روايات

رواية ابنة عمي الصغيرة الفصل الثاني 2 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية ابنة عمي الصغيرة الفصل الثاني 2 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية ابنة عمي الصغيرة الجزء الثاني

رواية ابنة عمي الصغيرة البارت الثاني

رواية ابنة عمي الصغيرة الحلقة الثانية

خالد شلها وهو بينكش في شعرها : تعالي يااخره صبري نزلها في وسط الصاله وقالت له يغمض عينه وبعدها جريت
خالد: على فكره بقى نسيتي تقوليلي اعد من واحد لعشره …ها دا انا فاكر يابنتي
ميلا: ربنا يصبرني عليك
9 ،10
خالد بفرحه : انا جاي
…..
في مكان آخر ليلى زميله وحبيه خالد لاكن هيا مابتحبوش
.. فتحت كاتبها وبدأت تقراء افتكرت خالد وقالت تكلمه
ترن ترن
خالد بص في موبايله لقى ليلى فرح ونسي اللعبه وقعد على الكنبه يكلمها
خالد : ليلى.. عامله ايه
ليلى بهدوء : الحمدلله
عملت المشروع بتاع العربي
خالد خبط على دماغه : اخ نسيت
ليلى: ههه عادي خلاص ولا يهمك …هساعدك
اتبسط خالد وطالع السلم
ميلا بزعل ودموع : خالد…. انت نسيتني
خالد زعل من نفسه
….
في المطار
مختار الو ماشي حضر الأوراق المطلوبة … لما ارجع هشوفها ..خلص مكالمته وبص لهاني الي كان قلقان : هاني اترمى في حضنه وكأن جبل هموم وخوف والف فكره رمها في حضن اخوه الكبير: هاني بدموع: خايف خايف او يا مختار اخسر حب عمري
مختار ايمان طيبه يا هاني وربنا ان شاءالله هيشفيها وهتبقى كويسه ف ربنا بيقول ((انا عند ظن عبدي بي فاليظن بي ما يشاء ))
في ما معني الآيات
…..
استغفر الله
خالد جمع قوته وقال لحبه :هكلمك بعدين ياليلى انا مش فاضي
ميلا لفت وشها بحزن انت نسيتني احنا مش صحاب
نزل خالد على ركبته سامحني يا ميلا …انا اسف واديني سبتها اهو عشانك
ميلا : مهمه عندك
خالد : اوي ياميلا
ميلا: بتحبها يا حالد
خالد: اشعمنا قولتي خالد دلوتي غلط
ميلا: عشان زعلت منه
خالد بص في موبايله لقى اتصال من عمه هاني
خالد: بابكي اهو يا ميلا
ميلا بفرح : هيه بابا وحشني
خالد : الو ازيك يا عمو
هاني : الحمد لله ازيك يا خالد
خالد : الحمد لله
هاني: ميلا لسه صاحيه
سحبت منه الموبايل
ميلا بفرح : بابا وحشتني
هاني بضحك : وانتي كمان قوليلي خالد عامل معاكي ايه
ميلا بصت لخالد بعتاب شاور لها : خالد يابابا ..كويس
هاني بزهول: انتي بقيتي بتقولي خ صح
ميلا: ايوه … ماما فين يابابا
هاني كلمتها وجعت قلبه مش عارف يقلها ايه: ما..ما كويسه يا حببتي يلا بقى سلام عشان الطياره
ميلا بحزن: سلام
قفلت ولاحظ خالد دموعها نزل لمستوها بسرعه وبحب : ايه يا ميمي مالك.. انتي هتعيطي ولا ايه انفجرت في البكاء في حضنه
ميلا: ماما خايفه على ماما خايفه مشفهاش
خالد غمض عيونه بألم من كلمتها وافتكر لما كان بيعيط لنا ماتت امه ومش عايزها تبقى زيه..
مسح دموعها وشلها وقالها انتي هتنامي معيا انهارده
ودخلو الاوضه ووقفه على السرير … وفتح دولابه
خالد: ها ياستي عايزه ايه تاخدي تشيرت ولا بنطلون ولا
ميلا: انا عندي هدومي يااستاذ
رفع حاجبه : اوك فين الشنطه وراح جبها وطلعت بيجامه وردي ولبستها وهو كان بياخد شاور
طلع لقها قاعده على السرير بتلعب مع دبدوبها
خالد وهو بينشف شعره : يا عيني على العسل ياناس طب يلا نامي يا جميل عشان مدارسنا سوا
حطط الدبدوب جبه ونام مكانه وهيا نمت وغطت الدبدوب وفجاءه دخلت في حضنه انا خايفه
خالد وهو تعبان وعايز ينام: طب ..ما..شي تصبحي على خير ونام
تاني يوم
فتحت ميلا عيونها بسعاده وحماس وبتخبط على كتف خالد وهيا بتصحيه
ميلا : ح خالد خالد .خالدوه قوم وفي ودنه خالوده
خالد : ايه في ايه
ميلا: اصحى
خالد نكش شعرها بغيظ : هممم صباح الخير
ميلا ب لماضه : صباح النور … يلااا المدرسه
وجريت اخدت الهدوم ودخلت الحمام اخدت شاور وطلعت تنشف شعرها وهو قام ولسه داخل ياخد شاور وقفه صوتها
ميلا : خالد …. سرح لي .. لو سمحت
خالد : ما بتعرفيش
هزت راسها بمعني : لا
خالد اتنهد تعالي وقعدها على كرسي التسريحه
ميلا : معيا فرشه
خالد بضحك : ماشي هاتيها
بداء يسرح لها وهو مش عارف برضو…. وهو بيربط ديل حصان
ميلا بوجع : اه راسي ما براحه
خالد : معليش يالمضه
ميلا وهيا بتبص على لبسها : لبسي حلو
خالد بنظره سريعه اه
وبص على الموبايل رن بقى رن
ميلا بطرف عينها : ركز في شغلك با كوفير
خالد : حاضر اي أوامر تانيه
وقفت على الكرسي وبصت في المرايه ..ايه الي انت عامله دا
خالد كان ماسك الموبايل : ايه ديل حصان
ميلا : بس مس كدا
خالد بضحك : ماسي
ميلا : انت بتبريق عليا يا وحس
خالد باس جيبنها : ابدا يا روحي
ميلا نطت بفرح : انت حبيبي شكرا وباسته وخدته من ايده .. تعالى بقى
خالد استنى اظبط شعري
ميلا بزهق : هتأخرني
خالد بضحك : معليش
ميلا : اعمل حسابك انو انت هتجي تجبني انت وصاحبي
خالد نظر وعقد حاجبه : صاحبك ؟!
ميلا وبتحط صابعه قدامه : ايوه صحبي في حاجه
خالد رفع حاجب : نزلي صابعك دا
…وقام وكمل تسريح مين صاحبك دا
ميلا بفرح : اعرفك عليه
خالد : ماسي يلا ياقمر ومسك ايدها واخد حاجته وهما نازلين على السلم … للمساعده بتاعته : لونا رتبي الغرفه واعطي ساندوتش ل ميلا
خرجو وركبت معاه والسواق وصلهم وصل خالد لانه قبلها وهو نازل قفل الباب ونزل لمسوتها من الشباك : طلعتي انتي الي هتجيبني اهو متتأخريش
ميلا حطط ايدها على وشها بتفكير : اممم افكر
خالد ضحك ولعب في شعرها ولف يمشي
اوقفه صوت ميلا: معاك مصورف
خالد عقد حاجبه : ها … وانفجر ضحك اه معيا …. انتي معاكي
ميلا بكسوف : لا بابا كان بيدني مصروف وبصت للارض بحزن
قرب عليها وباسها .. خدي ياقمري
اخدت الفلوس بفرحه : شكرا …
لف عشان يمشي صوته وقفه
ميلا : متكلمس بنات سامع
خالد بص لسواق : ماشيها ياعم حسن بقى باي
ميلا بتزمر اوف رحم ( رخم )

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ابنة عمي الصغيرة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى