روايات

رواية اتفاقية زواج الفصل السابع 7 بقلم حبيبة

رواية اتفاقية زواج الفصل السابع 7 بقلم حبيبة

رواية اتفاقية زواج البارت السابع

رواية اتفاقية زواج الجزء السابع

رواية اتفاقية زواج
رواية اتفاقية زواج

رواية اتفاقية زواج الحلقة السابعة

سيف بصدمه: ن… نور انتي بتقولي اي
نور: زي ما سمعت
بص يا سيف انا عشان اعرف ارجع تاج لازم اكون متجوزه عشان اقدر اتبناه وانا معرفش حد ممكن اثق فيه ف اللي حصل انو هعمل معاك اتفاق….. احنا هنتجوز قدام الناس و لكن مش هيكون جواز حقيقي يعني هتكون حر زي ما انت هيكون جواز علي الورق بس وفي المقابل انا هتنازل عن نصيبي في الشركه ليك
بصلي بأستغراب: نور انتي واعيه انتي بتقولي ايه
نور: سيف انا فكرت كتير ومش قدامي حل غير ده
وبعدين مش انت ده اللي انت عاوزه
انا هسبلك كل حاجه مقابل انك تساعدني ارجع تاج وبعدين نبقا نطلق تاني
فكر وقولي قررت اي……. بس ياريت بسرعه مفيش وقت.
وسبتو ومشيت رجعت البيت

 

ودخلت اخدت شاور خلصت وقومت واقف قدام الميرايا……. طيب لو سيف رفض هعمل ايه
لا مستحيل يرفض اصلا هو كان مستني فرصه من زمان عشان يدمرني وياخد نصيبي واهي الفرصه جاتلو
بس الفتره اللي فاتت كان كويس جدا معيا وكان بيساعدني
يمكن بيعمل كده عشان مروان…
خرجت لبست بيجامه ونمت
وصحيت علي صوت خبط علي الباب
نور: مين
سيف: انا يا نور سيف
نور: سيف انت بتعمل ايه هنا؟؟
سيف: انا فكرت و موافق اني اتجوزك
نور: فضلت ساكته شويه وبعدين قولت… شكرا يا سيف بكره نتكلم مع انكل يوسف ونحدد معاد كتب الكتاب
سيف: ماشي

 

بس عندي طلب
نور: اتفضل
سيف: مش عاوز بابا وماما يعرفو الاتفاق اللي بنا
نور: اكيد يا سيف
سيف: طيب انا همشي اشوفك بكره
نور: ماشي تصبح على خير.
مش عارفه حسيت بأحساس غريب
بس مهتمش ورحت نمت
تاني يوم صحيت وجهزت ورحت علي الشركه
“في الشركه ”
بسمه: صباح الخير يا انسه نور
نور: صباح الخير يا بسمه
لو في اي اجتماعات اجليها لانو مش فايقه خالص
بسمه: حاضر
بعد شويه لقيت انكل يوسف جاي
نور: انكل يوسف اتفضل

 

انكل يوسف: نور يا بنتي سيف ابني كلمني وقال انو عايز يتجوزك.
نور: سكت وبصيت في الارض
انكل يوسف: انا عايز اعرف رايك اي
نور: هزيت راسي بالموافقه
انكل يوسف: انا مبسوط مش قادر اوصفلك قد فرحان
لما كنتو صغرين كنا انا وابوكي متفقين نجوزكو لبعض لما تكبرو واخيرا حصل
اي رأيك كتب الكتاب الخميس الجاي والفرح عليا هديه مني ليكو
نور: بس……
انكل يوسف: بس اي بنتي
نور: سكت لما شوفت قد اي انكل يوسف فرحان محبتش اكسر فرحتو
اللي تشوفه حضرتك يا انكل
روحت البيت وفضلت افكر وكنت زعلانه جدا

 

بقا في دي اخرتها يا نور اتجوز سيف اكتر شخص كنت بكرهو ومش بطيقو
بس كل اللي مزعلني انو انكل يوسف فرحان
وحسيت بالذمب اني كده بستغل سيف وانكل يوسف عشان ارجع تاج
بس سيف وافق انا مغصبتهوش
وقطع تفكيري صوت الفون بيرن
—الو اي يا سيف
—نور بابا قالي انو كتب الكتاب الخميس اللي الجاي
هو انتي موافقه
—ايوا يا سيف موافقه
—ماشي يا نور سلام
—سلام
……..
وعدت الايام وجيه يوم كتب الكتاب
لبست دريس ازرق وفردت شعري وحطيت ميكاب خفيف جدا ونزلت لقيت انكل يوسف وسيف تحت وانكل فهمي وطنط ليلي
المأذون:” بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خير. “

 

الجمله دي اتقالت وكنت حاسه اني في دنيا تانيه واني مكنتش متخليه اني ممكن اتجوز بالطريقه دي
قامت طنط ليلي وحضنتني
طنط ليلي: مبروك يا حبيبتي
نور: شكرا يا طنط
انكل يوسف: حضني وقالي مبروك يا بنتي
نور: شكرا يا انكل
يوسف: انكل اي بقا خلاص انتي دلوقتي تقوليلي يا بابا
نور: فرحت وعيوني لمعت بالدموع وقولت حاضر يا بابا
سيف قرب مني وباس راسي وقالي
مبروك يا نور
نور: شكرا يا سيف
يوسف: يا اولاد انا جهزت كل بخصوص الفرح مش ناقص غير نحدد اليوم اللي نعمل فيه الفرح
سيف: ماشي يا بابا اللي حضرتك تشوفه
نور بكره هعدي عليكي عشان نروح مشوار
نور: مشوار اي يا سيف
سيف: بكره هتعرفي
انا همشي واشوفك بكره

 

سلام
نور: سلام
كلو روح وانا طلعت غيرت هدومي ونمت
…..
تاني يوم صحيت الصبح وجهزت الفطار وفطرت ولبست واستنيت لحد ما سيف يجي
سيف جيه ونزلت وركبت معاه العربيه
نور: احنا رايحين فين
سيف: هتعرفي لما نوصل
نور: فضلت ساكته طول الطريق لحد ما سيف وقف بالعربيه
سيف: وصلنا
نور: سيف احنا جايين هنا لي
سيف: هتعرفي لما ندخل…..
ياتري سيف اخد نور علي فين؟؟؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اتفاقية زواج)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى