روايات

رواية احباء يجمعهم القدر الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم لولا

رواية احباء يجمعهم القدر الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم لولا

رواية احباء يجمعهم القدر الجزء الخامس والثلاثون

رواية احباء يجمعهم القدر البارت الخامس والثلاثون

رواية احباء يجمعهم القدر الحلقة الخامسة والثلاثون

الدكتوره بضحك عموما كنت بقولك هتتجنني لانك حامل في تؤام ربنا يكون في عونك بقي
اميره بصدمه اييه تؤام
الدكتوره بحب اه بصي في الجهاز كده
اميره قامت اتعدلت بسيط وبصت
الدكتوره بحب اهو شايفه الدايرتين اللي لونهم ابيض دول
اميره بدموع اممم
الدكتوره اهم تؤام بس مالك يا حبيبتي مش مبسوطه ليه
اميره بدموع اصل .. اصل انا مش قد مسؤليه اتنين يا دكتوره وفي نفس الوقت مش عايزه اجهض
الدكتوه بخضه تجهضي ?? تجهضي ليه اصلااا يابنتي دي نعمه قولي الحمدلله يارب واللي كرمك بيهم هيساعدك في تربيتهم ده كتير بيتمنوا التؤام اللي انتي بتعيطي علشان حملتي فيهم دول
اميره بدموع الحمدلله ممكن حضرتك تكتبيلي العلاج اللي همشي عليه
الدكتوره كتبت وادتهولها واكملت امسكي وهكلمك احدد معاكي معاد تيجي تاني نطمن الدنيا ماشيه ازاي
اميره تمام تعبتك
الدكتوره تعبك راحه يا حبيبتي
وقامت اميره ظبطت هدومها وخرجت
عاصم ها يا مدام طمنيني
اميره بدموع كويسه
عاصم بقلق ازاي يعني ودموعك دي ايه
اميره بدموع خلي اي حد يدي جمال الفون يا عاصم ارجوك
ونزلت ركبت العربيه وقعدت من ورا وعاصم قعد علشان يسوق
عاصم الو معلش يا باشا ادي الفون لجمال بيه
العسكري انت كده هتجبلي مشاكل كل شويه تليفونات
عاصم بضحك اديهوله بس متمثلش وهاجي اظبطك
العسكري تمام ثواني
وراح فعلا علشان يدهوله
العسكري امسك مكالمه علشانك
جمال الو في ايه ياعاصم
عاصم بتنهيده مدام اميره عايزه حضرتك
جمال بقلق هاتها
اميره بدموع الو
جمال بخوف في ايه يا حبيبتي مالك بتعيطي ليه البيبي كويس ??
اميره بدموع ووجع في اني محطوطه مابين ناارين يا جمال يا اخلف زي مانفسي يا مكملش الحمل لاني مش قد المسؤليه دي
جمال بخوف اميره وقعتي قلبي في ايه لكل ده يا حبيبتي
اميره بدموع ووجع انا حامل في تؤام يا جمال
عاصم بصدمه يا نهار اسود
جمال بصدمه ايه قولتي ايه
اميره بعياط تؤام انا حامل في تؤام
جمال بوجع ودموع اميره لو بتحبيني فعلا اجهضي انا معترف اني فعلا 99% مش هطلع منها مع اني لحد دلوقتي معترفتش علي نفسي بأي حاجه ومش هعترف بس بردو هي خربت علي دماغي خلاص وانا كنت هسيب واحد معاكي ومقهور عايزاني اسيب اتنين
اميره بعياط بس متقولش كده وتوجع في قلبي وتفكرني ومهما يكون انا مش هسقط انا اه موجوعه ومحتاره بس مش هسقط دول عياالي انا مقدرش بعد ما شوفتهم في السونار وهما صغيرين كده وهيكبروا جوايا انزلهم انا حسيت علي قد وجعي بس بردو حسيت اني طايره بيهم كنت بس ناقصني انت كنت نفسي تكون معايا بس للاسف انت قهرتني وقهرت نفسك يعني حتي عيالك اكملت بوجع للاسف مش هتشوفهم ونهيت حياتك بدري اوي وعياطها زاد واكملت ابوس ايدك سبني امشي برا مصر مش هقددررر يا جماااال والله ماهقدر وغلاوه حبي ليك مش هقدر
جمال بدموع متسبنيش يا اميره ارجوكي انا محتاجلك
اميره بوجع ودموع انت اللي هتسبني مش انا .. انت اللي هتسبني وتسيب عيالك ليا لوحدي بس ربنا كبير وهحطهم في عيني كفايه عندي انهم عيال الراجل الوحيد اللي حبيته علشان اشيلهم في عيني طول العمر بس اني افضل هنا واشوفك كل شويه وبعدين تروح مني في لحظه ده بيموتني اكتر
جمال بدموع علي الاقل الفتره دي ارجوكي خليكي معايا يا اميره خليني اشوفك واشبع منك
اميره بوجع تمام يا جمال وقفلت وفضلت تعيط
اميره بوجع وعيااط ااااااه يااااارب اااه عملت ايه انا في حياتي استاهل عليه كل القهرر ده اتنين يااارب اتنين وكمان عايز تاخد ابوهم مني ومسؤليتي وهمي يزيدوا اه مش بعترض ومعترفه انه حيوان وزباله وغلطان بس اانا حبيته ذمبي انا وعيالي ايه فكل ده انا قلبي واجعني اوووي واتقهرت اوووي يارب مش هقدر اسمع حكمه بلموت مش هقدر والله وفضلت تعيط بهستريه
عاصم بحزن مدام اميره علشان خاطر ربنا اهدي علشان اللي في بطنك
اميره بدموع اهدي ايه يا عاصم اهدي ايه بس انا تعبت يارب ربنا ياخدني وارتاح بقي
———————————-
عند جمال في السجن
جمال قاعد موجوع اوي وحس بندم علي كل اللي عمله راجع شريط حياته كله لقي ان هو فعلا غلط والندم بدا ياكل فيه بس كان يعمل ايه لما يتولد يلاقي اهله كلهم كده كان هيجيب الصفات الكويسه منين وهو مش قدامه غير الوحش بس وكل اهله بيقولوا انت كده تمام علشان طلع زيهم و لاعمره سمع عن الصح ولا عن الحلال غير من اميره اللي حاولت بكل جهدها تغيره ونجحت بس بعد ايه هل يفيد الندم بشئ ??
جمال بوجع ولزمته ايه ندمك دلوقتي خلااص هي خلصت فعلا توب واعرف ربنا احسن بقي
اسلام دخل السجن واكمل بضحك اوعي تكون مضايق اني حاسبك لوحدك اصل واحد زيك اخاف احطه مع باقي المساجين
جمال بتنهيده مش فارقلي كتير كله محصل بعضه
اسلام بضحك امم بس فارقلي انا لانك هتموت من هنا انا هبقي مقدم من هنا اني خلصت البلد منك والشكر لفهد لولاه عمري ماكنت هقدر احبسك
جمال بحده انت جاي ليه دلوقتي
اسلام عايزك تعترف وتخلص نفسك بدل منتا عمال تكابر ومجررد ما انا اقدم الادله شكراا كده كده بس خليك قنوع واعترف بغلطك
جمال بحده مغلطش ومش هقول حاجه ريح نفسك يا اسلام
اسلام بضحك اسلام اممم ده انت خدت عليا اوي
جمال بحده انت سألت وانا جاوبت قولتلي اعترف بغلطك قولتلك كل اللي معاك كدب ومغلطش بطل بقي هري لان مش هتوصل لحاجه
اسلام بضحك والله ده انت اللي مش هتوصل لحاجه خليك متعترفش كده كده النهايه واحده سلام يا واكمل بسخريه يا جمال بيه انا كان قلبي عليك يمكن لو اعترفت حكمك يخف وضحك واكمل يبقي بدل حبلين مثلا حبل واحد اصل كده كده انا هوديك حبل المشنقه
جمال عارف كده كده وبص للفراغ بحزن
واسلام خرج وقفل عليه
جمال بدموع ووجع مكنتش اتوقع طول حياتي انها تيجي منك انت يا فهد الوحيد اللي كنت بقول عليه اخويا وصاحبي اااه بجد.
فلاااااش بااااك
جمال بحب تعالي يا معتز اقعد
فهد بحب خير يا كبير نورت الدنيا يا باشا مصر
جمال بضحك يا بكاش عموما عايزك في موضوع عارف انك ملكش فيه بس هنتكلم سوا
فهد سامعك يا غالي
جمال بتنهيده في بنت بتحبني ومكدبش عليك انا حاسس اني مشدود ليها اوي وهي بقي بتعشقني لدرجه سابت اهلها وجاتلي باختصار يتيمه عرفتها بلصدفه كانت شغاله في فندق في المهندسين فضلت اروح كتير لحد ما قربنا اوي من بعض وبسبب ان عمها وخالها بيبهدلوها وكل واحد ياخدها عنده شويه ويذلها بلقمه اللي بتاكلها وافقت تيجي معايا لما حبتني شافتني مختلف عن اي حد في حياتها بس عارف مع اني شوفت ستات كتير بس دي بلذات لا قدرت اخدها في حفله علشان مش هستحمل الرجاله تبص عليها ولا قدرت اجيبها البار لا ده انا مبطلعهاش من الفيلا اصلا
فهد بضحك للدرجه دي جمال بيه بنفسه يعمل كده لواحده يبقي يبختها
جمال بضحك مش بلظبط وبعدين بلاش بيه دي احنا فرق بينا 6 سنين يعني انا اخوك الكبير
فهد بحب مش اخويا بس والله انت اكتر من كده
جمال بحب حقيقي يا معتز عمري ما وثقت في حد زيك ولا بأمن حد علي اسراري غيرك بس مجاوبتنيش ده معناه اي بقي
فهد بضحك ده معناه انك استغفر الله العظيم يعني بتحبها يا چيمي
جمال بحده بس ياض قله ادب حب ايه ومسخره ايه لا طبعا هو انا علشان بميزها شويه ومشدود ليها يبقي بحبها يا معتز
فهد بتنهيده والله اسمعها من اخوك الصغير انت هتحبها منا اتنيلت قبل كده وعارف ونفخ واكمل بلاش قرف
جمال بضحك بس متنساش ان بسببها بقيت قوي كده
فهد مش ناسي ولا هنسي فعلا الفضل ليها
جمال انا مش هقدر مهما يحصل اتجوز انا مليش في الكلام ده ولا هقدر ابطل شغلي وانت عارف اللي زيي مهدد من كذا ناحيه مش عايز حد يفكر ان ليا نقطه ضعف يمكسني منها لما يتقال اني اتجوزت بس هخليها ليا لوحدي
فهد بضحك للدرجه دي حلوه
جمال بحده احترم نفسك يا معتز
فهد قام باس راسه واكمل ياباشا ولا تزعل انا هسكت خالص و محدش فينا يكره ان حياتك تستقر مش لازم الناس كلها تتوجع زيي انا بس اللي اختارت غلط انما لو كويسه فكر بس معتقدش هي اللي هترضي لو عرفت اللي بتعملوا
جمال بتنهيده عارفه كل حاجع وبتقولي ابطل كل شويه بس بسيبها تهري
فهد بضحك خدها من اخوك كلمه البت دي هتوقع جمال الدمنهوري
جمال بضحك تفتكر
فهد بضحك اممم جداا
جمال بتنهيده هنشوف وحقيقي انت الوحيد اللي برتحله وبثق فيه في الدنيا كلها يا معتز وعجباني فيك كل حاجه حتي شخصيتك الجديده وتفكيرك
فهد بحب تحت امرك يا غالي ومستعد اسمعك علطول
بااااااك
جمال بسخريه ودموع وملقتش غير منك انت الوحيد بردو السكينه اللي طعنتني يا فهد الوحيد اللي وثقت فيه والوحيد اللي قتلني بلحيا كنت هقبلها من اي حد الا انت وزي ماقولت فعلا حبيتها بس بعد ايه بعد ماتحكم عليا بلموت خلاص
واكمل وهو بيخبط عسكري
العسكري نعم
جمال الفون لو سمحت
العسكري بحده هو كل شويه انا كده هضر في شغلي
جمال معلش مكالمه مهمه خليها عليك
ااعسكري بحده امسك واخلص
جمال الو يا عاصم
عاصم ايوه ياجمال بيه
جمال مدام اميره روحتها
عاصم اه يا فندم
جمال بتنهيده فهد
عاصم بمقاطعه وخوف قالبين الدنيا عليه يا فندم
جمال بوجع لالا ملكش دعوه بفهد تاني خلاص وسبوه في حاله هو و مراته
عاصم بستغراب نعم يا فندم يعني ايه
جمال بحده يعني زي ماسمعت يا عاصم اللي هيقرب من فهد او مراته انا اللي هسلط لموته خلاااص خلصت انا وراضي بحكمي واستاهله والكام يوم دول هتوب فيهم واكمل بدموع عاصم انا فكرت في كلام اميره وكله صح بس انا اللي كنت غبي وفوق كل ده انا جاي اتنين حته مني الدنيا يا عاصم مش عايز ربنا يرد اللي عملته فيهم ويقهر اميره عليهم هي مش هيبقي ليها غيرهم بعدي فاسيب فهد في حاله خلااص ومشي اي رجاله جديده احرسوا انتوا مدام اميره و بس واتاكدوا انها متسافرش غير بعد قضيتي
عاصم بحزن تمام يا فندم
عند اميره كانت بتعيط لقيت فونها بيرن
اميره مسحت دموعها واكملت الو
فهد بتنهيده مدام اميره انا اترددت اني اكلمك تزعلي بس عايز اقول لحضرتك ان انا بعد اللي عملتيه معايا عنيا ليكي ومصاريف ابنك كلها انا هتكفل بيها الطفل مهما كان مالوش ذمب وهجيب لحضرتك بيت كمان
اميره بدموع شكرا يا فهد بس انا مش هفضل في مصر لما جمال يتحكم عليه هسافر لان مسؤليتي زادت اوي وقهرتي زادت لما عرفت اني شايله اتنين
فهد بصدمه ايييه انتي حامل في تؤام
اميره بوجع ودموع اااه يا فهد اااه الدنيا كلها اتفقت تيجي علياا خسرت اهلي وحياتي والراجل اللي حبيته متبقاش ليا غير اللي في بطني يقوم همي يزيد ويبقوا اتنين
فهد بوجع انا مقهور ليكي بجد ولوجعك مدام اميره
اميره بدموع ربك كبير ومش هينساني اداني شيله يساعدني عليها
فهد بحزن ونعم بالله ممكن طلب
اميره بدموع طبعا
فهد عايز رقم عماد الديب من فون جمال بيه
اميره بستغراب مين ده
فهد ده واحد هيساعدني احمي نفسي اكتر هو بيعزني جداا ارجوكي هاتيه
اميره تمام هدهولك ودورت لقيته ومليته لفهد
فهد شكرا لحضرتك بجد وبوعدك هعملك كل االي اقدر عليه ليكي انتي والاطفال حتي لو هتسافري
اميره بحزن ربنا يخليك يا فهد شكرا بجد
فهد متقوليش كده من غير شكر
وقفل معاها
————————————
بعد مرور شهر شروق بقيت في الشهر التاني من حملهااا وبتهتم بنفسها جداا وبتاخد ادويتها وفارس بيساعدها في ده اوي وروح في الشهر التالت ويوسف مهتم بيهاا جداا ومبسوط بشكلها وكبر بطنها شويه وجمال لسه بيحققوا معاه ومش راضي يعترف بس كله علي الفاضي لان الاصوات اللي مع اسلام توديه في داهيه وطبعا اميره وجعها وخوفها كل يوم يزيد من قرب المحاكمه وليلي وفهد علاقتهم حلوه ومبسوطين مع بعض جداا بس ميعرفش ان جمال قرر يسيبوا في حاله خلاص فا لسه قاعدين في البيت بتاع المزرعه وحور وعمر مبسوطين بوجودهم في حيااه بعض وتولين وسيف بيفكروا هيعملوا فرحهم امتي
عند فهد وليلي
فهد وهو خارج من الحمام ولافف الفوطه علي وسطه اكمل بحب ده ايه الجمال ده كله يا موزه انتي وغمزلها
ليلي بتوتر ابعد عني بدل بص انت عارف هعمل ايه
فهد وهو بيقرب اكمل بضحك هتعملي اي يعني
ليلي بتوتر فهد علشان خاطري اتلم
فهد حاوطها بينه وبين الحيط واكمل بهمس واحشتيني
ليلي بتوتر انا تعبانه وبتزقه براحه
فهد هو انا عايز افهم بس هو انتي فييي ايه معاكي كل شويه تعبانه ولا مبقتيش طيقاني
ليلي بحزن فهد اي كلامك ده انت ازاي تقول كده لا طبعا
فهد لا ماهو دي مش طريقه كل ما اجي اقربلك تعملي كده يا ليلي مره عايزه انام مره تعبانه مره مخنوقه شويه مره تتوهي وتقولي يلا ناكل يلا نتفرج علي الشاشه وانا ملاحظ كملتي اسبوع بتتهربي مني وانا مش شايف سبب لكل ده
ليلي بحزن فهد والله انا
فهد بمقاطعه وحده خلاص يا ليلي انا بنسبالي لو قولتيلي مش طايقه قربك احسن من الحورات دي كل يوم
ليلي حاوطت رقبته بايديها واكملت بحزن لا طبعا ياروحي انا مقصدش كده والله
فهد بضيق اممم علي اساس كده بقي بتصالحيني ونزل ايديها واكمل فصلتيني خلاص ونزل وسابها في الاوضه
ليلي بطنها وجعتها ودخلت فضلت ترجع وحطت ايديها علي بطنها بتعب واكملت بتعب ااه بجد ايه ده تعبت كل شويه ترجيع كده ونفخت واكملت انا مش قصدي يا فهد امنع نفسي عنك بجد بس خايفه اكون حامل ومش عايزه اقولك اعشمك ويكون مفيش حاجه
ومسكت فونه واتصلت بفارس
فارس الو صباح الخير يا حبيبي
ليلي بابتسامه دي انا يا فارس
فارس بفرح حبيبيي واحشاني اخبارك ايه طمنيني
ليلي بحب بخير يا غالي كنت واكملت باحراج هو ممكن تديني شروق ثواني
فارس ايوه طبعا واكمل شروق
شروق ايه يا حبيبي
فارس كلمي ليلي
شروق طب علي الاسبيكر علشان ايدي مبلوله بغسل الفستان ده علي ايدي علشان الغساله هتبوظه
فارس حاضر وراح قام قعد جمب شروق في البلكونه وهي قاعده علي الارض وقدامها الطبق بتغسل فيه الفستان
ليلي باحراج شروق معلش يا حبيبتي هسالك سؤال
شروق بحب اتفضلي يا قلبي
ليلي بتوتر هو انتي لما حملتي كانت اعراضك ترجيع وخمول احساس انك نعسانه دايما ومغز فظيع وقرف من بعض الاكل وسوري يعني قرف من فارس كمان
فارس بفرح لا بتهزري والمصحف
ليلي بحزن بليز انا شاكه بس اهدي
شروق بفرح شاكه ايه انتي حامل وش يا ليلي بتحسي كده من امتي
ليلي الاعراض دي من اسبوع بس هو اكيد حمل من ايام صغيره
شروق طب ده ميبانش كده ده عايز دكتوره تحاليل
ليلي بنفخ طب اعمل ايه دلوقتي ومش عايزه اعرف فهد كفايه هو اصلا مقموص مني
فارس ايه ده مقموص ليه
ليلي باحراج يعني انت مفهمتش ليه
فارس بضحك اااه طب يابت عرفيه هيفتكرك مش طيقاه
ليلي بضيق ماهو افتكر كده براحته بجد ايه ده من امتي وانا كده يعني
فارس بضحك احمم احمم خلينا ساااكتين
ليلي بضحك الله ده كان مشردني وبيحكيلك بقي
فارس بضحك بيحكيلي ايه جاتك ستين نيله قولي كان بيشكيلي يعيني وهو شايل الهم
شروق بضحك عايزه الصراحه انتي علمتيه الادب بما فيه الكفايه
ليلي يابنتي والله دول ظالمين انا لما عرفت انه فهد بجد اتغيرت واكملت بضحك اي نعم بضايقه بس مش زي الاول بقيت كويسه بس هو اللي مش قادر يصدق ده
فارس بتنهيده لانه اتعود يابنتي خلاص انك كنتي مش عايزاه قبل كده بصي انا فاهم اخويا وهو حاليا حاسس انك فعلا مش عايزاه ولا طيقاه وانا معاكي بصراحه في اللي عملتيه ده واكمل بضحك طلما شاكه انك حامل ده تصرف صح سيبك منه يخش يولع هو نبقي نصالحه بعدين
ليلي بضحك بعيد الشر عنه ياخويا حبيبي ده
فارس بضحك جتك داهيه فيكي وفي حبيبك
شروق بحب طب بقولك ايه انا هبعتلك البيت دكتوره تحاليل تحللك بس عليكي بقي ان فهد ميشوفهاش
ليلي طب هو سابني ودخل اوضه تانيه تحت اقفل عليه
فارس بضحك يخربيتككك تقفلي عليه عايزاه يكسر الباب علي راسك
شروق بضحك لا يابت اعملي زيي الحل السحري المنوم
فارس مسك ودانها واكمل بضحك احترمي نفسك يا بتاعه المنوم انتي اه يا كلاب يا جزم بتتفقوا علي اخويا قدامي
ليلي بضحك مفيش منوم للاسف انا قررت خلاص هقفل عليه فعلا وانتي يا شروق ابعتيها بسرعه الله يخليكي
شروق بحب حاضر يا حبيبتي سلام اكلمها
ليلي سلام
فارس بحب اتمني تكون حامل بجد
شروق حامل الاعراض باينه وباذن الله التحليل ياكد
وفعلا شروق كلمت الدكتوره ووصفت ليها العنوان
في الوقت ده ليلي خرجت من اوضتها وهي بتمشي علي اطراف صوابعها وراحت نزلت لفهد الاوضه اللي هو فيها وقفلتها براحه بلمفتاح لانه كان قافل الباب وطلعت جري
———————————-
عند غاده
غاده بضحك حمدلله علي السلامه كل ده غياب
وائل بضحك ده هو شهر بس لحقت اوحشك
غاده بضحك لا طبعا واحشني وعدك وتنفيذه وشروق مبقيتش تنزل خاالص يعني ملكش حجه
وائل بخبث خلاص فارس ينزل وننفذ انهارده

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احباء يجمعهم القدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى