رواية ابن عمي الفصل الثالث 3 بقلم ميرفت سعيد
رواية ابن عمي البارت الثالث
رواية ابن عمي الجزء الثالث
رواية ابن عمي الحلقة الثالثة
هدي: لو سمحت ياعمي انا مش هقدر ومش هقبل بكدا سيبه يشوف حياته ويتجاوز اللي بيحبها وانا كمان اتحوز….
دخل ياسين عليهم زي البركان وقال بغضب: تتجوزي مين يارو*ح امم*ك
محمد: في اي يا ياسين انت داخل عامل كده ليه
ياسين بغضب: استني معلش يابابا واتجه الي هدي: كنتي بتقولي اي
هدي بخوف ولكن دارته وقالت بخوف: اي مش انت عايزنا نطلق كنت بقول لعمي اننا هنطلق
ياسين بغضب: مانا عارف انه ززفت قولتي اي بعديه انك هتتجوزي
هدي: ااه هتجوز اللي هحس اني بيحبني.. قاطعها صفعه جامده اوقعتها علي الارض من ياسين
محمد بغضب:اي اللي انت هببته ده بتضربها انت اتجننت ولا اي انت مالك تتحوز تحت مش تحب انت مالك مش انت عايز تطلقها طلقها وروح اتجوز اللي بتحبها خلاص انا كنت غلطان لما جوزتكم لبعض اصلا يارتني ما عملت كده
ياسين: هو انا لعبه في ايدك انت اي ييااخي شويه اتجوز هدي شويه لا طلق هدي شويه امك ما*تت وشويه لا امك عايشه انت ليييييه بوشين
محمد بغضب وهو بيضر*ب ياسين بالقلم: اخرررررس اعرف كويس ان بتتكلم مع ابوووك
هدي شهقت بصدمه عارفه ان ياسين مش هيسكت علي القلم ده
ياسين بصدمه وهو ماسك خده متوقعش ان ابوه يمد ايده عليه : انت بتضربني تمام. ثم نظر الي هدي: انت والله ما هطقلك علشان وشوفي حياتك اووي . ثم ذهب وترك البيت
محمد بتعب: اعمل اي انا غلطت
هدي: اهدي ياعمي احسن تتعب
محمد: ياريت اتعب ياريت اتعب او حتي امو*ت احسن من اللي انا فيه
هدي بدموع: متقولش كده انا مش ليا غيرك في الدنيا دي تعالي اطلعك فوقبل تستريح
بقلمي ميرفت سعيد❤
عند ياسين
ياسين بتفكير: في اللي مالك اديقت ليه لما قالت هتتجوز وتشوف حياتها… وانت هدايق ليه عادي.. اامااال مال في اي ضربتها ليه طيب وبعد ما قولتلها هطلقك رجعت في كلامي ليه.. اه انا كنت بقول كده عشان اعاند بابا بس علشان يعرف اني مش لعبة في ايده يقولي اتجوز اتحوز واطلق واطلق ايوه بس انا ليه كنت فرحان مش مدايق اني مش هطلقها
قطع تفكيره فتح الباب
: ازيك ياحبيبي
ياسين بضيق: ازيك يا بسمه
بسمه” حبيبته”: مالك ياحبيبي
ياسين: مفيش
بسمه: طيب هتتحوزني امته
ياسين: مش دلوقتي
بسمه بغضب: ليه ان شاءالله اي اللي يمنع مش انت طلقت الزفته اللي…
ياسين : اقسم بالله نص كلمه بس عليها انتي حره
بسمه بصدمه: والله في اي انت حنيت
ياسين: ببطلي استهبال
بسمه بعصبيه: لا بقا في اي مالك النهارده في اي مش طايق مني كلمه ليه
ياسين : بسمه انا مش ناقص صداع
بسمه: طيب ياسين تمام عن اذنك
ياسين بضيق: اذنك معاكي
ياسين وهو بيشتغل بيفكر فيها بيفكر في نظارتها لما ضربها نظرت العتاب والدموع في عنيها كان عايز يضرب نفسه علي اللي عمله فيها
ياسين: اي يا ياسين في اي اهدي كده وبطل تفكر فيها وجه في باله بسمله وهي بتقوله( انت حنيت ولا اي) ابتسم تلقائيا
( لا انت وقعت😂)
في البيت ياسين رجع بتعب ودخل اوضه بس عدا علي غرفتها الاول كان عايز يطمنا عليها بس سمع
هدي=والله ههههههه ماشي …هتيجي امته …..طيب خلي بالك من نفسك بقا
ياسين بغضب=والله ميييييين ده ياررروح اممم*ك
هدي=طب اقفل دلوقتي
ياسين=وييقفل ليه خليه يفضل يكلمك ميييين ده
هدي ببرود=وانت مالك
ياسين وهو يمسك ايديها جامد بغضب=بقولك اي اتكلمي عدل بدل واقسم بالله انتي حره
هدي=ايوه انا حره حره وحدش ليه دعوه بتدخل في حياتي بصفتك اي
ياسين بصوت جهوري=بصفتي جوووووووووزك عارفاها دي
هدي=جووزي علي الورق وبس خليك انت عارف دي يا يابن عمي
ياسين=اقسم بالله العظيم لو ماقولتي مين اللي كان بيكلمك انتي حررره
هدي=ده ابن خالتي حسااام نسيته
ياسين بغضب=نعععم وبتكلميه لييييه
هدي=انا حره اكلمه ولا مكلموووش انا حره
ياسين بغضب=هددددددددددددي
هدي بخوف=كان بيطمن عليا
ياسين=ليه قاعده مع جماعه ابو لهب
هدي بضحك ماقدرتش تخبيها=هههههه
ياسين تاه في ضحكتها=ده وقت تضحكي فيه معتيش تكلميه تاني انتي حره
وبعدين اي خالي بالك من نفسك دي هو طالع حرب
هدي بضحك=حرب هههههه لا انت ناسي انه في الجيش
ياسين بغيرة=ااااه وانتي خايفه عليه بقا
هدي وهي بتستفزه=اممممممم
ياسين=تمام اشوفك بس بتكلميه هتلاقي التلفون ده مكسور علي دماغك
هدي=عنيف انت برده
ياسين=امال انتي مفكره اي
هدي بأمل=ياترا ليه مش عايزني اكلمه
ياسين=ها اي….. صدقيني لو قولت مش عارف
هدي بخيبه امل=طيب ..انا هنام
ياسين=طيب..
كانت هتقفل الباب بس لقت ياسين رجع ياسين=خالي بالك انا مش هستحمل ابقي انا في اوضه وانتي في اوضه كتير
هدي=ها قصدك اي
غمز ليها ياسين وتركها قلبها بيدق بعنف وفضلت تفكر قصده اي بس كانت فرحانه اووي بفكرة انه بيغير عليها
اماعند ياسين كان مستغرب هو في اي ماله واي اللي قاله ليها ده معقول يكون حبها طب ونهال …….فضلوا هما الاتنين يفكروا ونامو وكل واحد في دماغه الف سؤال.
بقلمي ميرفت سعيد
صباحا في الشركه بتاعت ياسين
السكرتيره =ياسين بيه في واحده برا عايزه حضرتك ومصممه انها تدخل لك
ياسين وهو ينظر الي الورق اللي في ايده=مين دي
السكرتيرة مردتش تقول اسمها يافندم
ياسين باستغراب=طب دخليها
السكرتيره=تمام
دخلت واحده كبيرة بس من منظر ملابسها مش باين عليها انها كبيرة ولم ينظر اليها ياسين
=ازيك يا ياسين
ياسين وقلبه دق بعنف من غير سبب=انتي مين
=انا امك
ياسين بصدمه=………
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ابن عمي)