالي ورد فيه كرت بيقولي البس وانزل للعربيه مستنياني وانت كنت قايلي اننا هنخرج فاصدقت انه انت معرفش انه وائل و اه صح السواق اداني عصير بعدها مش فاهمه حاجه
فارس ضرب كف في كف واكمل بحده وانتي تشربي حاجه من حد غررريب ليه
شروق دموع منا فكراه تبعك وقالي فارس بيه بيقولك جربيه علشان لو حلو هيجيب منه لحفله البيبي
يوسف لحظه يا فارس هي مش غاده مع وائل منتا قولتلي انك خارج مع شروق انهارده وهي كانت معديه من قدامنا لو تفتكر
فارس اااه صح كده يبقي هي بنت الكلب اللي قاالتله الفكره دي عاشان عرفت اننا هنخرج
شروق بصدمه غاده مع واائل نعمم
فهد بضحك ده انتي مشوفتيش حاجه جوزك معلم لبسهم في بعض وسجنهم
شروق بصدمه بتهزر
فارس لا مبيهزرش انا فعلا سجنتهم
شروق ازاي بقي مش فاهمه
فارس كل الحكايه اني كنت واثق ان وائل من الرساله دي قاصد ينتقم مني فيكي وانا عارف ان غاده معاه وكاشفها من زمان بعدين روحت جبت خطت جديد وبعتلها كاني وائل انها تقابلني في اوضه معينه لاني انتقمت من فارس وقربت لشروق ونحتفل سوا ومش عارف ايه. فبعتت مسدج تسال طب ليه مغير رقمك قولتلها اني بعتلها من الخط الجديد علشان ناوي اكسر القديم واسافر مؤقتا علشان فارس ميجبنيش منه وصدقت وعملت كده معاه بعتله من نفس الخط انه خط جديد وانه علشان ناويه تسافر بردو وبتقوله تعالي عايزاك في موضوع مهم بسرعه والبيه راح وسابك وهي طبعا كانت علي سنجه عشره ومتظبطه وهو سكران لبستهم في بعض خصوصا اني شوفتهم مره بيضحكوا وبيتكلموا في الشركه وعرفت انهم بيتقابلوا في شقه وائل واكيد مش بيذاكروا يعني
شروق بصدمه يخربيتها بت زباله توصل بيها لكده
فهد بضحك بس انت معلم معلم يعني
فارس بضحك عيب عليك
فهد بضحك بس انت ظلمتهم هما كانوا بيذاكرو
يوسف دمك خفيف اقسم بالله بيذاكروا ايه يا خفيف
فهد بضحك بيذاكروا احياء
كلهم فضلوا يضحكوا
فارس بضحك يااابني اتربي في بنااات
نفين بضحك ولا عمره هيتربي فهد
فهد بضحك طبعا ده كده كده
شروق راحت حضنت فارس واكملت بحب حقك عليا والله العظيم ماكنت اعرف حاجه ولا فاكره حاجه
فارس باس راسها واكمل بحب خلاص يا حبيبي حصل الخير المهم انك بخير وانا جبتلك حقك وارتاحت نفسيااا وفهمت نزلتي ليه وطلع غصب عنك
فهد شوف وانت هادي وشك منور ازاي
فارس اممم هيبقي هادي اوي وشمر اكمام قميصه واكمل جيه دورك بقي
فهد بضحك لالا ابعد كده انا لسه عندي حياه عايز اعيشها ومراتي حامل
فارس الله هو انت لو عامل حساب لمراتك وابنك كنت نزلت اصلا
فهد وهو بيجري ورا نفين اكمل بضحك بص اقسم بالله هجريك الفيلا كلها
فارس بضحك بتستخبي مني طب تمام اديني واقفلك عند الباب ووريني بقي هتروح لي لولا ازاي
فهد بضحك لااا كله الا كده سيبك مني بنت عمك مش هتصعب عليك تقعد لوحدها
فارس بتفكيرر اممم بص هي ليلي حبيبتي وكل حاجه بس جوزها مهزق فانت شايف ايه الحل
فهد بضحك السماح يا كبير
فارس بضحك ده هما 5 دقايق اللي اكبر منك بيهم هتفخم فيا علشان امشي من عند الباب لا مباكلش منه الكلام ده
فهد بضحك يا فارس انت كبير مقام مش سن
فارس بضحك لا والله العب غيرها مش هتصعب عليا علشان تتعلم تخرج تاني وانا قايلك متطلعش من البيت
والباب خبط
فارس فتح فكان سيف
فارس ها عملت ايه
سيف كله تمام ولا تقلق دول متلبسين القضيه خلصانه اصلا
في الوقت اللي هما بيتكلموا فيه فهد راح وسوس شروق بكلام وفضلوا يضحكوا وضربوا كفهم في كف بعض
سيف ها يلا يا فهد
فهد بضحك شوف نسيبك بقي مش راضي يطلعني علشان انا خرجت من البيت
فارس قولت لا يعني لا ولو علي ليلي خلي تولين معاها انهارده
فهد بضحك ياباشا حضن مراتي ده اجيبه منين هنا حس بيااا يحس بيك ربناا
فارس بضحك بردو لا علشان تتربي
شروق راحت حضنته واكملت بحب حبيبي
فارس بحب لف ايديها عليها وضمها ليه واكمل بحب ايه يا قلب حبيبك
شروق بحب ايه ده يا فارس حاسس ب النبض اللي في بطني ??
فارس فين ده
شروق بحب تعالي اقعد اسمعه حلو
فارس قعدها وحط راسه عند بطنها واكمل بضحك ده في فعلا صوت نبض
شروق بضحك اومال فاكرني بضحك عليك ولا ايه
فارس بضحك منا عارف طبعا ان الحيوان ده سلطك عليا بس مشيت وراكم بمزاجي فعلشان كده استغربت ان في فعلا نبض قولت تلاقيها من ضمن الخطه
شروق بضحك يخربيتك مفيش حاجه تستخبي عليك ابدااا
فارس بضحك طبعا يابنتي
فهد فتح الباب واكمل بضحك عادي مش مشكله تسلمي بردو يا مرات اخويا ياقمر انتي
فارس ياباشا انا روحت معاها بمزاجي
فهد بضحك مش مشكله المهم همشي
فارس هقوملك
فهد بضحك لالا خلاص يلا باااي
نفين باي يا حبيبي وهات مراتك وتعالي
فهد عنيا
ومشيوا
————————————
بعد شويه في فيلا المزرعه
ليلي كل ده يا تولين علشان تعلمي نسكافيه وحبت اندومي يخربيتك لييه
تولين بضحك علشان دوخت منا مالقيت الطعم اللي حضرتك طلبتيه وعملتهلوك طريقه جديد
ليلي بحب اممم بجد طعمه قمر
تولين بضحك ضمنا مفيش وحمه خلاص
ليلي بضحك اه بلظبط كده وكلت تاني واكملت بجد قمرر تسلم ايديكي
تولين بحب الف هنا بس بسرعه قبل ماجوزك يجي
ليلي بت كبري وكلي علي مهلك وفيها ايه يعني
تولين بضحك متاكده يعني اعتمد عليكي
ليلي بضحك عيب عليكي يابت في ضهرك هو حتي الاكل هيقرفنا
تولين بضحك ايوه يا ليلي يا جامده
ليلي بضحك طبعا جامده
وبياكلوا سمعوا صوت فهد وسيف وفهد بيفتح بلمفتاح
فقاموا الاتنين يجروا يخبوا الاكل فملحقوش يخبوه فحطوا تحت التربيزه الصغيره بتاعت الانتريه
تولين بضحك بس جاامده جااامده يعني
ليلي بقلق هششش اسكتي
فهد قفل الباب واكمل ايه مالكم في ايه
ليلي بتوتر م مفيش ياروحي
تولين بابتسامه اه هيكون في ايه صح
سيف بضحك اممم بصفتي رائد في المخبارات خدها مني كلمه دول كدابين
فهد بضحك المشكله اني عارف الاتنين وحافظهم ومبيعرفوش يكدبوا اصلا
ليلي بتوتر لالا يا حبيبي هنكدب ليه
تولين بتوتر اممم بلظبط
فهد ايه ده ايه ريحه الاكل دي مش غريبه
سيف بضحك اااااه انا فهمت دي رايحه اندومي
تولين راحت جريت ورا سيف واكملت بضحك انا في حمايتك يا خطيبي
ليلي بضحك ياااا واااطيه بقي بتسبيني ليييه
تولين بضحك اانتوا متجوزين ياما والداخل بينكم خارج
فهد بحده انتي كلتي اندومي يا ليلي
ليلي بتوتر بص هو والله يعني ملحقتش وحياتك 3 معالق بس
تولين بضحك اومال فين الجامده وسيبك منه
ليلي بابتسامه اييه انا قولت كده لااا طبعاااا ده فهد ده حبيبي وروحي وقلبي وكلمته تتنفذ طبعا وحضنته واكملت وهو هيسامح مراته علشان بتتوحم ومكانتش تعرف انه مانعه يدخل البيت مش كده ياروحي
فهد بحده ليليي انا مبتثبتش انتي عارفه اني مش بحب البتاع ده ومن زمااان هنشتغل شغل الحورات ليه وانتي صبرك عليا هو علشان واقفه ورا خطيبك خلااص
ليلي بتمثيل حزن خلاص والله مش هاكله تاني
تولين بتوتر سيف انا في حمايتك هاا وانت ظابط والشرطه في خدمه الشعب
سيف لفلها واكمل بضحك ايه ده هو الشعب قمر كده
فهد بضحك ياالا بطل محن وانا واقف علشان مروقكش
سيف بضحك معلش خليها عليك وسماح المره دي البت في حمايتي متكسفنيش
فهد بضحك طب يا سيف خلاص علشانك واالله وبص لي ليلي واكمل بحده حتي لو هي غلط وكالته ينفع انتي يا ليلي تاكليه ياا ليلييي انتي حااامل مش عاايز اهماال من اولهاا
ليلي بخوف وربنا ما هاكله تاني وحياتك عندي خلاص بقي
فهد بحده انا مش عارف بصراحه هتعقلي امتي مخبين ام البتاع ده فين
تولين شاورت من ورا سيف علي تحت التربيزه
سيف بضحك يخربيتكم هو ده مكان
فهد مااشي اصبروا عليا يا حيوانه منك ليهاا بس مش دلوقتي لاجل خطيبك اللي واقف بس
سيف بضحك تسلم يا كبير
فهد وطي جابه وراح حاطه في المطبخ واكمل بحده. انا عايزه حيوانه منكم تجيب البتاع ده تاني والله العظيم اللي هتجيبوااا تاني قسما بالله ههزقها ومش هقول هعمل فيها ايه
ليلي بتوتر لا والله خلاص مش هجيبه وحياتك
تولين بضحك شوف شوف تخليني اجيبه وتقويني وتخاف هي في الاخر
ليلي بصتلها بمعني اسكتي
فهد بحده انا قولت اللي عندييي وخلاااص مفهوم
البنات مفهوم
سيف بضحك والله يا جدع ده مرار ولا اكننا بنرابيهم من جديد
فهد بتنهيده لالا انا حقيقي ليا الجنه علي اللي بشوفه ده والله
ليلي برفعه حاجب بقي كده طب يلا كده روح مع اختك وملكش دعوه بيا تاني
فهد بضحك موافق طب واللي يرجع في كلامه
تولين بضحك يبقي عيل
ليلي بضحك لا انا عيل ورجعت في كلامي طبعا وراحت حضنته واكملت بحب انت عارف مقدرش انام من غيرك
فهد بحب عارف يا حبيبي وانا كمان كده والله وده اللي مسكتني لدلوقتي اني مخلكيش تمشي من هنا
ليلي بستغراب مسكتك علي ايه وامشي من هنا اروح فين مش فاهمه
فهد هقولك بكره
ليلي بصتله وهزت راسها بيأس منه
فهد بضحك متبصيش كده وافرضي وشك قولتلك هعرفك بكره خلاص صحيح خساره فيكي الهديه اللي جبتهالك
ليلي بفرح هديه هديه ايه والنبي جبتلي هديه
فهد باس ايديها واكمل بحب اه جبتلك هديه ومد ايده خد الشنطه من سيف وفتح العلبه لي ليلي
ليلي بفرح لا بتهزررر جبتلي الفون الجديددد اخيرااا
فهد شوفتي بقي انا حنين ازاي وبحبك وانتي بتعصبيني ازاي و عايزه تتربي
ليلي مسكت الفون منه وحضنته بحب واكملت بفرح وربي بموووت فيككك والله خلاص مش هضايقك تاني حقك علياا ياروحي
فهد باس جبينها واكمل بحب المهم عجبك ?
ليلي بفرح جدااااا بجددد تعيش وتجيبلي يا حبيبي
فهد بحب تعيشي يا قلب حبيبك
تولين بحزن طب ايه هتيجوا امتي عندنا بقي
فهد بحب هانت باذن الله
سيف طب يا غالي ربنا يقويك ومتقلقش باذن الله خير هنمشي احنا ها
فهد بحب ماشي تعبتك يا ابو نسب
سيف بحب تعبك راحك يلا يا تولي
تولين حضنت فهد واكملت بحب متتاخرش
فهد بحب عنيا
وحضنت ليلي واكملت بحب بجد حبيتك وليه حق يحبك مبسوطه اني عرفتك وضحكت واكملت بغض النظر عن اننا اتقابلنا ازاي
ليلي بضحك اه ياريت فعلا نغض النظر عن الكام دقيقه دول بس وحقيقي الوقت كان معاكي حلو ومختلف اوي ومبسوطه اني عرفتك
تولين بحب وانا اكتر باذن الله هتيجي ونبقي سوا كلنا انا وانتي وشروق وروح
ليلي بحب باذن الله يا روحي
سيف يلا ياا حبيبي
تولين يلا
ومشيوا
فهد حصل ايه بينك انتي وتولين مش فاهم
ليلي بضحك كبر دماغك
فهد بضحك لا بجد حصل ابه قولي
ليلي حاوطت رقبته بايدها واكلمت هتزعل طيب
فهد شدها ليه واكمل بحب مقدرش ازعل من اميرتي
ليلي بضحك صراحه فكرتها بنت انت جايبها هنا
فهد اييه فكرتي ايه لالا والله انتي فعلا اتجننتي
ليلي باست خده واكملت حقك عليا والله عارفه تفكير متخلف
فهد بضحك هو فعلا تفكير متخلف لاني لو هجيب بنت اكيد مش هجيبها هنا
ليلي بغيرره والله وعااادي تجيب
فهد بضحك لا طبعا توبنا الي الله نشكر ربنا علي دي نعمه خلاص وشدها ليه وباسها بحب واكمل هي ليلي وبس
ليلي بحب والله انت قلب ليلي ها اعملك تاكل ?
فهد بتعب وهي بيتاوب اكمل لالا انا هطلع انام عندي مشوار بدري مش قادر
ليلي مشوار ايه
فهد بكره هقولك خلاص
ليلي بتنهيده تمام براحتك يا فهد
فهد شالها بين ايديه فشهقت واكمل بضحك وغمز لولا حبيب بابا كنت صالحتك دلوقتي بس خليها عليكي ومتزعليش مقدرش علي زعلك وقرب باسها بحب
ليلي بضحك طب اتربي وبطل قله ادب هاا وضربته في كتفه
فهد وهو طالع اكمل بضحك منا قولتلك بقي مفيش تربيه اساسا
وطلعوا الاوضه ونزل ليلي وقلعت الاسدال وراحت نامت في حضنه
————————————
تاني يوم الصبح عند فهد وليلي
فهد صحي ولبس قميص اسود وبنطلون ابيض وبيسرح شعره قدام المرايه
ليلي وهي بتفتح عنيها اكملت بصوت منخفض علي فين بقي
فهد بتنهيده رايح هشهد في المحكمه يا ليلي
ليلي قامت وقفت واكملت بصدمه ايييه قولت فين
فهد لفلها واكمل قولت رايح هشهد في المحكمه
ليلي بحده ودموع انت اتجننت محكمه ايه اللي رايح تشهد فيها فهد متستعبطش جمال مش هيسكتلك عايز توديه بنفسك حبل المشنقه انت كده بتفتح علينا ابوااب جهنم ومش هتتقفل
فهد بحده ليلي وطي صوتك انا جالي استدعاء وده امر قانوني مش بمزاج اهلي لازم هروح يعني هروح فاهدي كده
ليلي بدموع وخوف فهد انا مش هقدر اعيش من غيرك ابوس ايديك متروحش اتاريك علشان كده قولتلي علي جمال كده كده هشوفه بس لا يا فهد ارجوك متروحش وعياطها زاد واكملت طب سيبك مني انا ايه ابنك مش خايف يتحرم منك
فهد باس جبينها بحزن واكمل ليلي ارجوكي افهميني مفيش قدامي حل خالص غير كده وانا هيبقي عليا حراسه مشدده
ليلي بحده ودموع هيموتك انت والحراسه عااادي يااا فهددد ارجوك افهمني والله هموت وراك لو حصلك حااجه ارجووك وحضنته
فهد ضمها ليه اكتر وتنهد بحزن ومسح دموعها واكمل بحب بوعدك هرجعلك يا ليلي يلا بقي خشي البسي
ليلي ااه والله كنت هقولك خدني معااك انا فعلا مش هطمن لو روحت لوحدك
فهد بضحك اخدك معايا فين هي رحله يا ليلي يا حبيبتي دي محكمه وقضيه كبيره وكل الناس هتتفرج عليها علي النت والشاشات يعني مش هزار هي علشان اخدك
ليلي بقلق نعم اومال هتوديني فين لا انا عايزه اروح معاك مش هسيبك لوحدك
فهد البسي بس وهقولك يلا يلا
ليلي بتنهيده تمام اما نشوف اخرتها
فهد باس جبينها واكمل بحب خير اخرتها خيرر
ونزل فهد وشويه ونزلتله ليلي
فهد يلا روحي مع عمر هيوديكي الشركه عند فارس وهياخدك شويه كده وتروحوا الفيلا وانا هخلص واجيلكم كنت هبعتك الفيلا من امبارح بس قولت تنامي معايا والصبح تروحي علشان مش هعرف انام من غيرك
ليلي بقلق لالا انا هاجي معاك مش هروح عند فارس ارجوك يا فهد
فهد ليلي حبيبتي انا مش ناقص اسمعي الكلام من اول مره
ليلي بحده ودموع قولت لا انا مش هسيبك تروح المحكمه لوحدك يااا فهد ومش رايحه عند فارس
فهد بحده اولا صوتك ميعلاش وانتي بتتكلمي و اااه يعني ايه الكلام ده مش فاهم يعني هتمشي علياا حضرتككك
ليلي بدموع لا مش همشي عليك بس انا قلقانه عليك
فهد بحده وانا قولتلك مضطر اروح بس مش مضطر اخدك معايا انا مضمنش ايه اللي هيحصل يلا روحي مع عمر واخلصي
ليلي بعند مش رايحه يا فهد
فهد وهو بيقرب منها وهي متوتره وبترجع ببطئ مسك دراعها جامد واكمل بحده اه يعني ايه مش رايحه مش فاهم بردو قصدك ايه هتمشي كلامك علياا
ليلي بتوتر ودموع لا مش كده بس انت مش راضي تفهم قصدي والله انا خايفه عليك ارجوك لما اكون شيفاك هرتاح اكتر
فهد بحده وانا قولتلك متخافيش ومش هينفع اخدك لاني مش هخاطر بيكي ونا مش هقرر كلامي تاني هتسمعي الكلام بقي ولا احلف بلطلاق ?
ليلي بصدمه تحلف بلطلاق ? للدرجه دي قدرت تقولها واكملت بحده ودموع طب احلف بلطلاق يا فهد عااادي
فهد بحده قولتلك صوتك ميعلاش و مفيش حلفان بلطلاق انا بضغط عليكي بس فعلا لازمتها ايه الضغط انتي اصلا متقدريش تمشي كلامك عليا وانا عايزك متسمعيش الكلام وتمشي مع عمر يا ليلي وشوفي هعمل فيكي ايه وطلع
عمر بتنيهده حقك عليا انا هو اكيد ميقصدش هو بس متعصب وخايف عليكي اوي فقال اي كلام
ليلي بدموع عادي يا عمر عادي ولا يقصد
عمر بتنهيده يلا ومتزعليش نفسك علشان اللي في بطنك
ليلي مشيت بدموع وركبت مع عمر وهي ساكته
ووصلت عند فارس الشركه ودخلت مكتبه
فارس بفرح وحب اهلا حبيبتي واحشاني
ليلي حضنته وهي بتعيط ومنهاره
فارس بقلق ايه ده في ايه مالك يا ليلي
ليلي بعياط اخوك اخوك يا فارس زعلني اوي
شروق بحزن اهدي يا حبيبتي حصل ايه
ليلي بدموع كنت عايزه اروح معاه علشان خايفه عليه مرضيش وكان هيحلف عليا بلطلاق للدرجه دي ليه انا معملتش حاجه لكل ده بجد
فارس بصدمه نعم وكان عايز يحلف عليكي بلطلاق ليه
شروق بصدمه ليه راح فين يعني علشان كان هيحلف بلطلاق
ليلي بدموع ووجع راح يشهد علي جمال في المحكمه
فارس بصدمه ايييه
عمر بتنهيده جماعه غصب عنه لازم يروح جاله استدعاء وده امر قانوني
فارس بحده وانا اخر من يعلم يعني ده ليله اهله سودا معاايا
عمر فتح الشاشه اللي في مكتب فارس وقال المحاكمه هتيجي هنا وهتشوفيه يا ليلي اهدي
شروق حضنتها واكملت بحزن اهدي علشان اللي في بطنك هو بردو خايف عليكي يا ليلي تلاقيه من العصبيه بس اللي هو فيها قال كده اعذريه وقفته قدام جمال مش سهله بردو
فارس بعصبيه ده انا هعمله الادب علي تصرفاته من ورايا دي
عمر اهدي طيب اهدي وهنشوف هيحصل ايه متخافش محدش هيقدر يأذيه
فارس بقلق لالا انا هروحله
عمر مسكه واكمل ممكن تهدي وهنسيب ليلي بلمنظر ده. يعني اقعد كده وادينا شايفين كل حاجه لما يجي هنشوفه متقلقش
حور ويوسف سمعوا بلخبر في الشركه ودخلوا ووقفوا كلهم قدام ااشاشه منتظرين
———————————–
في السجن عند جمال قاعد حزين ومقهور واميره جمبه
جمال بدموع هتفضلي ساكته كده
اميره بدموع ووجع عايزه اشبع منك واملي عيني بيك
جمال بتنهده حزينه سيبك مني يا

في السجن عند جمال قاعد حزين ومقهور واميره جمبه
جمال بدموع هتفضلي ساكته كده
اميره بدموع ووجع عايزه اشبع منك واملي عيني بيك
جمال بتنهده حزينه سيبك مني يا اميره و حط ايده علي بطنها واكمل بحب ودموع المهم دول هما دول مستقبلك وكل حياتك حبايب بابا عاملين ايه
اميره بوجع ودموع كويسين بس هو انت انت بجد هتسبني وتسيبهم يا جمال
جمال بدموع ووجع مش عايز ابين ضعفي قدامك بس غصب عني يا اميره انا استاهل اللي هيجرالي انا غلطت كتير
اميره بدموع بس انت توبت متستاهلش تموت
جمال بدموع ووجع حط ايده علي خدها مسح دموعها واكمل ربنا بيقبل التوبه يا حبيبتي انما البشر لا وانا هموت هنا بس ادعيلي مموتش في الاخره كمان انا مش قد العقاب ده
اميره بعياط جمال انا مش قادره استحمل مش قادره اصدق فكره انك هستبني بعد شويه كنت بحاول مجيش اشوفك الشهر ده كله بس مكنتش بقدر وقامت وقفت واكملت بعياط هستيري وهي بتقومه ارجوك يلا نمشي انا مش هستحمل اسمع وسكت بوجع واكملت مش هستحمل اسمع القاضي بيحكم عليك وعلي قلبي بلموت انا مش هقدر اعيش من غيرك انا محتجالك اوي يا جمال وعيالك كمان هيحتاجوك اوي
جمال شدها لحضنه جامد وفضل يبكي بقهرر واكمل بوجع ودموع علي عيني والله العظيم علي عيني اسيبك انا عارف اني ظلمتك اوي يا اميره وانتي استحملتي علشاني كتير بس مبسوط اني اتجوزتك وبقيتي مراتي قبل ما اموت واسيبك مكنتش هسامح نفسي لو حد كان اتكلم عليكي بلوحش وانتي انضف واجمل واحلي بنت شوفتها في حياتي ويبخت قلبي بيكي ويبختي انك حبتيني وان ربنا يكرمني ب ونعم الزوجه والحبيبه وتقفي معايا وترشديني برغم كل ده ولحد دلوقتي في ضهري بس ده كان من سوء حظك انتي انك تحبيني ودلوقتي خلاص جيه وقتي تعرفي انا مش مقهور غير علشان هتحرم منك ومن عيالي اللي لسه مشوفتهمش بس والله بحبهم اويي قوليلهم بابا كان بيحبكم حتي من غير مايشوفكم قوليلهم ان بابا كان بيتمني يكبرهم ويلاعبهم ويكون معاهم بس غصب عنه قوليلهم ان بابا محبش في حياته وفي الدنيا كلها غير امهم هي ست البنات واجمل ماشافت عيني ملاك دخل حياتي وكان بيحاول يهديني طول الوقت ونجحت في ده بس كان فات الوقت اوي
اميره بعياط ووجع وهي في حضنه اارجوك لاااا يا جمااال والنبي يلااا نمشي لا متقولش كده ابوس ايديك مش قااادره يااارب والله العظيم مش قااادره مش قادره اتخيل انك هتسبني خلاص انا ملحقتش احقق معاك اي حاجه حتي حلمي اني اخلف منك هيتحقق وانت بعيد عني يا حبيبي انا بس مجرد التخيل بتعب نفسيااا وبتقهر وبفضل اعيط وحياتك عندي انا هموت وراك انا مش قادره استحمل الواقع نفسي ادخل في غيبوبه ومصحاش منها مبقتش قادره اواجه الواقع المؤلم مبقتش قادره اتخيل اصلا انك ممكن تسبني انا روحي فيك انا انهارده مش هسمع مجرد حكم انا هسمع صوت تكسير قلبي يا جمال اااااااه يااااارب اااااااه بجددد ياااارب مش قااادره خااالص مش قااادره ولو في كلمه اعبر بيها اكتر من كده كنت قولت انا مفيش كلمه توصف قهرتي ووجع قلبي وانهارت في العياااط
جمال ضمها ليه اكتر واكمل بدموع ووجع ارجوكي متقهريش قلبي عليكي يا اميره خليني اموت وانا مرتاح عليكي كفايه اني مش قادر استحمل فكره اني هسيبك ورفع وشها ليه واكمل بحب ودموع ادمنتك يا اميره ادمنتك وعشقتك وعرفت قيمتك بس متاخر اووي اووي حقيقي انتي نعمه في حياتي ومكنتش استاهلك
اميره بعياط وصراخ متقولش كده انا ساااامعني متقولش كده متقولش اموت دي لاااا اوعي تقولها خالص وفضلت تحضنه جامد واكملت بعياط وانهيااار انا مش هخلي حد ياخدك مني مهما حصل هفضل ماسكه فيك ومش هسمحلهم يبعدوك عني انا بحبك وبموت فيك يا جمال وحياتك عندي والمصحف كمان انا مش قادره اصدق ومش عايزه اصدق انا عايزاك طب بص مش هعمل اي حاجه تضايقك والله طب طب لو عايزني افضل جمبك هفضل ومش هسافر خالص والله وهسمع كلامك ومش هعصبك وحياه ربنا وبصتله برجاء ودموع بس متمشيش انا مش هعرف اكمل من غيرك والله انا حياتي هتقف عليك يا حبيبي ارجوك متمشيش
جمال بدموع ووجع متصعبيهاش عليا اكتر والله انا غصب عني انتي مش عارفه انا حاسس بايه انا مقهور ومكسور اكتر منك لبعدي عنك وعن عيالي بس انتي هتكملي ….هتكملي يا اميره علشان عيالنا والدنيا مبتقفش علي حد
اميره بعياط وصراخ لاااا بتقف بتقف يا جمااال بتقف لما تكون انت الدنياا كلها في نظري اصلاا يمكن العالم كله هيكمل بس اميره هتفضل هنا مش هتتخطي اللحظه اللي سمعت فيها صوت كسره قلبها وقهرتها مش هتنسي اللحظه اللي راح منها اغلي حد في حياتها وحب حياتها الاول اللي فضلت تحبه عمرها كله وفضلت معاه طول السنين دي اميره مش هتنسي انك برغم واحشتك مع الكل وانك قاسي اووي كنت بتبقي معايا انا مفيش احن منك ولا عمرك اعتبرتني زي حد ولا عمرك جرحتني غير مره لما جتلك وقولتلك حامل وبعدها معرفتش تنام من الحزن بسبب اللي عملته واتصلت اعتذرت مني انا خليت جمااال الدمنهوري يحبني ويتجوزني واحمل منه كمان ووقعته في حبي وده اللي محدش قدر يعمله في حياتك كلهااا انت عمرك ما كنت وحش يمكن الدنيا والظروف خليتك بقيت كده واهلك اللي اتولدت لقيتهم كده بس اديك اتغيرت لييه بقي انا بعد كل التعب ده علشان اوصلك لهنا في الاخر اتحرم منك ده انت كل اهلي يا جمال انا ابويا مات وانا عيله وامي ماتت بعديه ب 3 سنين وعشت مع خاالي ويبعتني شويه لعمي وشوفت ذل وتعب وقرف لحد ماعرفتك ومرضتش بيك وب حياتك علشان انا رخيصه ولا وحشه لسمح الله بس انت كنت اماني من شر اللي كانوا المفروض اهلي انت الوحيد اللي شوفت منك حب واهتمام وغيره اه رضيت بس لاني حبيتك انت كنت كل اهلي يا جمال انت اللي مدتلي ايديك لما كله رماني وطردني يمكن غلطنا احنا الاتنين لما عشنا من غير جواز سوا لفتره كبيره بس انا كنت محتجاك ومقدرش اعيش من غيرك وماليش غيرك وانت زيي مش عايز تبعد عني ومقعدني في فيلتك وبتسفرني معاك وبتخليني مخرجش من الفيلا معاك لاي حفله حتي رجالتك كانت بتحرسني من زمان وانا عارفه اني مش عاديه جواك ومميزني بس كبريائك بقي وانك جمال الدمنهوري كان بيمنعك تتكلم ويوم ماتتكلم وتتغير وتتوب وتتجوزني وكمان انا حامل عايز تمشي وتسبني وتقولي الدنيا مبتقفش علي حد ازاي بقي وانا مشوفتش دنيا غير لما حبيتك ازاي وانا مليش غيرك اصلا في الدنيا كلها ازاي وانا معرفتش الحب والحنان والاهتمام والغيره والفرح غير معاك وحياتي قبليك متتحسبش وحضنته واكملت بدموع حياتي اصلا ملهاش قيمه من غير وجودك
جمال حضنها جامد واكمل بدموع ووجع ياااه يا اميره يااه كل ده جواكي انا بجدد مقهور اوي وموجوع اكتر اني هسيبك عايز اقولك حاجه انا بحبك من اول يوم شوفتك فيه وفعلا كان كبريائي مانعني اتكلم وفهد قاالي هتوقعك وحصل انتي البنت الوحيده اللي بحبها وبهتم بيها وبغير عليها ومقعدها في فيلتي وبحقق طلبها قبل ماتتكلم حتي قربي منك انتي كان مختلف كنت بقعد ساعات اقول طب ماتتغير وخليك ليها وبس وبرجع اقول لا والشيطان يلعب في دماغي ويقولي ماهي معاك اهي وبين ايديك هتروح فين كمل في شغلك واميره موجوده من غير ماتسيب اي حاجه ولما كنتي بتتخانقي معايا وتنصحيني كنت بسمع من هنا واطلع من هنا كنت معمي عن الصح بطريقه فظيعه وكنت مطمن ان حبك ليا كبير فمش هتيجي يوم تزهقي وتمشي بس سبحان الله اتعكست وانا دلوقتي اللي هسيبك وهمشي وانتي فعلا مش رخيصه ولا وحشه يا اميره انتي زي اسمك فعلا اميره ومش اي اميره كمان انتي اميره تستاهل ملك يعيشها في قصر وحياه سعيده ومرتاحه ويفرحها طول الوقت كنتي وهتفضلي كتير اوي اوي عليا وقطع لساني لو قال عنك حاجه وحشه ومبسوط اني نولت الشرف في الدنيا انك مراتي وحقك عليا لو ظلمتك في يوم ومتنسيش وصيتي ليكي
والباب فتح ودخل منه اسلام
اسلام بشماته مش يلا ولا ايه
اميره بعياط لااا لااا ابوس ايديك لاااا ومسكت في جمال جامد
جامد بحزن اتفضل وانا طالع وراك علطول
اسلام تمام مستنيك برا علي الباب
جمال هزا راسه ب اه
اميره بعياط ووجع والنبي لالا والنبي متسبنيش
جمال بدموع خلاص معتش في وقت مسمحاني يا اميره
اميره بعياط مسمحاك يا حبيبي مسمحاك وانا مش كتير عليك يا جمال لو زي ما قولت وانا اميره يبقي انت ملكي وحضنته وهي بتعيط
جمال بدموع بس ملكك لازم يمشي ورفع وشها ليه واكمل عايزك تعرفي اني بحبك ومحبتش غيرك
اميره بعياط وانا كمان والله يا حبيبي بحبك اوووي ارجوك متكسرنيش كده متعملش فيا زي ماما وباابا هتسبني لمين يا جمال والله ماليا غيرك
جمال بدموع لعياالنا يا اميره هما عوضك عن كل ده ومسح دموعها واكمل بوجع مش عايز اشوفهم مهما حصل ولا حتي بعد ما اموت يا اميره انا مش هستحمل دموعك هتعذبني
اميره كانت رايحه تتكلم وهي بتعيط قاطعها جمال وهو بيقربها منه وبيبوسها بحب كبير وكأنه بيودعها خلاص وبعد دقايق بعد عنها وباس جبينها وضمها ليه جااامد واكمل بصوت مليان وجع هتواحشيني اوويي يا اميره ااوويي بس هنتقابل تاني في مكان مفيهوش حد يفرقنا للابد
اميره بوجع وعياط جمال ارجوك ب
جمال بمقاطعه ودموع خلااص معتش في وقت سبيني اكمل كلامي ووطي باس بطنها بحب ودموعه نزلت واكمل وهو بيبصلها بعيون حمرا من الدموع دول في عنيكي امانه ليوم منتقابل يا اميره
اميره بوجع ودموع دول عيال الراجل الوحيد اللي حبيته في حياتي دول في قلبي مش عيني بس
جمال ضمها بحب ووداع وهو بيبكي
ودخل
اسلام بحده مش يلااا
جمال هز راسه ب اه
اميره بعياط لا علشان خاطري والنبي لاااا بس مسك ايديها عاصم وهي بتحاول تفلت وبتعيط وشيفاه بيمشي قدامهاا
اميره بعياط ووجع ارجوكم لااااا والنبي لاااا علشان خاطري طب طب بلاش علشان خاطري علشان خاطرر ربنا والنبيييي وانهارت عياط
في المحكمه
جمال واقف في القفص الحديدي والقاعه مليانه صحفيين وناس كتير واميره واقفه من ضمنهم قلبها موجوع ومقهور وبتعيط ومستنيه تسمع حكم نهايتها
وفاجاه فهد دخل وهو بيقلع نضارته الشمسيه وكل الصحفين ابتدوا يصوروا ويحاولوا يتكلموا معاه بس مهتمش لحد ودخل
القاضي خبط واكمل بحده هدوء لو سمحتم
وطلع فهد علي منصه الشهود
القاضي وهو بيبص للورق اللي قدامه اكمل انت فهد نبيل العامري
فهد ايوه يا سياده القاضي
القاضي وانت اللي بلغت واديت الاصوات المسجله لاسلام مش كده
فهد بص علي اميره بوجع وحزن وشافها وهي واقفه منهاره وعنيها متشالتش من علي جمال وهي حاطه ايديها علي بطنها وبتمتم ببوقها بكلام فتنهد بحزن ووجع واكمل اه انا اللي بلغت واديتهم لاسلام
القاضي طب قول اللي عندك يا ابني
فهد تنهد بحزن ووجع وبص لاميره تاني وبعدين وجه نظره لجمال واكمل بشجاعه اولا يا سياده القاضي التسجيلات دي مزوره وجمال معملش اي حاجه من اللي اتقال وبريئ
جمال اتصدم اوي وكذلك اميره وبصتله بصدمه
في مكتب فارس
فارس بحده نعممم
ليلي بصدمه ايه اللي اخوك عمله ده

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احباء يجمعهم القدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى