روايات

رواية ابن عمي الفصل الرابع 4 بقلم ميرفت سعيد

رواية ابن عمي الفصل الرابع 4 بقلم ميرفت سعيد

رواية ابن عمي البارت الرابع

رواية ابن عمي الجزء الرابع

رواية ابن عمي
رواية ابن عمي

رواية ابن عمي الحلقة الرابعة

قلب ياسين دق بعنف لما سمع صوتها: انتي مين
: انا امك
ياسين بصدمه:****
بقلمي ميرفت سعيد
في البيت
هدي: عني الغدا جاهز
محمد: ياسين جه
هدي: ليه زمانه علي وصول.. مكملتش كلامها سمعت صوت عربيته
هدي: اهو جه
محمد بقلق: طيب انا نازل اهو .. مش عارف قلبي مقبوض ليه
بقلمي ميرفت سعيد
هدي ببتسامه: حمد لله علي السلامه اطلع غير هدومك عقبال ما احضر الغداء
لم يرد عليها ياسين واتجه الي غرفته
هدي باستغراب: ماله ده
***
ياسين دخل علي ابوه ببرود
الاب بقلق: في اي يا ياسين
ياسين وهو ينظر اليه بجمود: مفيش
الاب: طيب بتبصلي كده ليه
ياسين بهدوء:انا عايزك تحكيلي علي كل حاجه من ساعة ما اتولدت لحد دلوقتي
الاب بقلق: اشمعنا دلوقتي
ياسين: عشان زي ما سمعت منها عايز اسمع منك
الاب بخوف: سمعت منها اي
ياسين وهو يقعد قدامه: احكي يابابا
الاب: حاضر انا اتجوزت امك كنت صغيرة كانت من النوع اللي بيهتم بشكله وجسمه والكلام ده وده اللي عجبني فيها وطلبتها للجواز كانت جميلة بس اكتشفت ان الجمال ده خارجي بس بس للاسف اكتشفت ده متأخر بعد الجواز لحد ما عرفت انها حامل فيك.
بقلمي ميرفت سعيد
فلااااش بااك
محمد بضيق: خير اي اي النهارده عايزه فلوس ولا عجبك فستان نص مليون ولا حاجه اصل انا قاعد علي بنك
تسنيم بضيق: في اي لا مش هقولك علي كده عيزاك في موضوع علي اساس انه يهمك يعني
محمد بضيق: خير
تسنيم: انا حامل
محمد : اي
تسنيم: اي بقولك حامل
محمد بفرخة: الحمدلله من امته
تسنيم: اي الفرحه دي ومين قالك اني هكمل الحمل
محمد: يعني اي
تسنيم: يعني هنز*له
محمد بصدمه: نععععععم تنز*لي مين انتي اتجننتي
تسنيم انا مش هستحمل جسمي يبوظ وكمان انا مش علي استعداد استحمل مسئولية طفل
محمد بسخريه: ومدام مش مستعده بتتجوزي ليه
تسنيم: عادي
محمد بزعيق: لا مش عادي ده مش قرارك لوحدك الحمل ده هيكمل والطفل هييجي عايزه بعد كده بقا تتطلقي تغور*ي في ستين دا*هيه انتي حره.
تسنيم: والطفل ده مش هسيأل علي امه
محمد: انا هتصرف
تسنيم: تمام انا موافقه هستحمل بس بعد مااولد هسافر وومتجيش تقولي خدي ابنك
محمد: انتي عارفه اوحش حاجه في الولد ده بس ان انتي هتبقي امه لا متخفيش
نظرت له تسنيم بلا مبالاة وسكتت
بااااك
محمد: بس كده ده اللي حصل وبعد ما ولدتك هي سافرت وانا خدك وربيتك وكبرتك ولما ابتديت تسأل عليها خوفت اقولك كده احسن تتعقد من صغرك وقولت لك انها ما*تت.
ياسين كان في دنيا تانيه مش مصدق اللي بيحصل هي قالت له كلام تاني مش عارف يصدق مين بس هو حاسس ان كلام محمد هو الصح عدا شويه ينظر ياسين الي محمد بهدوء وقام عشان يمشي
محمد بدموع: صدقت يابني
نظر له ياسين بجمود ومشي
محمد بدموع: عارف انها قالت لك كلام تاني يارب تصدقني يابني
بقلمي ميرفت سعيد
دخل ياسين غرفته وجلس بهدوء بيفتكر كلام تسنيم له
فلاش بااااك
تسنيم: انا امك
ياسين: بصدمه: ايي
تسنيم : انا امك ..امك اللي ابوك حرمني منك العمر كله
ياسين: حرمك مني ليه انتي كنتي فين
تسنيم: انا هقولك علي كل حاجه…. ابوك شافني واتجوزني وانا وافقت لاني حبيته بس انا يابني كنت زي اي ببنت عاديه كانت بتطلب طلبات عادي من الشاب اللي بتحبه بس انت ابوك مكنش بيرضي بكده كان ديما يزعق لما بطلب منه حاجه وكان هيطلقني وكنا اتفقنا علي الطلاق بس اكتشفت اني حامل منك فرحت بس هو مفرحش وصمم اني انز*لك
ياسين بصدمه: اييي… طب ومدام مكنش عايزني ليه ااخدني هو ورباني ليه مخدنيش انتي
تسنيم بتوتر: هو مكنش عايزك مني انا لانه كر*هني بعد ما عرف ان حامل صمم اني انز*لك بس انا مردتش واحتفظت بيك خوفت عليك
ياسين بهدوء: طب وكنتي فين المده دي كلها مسألتيش عليا ليه
تسنيم: كل ما اجي اسأل عليك يهد*تني انه هيقتل*ني وانا خوفت علشان كده سافرت
ياسين: واي اللي رجعت
تسنيم: وحشتني كنت عايزه اشوفك عايزه اشوف ابني
ياسين بهدوء: انتي عارفه انا عندي كام سنه.. عندي 30 سنه بقالك 30 سنه مسألتيش فيا ولا وحشتك وجايه لسه بتسألي عليا
تسنيم: غصب عني بقولك هد*تني
ياسين: تمام .. انتي قاعده فين
تسنيم: مأجره بيت هنا في”***
ياسين: تمام
بااااااك
ياسين: انا مش عارف اصدق مين واكذب مين اصدق امي اللي بعدت عني 30 سنه ولا اصدق ابويا اللي رباني كل واحد فيهن بيقول حكايه شكل كل واحد فيهم بيرمي غلطه علي التاني وبيألفه قصه اصدق مين… قطع تفكيرة صوت خبط علي الباب
ياسين بغضب: مين
هدي: انا يا ياسين
ياسين: عايزه اي
هدي: مش هتاكل
ياسين وهو بيفتح الباب : لا انا ماشي اصلا
هدي وهي يتمسك ايده: مالك
ياسين: مفيش اوعي
زقها ومشي من البيت كلو
راحت هدي الي عمها.. هدي: هو في اي ياعمي ياسين ماله
محمد بقلق: ليه في اي
هدي: مشي من البيت وباين عليه مدايق
سكت محمد بخوف من اللي ياسين بيفكر فيه وياترا تسنيم قالت له اي
بقلمي ميرفت سعيد
في الليل ياسين اتأخر اووي وهدي كانت قلقانه عليه مش عارفه هو اتأخر كده ليه ومش بيرد علي التلفون .. بس سمعت صوت عربيته ارتاحت ونزلت عام تطمن عليه
هدي: اتأخرت ليه ياسي… مين دي
ياسين ببرود: مراتي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ابن عمي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى